Werken in de klantenservice

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Re: Werken in de klantenservice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 21:53

Texas02 schreef:
Ja, ze hebben zelf wel gewoon pauze idd (de bazen). Maar mijn collega's ook niet. We zitten meestal met zn drieën, die andere twee op een ander project dan ik, dus dan kan de pauze eigenlijk niet. Even snel naar het toilet en weer terug op je plek.. Maar het is echt super vervelend op een hele dag werken.

Ehm tja sorry, maar niet kunnen? Je baas wil dat niet, maar neemt zelf wel pauze???

Tussen 12:30 en 13 uur de telefoon niet opnemen is altijd mogelijk. :j
Dat er dan mensen zullen moeten wachten, tja helaas pindakaas. Ik zou daar echt voor op mijn strepen gaan staan hoor.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 22:23

Ja, jullie hebben wel gelijk. Maar ik vind dat heel lastig om te doen hoor, ik ben mijn baan wel nodig. Ik wil geen ontslag omdat ik te veel zeur ofzo.. :+ Want weer terug naar een uitkering wil ik dus echt niet, ik ben wel blij dat ik nu aan het werk ben. Alleen minder met de manier waarop.. Maar een pauze op de lange dagen zou wel echt fijn zijn voor zolang ik niets anders gevonden heb!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 22:33

Texas02 schreef:
Ja, jullie hebben wel gelijk. Maar ik vind dat heel lastig om te doen hoor, ik ben mijn baan wel nodig. Ik wil geen ontslag omdat ik te veel zeur ofzo.. :+ Want weer terug naar een uitkering wil ik dus echt niet, ik ben wel blij dat ik nu aan het werk ben. Alleen minder met de manier waarop.. Maar een pauze op de lange dagen zou wel echt fijn zijn voor zolang ik niets anders gevonden heb!

Nogmaals de vraag. Is er een OR?
Daar kan je eventueel eens navraag doen. Ik denk dat dit zelfs anoniem kan.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 22:56

Nee, het is een klein bedrijf, er is geen OR.. Gewoon de 2 bazen en ik en nog een paar dames als personeel. Ze zoeken wel meer personeel en ze zeggen dat het dan beter wordt, maar er komt ook een nieuw project bij, dus ik betwijfel of het dan beter wordt. Want dan hebben ze de nieuwe mensen daar weer voor nodig natuurlijk..

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 23:08

Dat wordt niet beter. Als ze niet zoiets simpels als een lunchpauze kunnen geven, dan gaan ze dat echt niet veranderen als er meer zijn. 't Is lekker makkelijk voor hen, ze krijgen meer geld op deze manier. Waarom zouden ze jullie last dan verlichten? Het is echt hun probleem, niet het jouwe.
Ze gaan je ook niet zomaar ontslaan, en zowel, dan ben je echt beter daar weg - mijn mening. In NL mag je echt niet om een reden 'je nam je wettelijke pauze' ontslaan. Ik weet niet wat voor contract je hebt, maar je kan hoogstens bang zijn voor geen verlenging.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 23:31

Maar laat ze dan in ieder geval je pauze doorbetalen.
Je werkt per week een 2 uur gratis. Dat is 8 uur per maand. 12 dagen per jaar ben je gratis aan het werk.

Dat kan echt niet, als ze zo met je omgaan zijn ze echt niet zuinig op hun mensen.
96 uur per jaar niet betaald krijgen.

Voor jou momenteel geen 10 anderen. Zeker niet in deze tijd met deze behandeling.

Je kunt het op z’n minst aangeven, je hoeft er geen ruzie om te maken. Maar voor je zelf opkomen is het echt waard.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 07:10

Stel dat ik na 1 december iets anders weet te vinden en ik heb een opzegtermijn van een maand. Dan moet ik januari nog hier blijven en ben ik per 1 februari pas beschikbaar toch?

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 07:20

Anne_GTI schreef:
:D ik zat naast een raam maar kon je aan het einde van de dag niet vertellen welk weer het was omdat ik zo druk was met continue klanten te woord staan en worstelen met 26 verschillende programma's in 4 verschillende talen. Had echt jaren eerder buschauffeur moeten worden.

Dan werkte je voor een bedrijf met de verkeerde software :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 07:27

Texas02 schreef:
Stel dat ik na 1 december iets anders weet te vinden en ik heb een opzegtermijn van een maand. Dan moet ik januari nog hier blijven en ben ik per 1 februari pas beschikbaar toch?

Dat klopt ja :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 08:13

Texas02 schreef:

Klopt idd als je er korter dan 5 jaar werkt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 09:25

Texas02,
wat heftig zeg om te lezen.

Ik was in m'n vorige baan het ook wel gewend om de kleinere pauze te skippen omdat ik anders m'n werk gewoon niet af kreeg (en de langere pauze van 30min nam ik dan ook al Voor 12u en erna kon ik dan nog tot 18u door werken zonder pauze, en ik was dan al vanaf 5:40 op werk aanwezig) en er kwamen echt geen mensen bij. Dit was een franchise supermarkt. Ik heb me daar uiteindelijk ook helemaal de vernieling in geholpen omdat ik een pleaser ben, moeilijk voor mezelf op kom en mensen daar echt misbruik van maken dat zolang jij niks zegt, er zeker vanuit henzelf niks gedaan wordt om je te helpen. Ik kamp nu al 9 jaar af en aan met depressies en burnouts en heb echt moeite om weer te functioneren in de maatschappij, dus heb me ook echt voorgenomen dat toen ik met deze nieuwe baan ben begonnen 2 maanden terug, ik m'n eigen gezondheid wel echt voorop blijf stellen u en dat soort dingen niet meer ga doen; mezelf voor iemand anders helemaal ziek werken. Nu heb ik dan wel de luxe positie dat ik niet werk voor het geld, maar met de huidige banenmarkt vind je zeker in deze branche wel een andere baan als dat echt nodig zou moeten zijn bv.

Ik zou ook echt aan jezelf gaan denken nu en hier iets mee doen, want los van dat het wettelijk gezien niet eens mag eigenlijk dat je zonder pauzes werkt, kan dit op de echt lange termijn voor jezelf vooral echt problemen opleveren en geen enkele baan is het dat waard wat dat betreft. Vreselijk, want zelf nemen de bazen wel hun pauze ja... En als er dan idd maar een half uur even geen telefoon opgenomen kan worden, so be it. Dan moeten ze gewoon echt zorgen dat er asap iemand bij komt of zelf maar de telefoon opnemen zodat jij op pauze kan gaan := :evaw:

Wat betaald/onbetaalde pauzes betreft, bij ons zijn ze onbetaald maar dat ben ik eerlijk gezegd ook niet anders gewend. In de supermarkt werden de pauzes ook niet doorbetaald. Maar ik houd wel echt voet bij stuk, ik ga echt geen pauzes meer skippen e.d. voor een ander, ik weet ook dat in dit geval zoiets bij mij in the long run echt niet goed gaat qua mentale gezondheid en zo diep vallen als wat ik al heb gedaan, wil ik echt niet meer en zeker niet voor een baas/werkgever. Hopelijk kun je hier dus nog iets mee gaan doen. Denk dat op z'n minst dit bespreekbaar maken wel echt een belangrijke stap gaat zijn. Mocht je idd ook al willen rondneuzen of er andere jobs beschikbaar zijn, kun je dat ook altijd al doen natuurlijk. Klinkt in ieder geval echt niet prettig zo voor je -O-

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 13:37

Texas02 schreef:
Ja, ze hebben zelf wel gewoon pauze idd (de bazen). Maar mijn collega's ook niet. We zitten meestal met zn drieën, die andere twee op een ander project dan ik, dus dan kan de pauze eigenlijk niet. Even snel naar het toilet en weer terug op je plek.. Maar het is echt super vervelend op een hele dag werken.

Dan gaat je manager / leidinggevende er zelf maar zitten tijdens jouw pauze. Die krijgt er vermoedelijk ook echt wel naar betaald om dit soort problemen op te lossen.

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 23:21

@Texas; mijn advies als rooster maker voor klantcontact; neem de pauze die in je rooster staat. Ongeacht of er een wachtrij is, je collega's er wel of niet zijn etc. Als je op het moment dat je geen pauze hebt je werk doet en op het moment van je pauzes pauzes hebt, kan niemand jou op die gronde ontslaan.
Zoals eerder ook al aangegeven, vanuit de arbo en andere wetgeving is 2u en een kwartier of 2,5 uur de max dat je mag werken zonder tussen pauze. Dus neem die pauzes ook gewoon.

Ik zag ook nog berichtjes over de hoeveelheid calls per dag langs komen en de hoeveelheid uren. Ik heb een tijdje op de drukste telefoonafdeling van ons bedrijf gewerkt en daar was mijn standaard zo'n 50 tot 60 calls per dag, 40 uur in de week. Maar ik had ook collega's die er zelfs 70 per dag weg gebeld kregen.
Ik kreeg gek genoeg juist ook heel veel energie van weer een klant geholpen te hebben en hup, door naar de volgende om weer te helpen.

Nu ik vooral planning doe hou ik bijvoorbeeld ook wachtrijen in de gaten en maak ik dus roosters, vandaag hadden we 1400 calls in 8 uur tijd op 1 afdeling. Dan ben ik altijd weer super trots op alle collega's in de lijnen en non call werkzaamheden dat we dat rond krijgen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 08:17

Ik heb eens geturft en op de drukke dagen tussen de 70 en 100 calls per dag werk ik weg. Op de rustige dagen 1,5 jaar geleden had ik zo'n 40 a 50 calls per dag.
De hoeveelheid die ik weg kan werken is afhankelijk van welke week we in zitten. In bepaalde weken krijg je heel veel standaard vragen en zijn vele gesprekken amper 2 minuten en grootste deel onder de 5 minuten per gesprek. Geeft wel energie maar na 8 uur dan toch volledig afgebrand vooral qua stem

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 11:16

Toen ik wegging bij mijn vorige baas had ik het record van 134 gesprekken op een dag.
En dat was een zaterdag wat destijds van 9 uur tot 15:00 uur was, dus geen volledige dag.

Dit kwam ook door een foutieve brief die massaal verzonden was. Mensen konden die als niet verzonden beschouwen. Hele korte gesprekken dus.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 11:50

Jeetje wat een hoop calls, netjes!!
Ik ben echt heel heeel blij als ik tussen de 50-60 zit op een dag. Side note: Ben wel pas 2 maanden bezig waarvan 1,5 maand pas echt alleen. De eerste weken was theorie en bootcamp.

Edit
Maar ik denk ook in the long run niet dat ik echt ooit gemiddeld boven de 70 zag komen als ik m’n gemiddelde call tijd zie en het soort gesprekken wat ik heb. Ik heb voor de meeste cases gewoon echt meer tijd als 2min nodig kijkend naar wat ik voor soort belletjes krijg en de tijd die nodig is met opzoeken en verwerken. Maar zal vast nog wel beter gaan als ik wat langer ermee bezig ben. M’n sessies per uur zitten in oranje momenteel ipv rood dus t gaat omhoog iig haha. Zit momenteel op gemiddeld 6,5 belletjes per uur. Het streven is minimaal 7 bij ons, maar het is natuurlijk nog best nieuw allemaal.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 15:45

Als ik jullie een tip mag geven: Ga nooit bij Teleperformance werken.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 16:30

chimello schreef:
Als ik jullie een tip mag geven: Ga nooit bij Teleperformance werken.

Mag ik vragen waarom niet? Ik werk er nu 3 jaar voor en ben juist blij verrast en erg tevreden. Hiervoor voor webhelp gewerkt en daar echt heel slecht behandeld.

Nu voor de 2de keer langdurig ziek (2 afzonderlijke redenen en niet werk gerelateerd) en krijg echt alle tijd om te herstellen.

Ook is er heel veel mogelijk en hulp als je wilt.

Ja er zijn dingen die anders en beter kunnen, maar denk dat dat bij elk groot bedrijf wel zo is. En zeker in de klantenservice kan er veel verbeterd worden.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 17:13

Heb je even? :o

Werkte er 6 jaar met perfecte KPIs, waarvan 2 jaar officieel en een hele tijd onofficieel in een staf functie en verdiende 1500 euro netto per maand voor 32 uur.
De onofficiële tijd in de betere functie heb ik niet uitbetaald gekregen. Sterker nog, ze hebben geprobeerd de functie weer weg te nemen, maar omdat er een mondelinge overeenkomst was waar meerdere mensen al van op de hoogte waren, is hun dit niet gelukt.
Jammer genoeg is dit bij een collega van mij wel gebeurd. Zij is toen opgestapt nadat dit al eens eerder was gebeurd. Dus altijd je TP contract goed doorlezen en eerst tekenen voor je iets doet.
Het nadeel is dat je daar alles aanneemt wat je kant op waait en mensen gewoon bang zijn dat ze overgeslagen worden als ze er iets van zeggen.

Overigens ook, tussen 07:00-09:00 kreeg je 150% en vanaf 21:00-24:00 kreeg je 150%. Op zondag 150% en feestdagen 200%. Op zaterdag en zondag kreeg je niet meer voor de extra vroege uren.

Echt, de meest toxic werkplek ooit.

Nog een paar redenen:
- Geen doorgroeimogelijkheden. Ik kon smeken zoveel ik kon, ik kreeg geen kansen aangereikt. Na een poging via HR heb ik zelfs een heel vervelend gesprek gekregen waarbij gedreigd werd mijn extra taken (de enige leuke dingen aan het werk) me ontnomen zouden worden als ik daar openbaar over zou klagen.

- Zware racisme in staff. Met name over Moslima's. Toen ik in staf werkte en de meetings met hun volgde werd er constant over Ramadan en Moslims gelachen. Mijn vader is zelf Moslim dus ik lach er niet mee. Mijn collega's die dit ook niet ok vonden durfde niks te zeggen omdat je je mond niet mag open doen daar. Anders wordt je overgeplaatst naar Ziggo, waar niemand wilde werken. En de baas van het project zei niks. Liet het allemaal toe.

- 0 empathie bij HR en management. Wegens eerder genoemde reden. Ben helaas ook niet de enige want een vriendin van mij zou trainer worden, dit werd haar ook meermaals beloofd. Ze volgde ook de training en werd naar vervelende locaties gestuurd tot ze toch iemand anders die functie hebben gegeven, terwijl de belofte er was. HR deed hier niks aan.

- Hoge werkdruk wegens tekort aan personeel. Je hoort gemiddeld een productie van 80% te hebben. Dus zo'n 7 a 8 calls op een dag. Je mag namelijk ook even adem pauze nemen. Omdat er niet genoeg mensen werken, werden de medewerkers constant gepusht 10 tot 12 calls te pakken. Dit was algemeen bekend en werd niks mee gedaan.

- Een illegaal ding waar nu een rechtzaak over loopt is dat ze 5 min op voorhand binnen wandelen als te laat zien en je dan 15 min van jouw betaalde tijd ontnamen. Je wordt namelijk per kwartier uitbetaald en als je dan 5 min late staat, zit je nog altijd in dat kwartier.

- Team leiding is ongemotiveerd en wordt niks aan gedaan omdat ze met een vast contract niet ontslagen kunnen worden. Dus racisme wordt niet aangepakt, teamleiders die zeggen dat ze allang weg waren als ze niet meer dan de rest verdiende, team leiders die een dik uur pauze nemen en gewoon niet komen opdagen wordt totaal niets mee gedaan.

- Ongepast gedrag van een supervisor meegemaakt? Geen probleem, ga maar naar een ander team. Want staff wordt nooit aangesproken op dit gedrag.

- Extra skills en werk werd nooit betaald. Ik had een extra skill waardoor er calls bij zaten van dik een uur. Gezien je 8 calls moet halen per uur om op het eind van het jaar een PA score voor verhoging te krijgen, moet je dan extra hard werken de rest van de dag om dat in te halen. Dat zorgt voor slordig werk wat ook weer invloed heeft op eventuele bonussen. (En die zijn er al niet vaak). Ook waren er amper mensen met extra skills, waardoor je dus eigenlijk meer zou moeten verdienen. Ik trainde ook weken lang nieuwe mensen waar ik geen extra loon voor kreeg bijvoorbeeld.

- Je werd geacht nieuwe mensen in jouw team te helpen, ten koste van jouw eigen tijd en KPIs.

- PAs werden bewust lager gehouden zodat je geen sterke loonsverhoging zou krijgen. Want geen coaching = geen verbetering. Mag je in eigen tijd doen. Team leiding die geen coachings hielden noteerde dit echter wel op jouw PA waardoor je geen bezwaar kon maken. Want het is jouw woord tegen hun woord.

- Er werden vaak mondelinge beloftes gedaan waar ze zich niet aan hielden waardoor mensen vaak in functies werkten waar ze niet voor werden betaald en het hun erna weer werd ontnomen. Zoals mijn vriendin dus heeft meegemaakt.

- Mensen van buitenaf kregen een beter loon aangeboden. Gebeurt wel vaker maar gezien de ernstig lage lonen van TP zou dit echt niet mogen imo.

Ik werk er nu gelukkig al lang niet meer maar heb in een positie gezeten waar ik alles maar moest slikken omdat ik mijn vast contract niet kon verliezen. Er werken helaas veel mensen die nergens anders kunnen werken (vanwege leeftijd, handicap, etc) en deze mensen strugglen nog altijd stilletjes door daar.

Het enige dat ik wel kan zeggen dat positief was is dat ze een vriendin van mij wat ziek was wel echt hebben geholpen en alles geprobeerd hebben wat mogelijk was. Uiteraard moeten ze dat ook doen maar ze is erg goed opgevangen. Ook een familielid zit helaas met langdurig ziek zijn wegens een fysieke beperking en ook daar gaan ze goed mee in het traject.

O ja, er was ook geen pensioensopbouw. Weet niet of dat inmiddels is veranderd.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 18:40

Ja maar je hebt natuurlijk overal giftige werkplekken. Maar er zullen ook goede zijn.

Ik werkte bij een verzekeringsmaatschappij. Ik kreeg maar tot 2 uur vrij voor de gevaarlijke open hart operatie van mijn broertje.

Ze deden moeilijk over een uurtje eerder vrij voor de begrafenis van mijn oma.

Ik mocht smorgens niet te vrolijk goedemorgen zeggen. Ik moest gewoon gaan zitten en mijn mond houden.

Als je hulp vroeg draaide mijn manager eerst met der ogen waarna een zucht kwam.

Toen mijn ouders failliet waren heeft mijn manager alles tegen collega’s verteld. Inclusief het bedrag wat ze aan schuld over hielden. Terwijl ik dat in vertrouwen heb verteld.

Zo kan ik nog wel even doorgaan..

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 19:01

Ik werk bij het project ziggo en herken hier niet echt wat van. Werk wel vanuit huis al vanaf dag 1. Inmiddels dus 3 jaar. Denk dat het ook per project heel erg verschillend is. En de supervisor zou idd ook een heel verschil maken.

Die 15 min is landelijk zo geregeld bij call center in ieder geval waarvan ik her weet. Is idd een van de dingen die andrs moet in de call centers.
Maar dat was ook zo toen ik bij de hema werkte, moest ik ook 15 min eerder aanwezig zijn en kreeg ik niet uitbetaald. Ook als we later klaar waren kreeg ik bij de Hema niet betaald. Nu wel als ik langer door bel.

Door het thuiswerken heb ik idd niet dat ik 15 min van te voren aanwezig hoef te zijn. Maar hoor collega's die wel op kantoor werken hier ook niet over. Als je maar optijd in de lijn/chat zit. En 5 min te laat is bij ons ook 5 min niet betaald.

Pensioen is er sinds 1 juni wel, maar er zijn helaas ook buiten call centers werk steeds meer bedrijven die geen Pensioen meer aanbieden. Mijn man krijgt dat ook niet en doet echt heel ander werk.

Hoe ze met jouw om zijn gegaan is niet netjes en helaas gebeuren dat soort dingen zeker bij grote bedrijven. Wat niet zegt dat er niet iets aan moet veranderen.

Idd erg goede ervaring met lang ziek en tijd krijgen en goede begeleiding herken ik zeker. Maar dat dat normaal is omdat ze dat moeten geld niet voor alle bedrijven. Bij webhelp ben ik zonder dat mij dat gemeld is (zag het zelf in mij rooster) ontslagen tijdens mijn ziekzijn wat ook nog eens door hun veroorzaakt was. Helaas omdat ik toen via uitzendbureau werkte kon ik er weinig aan doen. Uitzendbureau heeft mij wel tot einde contract door betaald en ben ik ziek uit dienst gegaan. Al hebben hun ook een vies spelletje gespeeld door mij een dag voor einde dienst beter te melden waardoor hun mijn ziekt niet hoeften te betalen, hier kwam ik pas veel later achter. Uwv heeft dat toen geregeld, gelukkig zelf niks van gemerkt.

Denk dat bij al die grote call centers je geluk moet hebben met de leidinggevende en de mensen van het project.

En je contract goed na kijken moet je eigenlijk altijd doen. En zonder dat iets zwart op wit staat ook niet. Bii de Hema was mij een contractverlenging belooft maar uiteindelijk niet gekregen. Gelukkig had ik voor ik weg was al nieuw en leuker werk. Maar zeker bij de grotere bedrijven moet je daar altijd heel goed op letten is mijn ervaring.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 21:11

Of het nu Teleperformance is, of welk ander bedrijf dan ook (want ook bedrijfs grootte heeft niet perse wat te zeggen want kijk iets verder terug maar naar een werknemer die geen pauze mag nemen binnen een klein bedrijf), het is gewoon nooit fijn of goed te noemen als iemand het werk binnen een bedrijf zo ervaart en er zulke dingen voorvallen natuurlijk. Dat soort dingen zou ook echt niet moeten voorkomen en het is echt naar dat dit wel gebeurd. Ik heb zo in de supermarkt branche dan ook wel weer genoeg oliebol over me heen gehad bv. het is helaas echt overal |( En het is vooral ook echt jammer dat je dan vaak ook met de 'hulp lijnen' binnen zo'n bedrijf nergens komt, want ze zijn er daar specifiek voor ook mja.

Maar ik denk wel dat inderdaad ieders individuele ervaring binnen zo’n groot bedrijf zo enorm verschillend kan zijn en dat wat voor de een een vreselijke werkplek is, voor de ander minder is omdat ieders omstandigheden anders zijn. Ik ken mensen die me zeiden toen ik de baan net had, ‘ik ging gillend weg na een maand’ of die zeiden ‘ik heb er met enorm veel plezier 2 jaar gewerkt’.

Ik heb niet perse doorgroeimogelijkheden bv, dus ik zal in dat opzicht ook tegen een stuk minder potentiële drempels oplopen als iemand die dat dan wel zo heeft ervaren - maar ik kan anderzijds net zo goed tzt tegen andere dingen aanlopen weer natuurlijk. Maar zo is mijn eigen supervisor 21 jaar nu en die is dus bv. echt enorm snel doorgegroeid binnen een paar jaar dat hij er nu werkzaam is, dus ik denk dat er toch ook wel genoeg mogelijk is, maar ik snap het volledig dat in de omschrijving hierboven, je echt helemaal klaar bent met zo'n bedrijf :j

Ik zit dan bij het Bol.com project via Teleperformance. Denk dat het idd ook een beetje geluk of pech is met oa managers/teamleiders e.d. ook ja. Ik werk dan ook volledig vanuit thuis, dus ik krijg niks mee van on-the-floor issues zoals pesten, racisme, roddelen enz. Dat maakt het als werknemer denk ik ook al een andere ervaring gelijk denk ik. So far, is mijn contact met mijn directe supervisor in ieder geval prettig en bestaat zijn team uit voornamelijk allemaal nieuwe mensen, waardoor iedereen een beetje in hetzelfde schuitje zit waardoor onze gezamenlijke groeps chat op Teams ook wel gewoon gezellig is, elkaar uithelpen enz. maar waar ook de ruimte is elkaar wat beter te leren kennen.

Een aantal dingen die genoemd worden, zijn ondertussen ook al veranderd want er is nu idd wel pensioenopbouw en ook de uren die extra betaald worden liggen nu iets anders enz. Het is van wat ik zo mee krijg wel een bedrijf wat probeert mee te groeien, al mag het in deze branche met sommige dingen wel wat sneller ja.

Contract goed nakijken moet je idd overal doen, want in elke branche proberen ze met kleine lettertjes soms wel dingen erin te zetten waar je vraagtekens bij kunt zetten.

Ik moet natuurlijk ook echt nog een tijdje doorwerken om echt een beter beeld te krijgen van alles, want moet de 3 maanden nog volmaken. Ik heb wel gelijk een vuurdoop met Black Friday, Sinterklaas en Kerst er achteraan :') Misschien zal ik ook vast tzt wel dingen hebben die ik minder vind, en als er echt grote dingen aan zijn heb ik gelukkig de luxe om ook te zeggen 'houdoe' maar so far zijn het gewoon kleine dingen en ook dingen waar je wel aan kunt wennen omdat het een kwestie is van ook nog groeien in de job, maar we gaan het meemaken in the long run. En dan is het rond de 6 maanden nog even kijken of je dan überhaupt verlengd gaat worden nog haha - heb nu een 7 maanden contract.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 21:18

K ga hier even meelezen. Werk inmiddels een 2,5 jaar op de klantenservice. Customer service medewerker zoals ze het zo mooi noemen.
Ik vind het wel leuk! Maar ligt erg aan t bedrijf ook denk ik waar je voor zit!
Ik heb leuke collega's en vind dit iig beter dan in de praktijk staan waar de klanten aan de balie staan tegenover je haha! Telefoon is dan toch makkelijker ofzo

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 21:39

Leuk Wendy dat het goed bevalt!

Telefonisch is het voor veel mensen wel ook soms makkelijker heel naar te doen hahaha. Maar voor mij als persoon zijnde vind ik het omgaan ermee wel prettiger via de telefoon dan wanneer ze face to face staan ja, wat je ook zegt.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 22:02

Ervaren jullie thuis werken als prettig of juist niet? Aan de ene kant lijkt het me heel fijn, ik ben niet iemand die per sé iedere dag naar kantoor moet en collega's moet zien. Maar aan de andere kant, je kunt niet snel even iets aan een collega vragen als je iets niet weet. En ik zie dus heel veel vacatures voor ook op zondag, dat staat me echt tegen. Zaterdag vind ik nog tot daar aan toe, en dan ook niet iedere zaterdag. Maar zondag.. Zijn de trainingen dan ook volledig vanuit huis?