Bij welke baan heb je het kortst gewerkt en waarom?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 15:27

Twee avonden in de afwas, restaurant.
Het was buiten in de avond nog 28 graden. Ik stond in een loei hete keuken. Moest nog voor mijn eigen drinken betalen, en mevrouw stond voor mijn neus de ijskast leeg te eten.

Het was zwart.
Derde avond heb ik verteld dat ik het niet langer ging doen. "En wie doet de afwas dan? Kabouters?"
Ik beidehand als 16 jarige, met mijn moeder aan mn zijde. "Ik denk uzelf, want gezien ik zwart betaald krijg, en geen opzegtermijn heb, en vertik om mijn eigen drinken te betalen..."
Ze vond het belachelijk!

Ik na die tijd erg grappig.

Daarna drie maanden bij de Lidl gewerkt.
Na mijn proeftijd bleek ik ongeschikt.
Ik had ruzie met het bonnetjes apparaat. :') die bleef continu vastlopen, tot ergenis aan toe.
Tot een klant zei. "Moet ik er op slaan ofzo!"
En ik droog. "Misschien dat het helpt, we kunnen het proberen"
Vond de klant dat ik een grote mond had.
Ik...??? Huh??? Nouja, okey.

(Daarna bij de Welkoop beland, drie volle jaren gemaakt, als vakantiekracht!)

Als volwassene baan, kortste... Klantenservice medewerker.
1. Zitten is niet mijn ding!
2. Het zou niet om verkopen gaan, wordt je er toch op afgerekend.
3. Ik ga geen dingen aansmeren wat mensen niet willen.
4. Reistijd van 3 uur totaal op een dag.

Nope. Nope. Nope.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 15:30

Flowery schreef:
2 weken, kamermeisje in een hotel waarbij de manager nog net niet met een zweep naar je stond te kijken met een stopwatch. Werkte 5-6 uur zonder pauze en was na die 2 weken dik 6kg afgevallen. Nee nooit meer _O-

oh, herinnert me, ik heb nog een kortere dan mijn eerste van 4 dagen, nl 1 dag. In een best westernhotel, louche eigenaar. Ik moest onbetaald een dag gaan testen (oke, ja, ik was jong en naief.)
Zeggen ze, moest er controle komen, dan steken we je in bed en dan mag je de deur niet opendoen, want je bent een gast die hier logeert ...
Smorgens werden de zwanworstjes gewoon bijgevuld bij de worstjes van de dag ervoor, we hadden maar een paar minuten per kamer, etc... :+

Anoniem

Re: Bij welke baan heb je het kortst gewerkt en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 15:45

Bij een deurwaarder. Kon niet tegen de (toenmalige) mentaliteit en heb het er 3 weken volgehouden.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 15:46

Bij mijn eerste baantje, als assistente bij een tandarts. Ik zou om te beginnen een paar dagen meelopen. Verder dan een dag meelopen, is het nooit gekomen.

Jullie moeten weten dat ik helemaal geen diploma voor tandartsassistente had. Dat was geen probleem. Maar die man was er een van weinig woorden, ik wist gewoon niet wat ik geacht werd te doen. Zo ongemakkelijk.

Het waren de jaren 80, AIDS was nog echt een heel heftig onderwerp toen. Het steriliseren van instrumenten werd me helemaal niet uitgelegd. Zo jong als ik was, voelde ik al dat het van geen kanten klopte in die praktijk. En de man zelf vertrouwde ik gevoelsmatig ook voor geen cent, met z'n blikken. Ik heb het verder niet afgewacht. Ik ben na die ellendig lange, moeizame 1 dag niet meer teruggegaan.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 15:51

1,5 dag. Bij een callcenter. Had vooraf al mijn twijfels maar omdat ik het thuis zitten zat was, toch maar gedaan onder het mom van"je kunt pas zeggen dat het niets is als je het geprobeerd hebt". Nou dat heb ik. Behalve dat het werk niets voor mij was, was de sfeer ook waardeloos. Dus na 1,5 dag mijn koptelefoon in de wilgen gehangen en naar huis gegaan.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 15:59

1 week bij een bekende springstal. Leuk werk, leuke collega's. Maar de arbeidsvoorwaarden en contract rammelden aan alle kanten. Zowel in mijn voordeel als in mijn nadeel maar vooral in t voordeel van t bedrijf uiteraard. Vooral dingen die niet in contract stonden maar wel mondeling besproken waren bijv. langere dagen, overwerk, concoursen, vrije dagen /werkdagen. bijv op contract 5 dagen per week + 2 dagen vrij incl bijpassend salaris maar mondeling; 6 dagen verplicht, 1 dag vrij, 6 dagen werken 1 dag vrij etc uiteraard met een ander salaris en overuren werden niet uitbetaald maar je kon wel verplicht worden op concoursen mee te gaan ook als dit betekende dat je dus 13 dagen achter elkaar werkte en geen avonden/nachten thuis was.
En toen ik bespreekbaar maakte dat dit zo niet toegestaan is en dat dit rammelt EN dat dit natuurlijk ook tegen mij kan werken; 6 dagen werken en er 5 uitbetaald krijgen, vonden ze dat erg vreemd.. en de man schrok er van dat ie t zelfde contract getekend had.. :')
contract kon logischerwijs niet veranderd worden met die voorwaarden. Dus besloten dat de wegen zouden scheiden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 16:06

Op het baantje bij het uitzendburo na, waar ik (tegen mijn zin in) niet meer ingeroosterd werd;

pakketjes bezorgen bij coolblue met de bakfiets :)) Alsnog 10 maanden gedaan. Maar je zag nooit een leidinggevende. Je hoorde ze alleen maar als ze iets te miepen hadden.

- Je werd met ongelooflijk slecht en gevaarlijk weer op pad gestuurd (zo'n bakfiets en wind. Dat werkt niet. En als jij in Limburg zit, kun jij me echt niet vertellen of ik wel of niet langs het strand van Noordwijk kan fietsen...). Zelfs collega's die dan 's ochtends letterlijk omgewaaid waren (dat gebeurt. en dan ga je op je giechel. En soms hard). die 's middags op pad werden gestuurd }:0 . Toen heb ik boos gebeld dat ze dat niet konden maken, toen luisterde ze :D .

- Je kreeg minimumloon.

- Je moest aangemeld zijn bij google chat. Kreeg op je vrije dagen hele preken of taken.

- Je kreeg serieus een lijst met targets en scores iedere week :') . Gast. Ik werk als fietsbezorger voor minimumloon.

- strak tijdschema, dus 4 uur lang geen toiletstops want daar is geen tijd voor (ik maar smoesjes bedenken als ik ongesteld was :') ).

- in die 10 maanden tijd 4 leidinggevenden gehad en dat zegt denk ik genoeg :') .

Toen ik een rit kreeg van 60 km (40 km is gebruikelijk), in de avond in de winter, door het donker, door weilanden en polders en het bos was het snel ajuus.
Dan kom je er niet met je minimumloon :') .

Toen ik een keer tijdens een rit voor van alles en nog wat werd uitgemaakt en half bedreigd (niet dat ze serieus een bedreiging waren hoor :+ ) en ik de supervisor berichtte dat ik effe bij moest komen en wilde ventileren kreeg ik als enige reactie "ohja. Dat kan ik niet voor je oplossen."

Thanks dude. Loon is nu wel opeghoogd, maar het nog steeds niet waard :') .

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 16:07

Oh ik heb er nog eentje trouwens, daar heb ik wel een paar jaar gewerkt overigens en achteraf veel te lang want ze hebben me een burnout in geduwd. Werkdruk was hoog, moest continu dingen doen naast mijn functie waardoor ik mijn eigen taken niet af kon maken en daarop afgerekend werd. Ik moest mijn collega continu achter de vodden aanzitten omdat hij zijn werk niet goed deed. Hij was overigens de 'senior' van mijn functie. Bovendien deed diezelfde gozer aan ongewenst gedrag zoals nare (seksueel getinte) opmerkingen, maar ook pesten in enige mate. Alle vrouwen zijn daar vroeg of laat weg gegaan en ook stagiaires begonnen op een gegeven moment te klagen. Ik heb de baas en HR erbij gehaald maar die hebben het verhaal aangehoord en onder de deurmat geschoven. 'Zo is hij nou eenmaal, zo bedoelt hij het niet' was een veel gehoorde zin en ik moest maar zorgen dat de communicatie tussen ons beter werd want anders had ik een probleem. Pardon? :') Hij is zelfs niet veel later management team geworden. Daar wilde ik dus niet meer dood gevonden worden. Toen mocht hij dus ook nog eens bepalen of ik wel of geen salarisverhoging kreeg. Nou, drie keer raden wat daar de uitslag van werd. 'Dat verdiende ik niet'. Werd notabene ook nog eens onderbetaald, had geen pensioen en moest zelf maar mijn parkeergeld en lunch betalen elke dag. Was er helemaal klaar mee. Gelukkig nu een werkplek waar ik wél gewaardeerd wordt. Van die burnout heb ik nog dagelijks last helaas.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 16:11

9 dagen bij een springstal... Was wel klaar met afgezeken worden en paarden rijden die een bezem hadden ingeslikt

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 16:23

Biks2 schreef:
Kimbers schreef:
Op mijn 16e één dag bij de mac :') Kwal van een manager en vreselijk werk voor te weinig geld.

Haha ik heb ook een 1 dag bij de Mac gewerkt.
Moest nog speciale schoenen kopen (zwart en ‘poetsbaar’). Ik had keurige schoenen aangeschaft en toen ik ging werken bleek de vloer voorzien te zijn van antislip coating, wat natuurlijk best handig is met de vetten en olie die daar op de grond kunnen liggen.
Mijn schoenen waren hadden alleen ook een rubberen antislip zool, en antislip op antislip betekent blijkbaar dat je geen grip meer hebt en de vloer was dus spekglad!
Daarnaast was het werk ook gewoon poedersuiker

Hetzelfde hier, alleen ging ik onderuit op die vloer en hield ik er gescheurde enkelbanden aan over :Y) volgens mijn manager was dat mijn eigen schuld en deed ik toen ik op krukken mijn spullen in kwam leveren en aan gaf dat ik niet meer terug zou komen gewoon niet hard genoeg mijn best, ik moest het wel echt willen :').

Drie maanden aan het revalideren geweest, joe :z

Daarna nog een keer twee dagen in een slagerij (winkel), maar dat was geen goeie match omdat ik toen zelf vegetarisch at. Daarna naar de buurman gegaan (groenteman) en daar heb ik ruim vier jaar een weekendbaandje gehad, tot ik mijn studie af had :).

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 16:29

Pfoe, komt ie :')

Drie dagen als 'gastvrouw' in een winkelcentrum tijdens corona. Ik moest winkelmandjes schoonmaken en dat was het (de vacature en het gesprek klonken een stuk leuker, maar de werkelijkheid viel tegen).

Twee dagen in een magazijn, daar moest ik zonnebrillen sorteren. Ik heb niet vaak zúlke saaie dagen gehad in mijn leven (alleen bij die baan hierboven).

Uiteindelijk na mijn studie een maand bij een bedrijf die boomonderzoek uitvoerden. Na een maand niks doen op kantoor omdat ik geen taken had, besloot ik daar te stoppen.

Dit jaar nog twee weken bij een bedrijf die iemand zocht voor de social media. Naast het feit dat ze zelf totaal geen idee hadden welke kant ze op wilden, hadden ze ook geen laptop of Adobe licentie voor me (ik moest die van mezelf maar gebruiken) en werkte ik zonder contract want 'die kwam nog'. Was ook gauw afgelopen :+

En ik heb nog wel meer korte banen gehad, maar dat gaat dan over maanden en niet over dagen/weken.

Ik ben ook zzp'er en wil dat fulltime gaan doen, want op een of andere manier kan ik gewoon niet goed omgaan met loondienst _O-

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 16:29

3 maanden. Groom. Echt zo niet mijn ding. Werd van me verwacht dat ik binnen 1 uur 8 stallen stro had uitgemest. Wat ze even vergaten in de telling dat al die beesten ook tussendoor nog even in en uit de molen en paddock moesten. Inpakken in bubbeltjesplastic niet te vergeten. Voor de paddock moesten ze een extra deken op en peesjes om. Voor de molen moesten de dekens open, teruggeslagen en vastgezet met een longeersingel. Pietje mocht 10 minuten in de molen, Jantje 15 minuten en klaasje 20 minuten. Helemaal aan de andere kant van het terrein. Op dag twee zeiden ze al dat ze toch wel verwachten dat al die stallen voor de koffie (half 10, ik kreeg geen koffie overigens) klaar moesten zijn terwijl ik om 9 uur begon met werken en dan ook eerst alles nog moest voeren. Op dag 2 al gezegd dat ze een ander mocht zoeken. Heeft ze niet gedaan. Na 3 maanden kon ze een stagiair krijgen en die deed het gratis. Ik werd weggestuurd met de mededeling hier stopt het voor nu, als ik je weer nodig heb neem ik wel contact met je op. Nou je raadt het al. Nooit meer wat gehoord. Gelukkig heb ik inmiddels een hele fijne baan. Nooit meer een baan in de paarden voor mij.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 16:35

Bij een restaurant waar ik bezorgwerk zou gaan doen, maar hij bleef me maar als bediening inplannen en hij wist nog niet wanneer hij de bezorgdienst zou gaan opstarten. Oh ja en hij wist ook nog niet hoe veel hij me ging betalen.

Heb daar twee avonden gewerkt :Y) en werd toen bij de Jumbo aangenomen waar ik wel bezorgwerk kon gaan doen.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 16:36

Een maand of 2 bij een strandtent in de zomer in de bediening toen ik 18 was. Wat een hel en wat een heksen van een bazen :r

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 16:39

Heb je even? :')

- 1 maand bij de Albert Heijn toen ik 15 was, als vakkenvuller. Ik had echt met niemand aansluiting en de teamleiders vonden zichzelf nogal wat }:0 ook de manager vond dat ik wel gewoon kon komen werken terwijl ik met migraine op bed lag. Het was ook alleen een vakantiebaantje, dus was blij toen ik weg kon na die maand.
- 3 weken op mijn 18e bij de Jumbo, ik had wat mentale struggles en werd voor volledige dagen ingeroosterd achter de servicebalie, dat was op dat moment even iets te pittig voor me.
- 3 maanden bij mijn eerste ‘echte’ baan afgelopen zomer. Ik mocht in mijn eentje de hele huisvesting doen van 300+ studenten :+ ik was na twee maanden nog niet goed ingewerkt waardoor ik continue studenten (allemaal internationaal, dus vaak ook nog met culturele obstakels) aan mijn kantoor kreeg waarvan ik niet wist hoe ik het op moest lossen. De contactpersoon van de huisvestingspartner was totaal niet bereikbaar en als ik haar dan te pakken kreeg zat ze alleen maar te zeuren, en mijn directe collega deed waar ze zelf zin in had, kwam pas om half 11 aankakken op kantoordagen of zette zich hele middagen op niet storen en de manager vond het wel prima := dus toen ik een andere baan aangeboden kreeg was ik snel weg
- en die baan heb ik 2 dagen volgehouden _O- dat was zo afschuwelijk administratief, met 0,0 uitdaging in het werk en een rare sfeer op het kantoor. Heb ze vriendelijk bedankt voor de kans maar dat ik toch ga zoeken naar iets wat meer aansluit bij mijn wensen en opleidingsniveau.
Dus nu ben ik fulltime huisdochter :D maar weet ik door zeker de laatste twee ervaringen veel beter wat ik wil. Ik ben niet trots op dit lijstje, maar aan de andere kant, het is maar werk. Heb mijn hele leven nog om een cog in the capitalist machine te zijn.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 16:53

Duhelo schreef:
Flowery schreef:
2 weken, kamermeisje in een hotel waarbij de manager nog net niet met een zweep naar je stond te kijken met een stopwatch. Werkte 5-6 uur zonder pauze en was na die 2 weken dik 6kg afgevallen. Nee nooit meer _O-

oh, herinnert me, ik heb nog een kortere dan mijn eerste van 4 dagen, nl 1 dag. In een best westernhotel, louche eigenaar. Ik moest onbetaald een dag gaan testen (oke, ja, ik was jong en naief.)
Zeggen ze, moest er controle komen, dan steken we je in bed en dan mag je de deur niet opendoen, want je bent een gast die hier logeert ...
Smorgens werden de zwanworstjes gewoon bijgevuld bij de worstjes van de dag ervoor, we hadden maar een paar minuten per kamer, etc... :+

Hier ook twee weken vol gehouden. Inwerken was wel oke en je kreeg netjes betaald. Daarna kreeg ik te horen dat je 15 minuten per kamer werk betaald kreeg. Dus had je 12 kamers dan kreeg je 3 uur betaald. Hiervoor moest je twee bedden afhalen en opmaken, badkamer schoonmaken, stofzuigen/stoffen en van alles aanvullen zoals de minibar.

Niet realistisch en harstikke goor, want iedereen deed het in 15 minuten.
De volgende keer dat je er was kreeg je je cijfer te horen voor hoe net de kamer was en of er dingen niet goed waren gedaan. _O-

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 17:02

Ik heb ooit een week bij een zwembad gewerkt. Ik zou animatie gaan doen en opgeleid worden tot badmeester. Ik heb alleen maar toiletten en douches schoon gemaakt waarna ik uitslag en rode ogen kreeg van alle chemicaliën. Toen plande ze me ook nog in een weekend in waar ik voordat ik aangenomen werd al van had gezegd dat ik niet kon. Ze vertelde me dat ze zelf wel uitmaakte wanneer ik wel en niet beschikbaar was in het weekend. Per direct ontslag genomen, zoek het maar uit met je weekenden dan.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 17:05

zonnebloem18 schreef:
1 dag, bij het studieboekencentrum in Emmen. Boeken van karren afhalen, sorteren en inboeken. Was in een grote loods met super veel mensen en ik was na 8 uur echt compleet gaar. Alles deed zeer en ik was zwaar overprikkelt.
Ooooh ik heb dit ook gedaan, bij Centraal Boekhuis. Ik heb geloof ik de eerste pauze niet eens gehaald :')

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 17:13

1 avond als serveerster in een restaurant. Ik was een jaar 16 geloof ik, en ik werd via een uitzendbureau ingehuurd om in het snackbar gedeelte te staan werken. Vaste uren, ideaal. Geen rijbewijs, dus een drie kwartier fietsen was dan wel te doen.
Bleek ik samen met een ander meisje te zijn ingehuurd. De eigenaar van de zaak hield in feite even een kleine vleeskeuring toen we aankwamen. Even kijken wie er representatiever was voor in het restaurant naar zijn mening, en dat bleek ik te zijn (beeld je even twee jonge meiden in naast elkaar. De ene blond haar, reguliere kleding, de ander zwart haar, compleet emo style).
Ik had dus ineens een andere baan dan waar ik op in was gegaan, zonder enige ervaring, geen vaste eindtijd (we sloten pas als de laatste klant weg was, dus dat kon variëren). Ik heb de dag volgehouden, maar vond het verschrikkelijk. De week erop zou ik weer komen, maar ik heb het uitzendbureau gebeld dat ik er echt als een berg tegenop zag om weer heen te gaan.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-22 17:39

Heel leuk om alle verhalen te lezen en ook best interessant om zo over allerlei soorten werk te lezen :D
Ik heb me bv wel eens afgevraagd hoe het zou zijn om bij de post te werken, lees ik er hier al verhalen over.

Oh ja, wat mij ook nog is overkomen bij de kortste baan die ik heb gehad (11 maand in een verpleeghuis).
Dat ze me op aanspraken dat ik een klein beetje stotterde, maar ja daar kon ik zelf ook niks aan doen.
En het is maar heel licht, alleen door de stress die ik daar had werd het erger.
Gelukkig is dat ook weer beter gegaan toen ik daar eenmaal weg was en weer veiliger voelde in de nieuwe baan.

MimixDaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 17:45

2 weken bij een bekende winkel.

eerste week waren ze super enthousiast, ik leerde vlug, werd snel ook al 9-5 kassa in gepland.

in de 2e week ontzettend hard van het paard gedonderd, rug, nek en stuite zwaargekneusd en een zware hersenschudding (bak wand is toch wel hard als je daar tegen aan vliegt). toen ik aangaf niet te kunnen werken hierdoor, moest ik naar de zaak komen. Ik had geen vervoer dus met flink wat pijnstilling op en veel pijn en moeite er naar toe gegaan. Werd ik ontslagen, want ik liet het team in de steek, wilde niet voor 3,57 mijn lichaam kapot werken door 9-5 kassa te staan. En als haar kinderen van het paard vielen en een beetje blauw waren, moesten ze gewoon naar werk en school. Ik zou het met deze mentaliteit nooit redden in de paardenwereld. Ik kon geen 5 min staan zitten of liggen zonder te huilen van de pijn :')

edit: typfoutjes weggehaald
Laatst bijgewerkt door MimixDaina op 25-10-22 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 17:46

Relaxed schreef:
Een maand, in mijn proeftijd 'ontslagen' Ze vroegen iemand die haar hoofd boven het maaiveld durfde te steken omdat er dingen moesten veranderen.. Ik deed dat en moest toen weg, ik was te kritisch :') *\%/*

Dit ook... Echt, sommige HR mensen.. :n

Het kortst een maand als Pers.Ass. voor een directeur van een transportbedrijf, zn eerste assistent, de functie was daar nog niet. Laatste dag van proeftijd eruit omdat ik toch niet in het budget paste. (want rekenen is gewoon moeilijk denk..)

:')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 17:50

Barbet schreef:
Heel leuk om alle verhalen te lezen en ook best interessant om zo over allerlei soorten werk te lezen :D
Ik heb me bv wel eens afgevraagd hoe het zou zijn om bij de post te werken, lees ik er hier al verhalen over.

Ja, is wel leuk om te lezen idd!

Toevallig heb ik zelf ook over post bezorging nagedacht omdat ik denk dat het in theorie op veel vlakken wel echt wat zou zijn voor me; ik ben actief bezig, op mezelf, en lekker buiten! Nadeel dan wel dat je idd door weer en wind moet, wat zeker niet altijd leuk kan zijn ook. En ik kamp nog met long covid, dus heb dat ook gewoon niet aangedurfd om daarmee te beginnen. Zo ben ik dan nu bij Customer Service uitgekomen wat ik volledig vanuit thuis doe en dat sluit voor nu veel beter aan bij m'n leven. Maar post bezorging zie ik mezelf toch misschien nog wel eens proberen ooit ondanks sommige mindere verhalen hier haha. Maar een deel daarvan is ook gewoon eigen beleving en dat kan voor iemand anders gewoon heel anders uitvallen. Ik ken veel mensen die postbezorging bv. weer echt heel leuk vinden. :j

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 17:57

2 weken bij een restaurant... Vooral afwassen, zeer weinig pauzes (en ik ben heel dun dus ik val zo om) en toen ik ziek was (was pech maar wel echt waar) geloofde mijn werkgever me niet, die dacht dat ik eronderuit probeerde te komen.

Niks voor mij dus.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 18:08

1 dag werkte ik bij een schoonmaakbedrijf die maakte trappenhuizen schoon. Het werk tempo was erg hoog, ik kwam huilend thuis en riep dit doe ik nooit meer. Mijn fibro speelde in die tijd ook erg op.