Je moet even opletten hoe het zit als je ziek uit dienst gaat maar mijn objectieve mening zou anders zijn dat je je per direct/morgen ziek meldt om te voorkomen dat je met een burnout je maand vakantie ingaat. Populair gezegd "zakt je huidige werkgever er maar in".
Het hele reïntregatieplan wordt met voeten getreden en jij wordt niet gerespecteerd. (Je respecteert jezelf momenteel ook niet, maar dat kan en wil ik je niet aanrekenen gezien de omstandigheden.)
Prairy
Geplaatst: 01-08-22 22:41
Mensen, hoewel ik het eens ben met jullie, zijn jullie Urielle nu wel heel erg aan het aanvallen, dat zal niet helpen in herstellen.
LuffB
Geplaatst: 01-08-22 23:46
Hi Urielle,
Je verhaal in de beginpost doet me denken aan de huidige situatie op het bedrijf waar ik momenteel de planning van de collega's verzorg (en dus medewerkers in plan op telefonie/ email, andere taken etc) maar ook ga ik (naar aanleiding van gemaakte protocollen) over een deel van het uitgeven van verlof samen met het management. Dit puur om aan te geven vanuit welke ogen ik naar jouw situatie kijk.
Er gebeuren meerdere dingen waar jijzelf niks aan kan doen - te veel mensen met verlof. Dit is een keuze geweest vanuit management. Misschien omdat andere mdw anders om zouden vallen/ op zouden stappen/ echt hun vakantie nodig hadden/ vul maar een reden in. Dit heeft NIKS met jou te maken en jij bent dan ook niet verantwoordelijk voor het feit dat de lijn slecht bezet is. Management moet accepteren dat hun targets anders zullen zijn door het vele verlof dat ze zelf hebben gegeven. - je reintegratie schema wordt niet aangehouden. Dit is (bij ons bedrijf iig) een probleem van de planning want niet verwerkt, of van de teamleider/ manager want niet goed doorgegeven. Is het mogelijk om de planners en je tl een mailtje te sturen met daarin het verzoek je op de gemaakte afspraken in te plannen? Evt kan je dit onderstaande knippen en plakken. Beste collega, Bij mijn terugkeer op de werkvloer zijn de volgende afspraken gemaakt - vul afspraken in.
Mijn verzoek is om deze afspraken weer in ere te herstellen om te voorkomen dat ik opnieuw uitval.
Met vriendelijke groet, je naam.
------ Als planner in de huidige tijd komen er ook bij mij vaak reintegratie schema's door, net zoals ziekmelding. Ja, het is vervelend dat we dan iemand extra missen in de lijn of werkstroom, maar ziek is ziek. Dat is niet anders en daar moeten omheen oplossingen bedacht worden. En nogmaals, die oplossingen zijn niet aan jou, maar aan het management.
Het beste is echt om uit de situatie te stappen om jezelf te beschermen. Ik zit in een soortgelijke situatie waarin het ontzettend moeilijk is om te reintegreren omdat ik continue geconfronteerd en meegetrokken wordt in de problematiek. Ik ben daarom nu in overleg om elders in het bedrijf te reintegreren. Dat zal voor jou gezien de tijd die je nog in dienst bent nog weinig helpen. Ik zou me ook ziekmelden voor die laatste dagen ts....Laat ze het zelf maar uitzoeken. En als ze willen dat je aan het werk gaat voor die laatste dagen, prima maar alleen als álle reintegratieafspraken nagekomen worden. Je kan dit hoor!
Ik weet niet hoe lang je nog bij deze baas werkt TS, maar lees de post van LuffB ( met name ook op het stuk wie waar verantwoordelijk voor is ( mét bijpassend salaris..) én stuur de mail met de inhoud zoals door haar gegeven.