Heb je al reactie van je werkgever? Ik vraag me wel af hoe je dat gaat doen met je tweede baan als de eerste je zo ‘flexibel’ inplant. Goed op letten dat je straks de regie over je vrije dagen houdt.
ClaudiaHS
Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-22 15:20
Nee nog geen reactie.
2e baan wordt om 1e baan heen geplant. Zal sowieso een aantal middagen vrij zijn en een hele dag in de week.
Prima dat ze niet reageert, want feitelijk is het een mededeling volgens mij. Fijn als je idd zekerheid hebt over wanneer je vrij bent. Anders wordt het hebben van 2 banen een hele uitdaging.
Vraag me af: ben je straks met de nieuwe wetgeving verplicht dat te melden? Of is het je eigen verantwoordelijkheid?
ClaudiaHS
Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-22 15:46
Het melden van een 2e baan bedoel je? Dat is volgens mij alleen verplicht als daar iets over in je contract staat. Wat bij mij dus wel het geval is. Ik dacht ook straks, na 1 aug. Voor de werkgever wordt het alleen lastiger het te gaan verbieden als ze geen gegronde reden hebben.
Nope TS, ook in oude contracten komt dit te vervallen. Staat er in je oude contract een reden voor dit verzoek, dan kan hij mogelijk nog steeds van toepassing zijn. Maar ze kunnen dit maar onder hele strenge regels 'afdwingen'. Staat er in je huidige contract geen reden, dan komt die clausule sowieso te vervallen.
In mijn contract staat dat ze mogen weigeren indien ik dan de arbeidstijdenwet overtreedt, of als het een concurrentiebeding betreft. Beide is niet het geval. Dat zal dan per 1 aug komen te vervallen.
Ach joh 1 werkgever tegelijk met meer uren en betere arbeidsvoorwaarden dan je huidige werkgever je biedt klinkt top! Hopelijk is de sfeer tussen de collega’s onderling ook goed dan ga je met alles heel gelukkig zijn! Veel succes straks.
Ereste
Geplaatst: 11-08-22 14:15
Hier een stille meelezer die al even met verbazing zat te volgen. Proficiat met de nieuwe baan! Die heb je meer dan verdiend. Ik wens je veel succes!
Ik kom per ongeluk dit topic binnen vallen en heb net alles gelezen. Goed dat je voor jezelf hebt gekozen en voor een nieuwe baan gaat!
Ik denk eerlijk gezegd dat je huidige (ex) werkgever dit niet gaat waarderen maar dat hebben ze toch echt zelf veroorzaakt. Knap dat je de stap hebt genomen hoor.
ClaudiaHS
Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-22 20:15
Ik ben ook wel benieuwd naar de reactie. Maar ik vermoed dat ze niet veel zullen zeggen. Misschien straks achter m'n rug om als ik weg ben