Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
goldenarrow schreef:Mijn werk an sich is niet heel bijzonder, maar de setting wel. Ik werk als persoonlijk begeleider in de verslavingszorg. Dit doe ik op een afdeling waarbij mensen nog vol in gebruik zitten en waar het ook toegestaan is om drugs te gebruiken op de afdeling. Wij halen eigenlijk de druk van het clean worden er af en zijn er dus voor de mensen die niet clean willen worden of waarbij dat steeds niet lukt (om het vol te houden). De dealer staat hier dus ook om de hoek zogezegdAlle drugs zijn bij ons toegestaan met uitzondering van GHB en het spuiten van heroïne, omdat hier eigenlijk veel toezicht op nodig is voor het geval het fout gaat en wij dit niet kunnen bieden. Heroïne wordt bij ons wel gebruikt, maar wordt dan bijvoorbeeld gerookt
Citaat:Niets voor jou om op een middelbare school te doen? Genoeg werk te vinden, volgens mij.
Ik vraag me trouwens wel af: hoeveel verschillende studenten/volwassen zie jij per week? Want volwassenen hebben meestal maar een dagdeel per week Nederlands les, toch?
goldenarrow schreef:Ze zijn niet bezig met stoppen en dat hoeft ook helemaal nietHet mooie is dat ik dus open met ze kan praten over hun gebruik zonder dat ik ze daarin hoef te veroordelen. Sterker nog, toen ik er net werkte hebben cliënten me weleens laten zien hoe bijvoorbeeld een basepijpje werkt. Vorige keer nog een gesprek gehad met iemand wiens tafel enorm smerig was en waarvan ik wilde dat hij dat schoon ging maken. Dit wilde hij echter niet omdat er allemaal cocaïne-korreltjes op de tafel lagen en hij, als hij geen geld had om naar de dealer te gaan, deze allemaal verzamelde om zo toch nog een trekje te kunnen roken (het gaat hier dan om base-coke, dus geen snuifcoke).
Het gaat hier vaak om mensen die al wel 20 keer in een kliniek zijn geweest, maar waarbij afkicken gewoon niet wil lukken. Wij accepteren dus dat het gebruik er is en kijken samen hoe we toch kunnen zorgen voor een zinvol leven, mét het gebruik.
goldenarrow schreef:Ze zijn niet bezig met stoppen en dat hoeft ook helemaal nietHet mooie is dat ik dus open met ze kan praten over hun gebruik zonder dat ik ze daarin hoef te veroordelen. Sterker nog, toen ik er net werkte hebben cliënten me weleens laten zien hoe bijvoorbeeld een basepijpje werkt. Vorige keer nog een gesprek gehad met iemand wiens tafel enorm smerig was en waarvan ik wilde dat hij dat schoon ging maken. Dit wilde hij echter niet omdat er allemaal cocaïne-korreltjes op de tafel lagen en hij, als hij geen geld had om naar de dealer te gaan, deze allemaal verzamelde om zo toch nog een trekje te kunnen roken (het gaat hier dan om base-coke, dus geen snuifcoke).
Het gaat hier vaak om mensen die al wel 20 keer in een kliniek zijn geweest, maar waarbij afkicken gewoon niet wil lukken. Wij accepteren dus dat het gebruik/de verslaving er is en kijken samen hoe we toch kunnen zorgen voor een zinvol leven, mét het gebruik.
Het gaat hier vaak om mensen die al wel 20 keer in een kliniek zijn geweest, maar waarbij afkicken gewoon niet wil lukken. Wij accepteren dus dat het gebruik/de verslaving er is en kijken samen hoe we toch kunnen zorgen voor een zinvol leven, mét het gebruik.
Amber_anne schreef:goldenarrow schreef:Ze zijn niet bezig met stoppen en dat hoeft ook helemaal nietHet mooie is dat ik dus open met ze kan praten over hun gebruik zonder dat ik ze daarin hoef te veroordelen. Sterker nog, toen ik er net werkte hebben cliënten me weleens laten zien hoe bijvoorbeeld een basepijpje werkt. Vorige keer nog een gesprek gehad met iemand wiens tafel enorm smerig was en waarvan ik wilde dat hij dat schoon ging maken. Dit wilde hij echter niet omdat er allemaal cocaïne-korreltjes op de tafel lagen en hij, als hij geen geld had om naar de dealer te gaan, deze allemaal verzamelde om zo toch nog een trekje te kunnen roken (het gaat hier dan om base-coke, dus geen snuifcoke).
Spreek je base uit als baase of als base in het Engels?
Amber_ schreef:Oh ik ga volgenaltijd leuk zulke topics. Dan kom je ineens beroepen tegen, waar je niks van af weet!
Ik werk als ruiter bij de bereden politie. Dus niet heel bijzonder haha.
chanicha schreef:Ik weet niet of het bijzonder is maar ik ben 112 centraliste geweest bij het KLPD in Driebergen, ook ben ik centraliste op een taxicentrale geweest.
Zie bijzondere beroepen voorbij komen.
Onali schreef:Generalist, OC
Kan je dat toelichten