Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IMAY1990 schreef:Ik ben mijn aangifte aan het invullen en ben wat onzeker over wat ik bij erfpachtcanon in moet vullen. Ik betaalde voorheen een canon, maar heb in 2021 halverwege het jaar deze eeuwigdurend afgekocht. Ik heb in april nog wel de eerste helft van de jaarlijkse canon betaald maar heb geen 2e betaling meer gedaan vorig jaar omdat het voor oktober rond was bij de notaris. Weet iemand of ik dan die eerste betaling nog op kan voeren bij de aangifte? Het gaat om een klein bedrag maar goed, iedere euro is er een natuurlijk.
veerledec schreef:IMAY1990 schreef:Ik ben mijn aangifte aan het invullen en ben wat onzeker over wat ik bij erfpachtcanon in moet vullen. Ik betaalde voorheen een canon, maar heb in 2021 halverwege het jaar deze eeuwigdurend afgekocht. Ik heb in april nog wel de eerste helft van de jaarlijkse canon betaald maar heb geen 2e betaling meer gedaan vorig jaar omdat het voor oktober rond was bij de notaris. Weet iemand of ik dan die eerste betaling nog op kan voeren bij de aangifte? Het gaat om een klein bedrag maar goed, iedere euro is er een natuurlijk.
Ik neem aan dat die betaling nog een reguliere periodieke betaling was, dus die kan je dan aftrekken als je aan de voorwaarden voldoet.
IMAY1990 schreef:veerledec schreef:[quote="IMAY1990"
Ik ben mijn aangifte aan het invullen en ben wat onzeker over wat ik bij erfpachtcanon in moet vullen. Ik betaalde voorheen een canon, maar heb in 2021 halverwege het jaar deze eeuwigdurend afgekocht. Ik heb in april nog wel de eerste helft van de jaarlijkse canon betaald maar heb geen 2e betaling meer gedaan vorig jaar omdat het voor oktober rond was bij de notaris. Weet iemand of ik dan die eerste betaling nog op kan voeren bij de aangifte? Het gaat om een klein bedrag maar goed, iedere euro is er een natuurlijk.
[/quote
Ik neem aan dat die betaling nog een reguliere periodieke betaling was, dus die kan je dan aftrekken als je aan de voorwaarden voldoet.
Klopt idd, het was altijd een halfjaarlijkse betaling maar ik ben van voortdurend naar eeuwigdurend over gegaan en heb dat na de eerste betaling en voor de tweede betaling van 2021 gedaan.
veerledec schreef:IMAY1990 schreef:Klopt idd, het was altijd een halfjaarlijkse betaling maar ik ben van voortdurend naar eeuwigdurend over gegaan en heb dat na de eerste betaling en voor de tweede betaling van 2021 gedaan.
Heb je de afkoopsom gefinancierd met een lening?
Renee1991 schreef:WOZ kun je inderdaad van 2020 opzoeken als je inlogt bij mijnoverheid.nl. Misschien voor andere bokkers nog handig om te weten.