STAP-budget: 1000 euro per jaar voor studeren voor werkenden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 11:36

mvdende schreef:
Danielleeee_ schreef:
Ik had om iets over 8 al op die pagina geklikt, in de hoop vooraan de wachtrij te komen om 10 uur. En ik moet nu alsnog meer dan een uur wachten :+

Hoe dan?

Want toen ik om 09:59 de site opende, stond er nog met grote letters: aanmelding nog niet open.

Beetje oneerlijk als de wachtrij eerder geopend zou zijn dan 10:00...

Wachtrij had gewoon pas om 10 geopend moeten worden en niet al uren eerder.

Je kon onder aan op de pagina op aanmelden klikken, en dan kwam je op een pagina die aftelde tot de wachtrij zou openen.

Ik zit nu op bijna 1/4e van mijn balkje en het is weer opgelopen tot meer dan een uur wachten...

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 11:36

Wachtrij is ook pas om 10 uur geopend Afbeelding

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 11:39

Laten ze het de volgende x eens niet om 10:00 doen, maar lekker om 02:00 snachts ofzo. Dan maar de wekker zetten, dit is niets!

Weet niet hoeveel de site tegelijk aan kan, maar 50.000 is snel vergeven natuurlijk.

Balen, want had ontzettend veel zin weer eens een cursus te gaan doen.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 11:42

mvdende schreef:
Danielleeee_ schreef:
Ik had om iets over 8 al op die pagina geklikt, in de hoop vooraan de wachtrij te komen om 10 uur. En ik moet nu alsnog meer dan een uur wachten :+

Hoe dan?

Want toen ik om 09:59 de site opende, stond er nog met grote letters: aanmelding nog niet open.

Beetje oneerlijk als de wachtrij eerder geopend zou zijn dan 10:00...

Wachtrij had gewoon pas om 10 geopend moeten worden en niet al uren eerder.

Aanmelding was ook nog niet open voor 10:00. Maar hoe eerder je die site opent, hoe meer je vooraan in de wachtrij komt (denk ik). Net als met concertkaartjes kopen. Daar ging ik vanuit in elk geval.

Daihyo

Re: STAP-budget: 1000 euro per jaar voor studeren voor werkenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 13:29

:=
Afbeelding

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 13:42

Daihyo schreef:
:=
[ [url=m/hNlppS.png]Afbeelding[/url] ]

Hier óók....

Ben bang dat het limiet al is bereikt voor deze periode.

Dan maar wachten tot 1 mei en dan al enkele uren eerder op de link klikken en in de virtuele wachtrij gaan staan...

Was duidelijk véél te laat vandaag met m'n 10:something.

noukie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 13:51

Hebben jullie al een scholing of opleiding ingeschreven dan? Want de opleiding krijgt het budget niet de persoon die hem wil volgen. En je moet binnen 3 maanden starten met de opleiding.
Dus voor de mensen die in Sept. starten kunnen hem in Mei aanvragen.

Vraag: Kan het STAP-budget op elk moment worden
aangevraagd?
Antwoord: Het is belangrijk dat het STAP-budget op het juiste
moment wordt aangevraagd. Daarvoor zijn twee voorwaarden van
belang:
• Het STAP-budget moet altijd minstens 4 weken voorafgaand aan
de start van de scholing worden aangevraagd. Hiervoor is
gekozen om alle formaliteiten van de subsidieaanvraag afgerond
te kunnen hebben en alle betrokken voldoende tijd hebben om
zich voor te bereiden op de start van de scholing. Wel wordt er
gekeken of het mogelijk is deze periode in de toekomst in te
korten.
• De scholing moet starten binnen 3 maanden na afloop van het
aanvraagtijdvak waarbinnen het STAP-budget is aangevraagd.
Dat betekent bijvoorbeeld dat STAP-budget dat wordt aangevraagd
op 1 mei, betrekking moet hebben op een opleiding die start tussen
29 mei (4 weken naar het aanvraagmoment) en 1 oktober (3
maanden na sluiting van het aanvraagtijdvak, in dit geval 30 juni).
Mocht het beschikbare budget van het tijdvak onvoldoende zijn om
een STAP-budget toe te kennen, dan kan de deelnemer in het
volgende aanvraagtijdvak opnieuw STAP-budget aanvragen.
Echter geldt ook dan nog dat de scholing nog niet van start mag zijn
gegaan.
Vraag: Wat is een STAP-aanmeldingsbewijs en waarom is
dat nodig?
Antwoord: Bij de aanvraag moet een STAP-aanmeldingsbewijs
gevoegd worden. Dit is een bewijs dat de subsidieaanvrager is
ingeschreven bij de opleidingsinstelling voor de scholing waarvoor
ook subsidie wordt aangevraagd. Dit STAP-aanmeldingsbewijs
wordt door de opleidingsinstelling aan de subsidieaanvrager
verstrekt.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 13:53

Afbeelding

Tis al op. -:(- 8)7

Ongelooflijk dit!

HOE DAN? HOE kan dit binnen 1 minuut na opening direct al op zijn?

Ik ga steeds meer geloven dat diegene die al uren vóór 10:00 de link aangeklikt hebben, tòch eerder zijn toegelaten in de wachtrij dan de mensen die netjes om 10:00 de link aangeklikt hebben.

Niet leuk dit!

@Noukie, ja van de week mij aangemeld voor een thuisstudie, die zou gaan beginnen 29 maart als de aanvraag goedgekeurd zou zijn.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 13:54

Voor de opleiding die ik wil volgen moet ik in mei het budget aanvragen, hij start pas in september.

Even voor mijn beeld: de link die jullie noemen waar de wachtrij is, is dat op de website van UWV of zie ik iets over het hoofd?

noukie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 13:56

mvdende schreef:
[ [url=m/nBYqWU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ongelooflijk dit!

Ik ga steeds meer geloven dat diegene die al uren vóór 10:00 de link aangeklikt hebben, tòch eerder zijn toegelaten in de wachtrij dan de mensen die netjes om 10:00 de link aangeklikt hebben.

Niet leuk dit!

@Noukie, ja van de week mij aangemeld voor een thuisstudie, die zou gaan beginnen 29 maart als de aanvraag goedgekeurd zou zijn.

Mijn laptop staat nog in de wachtrij. Maar ik kan dus niet aanvragen omdat mijn opleiding al is begonnen...

Ik heb hem weggedrukt. jeetje wat balen voor jou zeg!!!

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 13:59

Oh zuur zeg dat het al op is... Ik sta ook nog in de wachtrij en zal de pagina nog even laten staan voor de zekerheid, maar ik gok dat het dan de volgende periode gaat worden. Wel erg jammer, ik had me verheugd op deze cursus en kan het erg goed gebruiken voor mijn werk. Maar wie weet volgende periode beter :)

@ Roosch
Op de website van het UWV inderdaad, stapuwv.nl.

NikkiDeKerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 14:00

Sta al sinds exact 10:00 in de wachtrij, maar hier ook nog geen succes helaas inderdaad en de wachtrij gepauzeerd. Maar er staat daar in de nieuwste melding (van 12:57) nog niet dat het budget op is. Fingers crossed dus. Ik hoop dat iedereen die hier het budget goed kan gebruiken er toch nog doorheen komt!

Roosch schreef:
Voor de opleiding die ik wil volgen moet ik in mei het budget aanvragen, hij start pas in september.

Even voor mijn beeld: de link die jullie noemen waar de wachtrij is, is dat op de website van UWV of zie ik iets over het hoofd?

Ja, op de website van UWV / Stap zelf, begin met iets van uwv queue-it ofzo, maar mijn vriend probeerde hem net vanaf een ander apparaat te openen en kreeg toen al een foutmelding.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 14:00

Ik zou het graag willen gebruiken voor een opleiding om een trimsalon voor honden te kunnen beginnen. Even zien hoe dit allemaal werkt...

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 14:01

Belachelijk dit.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 14:02

noukie12 schreef:
mvdende schreef:
[ [url=m/nBYqWU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ongelooflijk dit!

Niet leuk dit!

Mijn laptop staat nog in de wachtrij. Maar ik kan dus niet aanvragen omdat mijn opleiding al is begonnen...

Ik heb hem weggedrukt. jeetje wat balen voor jou zeg!!!

Ik baal vooral omdat er gecommuniceerd wordt dat aanvragen vanaf 10:00 kan, maar er kennelijk al een wachtrij is die vóór 10:00 open is gegaan.

Op Twitter diegene die er door zijn gekomen, hadden de link al uren van te voren aangeklikt ipv netjes om 10:00.

Voor het tijdslot van 1 mei, ga ik dus óók een uurtje of 12 van te voren alvast maar in de digitale wachtrij klaarzitten....

Dan maar zo.

Opleiding zou "voor de leuk" zijn. Honden EHBO/ paraveterinair.

Hier is het budget voor bedoeld, maar lees genoeg mensen die het voor een volledige HBO studie willen gebruiken en dat is juist niet geheel de bedoeling.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 14:03

Muze schreef:
Belachelijk dit.

Helaas te verwachten gezien de andere keren dat overheid een beperkte pot geld beschikbaar stelde ...

NikkiDeKerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 14:07

mvdende schreef:
Ik baal vooral omdat er gecommuniceerd wordt dat aanvragen vanaf 10:00 kan, maar er kennelijk al een wachtrij is die vóór 10:00 open is gegaan.

Op Twitter diegene die er door zijn gekomen, hadden de link al uren van te voren aangeklikt ipv netjes om 10:00.

Voor het tijdslot van 1 mei, ga ik dus óók een uurtje of 12 van te voren alvast maar in de digitale wachtrij klaarzitten....

Dan maar zo.

Echt bizar, dan had ik hem vannacht toch al aan moeten laten staan, maar ik dacht... Zo kan het niet werken toch, dat zou oneerlijk zijn :+

mvdende schreef:

Hier is het budget voor bedoeld, maar lees genoeg mensen die het voor een volledige HBO studie willen gebruiken en dat is juist niet geheel de bedoeling.

Ik weet het niet zeker, maar neem aan dat de opleidingen die goedgekeurd zijn, wel onder de regeling vallen :) STAP betekent letterlijk stimulering positie arbeidsmarkt. "Met het STAP-budget kunt u een opleiding, training of cursus volgen. Zo heeft u meer kansen om uw baan te houden of om een nieuwe baan te vinden." Ik zou dan twijfelen of iets 'voor de leuk' doen wat niet je kans geeft je baan te houden of een nieuwe baan te vinden echt wel geheel de bedoeling is?

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 14:08

Ik had het graag willen gebruiken en kan het geld ook daadwerkelijk goed gebruiken voor de arbeidsmarkt.
Helaas. Wellicht volgende periode..

Edit: op de lijst stonden genoeg “” onzin”” cursussen..

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 14:09

Afbeelding

Site staat toch weer op 100%. Die weet óók niet wat ie wil :=

Nou ja, ik sta nog in de wachtrij en ik zie het uiteindelijk wel. Heb gelukkig de gehele dag de tijd....

Lees genoeg mensen die het opgeven, dus ik houd een sprankeltje hoop dat ik er vandaag ergen nog doorheen kom.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 14:13

NikkiDeKerf schreef:
mvdende schreef:

Dan maar zo.

Echt bizar, dan had ik hem vannacht toch al aan moeten laten staan, maar ik dacht... Zo kan het niet werken toch, dat zou oneerlijk zijn :+

mvdende schreef:

Ik weet het niet zeker, maar neem aan dat de opleidingen die goedgekeurd zijn, wel onder de regeling vallen :) STAP betekent letterlijk stimulering positie arbeidsmarkt. "Met het STAP-budget kunt u een opleiding, training of cursus volgen. Zo heeft u meer kansen om uw baan te houden of om een nieuwe baan te vinden." Ik zou dan twijfelen of iets 'voor de leuk' doen wat niet je kans geeft je baan te houden of een nieuwe baan te vinden echt wel geheel de bedoeling is?

Tja, zolang cursussen fotografie en honden EHBO gewoon in het lijstje staan en goedgekeurd zijn om in aanmerking te komen voor STAP budget, ga ik er vanuit dat je er subsidie op kan krijgen.

De opleiding "dierenartsassistent" is sowieso bullshit dat dat goedgekeurd is, in ieder geval de thuisstudie ervan. 0 praktijk uren 0 stage om je "diploma" te behalen. En een studieduur van 9 maanden met 4 uur per week...

Terwijl een echte opleiding 3 jaar duurt, met minimaal iets van 1000 stage uren.

Wordt trouwens óók online aangeboden, die opleiding mèt stage, maar daar moet je stevig voor bijbetalen.

NikkiDeKerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 14:15

mvdende schreef:
Tja, zolang cursussen fotografie en honden EHBO gewoon in het lijstje staan en goedgekeurd zijn om in aanmerking te komen voor STAP budget, ga ik er vanuit dat je er subsidie op kan krijgen.
.

Ongetwijfeld, daar hoor je mij ook niet over, maar misschien praten we nu langs elkaar heen. Jij schreef zelf iets over wat wel of niet de bedoeling is van het budget en dat het budget bedoeld is om 'iets voor de leuk' van te doen. Dat is hetgeen waar ik mijn twijfel over uit, gezien de naam en tekst op de website van STAP. Cursussen fotografie of honden EHBO kunnen afhankelijk van je beroep toch prima je positie op de arbeidsmarkt versterken :) ?
Laatst bijgewerkt door NikkiDeKerf op 01-03-22 14:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 14:16

Zoals ik het las kon je er pas echt vanaf 10 uur in en was er geen pre wachtrij. Maargoed als er 50.000 beschikbaar zijn en er melden zich ook minstens net zoveel direct aan om 10.00... Ik heb de hoop op gegeven voor vandaag. Hij staat nog wel open maar ga er maar niet meer vanuit.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 14:18

Ik lees net op Nu.nl dat het budget juist niet bedoeld is voor 'hobby'-cursussen. Maar goed, voor elke cursus die goedgekeurd is voor het STAP-budget, kun je je dus ook aanmelden met dit budget.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 14:18

NikkiDeKerf schreef:
mvdende schreef:

Dan maar zo.

mvdende schreef:

Nou idd, ik zou iedereen die voor de leuk een opleiding via dit budget volgt er gelijk uit gegooit willen zien worden. Daar is dit potje niet voor bedoelt.

Dat is denk ik ook de 'fraude' waar in het begin van dit topic over gesproken wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 14:21

Inderdaad, vind ik ook niet helemaal de goede denkwijze. Oh ik kan 1000 euro budget aanvragen, eens kijken wat ik daarvoor kan gaan leren. Daar krijg ik een beetje kromme tenen van. Maar goed, lekker doen wat je niet laten kunt.

Overigens spreekt nu.nl ook gewoon over opleiding, training of cursus dus laten we alsjeblieft stoppen met bedenken wie wel in aanmerking komt en wie niet. https://www.nu.nl/economie/6186953/stor ... rheid.html