Faelynn schreef:Citaat:Precies.
Ik ben hartstikke gezond en heb een mooi gebalanceerd eetpatroon waar dus ook vlees in zit. Vlees van herleidbare afkomst: dieren die het goed hebben gehad, op een goede manier zijn geslacht zonder stress, etc. Ik doe er moeite voor om aan dat vlees te komen en betaal daar ook (meer) voor.
De aanname dat minder vlees eten goed zou zijn voor de gezondheid is een vreemde en zou je moeten toetsen voordat je de vervolgvragen daarover stelt. Eigenlijk kun je de resultaten van deze enquete wel weggooien, vanwege de slechte opbouw zijn de antwoorden nietszeggend.
Mooi dat het dier die jij eet een goed leven gehad heeft, absoluut al vooruitgang, maar daardoor eet/drinkt poept en plast die niet minder en is het dus ook niet beter voor het klimaat, wel voor het dierenwelzijn. Verder is het toch wel degelijk wetenschappelijk onderbouwd dat minder vlees eten beter is voor je gezondheid, zelfs het voedingscentrum zegt dat haha. En het ging TS in deze enquete om gezondheid en klimaat. Maakt niet dat deze enquete minder flut is opgebouwd, maar het is dus geen vreemde aanname van TS dat minder vlees goed is voor de gezondheid en het milieu zoals jij beweerd, dat is gewoon een feit
Eerste en beste google resultaat van: vlees gezond https://www.voedingscentrum.nl/nl/servi ... ilieu.aspx
Zoals DP ook al schreef is het Voedingscentrum niet echt een goede bron. Bovendien: er is een verschil tussen geen vlees en minder vlees (minder dan wat?). Een goed gebalanceerd eetpatroon, daar hoort voor mij ook vlees bij. Bovendien: je weet helemaal niet hoeveel vlees ik eet, en dus ook niet of daarin mogelijk gezondheidsvoordelen te behalen zouden zijn....

Zowel in de enquete van TS, als in mijn post en link

....dat klinkt wel heel oud.
Hoofdletter dus een naam. Zie ook