Tijdelijk contract eindigt bijna.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 15:17

bigone schreef:
Choose your battles ? Werkgever heeft al totaal niet aan zijn verplichtingen voldaan door niet officieel aan te kondigen dat haar contract niet werd verlengd. Dan geeft dochter terloops aan dat ze niet blijft en meteen er bovenop om maar te laten tekenen om zo onder een vergoeding uit te komen en dat meisje heeft nog veel meer te goed namelijk alle gewerkte uren die niet zijn betaald. Dus niks choose your battles maar see you in court .

Waarvoor? Voor die paar rotcenten? En een heleboel negatieve energie? Want je gaat een proces van maanden tot jaren in.. Terwijl ze zelf ook gewoon weg wil..

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 15:19

Ik zou hier inderdaad ook hard tegenin gaan, komt deels ook door mijn groot rechtvaardigheidsgevoel en dat is hier niet het geval. Bij mij zou het uiteindelijk niet eens om het geld gaan, maar om het principe.

Ts, wat ontzettend klote dat haar baas haar zo heeft gedwongen. Uiteindelijk dan toch maar goed dat ze daar weg gaat. Hopelijk heeft je dochter het naar haar zin straks bij haar nieuwe baantje!
En hopelijk komt alles goed, hou je ons op de hoogte?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 15:19

Misschien om niet over je heen te laten lopen? Ik had als ouder exact hetzelfde gedaan want zo een jong persoon onder druk zetten is schandalig. En dan nog niet eens om de centen maar om te zorgen dat zo’n aso dit niet nog eens flikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 15:24

bigone schreef:
Misschien om niet over je heen te laten lopen? Ik had als ouder exact hetzelfde gedaan want zo een jong persoon onder druk zetten is schandalig. En dan nog niet eens om de centen maar om te zorgen dat zo’n aso dit niet nog eens flikt.

Ik had niet eens getekend en was na die 1e aanvaring, waarbij duidelijk werd dat je niet samen verder gaat, al niet eens meer komen werken. Neus naar voren en op zoek naar iets anders :j

Dus nu achteraf zo hard tegen hard gaan terwijl je zelf tussendoor ook actie had kunnen ondernemen snap ik niet :n

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 15:33

Relaxed schreef:
bigone schreef:

Ik had niet eens getekend en was na die 1e aanvaring, waarbij duidelijk werd dat je niet samen verder gaat, al niet eens meer komen werken. Neus naar voren en op zoek naar iets anders :j

Dus nu achteraf zo hard tegen hard gaan terwijl je zelf tussendoor ook actie had kunnen ondernemen snap ik niet :n

Ga je lekker? Blaming the victim?
Kom op zeg, hoe die werkgever handelt is werkelijk beneden alle peil, hier is de dochter van te op geen enkele manier schuldig aan, en jij probeert te suggereren dat dit komt doordat zij geen actie hebben ondernomen?
Ga je schamen zeg, bah.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 15:34

Jij had niet getekend en ik niet maar een zachtaardig bedeesde 18 jarige misschien wel ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 15:37

Achterom schreef:
Relaxed schreef:

Ga je lekker? Blaming the victim?
Kom op zeg, hoe die werkgever handelt is werkelijk beneden alle peil, hier is de dochter van te op geen enkele manier schuldig aan, en jij probeert te suggereren dat dit komt doordat zij geen actie hebben ondernomen?
Ga je schamen zeg, bah.

Joh overdrijf niet zo, lees ff mijn eerdere bericht waarin ik duidelijk aangeef dat wat de werkgever nu heeft gedaan echt niet kan.

En ja, verder vind ik het verspilde energie om nu achteraf hard tegen hard te gaan spelen, terwijl het topic al weken oud is en je dus genoeg actie had kunnen ondernemen.

Dit verhaal hangt van de principes aan elkaar en hiermee bereik je echt helemaal niks in dit verhaal :n

Hutcherson

Re: Tijdelijk contract eindigt bijna.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 00:39

Ergens vindt ik dit echt een principe kwestie. Deze werkgever heeft een intimiderend beleid. Ik zou kijken waar ik een klacht in kan dienen op persoonlijke naam van die werkgever. En kijken bij welke arbo deze werkgever aangesloten is.

Gadver wat een beleid.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 07:30

Ben het wel eens met Relaxed. Het zou mij de stress en moeite niet waard zijn. Kop omhoog en door, laat hem lekker in de stront zakken. Stop je energie in dingen die het wel waard zijn.
Principes kosten geld heb ik geleerd. Hier ga je niks mee opschieten om dit hogerop te spelen, behalve veel frustratie en gedoe.

senna21

Re: Tijdelijk contract eindigt bijna.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 19:07

Het is goed dat jij je dochter steunt en adviseert in deze situatie.
Het is een nare les om te leren dat er mensen zijn die serieus vals spelen voor persoonlijk gewin.
Ik vraag mij wel af of je dochter zelf die klacht wil indienen, of dat het om jouw boosheid gaat.
Ze is voor de wet volwassen. Laat haar zelf kiezen wat ze ermee wil.
Ik ben het eens met de voorgaande reacties dat dit jullie waarschijnlijk niets gaat opleveren.