Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bowena_84 schreef:Hoi TS,
Ik heb niet alles gelezen en zit in een iets andere situatie maar wel via het uwv.
Ik ben begin dit jaar voor mezelf begonnen vanuit de Wajong.
Ik heb mijn ondernemingsplan geschreven met behulp van de E training van Qredits en ik kan dit ècht aanraden!! Ik dacht ook ik kan dit nooit! Maar het is me helemaal zelf gelukt. Het financiële stuk is zeker lastig en is bij mij het meeste tijd en werk in gaat zitten, het is aan het begin een enorm giswerk, maar het is me toch gelukt. Het financiële stuk was vooral voor mezelf omdat ik geen financiering hoefde af te sluiten.
Ik zit al in een traject toevallig dus kreeg vanuit een collega van mijn jobcoach hulp maar anders had ik hulp via het uwv gekregen.
Nadat mijn ondernemingsplan goedgekeurd was heb ik me bij de KVK ingeschreven.
Daarna heb ik een boekhouder benaderd want ik wilde mezelf niet belasten met dat stuk. Via hem de KOR aangevraagd. Hij doet mijn kwartaal aangiftes.
Het lijkt allemaal verschrikkelijk groot en ingewikkeld maar als je er eenmaal in zit en stapje voor stapje gaat valt het uiteindelijk allemaal mee.
Hier staat alles even stil omdat het uitbroeden van de derde zwaar valt maar alles ligt klaar om na de bevalling te beginnen. Als je vragen hebt of wil sparren mag je me altijd pb-en!!
Hutcherson schreef:@eilish, inderdaad.
Als je gebruik maakt van de KOR dan doe je geen btw aangiftes, enkel de eerste omdat die regeling ingezet moet worden. Ook zet je geen BTW op je facturen.
Mocht je wel over die 20.000 euro omzet gaan heb je volgens mij wel een probleem. Weet niet helemaal wat er dan gebeurt.
Bellatrix schreef:Zo, ik heb het gesprek gehad, ik mag starten met de 6 weken onderzoeksperiode. Dus geen sol.plicht en WW loopt gewoon door. Ook mag ik gewoon shooten. (betaald of onbetaald) Dan weer een gesprek.
WenK schreef:Hutcherson schreef:@eilish, inderdaad.
Als je gebruik maakt van de KOR dan doe je geen btw aangiftes, enkel de eerste omdat die regeling ingezet moet worden. Ook zet je geen BTW op je facturen.
Mocht je wel over die 20.000 euro omzet gaan heb je volgens mij wel een probleem. Weet niet helemaal wat er dan gebeurt.
Dan betaal je vanaf dat moment wel BTW....
bowena_84 schreef:Hoi TS,
Ik heb mijn ondernemingsplan geschreven met behulp van de E training van Qredits en ik kan dit ècht aanraden!! Ik dacht ook ik kan dit nooit! Maar het is me helemaal zelf gelukt. Het financiële stuk is zeker lastig en is bij mij het meeste tijd en werk in gaat zitten, het is aan het begin een enorm giswerk, maar het is me toch gelukt. Het financiële stuk was vooral voor mezelf omdat ik geen financiering hoefde af te sluiten.
Ik zit al in een traject toevallig dus kreeg vanuit een collega van mijn jobcoach hulp maar anders had ik hulp via het uwv gekregen.
Nadat mijn ondernemingsplan goedgekeurd was heb ik me bij de KVK ingeschreven.
Daarna heb ik een boekhouder benaderd want ik wilde mezelf niet belasten met dat stuk. Via hem de KOR aangevraagd. Hij doet mijn kwartaal aangiftes.
Het lijkt allemaal verschrikkelijk groot en ingewikkeld maar als je er eenmaal in zit en stapje voor stapje gaat valt het uiteindelijk allemaal mee.
Hutcherson schreef:Moet je dan terugbetalen? Of ga je pas vanaf die 20.000 betalen? Want dat weet je vaak pas t jaar erna
daffodil schreef:Gelijk een tip! Het is echt niet nodig een "zakelijke" rekening af te sluiten.....het belangrijkste is dat je je zakelijke inkomsten en uitgaven het liefst over een aparte rekening laat lopen maar simpelweg een extra rekening open bij je huidige bank, is al voldoende en scheelt ook vaak kosten!