s*xsuele intimidatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 07:52

_Penotti schreef:
Precies margee, daar zit het probleem.
Dat soort mannen begrijpt aardige er omheen draaien niet.
Gewoon Bam! Henk, je stopt hier nu mee. Alleen nog maar werkgerelateerde berichten zonder schatje enz.
Zo niet ga ik naar de leidinggevende.
Einde discussie.

De meeste mannen onderling praten ook veel directer, dan dat gedraai van de meeste vrouwen.

Waarom nog die ene kans? Omdat er steeds die misschien toch in die berichten heeft gezeten.

0 berichten. Ook niet werk gerelateerd. Niks. Nada. Noppes.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 07:53

rien10 schreef:
_Penotti schreef:
Precies margee, daar zit het probleem.
Dat soort mannen begrijpt aardige er omheen draaien niet.
Gewoon Bam! Henk, je stopt hier nu mee. Alleen nog maar werkgerelateerde berichten zonder schatje enz.
Zo niet ga ik naar de leidinggevende.
Einde discussie.

De meeste mannen onderling praten ook veel directer, dan dat gedraai van de meeste vrouwen.

Waarom nog die ene kans? Omdat er steeds die misschien toch in die berichten heeft gezeten.

0 berichten. Ook niet werk gerelateerd. Niks. Nada. Noppes.

Ik weet niet of er werkgerelateerde berichten moeten, daar ging ik nog even van uit.
Is dat niet dan inderdaad 0. Blokken die hap.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 07:59

Friesmeisjee schreef:
.... Hierop andwoord hij in eerste instantie van wie dat niet mag.../ ...waarop ik weer andwoord dat het van mezelf komt. .... /
Dus met ik weet het verrekte goed kan ik opmaken dat de boodschap in iedergeval binnen is gekomen toch?

Even een vraagje... Hij vraagt 'van wie het niet mag'.. heb jij geschreven 'het mag niet' ??
Je kunt ook aangeven 'ik wil het niet'.. maar ik denk dat het daar in de communicatie een beetje mis gaat.. ?
Hij weet het blijkbaar verrekte goed dat het niet kan, maar hij doet het toch..

Als je het echt heel vervelend vind, begrijp ik niet goed dat je deze appgesprekken nog voert? :)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:01

Je bent deze man ook niets verschuldigd he! Dat hij je veel heeft geleerd hoort bij het werk!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:04

Dit is toch echt een stuk miscommunicatie. Je bent echt niet duidelijk genoeg. Je speelt nu de rol: Oh Henk, dit mag niet hoor hihihi. Dat is niet de rol die duidelijk is tegenover Henk. Je had moeten zeggen: Henk, dit wil ik niet. Ik wil dit niet meer hebben.

Henk is verliefd en heeft een plaat voor zijn hoofd. Als jij dit niet wilt dan moet hij dit respecteren. Het zal wel de werkverhouding wat scherper stellen en ik hoop dat Henk professioneel genoeg is daarvoor.

Friesmeisjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-20 08:07

Ik wil hem niet blokkeren, puur omdat ik hem elke dag zie of ja 5 dagen in de week. Maar dat houd niet over dat ik niet gediend ben van die berichten en opmerkingen. En ja dat ze mij zijn vriendin noemen vind ik deels grappig als in dat hij bij een klant komt en er gevraagt word of zijn vriendin er ook nog werkt, verder niet. Wat hier boven ookal gezegt word (kan niet overal op reageren haha) denk ik ook dat hij stapel op enof met mij is, dat is zeker niet hard to get en zeker niet wederzijds. Wat ik al aangaf hij is ouder als mijn vader en ik ben tussen de 18 en de 25 zal ik maar zeggen, dus super interessante leeftijd... dat betekend overigens niet dat ik over me heen laat lopen, ik heb inderdaad ook regelmatig een grote mond terug ( ook naar andere collega's). Aangezien voor ons zometeen de drukke tijd eraan komt en wij een uurtje of 18 op een dag gaan maken, wil ik geen ruzie of scheven gezichten maar als ik hem straks zie ga ik zeker het gesprek aan. Jullie hebben me goede voorbeelden gegeven waar ik zeker me eigen verhaaltje van kan maken! Cadeau's ect. Neem ik ook niet meer aan, en ga beter op mijn strepen staan voordat dit echt uit de hand gaat lopen. Ik heb aan een vriend van mij gevraagd wat hij er van denkt, even een mannelijk inzicht erbij, die zegt niet blokkeren aangezien ik hem elke dag zie en dat waarsc. Voor nare situaties gaat zorgen, maar ik dit zeer zeker niet hoef te pikken dat dat echt niet normaal is als een man van 50+ dat tegen een meid van 18+ zegt.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:10

Friesmeisjee schreef:
Ik wil hem niet blokkeren, puur omdat ik hem elke dag zie of ja 5 dagen in de week.

Exact. Op het WERK. Houd werk en prive gescheiden. Hij heeft niks te zoeken met jou in jouw privetijd.

Je maakt het jezelf erg moeilijk door maar aardig te willen blijven. Die man is niks van je, behalve een collega. Houd de conversatie dan ook daar.

Friesmeisjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-20 08:11

Cer schreef:
Friesmeisjee schreef:
.... Hierop andwoord hij in eerste instantie van wie dat niet mag.../ ...waarop ik weer andwoord dat het van mezelf komt. .... /
Dus met ik weet het verrekte goed kan ik opmaken dat de boodschap in iedergeval binnen is gekomen toch?

Even een vraagje... Hij vraagt 'van wie het niet mag'.. heb jij geschreven 'het mag niet' ??
Je kunt ook aangeven 'ik wil het niet'.. maar ik denk dat het daar in de communicatie een beetje mis gaat.. ?
Hij weet het blijkbaar verrekte goed dat het niet kan, maar hij doet het toch..

Als je het echt heel vervelend vind, begrijp ik niet goed dat je deze appgesprekken nog voert? :)

Oh dat heb ik niet duidelijk geformuleerd haha , ik heb gezegt dat IK niet wil dat hij MIJ schatje noemt, absurd veel a dure cadeau's geeft. Hierop vraagt hij van wie dat niet mag, van mezelf dus.

Ik heb net mijn vakantie erop zitten toen heb ik hem 2 weken bijna niet gesproken omdat hij dat van die bikini stuurde en ik daar echt boos om was geworden, via de app, want ik wil hem niet bellen in mijn vakantie.

Ik voer zo min mogelijk gesprekken via de app, omdat het gewoonweg niet normaal kan, hij denkt echt dat hij mijn beste vriend (of meer??) Is, dat is hij duidelijk niet voor mij. Voor mij is/was het een fijne collega en niet meer

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:13

Hij veroorzaakt de nare situatie door keer op keer geen respect voor jou grenzen te hebben en dit soort berichtjes te sturen, niet jij door hem te blokkeren.

Hij ziet je helemaal niet als zijn beste vriend. Hij ge*lt gewoon op je en denkt daar prima mee weg te kunnen komen. Van vrienden respecteer je de grenzen.
Laatst bijgewerkt door Gianti op 12-08-20 08:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:15

Ik werk tussen de mannen als vrijwel enige vrouw (zit in de bouw) en heb ook wel eens gehad dat iemand over m'n grens ging. Dit heb ik gemeld bij mijn werkgever (was detachering) en heb uit eindelijk net hun opdrachtgever er bij gesprek gehad. Waarbij de opdracht gever het opnam voor de collega die opmerkingen maakten die niet kunnen. Ik ben hier dan ook vertrokken. Verder kan ik veel hebben qua mannen praat. Want ging ook altijd met jongens om. Maar m'n grens is m'n grens en gaat iemand te ver dan zeg ik dat ook.

Bij mij ging het trouwens niet over WhatsApp, maar echt op de werkvloer.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:17

Goof schreef:
Goof schreef:
Wat is je hele probleem met het blokkeren van die kerel? Hij is 'slechts' je collega he, je hebt geen enkele andere verplichting naar hem en al helemaal niet in je vrije tijd.

Nogmaals; wat is je hele probleem met het blokkeren van deze loser?

Nou idd, zo moeilijk is het niet. Blokkeren en klaar :)
Je ziet hem 5 dagen per week dus dan heb je de app toch ook niet nodig :)

Caira

Re: s*xsuele intimidatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:19

Ik vind echt dat je nog te veel deurtjes open laat voor hem, je bent echt niet de eerste die na een lange werkdag in een leeg gebouw klem gezet wordt. Hij IS je vriend niet, en dat moet je hem snoeihard duidelijk maken voor hij nog meer grenzen over gaat.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:19

Ik trok al eerder de vergelijking met paarden, dat was bewust :) Wat ik hier lees, zou je kunnen vergelijken met een paard (Henk) dat steeds over je grenzen heen gaat. Bijvoorbeeld steeds in je ruimte komt terwijl jij het niet wil hebben.

Hoe zou je dat paard duidelijk maken dat hij dat niet moet doen?

Om dat te laten werken, moet je het met je juiste power/energie doen. WEGWEZEN NU!
Als je je zo’n situatie met een paard voor kan stellen, probeer dan in te voelen hoe dat voelt op zo’n moment. Voel je die kracht? Die duidelijkheid? Dát is de energie die ook naar Henk toe moet.

Niet te veel woorden, niet te veel uitleg.. vind een variant van het paardse “ WEGWEZEN NU”

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:21

1 je verward een collega die je op de werkvloer heel goed helpt met iemand waar je "dan dus" prive te veel van pikt "omdat hij zo aardig is". Een goede collega kan je enorm helpen en een nette werkrelatie houden en dat zou hij ook moeten kunnen doen.
2 Een man die zulke cadeau's geeft, wil meer van je. Ik ken geen voorbeeld waarbij zoiets geen bedoeling had. Wel tig voorbeelden van "gewoon aardig bedoeld" waarna ooit de aap uit de mouw komt en blijkt dat de hoop er was dat er iets kon ontstaan.
3 dit gaat niet vanzelf over. Of hij wordt door een meerdere hierop aangesproken of je zorgt voor meer afstand, en dat gaat nu niet meer zonder dat er ruzie over ontstaat; 'so be it'. Kies voor je gevoel dat zegt dat dit niet de goede kant op gaat. Nogmaals: hij stopt niet.
Laatst bijgewerkt door Zunzuncito op 12-08-20 08:24, in het totaal 1 keer bewerkt

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:22

Deze man kan duidelijk geen lijn trekken voor zijn eigen gedrag, dus doe dat zelf. Ik snap uberhaupt niet waarom je met zo'n man contact wil in je prive tijd. Kan het nog zo'n leuke collega zijn, hij gaat alle grenzen over met zijn gedrag.

Wil je echt dat het ophoudt? Dan weet je de oplossing. Je hoeft hem niet eens te blokkeren, maar je kan er ook voor kiezen om gewoon NIET meer te reageren op zijn berichten. Dan is de lol er voor hem vanzelf af. Zo moeilijk is het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:30

Friesmeisjee schreef:
Ik wil hem niet blokkeren, puur omdat ik hem elke dag zie of ja 5 dagen in de week. Maar dat houd niet over dat ik niet gediend ben van die berichten en opmerkingen. En ja dat ze mij zijn vriendin noemen vind ik deels grappig als in dat hij bij een klant komt en er gevraagt word of zijn vriendin er ook nog werkt, verder niet. Wat hier boven ookal gezegt word (kan niet overal op reageren haha) denk ik ook dat hij stapel op enof met mij is, dat is zeker niet hard to get en zeker niet wederzijds. Wat ik al aangaf hij is ouder als mijn vader en ik ben tussen de 18 en de 25 zal ik maar zeggen, dus super interessante leeftijd... dat betekend overigens niet dat ik over me heen laat lopen, ik heb inderdaad ook regelmatig een grote mond terug ( ook naar andere collega's). Aangezien voor ons zometeen de drukke tijd eraan komt en wij een uurtje of 18 op een dag gaan maken, wil ik geen ruzie of scheven gezichten maar als ik hem straks zie ga ik zeker het gesprek aan. Jullie hebben me goede voorbeelden gegeven waar ik zeker me eigen verhaaltje van kan maken! Cadeau's ect. Neem ik ook niet meer aan, en ga beter op mijn strepen staan voordat dit echt uit de hand gaat lopen. Ik heb aan een vriend van mij gevraagd wat hij er van denkt, even een mannelijk inzicht erbij, die zegt niet blokkeren aangezien ik hem elke dag zie en dat waarsc. Voor nare situaties gaat zorgen, maar ik dit zeer zeker niet hoef te pikken dat dat echt niet normaal is als een man van 50+ dat tegen een meid van 18+ zegt.

Je schrijft dat je hem niet wilt blokkeren omdat je 5 dagen per week met hem werkt. En dat je geen ruzie wilt, want er komt een drukke tijd aan. Dat is precies waar hij misbruik van maakt en waardoor hij steeds over grenzen kan gaan.

Zolang jij je zo opstelt, zit je in een afhankelijke positie en heeft hij je klem.

Dat is niet jouw schuld trouwens. En je bent niet de enige die zoiets overkomt. Het is mij ook wel eens gebeurd. Maar de enige weg uit dit moeras is ontzettend boos worden en je grens heel duidelijk trekken. En juist duidelijk maken dat jij niet de lieve vrede gaat bewaren als hij zich zo gedraagt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-08-20 08:30, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:30

Je kunt toch ook een prima zakelijke werksfeer creëren zonder Whatsappcontact? Als er wat belangrijks is kan hij je benaderen via je werk mail of door te bellen?

Ik vind je nu ook wel tegenstrijdige signalen afgeven. Je zegt enerzijds dit mag niet/wil ik niet maar anderzijds blijf je wel contact dat niet werkgerelateerd is toestaan. Bij dit soort types moet je heel duidelijk zijn. Ongemerkt proberen ze toch weer over je grenzen te gaan

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:32

Je zegt meerder collega’s te hebben kan je dan niet gewoon een werk app maken en heb privé blokkeren? Dat kan namelijk in de groepsapp zie je alsnog zijn berichten maar persoonlijk niet. Of je vraagt je baas of die dat wil om zo aan dat soort berichten een einde te maken.
In dit geval wil je eigenlijk nog heel veel
Toelaten en het is of het een of het ander. Je bent er niet van gediend ... punt ... geen ja maar en vind dit ok en dat niet erg nee is nee.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:33

Ik begrijp dus dat die app niet nodig is voor het werk, dan blokkeren die hap.
Je werkt met hem 5 dagen, privé is dan toch heerlijk zonder collega's.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:37

Ts ik ging er in eerste instantie niet met zo'n gestrekt been in als de meeste hier. We zijn er niet bij en weten niet precies wat er gezegd wordt etc.

Na je laatste bericht, schuif ik bij de rest aan. TS, JE MOET DUIDELIJK ZIJN. Hang er consequenties aan. Jij bent hier degene met de macht.

HENK, STOP HIER MEE, ANDERS DOE IK ER MELDING VAN EN DAN BEN JE JE BAAN KWIJT.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:40

Nou die baan is hij echt niet kwijt dan hoor.
Zo hoog spelen bazen het meestal niet op. Zeker niet omdat het appjes zijn, geen fysieke aanranding.
Maar kan wel voldoende zijn hem te laten weten dat hij moet stoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:42

Joltsje schreef:
Ts ik ging er in eerste instantie niet met zo'n gestrekt been in als de meeste hier. We zijn er niet bij en weten niet precies wat er gezegd wordt etc.

Na je laatste bericht, schuif ik bij de rest aan. TS, JE MOET DUIDELIJK ZIJN. Hang er consequenties aan. Jij bent hier degene met de macht.

HENK, STOP HIER MEE, ANDERS DOE IK ER MELDING VAN EN DAN BEN JE JE BAAN KWIJT.

Alleen woorden lijden niet tot ontslag hoor. Daden wel. Maar zover is dat hier nog niet. Melding maken kun je altijd, dan komt er een gesprek met een neutrale partij. Meer gebeurt er echt niet. Zelf je grens trekken en afkappen en blokkeren werkt het beste.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:45

Tja via app reageren maakt 'm dus blijkbaar niet zoveel uit. Ik denk dat het beste is niet meer te antwoorden en dan persoonlijk confronteren. Laat de appjes maar zien en wees dan heel duidelijk. Dreig desnoods mee dat je naar de baas gaat als ie niet stopt. Juist omdat hij het persoonlijk niet/nauwelijks doet denk ik dat het dan nog wel aan kan komen. Het lijkt me wel een erg ongemakkelijke verstandhouding als het in het echt zo'n leuke collega is waar je veel aan hebt en via whatsapp zo'n 'viesspeuk'. Het kan en mag gwn echt niet vind dat je echt al teveel over je heem hebt laten lopen.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:48

Best bijzonder dat je alle adviezen een beetje half aanpakt en de deur open laat staan voor je collega.
Zoals al heel veel bokkers zeggen is het wachten totdat verkeerd gaat.
Ik krijg haast de indruk dat je eigenlijk geen maatregelen wilt treffen, omdat er wellicht negatieve gevolgen aan zitten. Het gaat om een serieuze zaak als ik dit grensoverschrijdend app gedrag zo lees. Misschien realiseer je dat niet, anders had je wel echt geluisterd naar bokkers en stop je met het bagatelliseren van deze acties van je collega.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:49

Idd blokkeren en het contact allee op het werk houden! Je houdt het zo in stand en bent niet duidelijk genoeg. Je hebt het aangegeven maar laat je weer ompraten, zo is er geen duidelijke grens. Gewoon blokkeren en contact alleen op werk houden. Lijkt mij niet heel moeilijk.

Ik had ook zo'n collega. Op het werk grapjes, maar op WhatsApp enorm dubbelzinnig dingen. Die heb ik genegeerd en nooit op gereageerd. Dat is toen gestopt.het was jammer want eerst was het leuk en vriendschappelijk. Maar daar wil ik het wel bij houden en dat kon dus niet meer blijkbaar en dus heb ik het gestopt.