Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
? Ik zit ook te denken aan de opleiding doktersassistente, alleen is een bol opleiding financieel niet te doen voor mij. Ik wil als het lukt via capabel beginnen in 2021. Ik sta eigenlijk voor alle bbl opleidingen die een doktersassistente opleiding hebben open. Ik twijfel wel een beetje qua aanpak, ga je huisartsen benaderen met ik wil werken /leren staan jullie daarvoor open en zo ja hebben jullie ervaring of voorkeur voor een opleiding? Schrijf je je eerst in voor een opleiding? Ik heb niet echt een achtergrond in de zorg heb nu een medisch technisch beroep. En als ik er in 2021 aan begin ben ik 32
heb er vroeger ook naar gekeken, maar ik durfde toen toch mijn vaste baan niet op te zeggen. Nu wil ik wel echt wat anders gaan doen.
Snorlex schreef:Ik weet niet of het financieel mogelijk is en of het kan met je huidige functie (ivm de targets); maar is het mogelijk om minder uren te werken?
Bij mijn vorige werkgever werkte ik 40 uur (of meer), en het slokte mij helemaal op (verwachtingen/gebrek aan waardering). Legde de lat zelf steeds hoger en dacht echt dat ik ook niet minder kon werken. Ik was al aan het nadenken over een andere baan, toen vanuit de werkgever de fte’s werden herzien. Ik ben toen wat minder uren gaan werken. Voor mijn gevoel scheelde dat al zoveel! Een betere balans. In de tussentijd ben ik toen rustig om mij heen gaan kijken naar een nieuwe baan en die heb ik ook gevonden
moonsparkle schreef:Sylva, hoor ik nu mezelf praten? Ik zit ook te denken aan de opleiding doktersassistente, alleen is een bol opleiding financieel niet te doen voor mij. Ik wil als het lukt via capabel beginnen in 2021. Ik sta eigenlijk voor alle bbl opleidingen die een doktersassistente opleiding hebben open. Ik twijfel wel een beetje qua aanpak, ga je huisartsen benaderen met ik wil werken /leren staan jullie daarvoor open en zo ja hebben jullie ervaring of voorkeur voor een opleiding? Schrijf je je eerst in voor een opleiding? Ik heb niet echt een achtergrond in de zorg heb nu een medisch technisch beroep. En als ik er in 2021 aan begin ben ik 32
heb er vroeger ook naar gekeken, maar ik durfde toen toch mijn vaste baan niet op te zeggen. Nu wil ik wel echt wat anders gaan doen.
En ook geen problemen met het vinden van een baan, maar ze heeft nu gesolliciteerd voor de ok. Paar jaar ouder dan jij, dus er zijn zeker mogelijkheden

Roquen schreef:Ceffyl schreef:Het is eigenlijk inherent aan marketingfuncties dat er targets aan zitten. Ik heb vrijwilligerswerk gedaan op marketingvlak en zelfs daar waren de verwachtingen hoog.
Ik vind eigenlijk het altijd maar meer, meer, meer geld moeten binnenharken afschuwelijkHad ik me misschien eerder moeten bedenken, maar ik ben als mens ook wel veranderd de laatste jaren. Vroeger vond ik dat commerciële heerlijk, maar het past me niet meer.
Een nieuwe opleiding mag me wel wat kosten. Ik zal sowieso salaris moeten inleveren, dat geeft niet. Maar ik kan niet 20.000-30.000 euro ophoesten voor een nieuw papiertje. En dat maakt zo wanhopig. Want moet ik dit werk dan nog 40 jaar doen? Ik word gek bij de gedachte...
Dat is dus niet waar, want ik ben zelf werkzaam in de marketing en communicatie. Er zijn wel doelen, maar die zijn niet keihard. Het gaat ook om naamsbekendheid genereren. Ik werd dus voor een non-profit organisatie. Daarom zeg ik, kijk eens bij niet commerciële bedrijven.
Tiggs schreef:Ha TS, ik stuur je vanavond een pb, want dan kan ik mijn switch wat concreter toelichten. Uiteindelijk ben ik binnen de juridische wereld gebleven, maar in een heel andere functie waar ik veel gelukkiger in ben.
Wat ik je sowieso aan kan raden is om er met bijvoorbeeld een goede vriendin uitgebreid over te praten, bij voorkeur iemand die ook doorvraagt. Dan blijf je niet zo in je hoofd zitten ermee, maar wordt het wat concreter.
Ik weet even niet wat ik nu moet doen. Ik laat het nu bezinken en kijk dan dit weekend weer even opnieuw ernaar. Ceffyl schreef:Het is eigenlijk inherent aan marketingfuncties dat er targets aan zitten. Ik heb vrijwilligerswerk gedaan op marketingvlak en zelfs daar waren de verwachtingen hoog.
Ik vind eigenlijk het altijd maar meer, meer, meer geld moeten binnenharken afschuwelijkHad ik me misschien eerder moeten bedenken, maar ik ben als mens ook wel veranderd de laatste jaren. Vroeger vond ik dat commerciële heerlijk, maar het past me niet meer.
Een nieuwe opleiding mag me wel wat kosten. Ik zal sowieso salaris moeten inleveren, dat geeft niet. Maar ik kan niet 20.000-30.000 euro ophoesten voor een nieuw papiertje. En dat maakt zo wanhopig. Want moet ik dit werk dan nog 40 jaar doen? Ik word gek bij de gedachte...
(waardoor we ook niet met zekerheid konden zeggen of we bv. huurtoeslag kregen omdat onze switch midden in het jaar viel ). Dat was wel heel erg stressvol, frustrerend, en heeft de nodige spanning gegeven (Lees: ruzies over of je een tijgerbrood neemt of een blanco brood, om mnaar iets te noemen
Je kunt het je niet voorstellen als je modaal verdient) maar het is ook wel fijn om ergens naar toe te werken. moonsparkle schreef:Mag ik daar meer informatie over?
Ceffyl schreef:Ik ook alsjeblieft!