Zou jij 'simpel' werk doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 22:16

shilady schreef:
Ja hoor
Ook wel fijn weinig werkdruk

Ik denk dat je je daar in vergist.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 22:17

Ik maak uiteindelijk van al het werk dat ik aangeboden krijg wel iets. Zelfs schroefjes tellen zou ik nog een sport van maken. Juist daar moet ik meer opletten dat ik niks mis doe, omdat het dan zo routine is dat ik het zonder nadenken ga doen.

Het ene simpele werk is ook het andere niet. Afwassen is zo bijv. Echt niet aan mij besteed. Ik laat het thuis al vaak staan :') maar vakkenvullen vind ik wel leuk, gewoon het "autisme" van alles netjes recht zetten zn vrije loop mogen laten en dan het eind resultaat ervan zien. Toen ik als cassiere werkte naast mn studie en ik op een rustige avond kon helpen met vullen en spiegelen kreeg ik na afloop complimenten dat het er zo netjes uit zag (die overigens begonnen met een dreigende "wie heeft dit gedeelte gedaan? :') ). Daar kan ik net zo trots op zijn als wanneer er nu echt iets goed lukt.

In mijn huidige baan is genoeg uitdaging, nog veel mogelijk, extra opleidingen.. maar er gaat een tijd zijn dat ik uitgeleerd ben. Vanaf dat punt (welke nog ver in de toekomst ligt) dat ik alles weet, gaat deze baan voor mij bijna net zo simpel zijn als vakkenvullen. Enkel meer verantwoordelijkheid, want als je een keer een pak meel laat vallen is je grootste zorg een veger vinden voor iemand er doorheen loopt. Patiënt laten vallen is heel wat anders :=

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 22:19

Jahoor heb tijd als pist sorteerder bij Sandd gewerkt was best leuk werk.

Alleen dat vroeg opstaan haha

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 22:19

verootjoo schreef:
Dat ligt eraan hoe hard ik het geld nodig heb.
Ben niet erg geschikt voor ongeschoold werk namelijk. Ik vind overal wat van en kan niet gewoon ‘mond houden en werken’ := ik wil verbeteren, meer kunnen, dingen ontwikkelen, mezelf ontwikkelen enzo.

Ik heb lopende band week gedaan en maxi cost zitjes genaaid. Ik had precies hetzelfde. Ik vond dat het allemaal veel efficiënter kon (was ook zo). Toen kon ik vertrekken. Ik heb er wel veel plezier gehad.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 22:21

De druk die op slechtbetaalde productiemedewerkers uitgeoefend wordt is niet zelden buiten proportioneel.
Nog niet te spreken over emotionele chantage en dreigen met contract verliezen als je niet flexibel genoeg bent in de shifts en weekenden (ook als de notificatie termijn niet legaal is).

Als je dan de taal niet goed beheerst en geen opleiding hebt, kun je daar behoorlijk aan onderdoor gaan.

Omgekeerd heb je inderdaad ook de extreem inefficiente productie waar je collega‘s het alles behalve tof vinden als je sneller bent.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 22:27

Dioxide schreef:
verootjoo schreef:
Dat ligt eraan hoe hard ik het geld nodig heb.
Ben niet erg geschikt voor ongeschoold werk namelijk. Ik vind overal wat van en kan niet gewoon ‘mond houden en werken’ := ik wil verbeteren, meer kunnen, dingen ontwikkelen, mezelf ontwikkelen enzo.

Voor mij was het in de wat saaiere banen juist de uitdaging om alles zo efficiënt mogelijk te doen en nieuwe, snellere methodes aan collega's uit te leggen :')

Het is denk ik maar net hoe je het spelletje kunt zien, maar in worst case scenario kan je altijd dit soort dingen proberen.

Weet niet waar je dat hebt gedaan, maar mijn collega’s vonden dat echt niet zo grappig. Ze deden het nl al 20 jaar op dezelfde manier en een jong ding die ze kwam uitleggen dat het ook best een beetje efficiënter kon werd niet erg gewaardeerd :')
Je praat ook gewoon elkaars taal niet en elke vorm van uitdaging die je ziet wordt vakkundig de kop ingedrukt.

Nee, moet het geld wel heel hard nodig hebben wil ik me er nog eens aan wagen :=

daffieduck83

Re: Zou jij 'simpel' werk doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 22:49

Het ligt er ook wel aan wat voor werk. Achter de kassa of in een winkel vond ik in mijn studententijd echt heel erg leuk om te doen. Ik heb bijna 10 jaar bij de AH gewerkt en we hadden een superleuk team, dus dat scheelde natuurlijk ook heel erg veel. Nadeel is dat winkelwerk vaak heel weinig verdient, een familielid van mij werkt in een winkel en verdient fulltime behoorlijk minder dan ik met 3 dagen per week in het onderwijs.

Ook heb ik naast mijn huidige studie 1,5 jaar data-entrywerk gedaan op mbo-niveau en dat was ook prima dankzij leuke collega's. Uiteindelijk heb ik daar ook nog best veel geleerd, waar ik nu privé en zakelijk ook nog veel aan heb. Hier was het voordeel dat ik om 16.30 mijn computer afsloot en er morgen weer een nieuwe dag was. Nu heb na de laatste les altijd nog 1000 dingen te doen en ben ik 's avonds ook nog regelmatig met mijn werk bezig.

Ik verwacht dat ik productiewerk en schoonmaakwerk fysiek niet aankan en het nadeel is dat daar ook vaak een hoge werkdruk is en soms slechte arbeidsomstandigheden omdat Oost-Europese medewerkers minder klagen.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 22:51

Productiewerk is echt dodelijk saai.
Dan zou ik liever in de horeca werken keuken of bediening.
Ik heb als bijbaan ook als caissière gewerkt en dan maar 4 uurtjes, maar dit vond ik ook verschrikkelijk saai.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 23:10

Ja heb ik gedaan, schoonmaak van oa een bekend bungalow park en productiewerk, dus eentonig en repeterend werk. Vond het verschrikkelijk. Maar als het moet dan doe ik het dus daarom heb ik er gewerkt.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 00:17

Werk is werk :j Is heb altijd van alles aangepakt en zou dat als het nodig is weer doen.
Weet wel dat lopende band werk niet zo mijn ding is.. De machines, het geluid (ook met oordoppen) en het monotone werk ..nee. Heb het wel ooit geprobeerd maar een paar dagen was genoeg voor mij. Toen kon ik aan de gang bij een groothandel bij de balie en planning, da's was gezelliger!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 00:34

Je kan het zo saai maken als je zelf wilt.
Ik probeerde altijd iets anders, zo snel mogelijk, zo netjes mogelijk, net iets andere volgorde, etc. Tevens kon ik altijd prima werken aan houding en lichaamsbewustzijn. Dat hielp dan weer met rijden. Mis ik nu wel met mijn ren en vlieg baan.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 09:40

Brainless schreef:
Hutcherson schreef:
Echter is het geestdodend werk dus ik moet wel een uitzicht hebben dat er een einde aan komt ja.

Niet elk productiewerk is geestdodend hoor.
Het betekend lang niet altijd dat je op een krukje aan de lopende band zit en 12 dingen in een doosje doet.
Wat ik doe is dat absoluut niet en heb echt mij koppie nodig om mijn werk te kunnen doen.

Simpel werk kan zoveel zijn. Van lopende band werk tot werken in een supermarkt. Van werken in een kledingwinkel tot werken in een pretpark of dierentuin. Er wordt best wel vaak gedacht dat simpel werk alleen maar geestdodend inpakwerk is, maar er zijn zoveel banen waar je niet echt een opleiding voor nodig hebt - zolang je maar gemotiveerd bent. :j

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 10:31

Ik zou het alleen aanpakken als tijdelijk werk. Ik heb als bijbaan diverse soorten ongeschoold werk gedaan oa horeca, supermarkt, klantenservice en hoewel het allemaal wel prima was om even bij te verdienen vond ik het echt heel demotiverend en geestdodend werk, ik heb alles maar een half tot hoogstens 1,5 jaar volgehouden voor ik aan iets nieuws moet beginnen omdat ik er echt helemaal klaar mee was. Want doorgroeimogelijkheden werden alleen gegeven aan mensen die op die plek hun verdere carrière wilden opbouwen (wat ik heel logisch vond, daar niet van) of er heerst een bek houden en doorwerken attitude wat ik hier ook al eerder lees, met 0 ruimte voor eigen inzicht.
Ik word gewoon niet intellectueel uitgedaagd in ongeschoold werk, heeft niks te maken met het 'te min' vinden of iets. Werk = werk en als het moet dan moet het maar ik zou zsm doorzoeken naar iets wat beter bij me past.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 11:03

Hangt er vanaf wat, ik heb in mijn huidige baan bewust een stap terug gezet. Van 1000 dingen tegelijkertijd moeten doen en compleet overzicht verliezen beslist een job op 1 niveau lager te doen. Ik plan maandag wat ik de rest van de week ga doen, geen verassingen of onduidelijke onmogelijke vragen van klanten meer. Gewoon doen wat ik gepland had, en indien tijd over helpen op het niveau hoger. Dit heeft mij zoveel rust gebracht.

Ik zou ook direct terug naar de horeca willen, dat deed ik heel graag. Maar schoonmaakwerk, nooit, no way, ik haat het al om mijn eigen huis te moeten doen, laat staan dat van anderen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 12:22

Ik zou niet zomaar alles aanpakken wat er aan te pakken valt. Niet zozeer omdat ik me er te goed voor voel, maar omdat ik heel veel tijd, heel veel geld, heel veel stress en zelfs tranen gestoken heb in het behalen van mijn specifieke diploma. Ik zou het dus zonde vinden om dan niet van dat diploma gebruik te maken.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 12:30

Ik ben nu overigens wel bewust niet aan het doorgroeien. Bij een groter bedrijf zou nu voor mij de logische stap zijn om regiomanagers te worden en daarna directeur van iets. Dit trekt me echter totaal niet dus ik ben bewust bij een kleinere onderneming gaan werken met een veel bredere takenpakket.
Dat betekend uiteraard ook dat het salaris niet zo hard groeit als mogenlijk zou zijn maar je geluk is belangrijker.
Wat dat betreft snap ik ook mijn staleigenaresse die bij een kleding pakhuiswerkt. Ze heeft geregelde tijden, geen weekend of nacht werk, fijne collega‘s en geen hoge werkdruk of stress.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 12:41

Ik heb geen diploma's en geen keus , ik pak aan wat er is . Heb een uitkering en dus willen ze mij ook wel , ben een goedkope kracht door de participatie wet . Ben begonnen met post sorteren , naar een melkveehouderij gegaan en werk nu bij de slager alweer een paar jaar.

Op kantoor zou ik ongelukkig worden , lekker met mijn handen bezig :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 17:58

Ik kon na mijn studie niet direct de juiste baan vinden op mijn niveau. In de tussentijd heb ik o.a. zomerhuisjes schoongemaakt. Schoonmaken word ik sowieso niet gelukkig van haha (het resultaat wel trouwens) dus dat vond ik niet zo leuk.

In mijn studietijd heb ik wel jaren ‘lopende band werk’ gedaan, dat verdiende toen enorm goed en daar had ik het naar mijn zin. Het werk was niet erg uitdagend maar wel altijd heel gezellig. Denk dat ik dat, indien nodig, best weer zou kunnen doen voor ‘tijdelijk’.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 21:23

Wat moet dat moet, maar liever niet.

Ik heb toen ik in-between-studies was een tijdje fulltime bij m'n bijbaantje in een honden- en kattenpension gewerkt, maar ik miste de mentale uitdaging enorm. Als bijbaan was het heel leuk, maar op de lange duur was het me te simpel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 14:57

Sizzle schreef:
De druk die op slechtbetaalde productiemedewerkers uitgeoefend wordt is niet zelden buiten proportioneel.
Nog niet te spreken over emotionele chantage en dreigen met contract verliezen als je niet flexibel genoeg bent in de shifts en weekenden (ook als de notificatie termijn niet legaal is).

Als je dan de taal niet goed beheerst en geen opleiding hebt, kun je daar behoorlijk aan onderdoor gaan.

Omgekeerd heb je inderdaad ook de extreem inefficiente productie waar je collega‘s het alles behalve tof vinden als je sneller bent.

Geen productiemedewerker maar was pompbediende. Maar alles wat je zegt klopt. Zaterdagen en zondagen weg van huis van 9.00 tot 20.00. 3 weekenden per maand. Maandagochtend bellen: Hé, er is iemand ziek, kun je hier binnen een uur zijn? Nou nee, sorry. Geen opvang voor dochter want dit is een vrije dag. ‘Nou, als je niet komt sturen wij een officiële waarschuwing. Je weet dat je na 3 waarschuwingen wordt ontslaan wegens dwingende redenen en je geen uitkering hebt. Dus wij zien jou binnen een uur?’ Nee, ik laat mijn kind niet alleen, ze is verdorie een jaar. ‘Oh zo, wel, wij willen dat je komende week die en die shift ook nog extra komt werken. Kom je niet dan wordt je ontslaan zonder uitkering.

Dus maar zelf ontslag genomen. 6 jaar voor dat bedrijf gewerkt maar voor mij zijn er 10 anderen die het willen doen. Zonder kind, dus die er wel binnen het uur kunnen staan...

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 15:05

Ik ben van niks vies.. heb alles al geprobeerd van stalknecht tot management.. van scheepvaart tot landbouw.. ik vind dat je moet doen waar je je goed in voelt en wat mogelijk is bij je levensstijl.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 15:17

Hts werktuigbouwkunde hier. Door ziekte lukte fulltime niet meer en parttime was er niet op nivo. Heb gymzalen schoongemaakt, rijstwafels en dubbel glasprofielen gemaakt. Parket gesorteerd, appels geplukt, taxi gereden, folders gevouwen enz. Onder het mom werk is werk. Uiteindelijk gestrand bij deel ass pz en deel directie secretaresse

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 15:44

Ik heb 10 jaar geleden heel kort zonder baan gezeten. Ik al bedacht; als ik met 2-3 maanden geen passend werk op mijn opleidingsniveau had gevonden had ik ook van alles onder dat niveau aangenomen. Echter niet alles; zo zou ik niet zo snel schoonmaakwerk doen (want daar ben ik gewoon niet goed in/geduldig genoeg voor :D ) of iets in nachtdienst. Was gelukkig niet nodig want binnen een maand een baan (en diverse aanbiedingen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 15:51

Faelynn schreef:
Ja, maar alleen als ik zou weten dat het tijdelijk is en echt niet anders kan.
Heb een keer zo'n ongeschoolde baan gehad, vakkenvuller en kassamedewerker bij de Hema, omdat ik een baan moest hebben, heb het toen 5 maanden volgehouden.
Werd er ontzettend depressief van, eentonig, geen uitdaging, ik kreeg juist heel veel stress van continue t zelfde "hersenloze" werk doen. Ging op den duur huilend naar mijn werk, kon het niet meer opbrengen "weer" het zelfde te moeten doen, dag in dag uit spullen in schappen zetten en kassa piepen. Dat was dus het moment om ontslag te nemen.
Ik zou financieel gezien wel heel erg diep in de put moeten zitten voor ik weer aan zo iets begin.
Ik heb uitdaging nodig in mijn werk en denkstof, anders kwijn ik weg van verveling en frustratie, maar ik kan mij heel goed voorstellen dat er mensen zijn die het wel lekker vinden niet te hoeven denken, af en toe wou ik dat ik het kon :')

Same — ik krijg juist meer stress van eentonig werk doen dan wanneer ik daadwerkelijk onder druk sta op m’n werk.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 23:09

Ik ben 100% afgekeurd, en buiten mijn werk als vrijwilligster bij de dierenambulance om doe ik 2 middagen in de week productie werk als dagbesteding, puur voor de sociale contacten en afleiding.
Ik maak al meer dan 2 jaar vliegengordijnen met mensen die dezelfde problemen hebben als ik.
We verdienen er niks mee, maar hebben de grootste lol en blijven op deze manier onder de mensen.
Ik vind het leuk werk om te doen, ben graag creatief bezig.
Op deze manier doe ik nog wat nutigs voor mijn uitkering.