nessinator schreef:Ik kan uit ervaring vertellen dat het verkeer naar de WUR 's ochtends een ramp is. Dan kan je beter het OV pakken (bus mag langs de file op). Maar echt, zeker nu je zegt dat je in Wageningen gaat studeren: ga op kamers. Idealis is best betaalbaar. Heen en weer reizen naar de WUR haast niet te doen. Je hebt 35 jaar om de schuld terug te betalen, wat bij mijn schuld neerkomt op zo'n 50 euro pm. Zoals ik al eerder zei gaat heen en weer reizen echt ten koste van je studie, waardoor je echt een flinke kans op uitloop hebt en nóg meer geld kwijt bent. En hoe realistisch is het nou echt om binnen een paar jaar na je afstuderen al een eigen huis te kunnen kopen? Ik ken niemand, uitgezonderd zij met rijke partners/ouders.
Dat is dus wel 35 jaar lang 50 euro hogere vaste lasten elke maand weer. Afhankelijk van de rest van je inkomen en kosten kan dat behoorlijk vervelend zijn nog bovenop de vermindering aan mogelijke hypotheek, al schijnt een huis kopen voor een starter momenteel toch al onmogelijk te zijn.