Nieuwe baan, nu onregelmatig werken...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ailill

Re: Nieuwe baan, nu onregelmatig werken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 09:52

Of juist assertief zijn. Het is geen eis, het is een vraag en in mijn optiek een normele vraag.

Sterker nog, ik was tijdens mijn studie zelf werkzaam bij een tankstation. Na de rondleiding werd mij gewezen waar het gedeelte v.d. koelkast voor het personeel was, hoe ik zonder muntje zelf een kop koffie uit de automaat kon halen en waar de magnetron stond. Mensen werken daar letterlijk van vroeg tot laat en langs de snelweg vaak 24/7 dan vind ik dat een manager ook goed voor zijn/haar persooneel moet zorgen. Dit zie je ook terug bij andere bedrijven die 24/7 opereren of bijv. de kantine van een supermarkt.

Het lijkt een makkelijke job en qua mentale uitdaging is het dat misschien ook wel, maar fysiek/sociaal is het vaak echt hard doorwerken, met niet altijd de meest leuke klanten en vaak ook nog met de meest vreemde wensen. Wat echt oprecht prima is, het grote merendeel v.d. interactie is ontzettend leuk.

Maar bijv. ook 20 min. eerder (onbetaald) beginnen zodat de broodjes al in de oven zitten, of een minuut voor sluiting komt er nog een klant, kan zomaar zijn dat op vrijdagavond je steeds weer een klant krijgt, sta je zo 45 min. extra te werken. Dat kan dus oplopen naar dik een uur per dag, komt voor de werkgever per maand uit op een parttime gratis week.

Wat ik bedoel te zeggen is dat het overal geven en nemen is, maar mijn ervaring binnen deze branche net wat meer. En dat weet de manager ook heel goed, die doet dit werk al heel wat langer :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 10:05

Tuurlijk,ik heb ook 10 jaar in een winkel gestaan en weet zeer goed dat er een hoop bijkomt.
Maar ts adviseren om aan het bedrijf extra spullen te vragen terwijl ze er net 3 dagen zit vind ik nogal riskant.Dit kan nl goed ontvangen worden of heel slecht. Dit zou ik houden voor na een tijdje er vast te werken of even een balletje opgooien bij collega's die er langer zitten.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 10:24

Daar heb je ook wel weer een punt ja, 3 dagen is wat kort. Wellicht tijdens het gesprek na de 1e maand, ik bedoel we praten over een bedrag van een paar tientjes.

Ik snap sowieso niet dat er niet al lang zo'n ding staat :o

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 11:21

Ailill schreef:
Ik snap sowieso niet dat er niet al lang zo'n ding staat :o

Ja inderdaad, wie weet kan TS tips vragen aan haar collega’s qua eten.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 11:30

Ailill schreef:
Of juist assertief zijn. Het is geen eis, het is een vraag en in mijn optiek een normele vraag.

Sterker nog, ik was tijdens mijn studie zelf werkzaam bij een tankstation. Na de rondleiding werd mij gewezen waar het gedeelte v.d. koelkast voor het personeel was, hoe ik zonder muntje zelf een kop koffie uit de automaat kon halen en waar de magnetron stond. Mensen werken daar letterlijk van vroeg tot laat en langs de snelweg vaak 24/7 dan vind ik dat een manager ook goed voor zijn/haar persooneel moet zorgen. Dit zie je ook terug bij andere bedrijven die 24/7 opereren of bijv. de kantine van een supermarkt.

Het lijkt een makkelijke job en qua mentale uitdaging is het dat misschien ook wel, maar fysiek/sociaal is het vaak echt hard doorwerken, met niet altijd de meest leuke klanten en vaak ook nog met de meest vreemde wensen. Wat echt oprecht prima is, het grote merendeel v.d. interactie is ontzettend leuk.

Maar bijv. ook 20 min. eerder (onbetaald) beginnen zodat de broodjes al in de oven zitten, of een minuut voor sluiting komt er nog een klant, kan zomaar zijn dat op vrijdagavond je steeds weer een klant krijgt, sta je zo 45 min. extra te werken. Dat kan dus oplopen naar dik een uur per dag, komt voor de werkgever per maand uit op een parttime gratis week.

Wat ik bedoel te zeggen is dat het overal geven en nemen is, maar mijn ervaring binnen deze branche net wat meer. En dat weet de manager ook heel goed, die doet dit werk al heel wat langer :)

Helemaal mee eens. Ik vind het heel raar dat er geen magnetron aanwezig is, bij iedere werkgever die ik heb gehad (en dat gaat van drogisterij tot discount supermarkt) stond wel een magnetron en zo niet dan werd er iets anders geregeld waardoor je een warme maaltijd kon eten op de koopavonden. Je kan niet altijd maar leven op een koude boterham en een appel. Warm eten is goed voor je, knap je van op op zo'n lange werkdag.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 14:21

Nou TS, je hebt meteen je openingszin. Over een tijdje gewoon eens langs je neus weg vragen waarom er eigenlijk geen magnetron staat.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-19 15:00

Ja, ik zal dat es vragen over een tijdje...

we hebben een mini ruimte waar kluisjes staan en je dus je spullen in kwijt kan. Maar er is ook geen kantine tafel ofzo. Want je zit er toch nooit allemaal tegelijk. De meeste roken dus gaan af en toe even via de achterdeur naar buiten om te roken. We mogen een flesje drinken gewoon meenemen, daar is plek voor om neer te zetten. Er zijn natuurlijk ovens maar volgens mij mag je die niet privé gebruiken. Ik zie dat ook niemand doen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 15:14

Mag je geen vers broodje van de bakery tussen de middag?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 15:18

Dat zal tegen betaling zijn, of indien afgeschreven gratis, maar daar zit een manager dan weer niet op te wachten.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-19 15:24

Dat mag maar dat moet ik natuurlijk gewoon betalen. Die krengen zijn duur. Je betaald zo €4,75 voor een broodje...

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 15:26

Geen personeelskorting?

Meestal blijven er wel wat broodjes over, ik neem aan dat die een stuk voordeliger zijn? Al is het natuurlijk geen warme maaltijd.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 15:31

Bellatrix schreef:
Dat mag maar dat moet ik natuurlijk gewoon betalen. Die krengen zijn duur. Je betaald zo €4,75 voor een broodje...

Geen personeels korting..?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-19 15:32

Weet ik niet, heb ik nog niet gevraagd. Er blijven de hele dag door broodjes 'over'. Die mag je na een bepaalde tijd in de warm houd ruimte niet meer verkopen omdat ze dan te lang liggen. Maar daar is natuurlijk nog niets mis mee. Liggen er hooguit wat te lang. Weet niet of ik die kan kopen met korting.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 15:35

Hebben jullie wel een waterkoker? Anders Noodles meenemen en die opwarmen?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-19 15:40

Nee, die hebben we ook niet haha! Ik zie niemand de tijd nemen om iets op te warmen ofzo. Maar ik heb het soms ook helemaal niet door als er iemand gaat eten, ben te druk bij de kassa.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 15:43

Bij ons moet dat verplicht worden weggegooid mag absoluut niet gegeten worden door de medewerkers.

Maar in je vroege diensten kun je gewoon avond warm eten en de late evt ervoor wat over is van andere kook beurt of zelf koken die ochtend dat is even wennen maar best te doen.
Zo kom je toch aan je maaltijden zou mij er niet te veel drukte over maken eerlijk gezegd .

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-19 15:44

Volgens mij heb ik idd gelezen dat die broodjes niet gegeten mogen worden en toch echt de prullenbak in gaan...Als ze gewoon nog in de tijd zitten mag je ze best kopen volgens mij.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 16:20

Ik vind het wel een beetje karig hoor.. :o Je moet toch iets warms kunnen eten als je zo lang door moet? Dat al die anderen dat zo lang volhouden.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 16:26

Shaggy09 schreef:
Ik vind het wel een beetje karig hoor.. :o Je moet toch iets warms kunnen eten als je zo lang door moet? Dat al die anderen dat zo lang volhouden.

Nou dat dus. Ik val om als ik niks eet. En tuurlijk snel een broodje eten moet kunnen. Ik heb ook vaak geen pauze maar zorg wel dat ik altijd wat te eten heb.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 16:39

ik vind het ook allemaal niet zo best geregeld, hoeveel moeite is het om je personeel een magnetron en een eetruimte aan te bieden en als dat niet kan een broodje van de zaak, kan me niet voorstellen dat ze daar verlies op gaan draaien

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 16:40

Ik eet op mijn werk zelden warm. Veel mensen eten gewoon brood of sla toch?

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 16:45

Maar als je en kantoor baan hebt moet je toch ook gewoon je lunch van huis uit mee nemen of zelf kopen die krijg je dan toch ook niet van de baas?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 16:47

poes schreef:
Ik eet op mijn werk zelden warm. Veel mensen eten gewoon brood of sla toch?

Als ik een avonddienst heb eet ik wel degelijk warm op mijn werk.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 16:52

scooby09 schreef:
Maar als je en kantoor baan hebt moet je toch ook gewoon je lunch van huis uit mee nemen of zelf kopen die krijg je dan toch ook niet van de baas?

Soms wel. Als je bij voorbeeld (in Nederland) een Noorse of Deense werkgever hebt zou je eens positief verrast kunnen worden. Wij kregen gewoon een budget met ons allen om boodschappen van te doen. En dan konden we dus zelf uitzoeken en opeten wat we wilden.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 16:52

Ik zou dan in de middag warm eten. Vroeger ook avonden gewerkt en nam wel eens iets mee om
Op te warmen maar kon ook best zonder.