Sterker nog, ik was tijdens mijn studie zelf werkzaam bij een tankstation. Na de rondleiding werd mij gewezen waar het gedeelte v.d. koelkast voor het personeel was, hoe ik zonder muntje zelf een kop koffie uit de automaat kon halen en waar de magnetron stond. Mensen werken daar letterlijk van vroeg tot laat en langs de snelweg vaak 24/7 dan vind ik dat een manager ook goed voor zijn/haar persooneel moet zorgen. Dit zie je ook terug bij andere bedrijven die 24/7 opereren of bijv. de kantine van een supermarkt.
Het lijkt een makkelijke job en qua mentale uitdaging is het dat misschien ook wel, maar fysiek/sociaal is het vaak echt hard doorwerken, met niet altijd de meest leuke klanten en vaak ook nog met de meest vreemde wensen. Wat echt oprecht prima is, het grote merendeel v.d. interactie is ontzettend leuk.
Maar bijv. ook 20 min. eerder (onbetaald) beginnen zodat de broodjes al in de oven zitten, of een minuut voor sluiting komt er nog een klant, kan zomaar zijn dat op vrijdagavond je steeds weer een klant krijgt, sta je zo 45 min. extra te werken. Dat kan dus oplopen naar dik een uur per dag, komt voor de werkgever per maand uit op een parttime gratis week.
Wat ik bedoel te zeggen is dat het overal geven en nemen is, maar mijn ervaring binnen deze branche net wat meer. En dat weet de manager ook heel goed, die doet dit werk al heel wat langer