Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
tienus63 schreef:Ik heb weleens redelijk kort van te voren te horen gekregen dat mijn halfjaarlijkse apk in het umcg of isala kwam te vervallen wegens congres of privé zaken.
Nieuwe afspraak werd altijd vlot rond oorspronkelijke datum ingepland.
Patiënten melden ook weleens op kort dag hun afspraak af.
Niemand is onmisbaar of onvervangbaar ook al denken we weleens dat we dat zijn.
Geniet van de trouwdag van je vader!
gomir schreef:Ik ben echt niet onvervangbaar (verre van!), maar er moet op dat concrete moment wel iemand zijn die mijn plaats in kan nemen, want anders kan ik echt niet weg blijven.
verootjoo schreef:Ik snap dat je er heel graag bij wilt zijn, maar vind het ook nogal onhandig van je vader dat ie op zo’n korte termijn midden in het hoogseizoen ineens besluit te trouwenjij bent toch niet de enige van de gasten die moeite met vrij krijgen heeft neem ik aan?
Ik zou denk ik mijn collega’s/werkgever niet met zo’n probleem durven opzadelen zo kortdag als het ruilen niet lukt.
Welk cao zit je? Ik ken dat recht van vrij te zijn voor een huwelijk op zo’n korte termijn eigenlijk niet. Ik zit in cao vvt en daar staat dat niet in. Bij ons moet dat gewoon op de normale termijn vrijgevraagd worden en meestal weet je het ook ver van tevoren.
Blinnii schreef:Ik weet niet hoe het in het geval van TS zit, maar veel artsen werken in een maatschap en zijn dus zelf verantwoordelijk voor het inkopen van vervanging. Ook bijvoorbeeld bij het draaien van de verplichte diensten binnen een huisartsenpost; die moeten ze zelf verkopen aan waarnemers als ze 'm niet kunnen/willen draaien. De bedragen daarvoor zijn best behoorlijk.
Sonja_vR schreef:Oproep pool?
2 maanden is voldoende ruim van te voren om iets aan te vragen
Dat je eerst onderling probeert op te lossen okay, maar ze zijn er in de zorg ook wel erg makkelijk in om van werkgevers issues
Werknemers issues te maken
En werknemers in de zorg dragen dat over het algemeen idd veel te ver door ivm een groot verantwoordelijkheidsgevoel tov collega’a en cliënten (en dat weet de werkgever erg goed over het algemeen )
gomir schreef:Mijn collega van de dagdienst blijft tot 22 uur, dan kan ik iig naar de receptie en misschien het voorgerecht nog mee eten voor ik in de auto stap. Langer gaat niet, want hij heeft de volgende dag ook weer dagdienst. En ik kan die ochtend ook niet langer doorwerken, want heb overdag maar 7,5 uur vrij voordat mijn volgende dienst van 16 uur weer begint.