Citaat:Zoals ik al schreef vervoeren wij ook overledene
Citaat:Maar wij is dan niet jij neem ik aan?
Er is toch een verschil tussen jou beroep en de 'zwarte raven'?
Nee ook ik doe ALLES.
Vervoer, restauratie, inkisten, overplaatsen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
haffiefreak schreef:Wat een bijzonder beroep heb jij.
Mag ik vragen of je al veel (jonge) kinderen hebt gedaan?
En wat is de reden dat je kinderen doet, en wat is het jongste kind dat je hebt gedaan?
Pataloog anatoom lijkt mij ook een erg interessant beroep.
noviceh schreef:Vraagje, als ik me inlees in de opleiding zie ik dat een deel praktijk in Barcelona volbracht moet worden. Waarom is dit specifiek in Spanje? Lopen hun al voor in de thanatopraxie?
Offline schreef:haffiefreak schreef:Wat een bijzonder beroep heb jij.
Mag ik vragen of je al veel (jonge) kinderen hebt gedaan?
En wat is de reden dat je kinderen doet, en wat is het jongste kind dat je hebt gedaan?
Pataloog anatoom lijkt mij ook een erg interessant beroep.
Ik heb er niet veel gedaan.
De jongste was 30 minuten oud.
Ik doe kinderen omdat ook dat bij mijn beroep hoort
_Dominique schreef:Wat moet je dan precies doen aan personen die gewoon een natuurlijke dood zijn gestorven?
Citaat:Ik heb er niet veel gedaan.
De jongste was 30 minuten oud.
Ik doe kinderen omdat ook dat bij mijn beroep hoort
Citaat:Maar ook kinderen door ongelukken en misschien zelfdoding?
Offline schreef:dito schreef:een lijk glimlachtdoordat de huid strak trekt ofzo?
Nee, heb ik heel eerlijk gezegd geen antwoord op..
Vele zeggen dit :
Als mensen overlijden staan de familie leden te wachten in het grote witte licht. Dat is het eerste wat een overledene ziet bij het uitblazen van de laatste adem. Ze glimlachen naar hun familie in het hiernamaals.
Je mag geloven wat je zelf wilt natuurlijk maar ergens geloof ik dat verhaal wel
Offline schreef:_Dominique schreef:Wat moet je dan precies doen aan personen die gewoon een natuurlijke dood zijn gestorven?
wassen, mond dicht naaien, ogen sluiten, make up waar nodig is, haren in model brengen, kleden.
Ghostattack schreef:Waarom wordt de mond dichtgenaaid? Is dat omdat de mond anders 'open' kan vallen oid?
Cactusknuf schreef:hoeveel mensen doe je ongeveer per jaar en hoelang doe je over 1 lijk?
Polly schreef:Pas je ook echt thanatopraxie toe, dus het milde balsemen zeg maar?
Welke regio zit je?
Ik ken een je aantal mensen die dit doen en heb een heleboel overledenen gezien maar ik heb nog nooit een van de collega's gehoord die ledematen hebben moeten breken, ben wel benieuwd naar de casus.
Edit: ik neem aan dat jullie ook de technieken leren over het sluiten van de mond.
Met alle respect maar "mond dicht naaien" klinkt behoorlijk respectloos, volgens mij is een van de belangrijkste dingen in jouw vak respectvol omgaan met de overledene en de naasten, dat zou ik in dit topic ook blijven doen.
Offline schreef:_Dominique schreef:Wat moet je dan precies doen aan personen die gewoon een natuurlijke dood zijn gestorven?
wassen, mond dicht naaien, ogen sluiten, make up waar nodig is, haren in model brengen, kleden.
Offline schreef:Polly schreef:Pas je ook echt thanatopraxie toe, dus het milde balsemen zeg maar?
Welke regio zit je?
Ik ken een je aantal mensen die dit doen en heb een heleboel overledenen gezien maar ik heb nog nooit een van de collega's gehoord die ledematen hebben moeten breken, ben wel benieuwd naar de casus.
Edit: ik neem aan dat jullie ook de technieken leren over het sluiten van de mond.
Met alle respect maar "mond dicht naaien" klinkt behoorlijk respectloos, volgens mij is een van de belangrijkste dingen in jouw vak respectvol omgaan met de overledene en de naasten, dat zou ik in dit topic ook blijven doen.
en toch wordt deze dichtgenaaid.Kan het niet anders verwoorden helaas
Citaat:Hecht je de onderkant ook niet dicht ivm urine/ontlasting?
Citaat:en toch wordt deze dichtgenaaid.Kan het niet anders verwoorden helaas
Citaat:Ik heb andere technieken geleerd, door de kaak.
Geef je ook lichte balseming?
Polly schreef:Offline schreef:en toch wordt deze dichtgenaaid.Kan het niet anders verwoorden helaas
Ik heb andere technieken geleerd, door de kaak bijvoorbeeld. Je kan ook schrijven: de mond sluiten. Je bent hier niet alleen met collega's maar vooral met veel mensen die hier weinig ervaring mee hebben en de ervaring is dat naasten het vaak wat eng vinden, aan jullie beroepsgroep de taak om het toegankelijk te maken, zeker als je zo'n topic opent zou ik er toch om denken.
pmarena schreef:Is wellicht ook iets dat je snel na de dood moet doen? Of blijft het systeem van bloedvaten nog best een tijdje open staan? Als leek zou je denken dat dat gaat verkleven ofzo als het bloed niet meer stroomt?
Citaat:Ik heb andere technieken geleerd, door de kaak bijvoorbeeld. Je kan ook schrijven: de mond sluiten. Je bent hier niet alleen met collega's maar vooral met veel mensen die hier weinig ervaring mee hebben en de ervaring is dat naasten het vaak wat eng vinden, aan jullie beroepsgroep de taak om het toegankelijk te maken, zeker als je zo'n topic opent zou ik er toch om denken.
Citaat:Ik vind dichtnaaien zelf duidelijker dan 'de mond sluiten'. Als het letterlijk dichtnaaien is, is het niet respectloos toch? Gewoon een feit van hoe een overleden persoon weer 'mooi' wordt gemaakt
Saaams schreef:Hoe komt het dat je niks ziet van het dicht naaien van de mond? Het is nooit opgevallen.