Tips gezocht om sponsors te krijgen voor expositie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 11:27

Ik vind de kwaliteit van je werk niet erg hoogstaand. Beetje middenmoot. Het is geen high_end kunst zeg maar wat echt pakt en vasthoudt. Het is aardig, maar mijns inziens niet meer dan dat. Ik denk dat dat ook mensen tegenhoudt je te sponsoren. Dus het is zaak mensen te vertellen wat jou en je kunst nu zo bijzonder maakt. Waarom zouden ze jou sponsoren?

Hoe ben je uitgekozen hiervoor?
Ik baseer mijn mening op de werken op je openingspagina. Misschien mis ik de beste stukken wel...

Edit: net de hele site doorgekeken en ik zie steeds dezelfde stukken voorbij komen. Ik zou dat niet doen. Dat impliceert dat je naar weinig hebt om te laten zien. Selecteer dan op jaartal en niet op materiaalkeuze. Ook zijn er mooiere dingen dan je op je openingspagina laat zien. Die meer indruk zullen maken.
Ik vind het portret van die meneer uit 2016 bijvoorbeeld het mooiste wat er tussen staat.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-19 11:38

Ibbel schreef:
Het wemelt in NL van de kleinere vermogensfondsen:

https://vermogensfondsen.startpagina.nl/

Ga daar eens in spitten - ben je wel een paar uur zoek mee, maar dáár zitten de kleine filantropen die dit soort dingen willen vergoeden zónder tegenprestatie. Ik vermoed dat de pagina bij lange na niet compleet is en ook niet up-to-date, maar bij de FIN kunnen ze je mogelijk ook op weg helpen: https://www.verenigingvanfondsen.nl/

Ten slotte wordt jaarlijks 'de dikke blauwe' uitgegeven (boek waarin alle vermogensfondsen met hun 'opdracht' staan): https://www.dedikkeblauwe.nl/categories ... ensfondsen

Thanks!! daar ga ik zeker eens induiken!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-19 11:45

Nabster schreef:
Ik vind de kwaliteit van je werk niet erg hoogstaand. Beetje middenmoot. Het is geen high_end kunst zeg maar wat echt pakt en vasthoudt. Het is aardig, maar mijns inziens niet meer dan dat. Ik denk dat dat ook mensen tegenhoudt je te sponsoren. Dus het is zaak mensen te vertellen wat jou en je kunst nu zo bijzonder maakt. Waarom zouden ze jou sponsoren?

Hoe ben je uitgekozen hiervoor?
Ik baseer mijn mening op de werken op je openingspagina. Misschien mis ik de beste stukken wel...

Edit: net de hele site doorgekeken en ik zie steeds dezelfde stukken voorbij komen. Ik zou dat niet doen. Dat impliceert dat je naar weinig hebt om te laten zien. Selecteer dan op jaartal en niet op materiaalkeuze. Ook zijn er mooiere dingen dan je op je openingspagina laat zien. Die meer indruk zullen maken.
Ik vind het portret van die meneer uit 2016 bijvoorbeeld het mooiste wat er tussen staat.

Dankjewel voor je eerlijke kritiek. Ik ben uitgekozen nav het theatre on paper project, de 4 handen. Een kunstkenner uit de USA die de "kleine kunstenaars hoek" op Art Basel organiseert heeft mij hierop uitgenodigd en hij is ( op zijn Amerikaans, dat wel) erg onder de indruk van mijn werken. (de standaard Amaaaazing, dus dat neem ik met een flinke korrel zout haha). Tevens is mijn manier van portretten tekenen met potlood iets dat de Amerikanen erg aanspreekt heb ik gemerkt. Ik heb inmiddels een rijtje kunstenaars die op de grote Art Basel staan onder mijn kennissen en die vinden dat echt helemaal geweldig. (zoals gezegd... op zijn Amerikaans.)

Ik heb nu idd wat meer diverse tekeningen en stijlen erop staan. Zal daar nog eens naar kijken.

Ja er is iets fout gegaan in het updaten en nu blijken een aantal tekeningen op alle bladzijdes te staan onder de "streep" zeg maar. Als een soort voetnoot... daar moet ik nog induiken hoe dat nou weer gekomen is.

Liebeskind

Re: Tips gezocht om sponsors te krijgen voor expositie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:12

Ik vind het ook nogal wat dat je ergens uitgenodigd bent en dat dit direct duizenden euro's moet kosten. Krijg je nergens een vergoeding og tegemoetkoming voor? Ze willen jou toch hebben?

Lielle

Re: Tips gezocht om sponsors te krijgen voor expositie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 20:53

Als dit idd Art Miami is (vergelijkbaar met art basel) is dat wel aardig prestigieus

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 10:20

Lielle schreef:
Als dit idd Art Miami is (vergelijkbaar met art basel) is dat wel aardig prestigieus

Ja is idd Art Basel Miami! :o

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 10:24

Nabster schreef:
Ik vind het ook nogal wat dat je ergens uitgenodigd bent en dat dit direct duizenden euro's moet kosten. Krijg je nergens een vergoeding og tegemoetkoming voor? Ze willen jou toch hebben?

Ja is de huur voor een week een stand. Ik ben nog met ze aan het "onderhandelen" of er nog een korting is ofzo voor startende kunstenaars en mensen zonder galerie achter zich etc. Het is een onderdeel van de Art Basel Miami waar ik voor gevraagd ben, maar ja is wel zoals gezegd een heel grote bekende kunstbeurs. Overal ook in NL als je uitgekozen wordt moet je alsnog geld betalen er te mogen staan. De "huur" zeg maar van de ruimte/muur. In NL is het ook gebruikelijk dat je eerst geld moet betalen om aan de selectie mee te mogen doen. Dan ben je niet eens zeker van een plek...