Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kohtje schreef:Nogmaals de Mac neemt makkelijk mensen aan .
Brainless schreef:@Sakura
Veel bedrijven nemen juist eerst uitzendkrachten aan om te kijken of ze bevallen.
Het kost ze geen tijd qua sollicitaties en als je niet bevalt kun je gewoon weer gaan.
Ook als je ziek bent hoeven ze niet te betalen.
heidy_wilco schreef:Ik weet niet waar je woont, maar bij de railcatering zoeken ze mensen. We zitten in Zwolle, Utrecht, Eindhoven en Rotterdam.
Pluisje1998 schreef:Helemaal neutraal worden is voor mij lastig ivm een neuspiercing, en bijna zwart geverfd haar. Ik weet dat dit een puntje is, maar even heel bot, ik weiger ergens te werken waar ik vanwege een neuspiercing of donker haar. Dat is voor mij een harde vereiste, dat ik dat niet aan hoef te passen. Ik ben er nu twee maal tegen aan gelopen dat ik hierom werd afgewezen, nou ja, helemaal prima.
Pluisje1998 schreef:Yep, ivm het fysieke/mentale. Ik heb twee jaar geleden een burn out gehad waardoor ik meer dat 20-30 uur werken niet aankan. Dan word ik gewoon echt ontzettend ziek omdat ik niet genoeg rust kan pakken. Het is al beter dan eerst, maar helaas wil meer dan dit nog niet lukken. Daarnaast doe ik ook vrijwilligerswerk waar ik niet mee wil stoppen omdat het een mooie manier is om ervaring op te doen. Dit is ook zo'n tien uur per week
Pluisje1998 schreef:Tja, het uiterlijk, ik heb meestal gewoon een zwarte spijkerbroek met een blousje of neutraal shirtje aan, met neutrale make up. Helemaal neutraal worden is voor mij lastig ivm een neuspiercing, en bijna zwart geverfd haar. Ik weet dat dit een puntje is, maar even heel bot, ik weiger ergens te werken waar ik vanwege een neuspiercing of donker haar. Dat is voor mij een harde vereiste, dat ik dat niet aan hoef te passen. Ik ben er nu twee maal tegen aan gelopen dat ik hierom werd afgewezen, nou ja, helemaal prima. Ik kom over het algemeen niet eens tot het punt waar ik op gesprek wordt uitgenodigd. Tot nu toe is het namelijk wel zo geweest dat ik als ik op gesprek kwam, dit of geen probleem was (ik vraag er altijd specifiek naar). Het punt is dat ik niet eens tot aan een gesprek kom. Het is wel een reden waarom ik het liefste in Rotterdam zoek, daar zijn ze toch wat opener en progressiever dan bij mij in het dorp.
Ik zou heel graag wat voor mijzelf beginnen en ik ben wel bezig met kijken of ik wat kan doen met mijn liefde voor tekenen, opdrachten ofzo. Maar dat zou voornamelijk als iets aan de zijlijn zijn om een zakcentje mee te verdienen. Denk niet dat ik daar van kan leven. Ik ben ook bezig om een portfolio op te bouwen om eventueel te kijken of ik daar in de toekomst meer mee zou kunnen.
Ik wil volgend jaar psychologie gaan sturen, en als ik nog verder kijk dan dat zou ik dan richting jeugdpsychologie/schoolpsycholoog of richting de verslavingszorg willen. Ik zou het heel leuk vinden om hier allicht al iets mee te gaan kunnen doen, maar ik heb werkelijk geen idee waar ik dan zou moeten beginnen met zoeken. Vooral omdat ik verder echt nog totaal geen vooropleiding of iets heb die van toepassing zou zijn op dat soort werk.
Ik ben vandaag nog niet naar een uitzendbureau geweest helaas. Lig momenteel ziek op bed, maar zodra ik beter ben ga ik dat wel doen.
Bonna schreef:Heb je wel eens achter een afwijzing aan gebeld of gemaild met de vraag waarom je afgewezen bent? Dat kan ook echt heel leerzaam zijn.
Zinzi_jewel schreef:Pluisje1998 schreef:Tja, het uiterlijk, ik heb meestal gewoon een zwarte spijkerbroek met een blousje of neutraal shirtje aan, met neutrale make up. Helemaal neutraal worden is voor mij lastig ivm een neuspiercing, en bijna zwart geverfd haar. Ik weet dat dit een puntje is, maar even heel bot, ik weiger ergens te werken waar ik vanwege een neuspiercing of donker haar. Dat is voor mij een harde vereiste, dat ik dat niet aan hoef te passen. Ik ben er nu twee maal tegen aan gelopen dat ik hierom werd afgewezen, nou ja, helemaal prima. Ik kom over het algemeen niet eens tot het punt waar ik op gesprek wordt uitgenodigd. Tot nu toe is het namelijk wel zo geweest dat ik als ik op gesprek kwam, dit of geen probleem was (ik vraag er altijd specifiek naar). Het punt is dat ik niet eens tot aan een gesprek kom. Het is wel een reden waarom ik het liefste in Rotterdam zoek, daar zijn ze toch wat opener en progressiever dan bij mij in het dorp.
Ik zou heel graag wat voor mijzelf beginnen en ik ben wel bezig met kijken of ik wat kan doen met mijn liefde voor tekenen, opdrachten ofzo. Maar dat zou voornamelijk als iets aan de zijlijn zijn om een zakcentje mee te verdienen. Denk niet dat ik daar van kan leven. Ik ben ook bezig om een portfolio op te bouwen om eventueel te kijken of ik daar in de toekomst meer mee zou kunnen.
Ik wil volgend jaar psychologie gaan sturen, en als ik nog verder kijk dan dat zou ik dan richting jeugdpsychologie/schoolpsycholoog of richting de verslavingszorg willen. Ik zou het heel leuk vinden om hier allicht al iets mee te gaan kunnen doen, maar ik heb werkelijk geen idee waar ik dan zou moeten beginnen met zoeken. Vooral omdat ik verder echt nog totaal geen vooropleiding of iets heb die van toepassing zou zijn op dat soort werk.
Ik ben vandaag nog niet naar een uitzendbureau geweest helaas. Lig momenteel ziek op bed, maar zodra ik beter ben ga ik dat wel doen.
Ik zou niet eens vragen of je piercing en zwarte haar een probleem is .
Want daarmee geef je zelf al aan , dit is een probleem hè ?
oji schreef:Tja, heel bot gezegd, als ik een baan te vergeven zou hebben en ik lees wat jij hier in dit topic schrijft, 20 jaar, al 3 studies gestopt, al 3 banen binnen een maand gestopt, dit kan ik niet, dit pas ik niet aan... dan is mijn onmiddellijke reactie ook....NEXT...
Ga naar een uitzendbureau en ga eens praten daar met iemand hoe je je beter kunt presenteren, hoe je je toch wat ongunstige cv wat op kunt poetsen en een wat positievere uitstraling krijgt. Want als je je presenteert zoals je in dit topic overkomt, dan blijft het redelijk kansloos vrees ik.