Problemen op werk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KB01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-18 13:30

Hoi,

Mijn excuses ik ben een tijdje afwezig geweest. Mijn oma is in deze periode plotseling ernstig ziek geworden. Ze is na een kort ziektebed van 5 weken helaas op 65 jarige leeftijd overleden.
Ik zal jullie even een update geven over de situatie. Zoals verwacht is mijn contract niet verlengt met de reden dat dit beter voor mij zou zijn. Nu zit ik ziek en zonder werk.

Ik wordt omdat ik ziek uit dienst ga doorgeschoven naar een partnerbedrijf en zij moeten gaan oordelen over mijn situatie etc. De arbeidsconsulent vond dat ik eigenlijk beter uit dienst moest gaan zodat ze van mij af zouden zijn. Ze vertelde tegen mij dat het partnerbedrijf super streng en helemaal boven op mij zouden gaan zitten en dat het niet leuk zou zijn. Ik ben hier niet in meegegaan en ga dus ziek weg.

Vandaag wilde ze dat ik langs zou komen om het plan van aanpak te tekenen maar heb gezegd dat ik dit dus eerst zelf wil bekijken dus dat ze het voor vandaag maar op de mail moet zetten zodat ik het kan bekijken. Dit heeft ze niet gedaan dus ik heb nogmaals gemaild en duidelijk gemaakt dat ik het eerst zelf wil bekijken voordat ik iets teken dus uiteindelijk heeft ze het toch gestuurd maar erbij gezegd dat ik dien te tekenen en dat het allemaal spannender lijkt dan dat het is....

Polly
Moderator Algemeen

Re: Problemen op werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 13:39

Allereerst gecondoleerd...

Wat een rotsituatie op je werk, voor mij helaas herkenbaar, soortgelijke situatie gehad na het overlijden van mijn moeder.

Je mag me altijd een pb sturen maar niet zomaar tekenen, laat mensen met je meekijken en laat je vooral niet wegpesten.

Sterkte

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 13:46

Niks tekenen... eerst juridisch laten toetsen. Straks zit je thuis zonder recht op uitkering omdat ze het slim spelen.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 13:46

Waarschijnlijk hebben ze je eerder al ontslagen op papier want je mag iemand niet ziek uit dienst melden.

Wel een apart advies van je arbeidsconsulent. Is deze wel onafhankelijk?

Nog gecondoleerd

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 13:53

Lizzyy schreef:
Waarschijnlijk hebben ze je eerder al ontslagen op papier want je mag iemand niet ziek uit dienst melden.

Wel een apart advies van je arbeidsconsulent. Is deze wel onafhankelijk?

Nog gecondoleerd

Als een tijdelijk contract niet verlengd wordt en medewerker is (nog) ziek, wordt deze gewoon ziek uit dienst gemeld.

Voor een WG is dit niet gunstig. De kosten van de ziektewet-uitkering worden verhaald op de WG of bij zijn verzekering.
Dit in tegenstelling tot de WW.

KB01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-18 13:59

MarjanB schreef:
Niks tekenen... eerst juridisch laten toetsen. Straks zit je thuis zonder recht op uitkering omdat ze het slim spelen.

Ik ben gelukkig ook niet van plan dit zomaar te tekenen. In de email staat dat ik mij absoluut geen zorgen hoef te maken maar dit is in het kader van de wet verbetering poortwachter ondanks dat ik uit dienst ga. Ook zegt ze dat het spannender klinkt dan dat het is maar ze zijn dit nou eenmaal verplicht en ik dien te tekenen.

Ik vertrouw dit ook allemaal niet omdat ze mij in de eerste gesprekken compleet uitgevist heeft, en mij zogenaamd uit goedheid heeft aangeboden beter uit dienst te gaan.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 14:21

Gecondoleerd.
Bel juridisch loket even of zij je kunnen helpen.
Of je rechtsbijstandverzekering. Of het UWV.

In elk geval niks tekenen.

Je kan namelijk gewoon ziek uit dienst gemeld worden.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:52

KB01 schreef:
Ik ben gelukkig ook niet van plan dit zomaar te tekenen. In de email staat dat ik mij absoluut geen zorgen hoef te maken maar dit is in het kader van de wet verbetering poortwachter ondanks dat ik uit dienst ga. Ook zegt ze dat het spannender klinkt dan dat het is maar ze zijn dit nou eenmaal verplicht en ik dien te tekenen.

Ik vertrouw dit ook allemaal niet omdat ze mij in de eerste gesprekken compleet uitgevist heeft, en mij zogenaamd uit goedheid heeft aangeboden beter uit dienst te gaan.

De halve waarheid - "en dat kan een hele leugen" zijn.

In het kader van die Wet verbeterde Poortwachter is een plan van aanpak idd verplicht.
Al zijn er bedrijven die het plan pas in werk 103 na de ziekmelding opstellen.

In de wet staat vooral 'dat werknemer en werkgever moeten overleggen' - dat is de kern van het plan van aanpak. Overleg, kijken wat wel en niet kan - en eventueel stevig met die vuist op tafel.

Dat zij iets opstellen "en dat jij verplicht zou zijn hun voorstel te tekenen" - idioot.

KB01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-19 10:09

Hoi Bokkers,

Ik geef dit topic nog eens een schop. Ik ben nog steeds ziek en heb recent het eerstejaars gesprek met een verzekeringsarts gehad op het uwv. Ik heb mij echter enorm verschrokken op dit gesprek en vraag mij af of ik hier iemand een privéberichtje over kan sturen.

CoSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 13:28

Hoi, mocht je behoefte hebben mag je mij wel een privé berichtje sturen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 13:30

Je mag mij ook een berichtje sturen wanneer je de behoefte hebt.
Ik heb helaas hetzelfde meegemaakt en heb jammer genoeg ervaring.
Sterkte meid :(:)

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 14:35

Ik kan je hier niet mee helpen. Al staat mijn pb uiteraard voor je open als je daar behoefte aan hebt.

Ik wil je heel veel sterkte wensen in alles. Ziek zijn is al niet leuk, laat staan deze ellende er nog bij..