Icelandshet schreef:Dat snap ik, maar ik vind de kassa toch iets anders nu..
Ik snap het systeem van wanneer welke broodjes niet zo goed, daarnaast kan ik vragen van klanten niet beantwoorden als het gaat om de ingrediënten.. ook de ovens zijn moeilijker dan je zou denken, de verschillende programma’s maken het mij op dit moment echt te lastig nog
Ik was net als jij toen ik begon met werken, maar heb toen ik net 16 was bij de Trekpleister gewerkt. Juist door het klantencontact, de vragen die ik kreeg en de dingen die ik zelf moest navragen heb ik heel veel meer zelfvertrouwen ontwikkeld. Ik ben nog steeds angstig, maar durf meer uit te spreken als ik iets moet vragen bijvoorbeeld. Die ervaring bij een winkel is dus voor mij de afgelopen 5 jaar heel goed van pas gekomen, ook buiten werk om
Voor mij is dat ook hetgene wat ik het meest waardeer aan dat baantje, niet het geld en ik vond het ook niet altijd leuk, maar het heeft mij persoonlijk erg laten groeien.
Ik heb ook op de broodafdeling gewerkt, en daar hing een lijst van wat en hoeveel wanneer moest en op welk programma. Vraag iemand of ze je kunnen helpen met het maken van zo'n lijstje, als dat nog niet bestaat. Als het gaat om de ingrediënten: ik printte altijd het etiketje uit, zodat ik daarop precies de allergenen (bijvoorbeeld) kon lezen en het kon laten zien aan de klanten. Probeer dingen te vragen aan je collega's of leidinggevende, ze verwachten niet dat je alles vanzelf weet. Ze kunnen je makkelijker helpen als ze weten wat jij wil weten, dus zo kan jij ze helpen jou te helpen! (Sorry voor de ingewikkelde zin
)Ik weet dat het nu moeilijk is, met alle verschillende soorten broodjes, maar ook door de nieuwe omgeving en alles. Bijt door die zure appel heen, over een maand zal het al veel makkelijker gaan!