Wat zien jullie graag op een ontbijtbuffet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:47

Kwark en een optie voor smoothie, dan ben ik al dik tevreden

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:49

Bij voorkeur dan ipv soya melk rijstmelk of amandelmelk aanbieden. Dan los je meteen probleem van soya allergie ook op. Uit nood iets met melk opeten is hier een no go. Is binnen kwartier kotsziek en dat houdt dan bijna een week aan. -O-

Als je echt vrienden wil maken bij de jumbo maar dacht ook carrefour en delhaize hebben ze yoghurt op kokosbasis. Melk en soya vrij en erg lekker. Peperduur in aanschaf maar langer houdbaar eenmaal aangebroken, ik heef die gv soms en die smult er ook van. Heb je in neutrale smaak en met fruit erdoorheen. In amerika hadden e deze ook met citroensmaak. <3

Eventueel zou je pudding op soya basis kunnen aanbieden, in frankrijk hebben ze chocomouse op soya basis zelfs, en ook vanille choco en caramel vla. Die kan ik heel soms mezelf tracteren.

Maar overnachting inclusief ontbijt en deze prijs voor extern dan snap ik hem meer.

Maar waar zitten jullie precies? We zoeken mogelijk nog een overnachting voor over een week of zo :+

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:50

AbbyBlues schreef:
xJurdyWonanx schreef:
Leuk idee!
Kunnen we dan ook paarden meeten? :wow:

Ik heb geen paard meer -O-

Dexter en duke van Granoek doelde ik op. Na het ontbijt bijvoorbeeld:D
Ik zag inderdaad in je profiel dat jij geen meer hebt nu. Daarom juist de reuzen van Granoek bekijken

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 10:52

karuna schreef:
Bij voorkeur dan ipv soya melk rijstmelk of amandelmelk aanbieden. Dan los je meteen probleem van soya allergie ook op. Uit nood iets met melk opeten is hier een no go. Is binnen kwartier kotsziek en dat houdt dan bijna een week aan. -O-

Als je echt vrienden wil maken bij de jumbo maar dacht ook carrefour en delhaize hebben ze yoghurt op kokosbasis. Melk en soya vrij en erg lekker. Peperduur in aanschaf maar langer houdbaar eenmaal aangebroken, ik heef die gv soms en die smult er ook van. Heb je in neutrale smaak en met fruit erdoorheen. In amerika hadden e deze ook met citroensmaak. <3

Eventueel zou je pudding op soya basis kunnen aanbieden, in frankrijk hebben ze chocomouse op soya basis zelfs, en ook vanille choco en caramel vla. Die kan ik heel soms mezelf tracteren.

Maar overnachting inclusief ontbijt en deze prijs voor extern dan snap ik hem meer.

Maar waar zitten jullie precies? We zoeken mogelijk nog een overnachting voor over een week of zo :+

Het zonnige Limburg! *\%/* Belgisch Limburg dus :P

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:52

betreft het fruit:
Gewoon een mand met een selectie dagvers fruit op de bar zetten, de dag erop zet je een mand met nieuw fruit en maak je van het fruit van gisteren een leuke fruitsalade.
Ik kan mij voorstellen dat mensen met echt allergieën bv gesneden fruit ook niet kunnen verdragen (stel dat het in de buurt gekomen is met iets waarvoor ze allergisch zijn) en dus liever hun eigen stukje fruit snijden, en de mensen die fruitsalade prefereren kunnen dat ook kiezen.

het wafelijzer vind ik een super goed idee! Wel handig om een maatbekertje erbij te plaatsen met duidelijke aanduiding van de hoeveelheid deeg voor 1 wafel => anders ga je volgens mij een ontploft wafelijzer hebben.

Betreft eierkoker: zouden er geen bestaan met een timerfunctie, dat ze het eitje erin kunnen doen, en bv gewoon een knop zacht en een knop hardgekookt kunnen kiezen, en het ding automatisch uitgaat na die kooktijd, om te voorkomen dat ze ontploffen?

Edit: hebben jullie trouwens honden toegelaten? (en ook een mogelijkheid om hond tijdens het ontbijt (bv op een terras) mee te kunnen nemen?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:53

Ik meld niet dat ik een intolerantie heb. Omdat ik zelf goed weet wat safe is en wat niet. En omdat ik helaas de ervaring heb na 20 jaar dat ze er niet veel creatiefs van kunnen maken in de horeca. Krijg ik in plaats van ijs met fruit alleen het fruit bijvoorbeeld. Of hetzelfde eten als de rest maar dan droog omdat ze de saus/dressing hebben weg gelaten :+ . Ik vind het wel top als een ondernemer er echt moeite voor zou doen. Ik kom het helaas zelf weinig tegen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:54

Aah kijk dat is de goede kant van belgie. mag ik een pb? :D

Maar ik geef bij reservering aan waar ik last van heb. :j

Heb een keer de luxe gehad. Ex zat ivm werk voor langere tijd in bilderberg hotel amsterdam (ja die met restaurant de kersentuin :Y) ) en ik mocht mee. Man man wat een feest was het daar te ontbijten. Iedere dag verse volledig melkvrije pannekoeken uit speciale melkvrije pannen. Iedere dag vers speciaal brood. Kon steeds kiezen wat ik dag erna wilde hebben. Noten of hartig of met fruit. Vers gebakken en nog warm op tafel. _/-\o_ .

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:55

SusanH schreef:
Ik meld niet dat ik een intolerantie heb. Omdat ik zelf goed weet wat safe is en wat niet. En omdat ik helaas de ervaring heb na 20 jaar dat ze er niet veel creatiefs van kunnen maken in de horeca. Krijg ik in plaats van ijs met fruit alleen het fruit bijvoorbeeld. Of hetzelfde eten als de rest maar dan droog omdat ze de saus/dressing hebben weg gelaten :+ . Ik vind het wel top als een ondernemer er echt moeite voor zou doen. Ik kom het helaas zelf weinig tegen.

kan je in zo een geval niet zelf een alternatief voorstellen?
Bijvoorbeeld bij het reserveren aangeven dat je de steak neemt, intolerant bent tegen melk en room maar wel graag een sausje op basis van ... erbij hebt?
Niet evident dat je dan een tijd op voorhand moet beslissen wat je wil eten, maar wel fijner om een steak te eten met een lekker sausje, dan een droge prak.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 10:56

Maar dan kun je maar 1 ei per keer koken :D

Nooit bij stilgestaan trouwens, al die allergieën. Eye opener haha

Als wij op de hoogte zijn van intoleranties wordt er zeker rekening mee gehouden, glutenvrije harde broodjes, suikervrij ijs, sauzen zonder melk/room hebben we standaard, er zijn zelfs erg leuke gebakjes die we kunnen voorzien maar ik weet even niet 100% zeker of dat nou glutenvrij of lactosevrij was. Is voor ons ook gewoon leuk hoor, als je mensen verbaasd ziet kijken! En daar doe je het toch voor, die reacties :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:56

Ik houd niet van saus dat scheelt. :D

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 10:57

Duhelo schreef:
betreft het fruit:
Gewoon een mand met een selectie dagvers fruit op de bar zetten, de dag erop zet je een mand met nieuw fruit en maak je van het fruit van gisteren een leuke fruitsalade.
Ik kan mij voorstellen dat mensen met echt allergieën bv gesneden fruit ook niet kunnen verdragen (stel dat het in de buurt gekomen is met iets waarvoor ze allergisch zijn) en dus liever hun eigen stukje fruit snijden, en de mensen die fruitsalade prefereren kunnen dat ook kiezen.

het wafelijzer vind ik een super goed idee! Wel handig om een maatbekertje erbij te plaatsen met duidelijke aanduiding van de hoeveelheid deeg voor 1 wafel => anders ga je volgens mij een ontploft wafelijzer hebben.

Betreft eierkoker: zouden er geen bestaan met een timerfunctie, dat ze het eitje erin kunnen doen, en bv gewoon een knop zacht en een knop hardgekookt kunnen kiezen, en het ding automatisch uitgaat na die kooktijd, om te voorkomen dat ze ontploffen?

Edit: hebben jullie trouwens honden toegelaten? (en ook een mogelijkheid om hond tijdens het ontbijt (bv op een terras) mee te kunnen nemen?

Kleine/middelgrote honden toegestaan op het gelijkvloers (tegelvloer), niet in het restaurant (tenzij hulphonden) maar wel op het terras :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:58

Wat ik vaak mis is vegetarisch, hartig broodbeleg. Qua hartig beleg is er meestal vrijwel alleen kaas en vlees beschikbaar, kaas eet ik zelf wel maar een keer iets anders is wel lekker :j Bijvoorbeeld eiersalade, houmous (zijn vaak wel meerdere varianten van), smeerkaas, pestosalade :)

Magrathea

Re: Wat zien jullie graag op een ontbijtbuffet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 11:03

Hummus *\o/*

Kun je ook zelf maken, is extra lekker en een leuk trademark :j Kleine moeite, groot resultaat

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 11:06

xJurdyWonanx schreef:
Dexter en duke van Granoek doelde ik op. Na het ontbijt bijvoorbeeld:D
Ik zag inderdaad in je profiel dat jij geen meer hebt nu. Daarom juist de reuzen van Granoek bekijken

Oh haha, ik dacht om er meteen een ritje aan vast te plakken of zo :o?

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 11:08

Oei hoe graag ik ook wil, Duke is nog niet beleerd :') Dus 1 paard ter beschikking hahaha

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 11:10

Granoek schreef:
Oei hoe graag ik ook wil, Duke is nog niet beleerd :') Dus 1 paard ter beschikking hahaha

Ja nee daarom kan dat niet :D
Wel ontbijten, maar rijden wordt lastig :P

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 11:16

Aanvulling op de eierkoker: ik heb eens meegemaakt dat er een hele lading kookwekkertjes bij zat, in verschillende kleuren, die matchten dan weer met de eiermandjes die je in het water hing. dus je hangt het rode mandje er in, stelt de timer in, neemt die mee naar je tafel en na 5-6-7-8-9-20 minuten gaat ie af en haal je je eigen ei!

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 11:21

Een broodje eiersalade waar je zelf nog bacon op kan doen. Lijkt mij heerlijk,misschien wel lastig te realiseren ivm houdbaarheid.

En van die lekkere beschuitjes, die met allerlei zaadjes en pitjes. Een andere optie als alleen brood en yoghurt. Lekkere crackers of beschuit, belegd met een plakje kaas.
Lekker en minder ongezond als een croissant.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 11:24

Zelfgemaakte confituur vind ik geweldig, het geeft zo een gezellig sfeertje :D Streekproducten vind ik ook leuk, dat is zeker een pluspunt!

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 11:24

Zolang er nutella staat ben ik blij.

Maar idd - als het ontbijt 11euro is neem ik dat er meestal niet bij en dan koop ik gewoon ergens een iets kleins voor 3euro als ontbijt. Niet dat 11 ongewoon duur is echter.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 11:25

FatCat schreef:

Maar idd - als het ontbijt 11euro is neem ik dat er meestal niet bij en dan koop ik gewoon ergens een iets kleins voor 3euro als ontbijt. Niet dat 11 ongewoon duur is echter.

Zijn wij familie? :P
Ontbijt apart kost € 11, een kamer incl ontbijt kost € 88

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 11:25

FatCat schreef:

Ik vraag me altijd af waar iemand iets kleins voor 3 euro kan vinden (behalve een droog broodje bij de bakker)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 11:27

Granoek schreef:
Bedankt!
Geven jullie dan bij reserveren aan dat er intolleranties zijn?

Zeker, geven we altijd aan. Vooral omdat juist de basisdingen, zoals brood en boter anders vaak afvallen en dan blijft er weinig over van het ontbijt. Kaal ei met fruit is niet echt ideaal voor een grote kerel :o

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 11:30

AbbyBlues schreef:
Ik vraag me altijd af waar iemand iets kleins voor 3 euro kan vinden (behalve een droog broodje bij de bakker)

Dan bedoel ik echt iets klein he, een donut of crossant of zo

Ik doe dit trouwens niet enkel om te besparen....ik kan namelijk oneindig eten. Zo een buffet is dan een killer voor de lijn.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 11:32

Als coeliaak zou ik heel happy zijn als er een knapperig vers broodje is die met beleid is bereidt zodat ik veilig kan ontbijten.
De rest is bonus. ;)