Afstuderen in 2019

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 23:05

Mag ik me ook melden?

Nu ook druk bezig met scriptie en 14 januari moet ik de laatste versie in leveren. Inmiddels wel flink griep waardoor ik ook echt een vertraging ga oplopen maar ja zal straks even bijpoten zijn.

Ik studeer trouwens IBL en doe momenteel een marktonderzoek.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-18 00:30

Hallo!

Ik heb een super productieve week achter de rug. Op vrijdag wilde ik nog even een paar experimenten er doorheen jassen zodat ik de resultaten kon verwerken in de vakantie *\o/* ... Ennnn toen was ik ineens alleen op het lab en ging er een fume hood in "unsafe" mode in een lab waar ik niet in kom, dus alarmlijn gebeld want er was niemand, en ik mag er niet alleen zijn -O- dus toen heb ik maar ingepakt :') Gelukkig heb ik een week uitloop ingepland.

jojoleinee

Berichten: 2698
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 09:30

Kunnen we niet elkaar nog feedback geven op de eindrapportage en poster?

Ik zit ook met het probleem van de vakantie, begeleider was de week voor de vakantie ziek dus begeleidingsmoment ging niet door, daarna reageerde ze op donderdag 5 uur alleen nog op de mail en daarna had ze vakantie. Bedankt he +:)+

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 12:30

Ja ik ben nu even niet productief inderdaad, de docenten hebben toch allemaal verlof zoals ze dat noemen. In sommige andere contreien heet dat vakantie maar ja dierenartsen moeten dat verlof toch echt zelf opnemen. _O-

Magrathea wat loos van die fume hood. _O-

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 14:29

Ik ben nu écht begonnen met mijn onderzoeksplan, maar vind het echt verdomd moeilijk.
Over 6 weken mogen we de eerste kans inleveren en hoewel dat nog relatief 'weinig' tijd is, is het voor mij ook nog te veel tijd om echt die druk te voelen :o
Kortom: weinig motivatie, één groot drama :')

En al mijn andere deadlines van mijn minor helpen ook niet mee.
Ze hebben het ontzettend slecht gepland zo...

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 14:33

Wat voor onderzoek ga je doen?
Mijn onderzoek is echt al 4 jaar geleden dus ik weet niet meer hoe je een plan schrijft. _O-

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 14:45

Ik ga onderzoeken hoe je ouders het beste kunt betrekken bij de profiel- of opleidingskeuze van hun kind op het mbo-1 :j ik worstel nog ontzettend met mijn hoofdvraag, moet echt nog even om de tafel met mijn docent om hem goed te formuleren.

Vind het wel een super interessant onderzoek verder en heb ‘het geraamte’ van mijn onderzoeksplan al helemaal gemaakt (welke hoofdstukken moeten er in etc), maar merk dat ik écht een grote schop onder mijn hol nodig heb

Selina

Berichten: 14348
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 14:46

Fireheart schreef:
Ik ga onderzoeken hoe je ouders het beste kunt betrekken bij de profiel- of opleidingskeuze van hun kind op het mbo-1 :j ik worstel nog ontzettend met mijn hoofdvraag, moet echt nog even om de tafel met mijn docent om hem goed te formuleren.

Vind het wel een super interessant onderzoek verder en heb ‘het geraamte’ van mijn onderzoeksplan al helemaal gemaakt (welke hoofdstukken moeten er in etc), maar merk dat ik écht een grote schop onder mijn hol nodig heb


-schop- ~~}>

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 15:39

Auch, bedankt :D ik ben nu wel oprecht bezig aan mijn probleemomschrijving

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 17:38

Ja schop! En succes, klinkt heel ingewikkeld voor mij. :j

Morris

Berichten: 3447
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 11:13

Het onderzoeksvoorstel kost enorm veel tijd, vind ik, maar wel heel belangrijk dat deze goed is.

Ik doe het allemaal naast mijn 36 urige werkweek, dan lijkt studie nog langer te duren.

Gisteren heb ik mijn concept scriptie tot en met de analyse opgestuurd naar mijn scriptiebegeleider. Hopelijk is het goed genoeg om door te gaan met de conclusies en aanbevelingen. Best spannend, ik duim maar dat ik een positief bericht krijg. Dan is de finish echt in zicht.

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 11:18

Spannend Morris :D ik hoop voor je dat je een positief bericht krijgt!

Morris

Berichten: 3447
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 11:19

Fireheart schreef:
Spannend Morris :D ik hoop voor je dat je een positief bericht krijgt!


Hoe gaat het met jouw probleemomschrijvimg?

Morris

Berichten: 3447
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 11:20

Wat is de aanleiding van je onderzoek?

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 11:53

Morris schreef:
Het onderzoeksvoorstel kost enorm veel tijd, vind ik, maar wel heel belangrijk dat deze goed is.

Ik doe het allemaal naast mijn 36 urige werkweek, dan lijkt studie nog langer te duren.

Gisteren heb ik mijn concept scriptie tot en met de analyse opgestuurd naar mijn scriptiebegeleider. Hopelijk is het goed genoeg om door te gaan met de conclusies en aanbevelingen. Best spannend, ik duim maar dat ik een positief bericht krijg. Dan is de finish echt in zicht.


Ook bezig met de laatste loodjes dus! Ik heb mijn afstuderen ook gecombineerd met een zo goed als fulltime baan. Wel regelmatig een dagje vrij genomen om toch even een flinke doordeweekse dag nog aan mijn scriptie te kunnen zitten.

Ik moet morgen mijn nul versie mailen (gewoon mijn hele scriptie dus af eigenlijk) en daar krijg ik dinsdag al feedback op van mijn afstudeerbegeleiders. Vervolgens heb ik dan nog een weekje tot het definitief inleveren van mijn scriptie.

Ik vind het zo ontzettend spannend, aangezien het zo'n onwijze opluchting zou zijn als ik klaar ben eind januari. Ik heb nooit zo'n moeite gehad met leren en deadlines voor school, maar mijn scriptie is zo ongelooflijk moeizaam gegaan voor mijn gevoel. Het cijfer kan me ook echt gestolen worden zolang het maar een voldoende is.

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 12:57

Goed bezig Morris!

Westhof

Berichten: 2936
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 14:05

Goed bezig allemaal! Succes met de laatste loodjes :)

Mijn scriptie is sinds gisteren af. Ik ben nu bezig met het reflectieverslag over mijn stage zelf. Op 14 januari moet ik beide verslagen inleveren. Als alles goed gaat ben ik dan afgestudeerd en kan ik me per 1 februari uitschrijven.

Elitedeux

Berichten: 692
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 14:16

Goed bezig allemaal!

Ik moet nog experimenten doen deze maand in Amsterdam aan de UvA, krijg alleen telkens geen reactie terug van mijn tweede supervisor daar. Begin mij daar nu wel aan te ergeren, aangezien ik dit per se nog moet meten, anders heeft mijn hele onderzoek geen zin :')

Morris

Berichten: 3447
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 17:43

DewiRox, dat had ik ook, de hele opleiding ging ok, geen last van deadlines. Maar nu, onderzoeksvoorstel was drama, toen wisseling van scriptiebegeleider. Toen weer verder, soort van nieuwe start.
Maar we zijn er bijna, jij bent net iets verder.

FelineNanet

Berichten: 1633
Geregistreerd: 03-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 21:55

Fireheart schreef:
Ik ga onderzoeken hoe je ouders het beste kunt betrekken bij de profiel- of opleidingskeuze van hun kind op het mbo-1 :j ik worstel nog ontzettend met mijn hoofdvraag, moet echt nog even om de tafel met mijn docent om hem goed te formuleren.

Vind het wel een super interessant onderzoek verder en heb ‘het geraamte’ van mijn onderzoeksplan al helemaal gemaakt (welke hoofdstukken moeten er in etc), maar merk dat ik écht een grote schop onder mijn hol nodig heb


Mega interessant!

Ik heb een beetje hetzelfde van DewiRox, moeilijk om er echt aan te zetten om het af te ronden. Eind januari heb ik mijn presentatie op de Universiteit van Amsterdam en de week ervoor op stage. In die week ook thesis inleveren. Eigenlijk is mijn experiment een beetje misgelopen en nu moet ik echt een hoop aan elkaar banketstaaf in m'n thesis :+. Verder loop ik vooral tegen de hierarchie aan, ga ik hier niet te uitgebreid neerzetten kan via pb. Ik heb nog steeds een hele leuke stage plek, maar dat maakt het wel een beetje minder helaas. Ik vind het een apart idee dat ik eind januari klaar ben, heb besloten om nog wat vakken te volgen voor extra punten. Ook wel een gek idee om vakken en tentamens te krijgen, gezien dat ook alweer 8 maanden terug is.

Iedereen die het nodig heeft (inclusief mezelf :') ) bij deze een schopje!
En als iemand zijn thesis wil laten nakijken, dan wil ik altijd wel proeflezen :). Engels of Nederlands maakt me niet uit. Ik zit zelf in de moleculaire (neuro)biologie, dus heb waarschijnlijk niet veel zinnigs te zeggen over de inhoud over een stuk van rechten :+, maar wel over de stijl/taal/etc :)

suus_pepper

Berichten: 1821
Geregistreerd: 06-12-10

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 22:13

Hi! Ik wil me ook graag melden :)

Ik heb in het najaar mijn scriptie geschreven en hij ligt nu ter definitieve bevestiging bij mijn begeleidster!

Ik heb mijn masterscriptie Accountancy geschreven naast mijn fulltime baan. Hierna ga ik door voor de postmaster en ik hoop dat ik daarna weer een opleiding mag starten :D

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 22:24

Wat mij vooral onrustig maakt is dat ik sinds augustus werk bij het bedrijf waar ik destijds ook stage heb gelopen en nu ook voor hun afstudeer, maar daardoor toch best wel wat druk staat op mijn afstuderen. Uiteraard hebben zij er destijds zelf voor gekozen om mij vast aan te nemen zonder diploma, maar ergens is dit toch best wel gek. Heb daarnaast ook wel gemerkt dat het toch best pittig is om naast een nieuwe baan ook nog bezig te zijn met mijn scriptie. Je houdt toch weinig vrije tijd over om even lekker te ontspannen. Petje af ook voor de andere meiden hier!

Thanks voor het schopje! Ondanks dat ik best een beetje trots ben op mijn onderzoek vind ik het lastig om het met andere te delen.. Bang voor negatieve feedback denk ik? Er zal denk ik zo'n spanning van me af glijden als mijn afstudeerbegeleiders dinsdag aangeven dat ze over het algemeen tevreden zijn.

Spannend Suus_pepper!

Mand

Berichten: 3158
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 22:26

Ik krijg mijn diploma begin 2020, maar studeer eind 2019 af. Ben ik dan nog welkom? :D

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 22:34

Sheehan schreef:
Ik krijg mijn diploma begin 2020, maar studeer eind 2019 af. Ben ik dan nog welkom? :D


Ik zit in hetzelfde schuitje! Heb een half jaartje vertraging dus daarmee :j

Mand

Berichten: 3158
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 22:37

Ah! Wel fijn dat je hem nog af kan maken! Ik zit op een MBO, creatief, dus niemand houd zich echt aan de regels :+