Zouden jullie nog bereid zijn deze klant te helpen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 13:36

nou ja zo is wel goed duidelijk waar het spreekwoord "een brutaal mens heeft de halve wereld" vandaan komt.

Blijkbaar moet je je gewoon onbeschoft gedragen en dan krijg je alles voor elkaar. Sterker nog, dan wordt iemand die zich aan een protocol houdt, voor 'onbeschoft' uitgemaakt... :')

@Sclimpre.. Precies. En in dit bedrijf werkt het ander.. blijkbaar. Dus goed voor jou, maar zo werkt het niet overal :j

Ragdollcat

Re: Zouden jullie nog bereid zijn deze klant te helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 13:42

Hou maar je gewoon aan de procedure en laat het over aan de verantwoordelijke van deze keten.
Dus dat doe je al goed en dat is ook het beste.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 14:10

Dat het inderdaad lang duurt voor de klant is een kwalijke zaak, maar ik vind dat TS de klant meer dan behoorlijk te woord staat.
Zij kan inderdaad niet zomaar tegen protocollen ingaan, en dat lijkt me niet meer als normaal, aangezien er met haar niets is afgesproken over "regel het maar". Als dat in een ander bedrijf wel zo werkt, prima, maar dat dat bij TS niet zo is, is ook prima.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 15:09

Joanne1987 schreef:
Ben filiaalleider geweest en hell no dat een medewerker hier zelf over ging beslissen en handelen

Terecht dat de medewerker hier geen vrijheid in heeft. Maar als filiaalleider ben je wel een mooie domme oen als je de medewerker in dit geval dwingt om de bureaucratische procedure te volgen.
Juist als filiaalleider moet je weten wat het volgen van die procedure en het afbreukrisico van deze ontevreden klant per saldo kost. Zet je dat af tegen de kosten van het wellicht voor een paar euro te worden opgelicht, dan weet je als filiaalleider toch genoeg?

Niet zeuren, ingrijpen als filiaalleider en gewoon terug/uitbetalen.

Daarnaast: denk eens na, hoeveel mensen nemen de moeite om voor 6-7 euro nog een keer terug te komen? Hoe groot is de kans dan dat dat geen eerlijk verhaal is? Ik schat in nihil. Oplichters komen niet 2 dagen later terug voor 6-7 euro als ze de eerste keer 'nee' hebben gehoord. Dikke kans dat dit gewoon een oprecht verhaal is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 15:10

Ach, hoeveel marktplaatsoplichters nemen het risico om op te lichten voor de kleine bedragen? Als je dit 20 keer doet heb je ook een leuk zakcentje... Trust me, bij benzinestations komen de meest rare types en ja, die komen maar al te graag nog een aantal keer terug als ze weten dat ze ermee weg kunnen komen en eenmaal door hebben dat het allemaal heel lang duurt :+

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 15:12

Denk zakelijk, denk in bedrijfseconomische kosten op een groter geheel.

Kosten krijg je toch. Kies de weg van de minste kosten.

Marktplaatsoplichting is overigens in het geheel niet te vergelijken met iemand die FYSIEK de moeite neemt om geld terug te vragen danwel een winkelbedrijf op te lichten voor 6-7 euro.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 15:17

ik werk bij een groot nationaal bedrijf in belgië. Als ik zo'n klant zou krijgen mooi niet dat we die geld gingen terug geven hoor. Die moeten we naar de klantendienst doorsturen (wat je in jouw situatie kan vergelijken met je directe leider dan), de klantendienst start een procedure op. er wordt nagevraagd of medewerker waarbij de onenigheid gebeurde zich nog iets herinnerd en dan pas worden er beelden bekeken. Hier kan ook een hele tijd over gaan hoor.

Zomaar geld terug geven zou een lucratieve buisness worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 15:19

Oh trust me, ook de mensen die fysiek die moeite doen zijn er meer dan je denkt :') Ik zeg niet dat de klant per definitie fout zit in dit geval, maar ik vind wel dat er tijd moet zijn om dit inderdaad uit te zoeken. Dat dat natuurlijk wel wat vlotter mag gebeuren dan nu het geval is, dat moge duidelijk zijn :P
Je moet wel een statement maken vind ik; groot of klein bedrijf, dat maakt niet uit. Als ze vindt dat haar geld onrechtmatig vastgehouden wordt, dan kan ze toch ook aangifte bij de politie doen?

Maar als ik onlangs nog las op bokt dat er mensen zijn die schoenen terugbrengen die 2 keer zijn gedragen omdat ze ze toch niet leuk vinden of toch niet lekker vinden lopen, dan verbaast dit me evenmin :=

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 15:30

Uiteindelijk horen we allemaal graag de uitslag denk :j

Ik kan me beide kanten voorstellen. Ik zou het niet raar vinden als het oplichting is, en het kan gebeuren dat mevrouw gelijk heeft. Vooralsnog ligt de waarheid ergens in t midden.

Citaat:
FYSIEK de moeite neemt om geld terug te vragen

mensen doen van alles fysiek :j

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 15:36

Sclimpre schreef:
Cer schreef:
Ik denk dat als je iedere klant die dat kunstje flikt, geld teruggeeft, dat je ook niet echt overeind blijft als winkeltje Nine ;-)

Die mevrouw moet gewoon even wachten, hoe moeilijk is dat..?

Maar als er iemand een uur mee bezig is om alles uit te zoeken, camerabeelden te bekijken etc. kost dat weer veel meer dan 8€. Het kan dus een weloverwogen beslissing zijn om bij twijfel toch toe te geven als het over zo'n klein bedrag gaat.

Maar vele kleine beetjes maken een boel ;)
Zoals ik het lees zit er dit keer wat vertraging in het uitlezen van de beelden, maar als dat wel vlot gaat kan je voorkomen dat er kasverschillen ontstaan doordat je te klantvriendelijk bezig bent.
Deze mevrouw zou ik vriendelijk maar duidelijk vertellen dat ik als kassamedewerker niets voor haar kan doen en ze echt de supervisor moet afwachten. Vervelend, maar helaas niet anders.

Ailill schreef:
Sclimpre schreef:
De interne organisatie van een bedrijf, dat boeit een klant niet. De klant ziet de pesoon achter de kassa en dat is zijn aanspreekpunt. Het is aan het bedrijf om zulke situaties te voorzien en bv. de kassamedewerker tot een bepaald bedrag volmacht geven om dergelijke kleine dingen op te lossen. Ik neem aan dat een bedrijf zijn medewerkers vertrouwt.
Als de kassamedewerker helemaal niets mag beslissen, kunnen ze er over een paar jaar evnegoed een robot neerzetten.
Dit bedoel ik inderdaad :)

Daarnaast, stel nu dat de medewerker we degelijk een fout heeft gemaakt? Dan lijkt het me een redelijk kwalijke zaak hoe ze nu met de klant omgaan.

Volgens mij is het enige kwalijke dat de klant langer dan gewenst moet wachten. Vervelend, maar te verklaren door die codes die er niet waren.

Verder zijn er al genoeg situaties zonder caissière. B.v. de zelfscankassa’s bij AH of onbemande tankstations.

Ik heb tijdens mijn middelbare schooltijd en studie jaren in de buurtsuper achter de kassa gewerkt en toen was het al de regel dat je bij dit soort situaties vriendelijk doorverwees naar de Hoofdcaissière of filiaalhouder.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 15:46

Dees schreef:
Joanne1987 schreef:
Ben filiaalleider geweest en hell no dat een medewerker hier zelf over ging beslissen en handelen

Terecht dat de medewerker hier geen vrijheid in heeft. Maar als filiaalleider ben je wel een mooie domme oen als je de medewerker in dit geval dwingt om de bureaucratische procedure te volgen.
Juist als filiaalleider moet je weten wat het volgen van die procedure en het afbreukrisico van deze ontevreden klant per saldo kost. Zet je dat af tegen de kosten van het wellicht voor een paar euro te worden opgelicht, dan weet je als filiaalleider toch genoeg?

Niet zeuren, ingrijpen als filiaalleider en gewoon terug/uitbetalen.

Daarnaast: denk eens na, hoeveel mensen nemen de moeite om voor 6-7 euro nog een keer terug te komen? Hoe groot is de kans dan dat dat geen eerlijk verhaal is? Ik schat in nihil. Oplichters komen niet 2 dagen later terug voor 6-7 euro als ze de eerste keer 'nee' hebben gehoord. Dikke kans dat dit gewoon een oprecht verhaal is.

Thnx van deze domme oen dan voor het 'compliment'
Ligt er dus aan wat je verkoopt he? Ik verkocht schoenen en dan gaat het niet om een 'paar euro's dan nog moet ik als filiaalleider de procedures en regels van het bedrijf volgen, want ook voor mij heeft dat gewoon consequenties

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 15:55

Ik begrijp niet waarom iedereen zich zo druk maakt. :') Die mevrouw moet een paar dagen wachten op een paar euro, lekker boeiend. Het is haar netjes uitgelegd en ze had ook tegen de TS kunnen zeggen: "Goh wat vervelend, maar ik begrijp dat u er niet over gaat, ik wacht uw bericht rustig af" in plaats van een hele scene te schoppen en zichzelf compleet voor schut te zetten.
Het is toch logisch dat je met dit soort zaken een protocol hebt en dat volgt? Daar heeft de TS toch helemaal niets over te zeggen als medewerker? Ik zou toch echt op zijn zachtst gezegd not amused zijn als medewerkers in mijn bedrijf zelf gaan bepalen of en wanneer iemand geld terug krijgt. 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 15:58

Toen de klant de eerste keer voor mijn neus stond leek ze heel oprecht. Moest ik leider zijn had ik het geld terug gegeven :j Nu na haar actie van vandaag heb ik meer iets van: Verdorie, ik doe de moeite alles zo vlot mogelijk te laten gaan, maar dan wordt ik wel zwart gemaakt voor iets dat ik niet vlotter kan laten gaan dan het nu gaat. Ik denk nog altijd dat de klant oprecht is. Haar actie van vandaag is gewoon niet slim geweest.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 16:16

Frummels schreef:
Ik begrijp niet waarom iedereen zich zo druk maakt. :') Die mevrouw moet een paar dagen wachten op een paar euro, lekker boeiend. Het is haar netjes uitgelegd en ze had ook tegen de TS kunnen zeggen: "Goh wat vervelend, maar ik begrijp dat u er niet over gaat, ik wacht uw bericht rustig af" in plaats van een hele scene te schoppen en zichzelf compleet voor schut te zetten.
Het is toch logisch dat je met dit soort zaken een protocol hebt en dat volgt? Daar heeft de TS toch helemaal niets over te zeggen als medewerker? Ik zou toch echt op zijn zachtst gezegd not amused zijn als medewerkers in mijn bedrijf zelf gaan bepalen of en wanneer iemand geld terug krijgt. 8)7

Precies hoe ik erover denk. TS doet gewoon haar werk zoals het haar wordt opgedragen.
Maar TS ik zou me er niet te druk overmaken, snap heel goed dat het je frustreert maar ik denk dat er bij een heleboel winkels etc. wel eens zo'n type komt :') Kan nu ook wel zeggen dat je je er niet druk om maakt maar ik kan daar ook echt boos van worden bij mijn bijbaantje haha

Malyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 16:44

DeMolenhoek schreef:
Toen de klant de eerste keer voor mijn neus stond leek ze heel oprecht. Moest ik leider zijn had ik het geld terug gegeven :j Nu na haar actie van vandaag heb ik meer iets van: Verdorie, ik doe de moeite alles zo vlot mogelijk te laten gaan, maar dan wordt ik wel zwart gemaakt voor iets dat ik niet vlotter kan laten gaan dan het nu gaat. Ik denk nog altijd dat de klant oprecht is. Haar actie van vandaag is gewoon niet slim geweest.

Op deze manier zou ik er zelf ook in staan.
Maar er zijn nou eenmaal regels waar je aan te houden hebt, en de regel dat er eerst camera beelden gezien moeten zijn, is geen verkeerde. Is toch zowel in het belang van de klant en het bedrijf.

Zou ik deze klant verder nog te woord staan? In dit geval zeker wel, en iedere klant is er één. Hoe vervelend en krom mensen ook kunnen reageren, ik denk dat je dan zelf toch maar beter vriendelijk en begripvol kunt blijven. Tenminste, in dit geval dan.

Edit: moet er wel bijzeggen dat me dit zelf niet altijd even makkelijk afgaat :')

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 17:04

Nou ik moet eerlijk zeggen dat als het waar is wat de klant zegt ik ook not amused zou zijn.
Eerst reken ik te veel af, dan wordt mijn verhaal in twijfel genomen en uiteindelijk moet ik lang wachten op duidelijkheid. Zou denken dat het niet mijn probleem is dat die camerabeelden niet snel uitgekeken kunnen worden.

Als ik dan ook nog het verhaal hier terug zou lezen met de vraag of ik nog geholpen moet worden zou ik helemaal niet blij meer zijn.

Zou ik me zo gedragen als mevrouw doet? Nee. Maar zou wel zeggen dat het niet mijn probleem is dat de camera’s niet uit te lezen zijn en dat alles zo bureaucratisch is. Ik ben mega merken- en winkeltrouw trouwens. Voor goede service rijd ik graag een kwartiertje verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 17:15

Mevrouw komt 2 dagen later, waarom niet dezelfde dag bij dezelfde collega nog? Haar verhaal wordt niet in twijfel genomen. Maar het moet wel gecontroleerd worden voor ik mag uitbetalen. En ze wordt nog gewoon geholpen. Wat moet ik doen? Het uit mijn eigen portemonnee halen? Kan ik toch ook moeilijk doen...

Anker_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 17:33

Ik vind dat deze klant enorm onfatsoenlijk behandeld wordt. Ze heeft zaterdag haar beklag gedaan, inmiddels is het woensdag en de zaak is nog niet afgehandeld. Terwijl het gaat om een paar euro en het bekijken van wat filmbeelden.

En dit is het probleem:
DeMolenhoek schreef:
Heel vervelend want ik ben eerste lijns aanspreekpunt maar kan gewoon niets voor elkaar krijgen :n

Jij bent wel aanspreekpunt, maar mag zelf niets beslissen. Degene die wel mag beslissen is onbereikbaar voor de klant en zorgt er niet voor dat het probleem snel is opgelost, waardoor zowel de klant als jij wordt opgescheept met het probleem. TS, je moet niet boos worden op de klant, maar op je baas.

Malyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 18:28

Xanne schreef:
Ik vind dat deze klant enorm onfatsoenlijk behandeld wordt. Ze heeft zaterdag haar beklag gedaan, inmiddels is het woensdag en de zaak is nog niet afgehandeld. Terwijl het gaat om een paar euro en het bekijken van wat filmbeelden.

En dit is het probleem:
DeMolenhoek schreef:
Heel vervelend want ik ben eerste lijns aanspreekpunt maar kan gewoon niets voor elkaar krijgen :n

Jij bent wel aanspreekpunt, maar mag zelf niets beslissen. Degene die wel mag beslissen is onbereikbaar voor de klant en zorgt er niet voor dat het probleem snel is opgelost, waardoor zowel de klant als jij wordt opgescheept met het probleem. TS, je moet niet boos worden op de klant, maar op je baas.

Dat de klant enorm onfatsoenlijk behandeld is, vind ik niet. Er is een probleempje wat volgens een procedure opgelost mag worden. De klant is verder toch netjes te woord gestaan en haar gegevens zijn toch genoteerd?
Vind de reactie van deze klant eerder nogal onfatsoenlijk..
Dat het nu niet meteen lukt om de camera beelden te bekijken is heel vervelend maar als dat de reden moet zijn om daarom het bedrijf maar meteen zwart te maken?
Laatst bijgewerkt door Malyma op 18-04-18 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 18:34

Jeetje wat doet die klant een moeite om 10 euro terug te krijgen voor een pakje sigaretten.. Snap dat werkelijk niet
En als je zo op de centen Let, kan ik me niet voorstellen dat je er pas 2 dagen later achterkomt dat je teveel betaald hebt

Vind dat jullie het netjes doen
Mijn geduld was al lang op geloof ik..

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 11:33

Lekker makkelijk om te zeggen; 'Ik had haar allang het geld terug gegeven'. Iets met beste stuurlui die aan wal staan..

TS is geen leidinggevende en er zijn gewoon procedures die ze moet volgen, en dat doet ze.
Zij heeft melding gemaakt bij haar leidinggevende en what more can she do?
Ze mag gewoon niet zomaar geld uit de kassa gaan halen en haar geven, niet zonder toestemming van de leidinggevende.

Het is voor TS vervelend dat zij vaak alleen staat in de winkel en dus het enige aanspreekpunt is.

Dat het nu meer kost dan die €8 is TS haar zaak helemaal niet, boeien als hun er 24 werkuren over willen doen om tot een besluit te komen. Dat is het probleem van het bedrijf, niet voor TS.

Ik ben benieuwd wat eruit komt uiteindelijk.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 12:02

Vind sommige reacties hier wat overdreven. Camerabeelden terugkijken mag niet iedereen (zelfde met geluidsopnames van telefoongesprekken bijvoorbeeld), dus dat is vaak iets wat niet à la minute kan gebeuren. Het kan dus best eventjes duren voor dat gedaan is, zeker als een leidinggevende niet dagelijks op een locatie komt.

Wat ik zou doen is het verhaal doorgeven aan je leidinggevende en vragen om, als de beelden niet vandaag bekeken (kunnen) worden, even met mevrouw te bellen om aan te geven wanneer ze uitsluitsel kan verwachten. Door het verhaal erbij te vermelden krijgt je leidinggevende (hopelijk) door dat dit niet al te lang moet blijven liggen en als mevrouw terugkomt kun je aangeven dat je naar aanleiding van haar bezoek gisteren je leidinggevende nogmaals verzocht hebt er bij haar op terug te komen.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 12:21

Ts de volgende keer dat ze komt zou ik zeggen: Kom maar terug als mijn collega er is die jou toen geholpen heeft.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 12:37

_Nancy schreef:
Lekker makkelijk om te zeggen; 'Ik had haar allang het geld terug gegeven'. Iets met beste stuurlui die aan wal staan..

TS is geen leidinggevende en er zijn gewoon procedures die ze moet volgen, en dat doet ze.
Zij heeft melding gemaakt bij haar leidinggevende en what more can she do?
Ze mag gewoon niet zomaar geld uit de kassa gaan halen en haar geven, niet zonder toestemming van de leidinggevende
.

En juist dit is niet het probleem van de klant en wordt nu wel haar probleem. Er van uitgaande dat ze de waarheid vertelt, snap ik best dat dat heel frustrerend is en absoluut niet klantvriendelijk over komt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 12:40

Maar dan heeft de klant ook weinig begrip voor de situatie.
Als iedereen een beetje meer begrip heeft voor elkaar, dan zou t allemaal een stuk handiger gaan :j

(om over het topic "onbeleefde klanten" maar niet te spreken.. :') )