Hoe reageer jij op diefstal? (Tijdens je werk)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 11:55

Celiien schreef:
Negeer Corrie maar gewoon LU. Die zit gewoon te stoken hier. :n

Niet waar en getemd

Nico12

Re: Hoe reageer jij op diefstal? (Tijdens je werk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 12:05

TS. Waarom hang je niet een foto op de toegangsdeur van de man met de tekst: wegens onjuist afrekenen niet welkom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 12:06

Wet van de privacy Nico. Dat mag je niet zo maar even doen hoor :) Backstage wel, maar niet aan de toegangsdeur waar iedereen het kan zien.

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 12:10

Privacy. Foto op toegangsdeur. En ik zou me daar echt niet door laten tegen houden, ook niet als mij dat een fikse boete zou opleveren.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 12:34

Anoniem schreef:
Celiien schreef:
Negeer Corrie maar gewoon LU. Die zit gewoon te stoken hier. :n

Niet waar en getemd

Op mij? Puur omdat ik zeg dat je aan t stoken bent en dat je gewoon genegeerd moet worden :+

Ik heb ook maar even op jouw gedrag van de afgelopen pagina's getemd :n

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 12:35

Pff sommige mensen hebben dus helemaal niets toe te voegen, ga je persoonlijke vetes lekker via PB uitvechten ofzo.. Of beter nog tel tot 10 en negeer elkaar lekker :)

Vind dat je goed hebt gehandeld TS, snap jou reactie ook wel en kan ook wel begrijpen dat je op zo'n moment in alle staten bent.. Gelukkig heb je verder geen fysieke aanvaring gehad en ik hoop dat de politie deze man nog kan vinden.. Kun je de foto van de man niet naar iedere supermarkt in de buurt sturen, neem aan dat hij toch ergens zijn boodschappen moet doen..

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 12:41

Dat negeren is nog niet zo'n slecht idee. ;) Ga ruzies lekker uitvechten via PB, dat hoeft niet in het topic hè. :)

TS: als iemand hier op mijn 'werk' iets steelt heb ik een probleem, want ik werk vanuit huis. :+ Maar je hebt prima gehandeld lijkt me. Je kan nog zoveel instructies krijgen, dat is maar theorie en de praktijk is toch anders. Sowieso gaat die theorie vast niet over dieven op scootmobiels die poortjes stuk rammen. Wel raar joh, je weet wel dat er gejat wordt maar het lijkt me heel gek als iemand dat zo brutaal voor je neus doet.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 12:47

Resistance schreef:
Nabster schreef:
Als ik dit zou zeggen en mijn werkgever zou het lezen kon ik per direct vertrekken. Maar zoals gezegd, TS komt uit Den Haag. Misschien is dat het :)

Voel jezelf niet zo verheven.

Ik voel me op geen enkele manier verheven en snap ook niet hoe je dat eruit haalt. Ik hoop ook dat TS dat niet zo gelezen heeft.

Zeer bijzondere reactie.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-18 12:56

Dani schreef:
TS: als iemand hier op mijn 'werk' iets steelt heb ik een probleem, want ik werk vanuit huis. :+ Maar je hebt prima gehandeld lijkt me. Je kan nog zoveel instructies krijgen, dat is maar theorie en de praktijk is toch anders. Sowieso gaat die theorie vast niet over dieven op scootmobiels die poortjes stuk rammen. Wel raar joh, je weet wel dat er gejat wordt maar het lijkt me heel gek als iemand dat zo brutaal voor je neus doet.

Ach, we hebben gekker mee gemaakt hoor :+ Kaas en vlees in onderbroeken bijvoorbeeld. Dat wordt dan door personeel gezien, en vervolgens komen er 2 pakken kaas en stukken vlees uit zijn onderbroek na de kassa :+ Maar over het algemeen reageren mensen wel als je ze aanspreekt. Meestal zijn mensen rustig en weten ze dat ze betrapt zijn, maar ze gaan er ook wel eens vandoor. Het ligt aan de situatie of er personeel achteraan gaat (wie er aanwezig zijn op dat moment, wat voor type persoon de dief is). Andere mensen snappen maar niet hoe dat dure stuk rundvlees nu zomaar onderin hun tas komt. Of mensen die de cassiere de schuld geven. "Ik heb jou wel verteld dat ik een krat bier heb!"

Je wilt niet weten tot welke bizarre dingen mensen in staat zijn om maar niet te hoeven betalen. Spaarzegels kopieren zodat je iets gratis krijgt bijvoorbeeld.

@ Nabster, het is vast niet rot bedoeld, maar waarom zou iets in den haag anders gaan dan in bijvoorbeeld Rotterdam of Utrecht? (Noem maar wat hoor) :+ Daarnaast had ik al aangegeven dat ik dit geschreven had vlak nadat het gebeurd was. Dan speelt emotie nog mee. Uiteraard zou ik nooit iemand uit een scootmobiel trappen :p Al zou ik het in dit geval wel 'willen'. (niet te letterlijk nemen, ik zou het namelijk nooit doen) Zie het als wanneer je zegt dat je bij iets of iemand de nek wel zou kunnen omdraaien. Je zegt het, maar je doet het niet. Je zou het ook nooit doen.

Ik ben geen agressief persoon, maar kan wel voor mezelf opkomen. Zou nooit zomaar ruzie zoeken met iemand of als eerste iemand een knal verkopen. Laat staan iemand uit een scootmobiel (of wat dan ook) trappen. Nooit. :) Hoop dat ik dat nu bij deze opgehelderd heb. Zou niet weten hoe ik het anders moet zeggen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 13:06

Wat gênant. :=

Nou hebben wij het écht een keer gehad dat we twee keer de krat bier benoemden en thuis ontdekten dat 'ie niet op de bon stond, haha. Was toch echt de schuld van de cassière. :D En ik ben ook wel eens oprecht bijna vergeten iets uit de tas te halen. Maar geloof direct dat zoiets ook vaak als smoesje gebruikt wordt hoor, zeker als het 'toevallig' het allerduurste is wat achterblijft. En aan de reactie zul je vaak ook wel merken hoe het zit.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 13:13

LoveUggs schreef:
@ Nabster, het is vast niet rot bedoeld, maar waarom zou iets in den haag anders gaan dan in bijvoorbeeld Rotterdam of Utrecht? (Noem maar wat hoor) :+ Daarnaast had ik al aangegeven dat ik dit geschreven had vlak nadat het gebeurd was. Dan speelt emotie nog mee. Uiteraard zou ik nooit iemand uit een scootmobiel trappen :p Al zou ik het in dit geval wel 'willen'. (niet te letterlijk nemen, ik zou het namelijk nooit doen) Zie het als wanneer je zegt dat je bij iets of iemand de nek wel zou kunnen omdraaien. Je zegt het, maar je doet het niet. Je zou het ook nooit doen.
.

Ik doelde op dialect. Wellicht is het in het Haags wel heel normaal en geaccepteerd taalgebruik. Elke streek of stad heeft zo zijn eigen gebruiken. Ik ben geboren in Groningen, niet stad. Dialect kan hier verschillen per dorp. En soms klinkt het 1 een stuk groffer dan het ws bedoeld is.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-18 13:18

Dani schreef:
Wat gênant. :=

Nou hebben wij het écht een keer gehad dat we twee keer de krat bier benoemden en thuis ontdekten dat 'ie niet op de bon stond, haha. Was toch echt de schuld van de cassière. :D En ik ben ook wel eens oprecht bijna vergeten iets uit de tas te halen. Maar geloof direct dat zoiets ook vaak als smoesje gebruikt wordt hoor, zeker als het 'toevallig' het allerduurste is wat achterblijft. En aan de reactie zul je vaak ook wel merken hoe het zit.

Het kan een keer gebeuren idd, dat de cassiere het niet hoort haha. Is mij ook wel eens gebeurd. Maar heb ook wel eens gehad dat iemand echt amper wat tegen me zei, en vervolgens sigaretten ging balen en er ook nog 2 kratten bier op het karretje stonden. Boodschappentassen eroverheen dus ik had ze ook niet gezien. Meneer maar even aangesproken dat hij zijn bier nog moest afrekenen. Uiteindelijk wel gedaan maar hij was er niet blij mee :+

Ik heb wel eens gehad dat ik een krabpaal ging halen voor mijn katten. Krabpaal in het karretje en nog een leuk speeltje met snoepjes erin. Had nog even rondgelopen en toen naar de kassa. Krabpaal afgerekend en stond bij de auto dat ding erin te stoppen, kom ik dat snoepballetje tegen. Oeps... En absoluut niet bewust gebeurd..

Maargoed, je moet maar voor 10 euro een boete willen riskeren van ik dacht 260 euro, + een winkel verbod + ik weet niet wat er allemaal nog meer bij komt.. dan betaal ik liever netjes die 10 euro :+

@Nabster, ah op die manier. Dat herken ik idd ook wel. Half jaar stage gelopen in Limburg en dat is soms echt even wennen haha

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 13:20

Ik ben ook ooit een kratje bier vergeten op de band te zetten, met boodschappen in de auto zetten ging er nog geen belletje rinkelen.. Toen ik thuis was kwam ik er pas achter, ben met het kratje bier terug gegaan en had mijn excuus aangeboden en de situatie uitgelegd en stond daar met mijn geld.. Toen de cassiere super boos werd en mij in een volle winkel uitschold voor dief.. Ben heel rustig gebleven en heb om de manager gevraagd, die vond het heel netjes dat ik terug was gekomen en heeft de cassiere een waarschuwing gegeven aangezien ze me behoorlijk voor schut had gezet terwijl ik het juist goed wou doen :')

@ nabster, ik denk dat de zin " ik trap hem uit zijn scootmobiel" in iedere provincie hetzelfde betekend.. En ik vind daar niets "haags" aan als je het mij vraagt ;)
Ik zou zoiets ook zeggen uit kwaadheid, maar nooit uitvoeren.. Dat is iets menselijks zegmaar, mensen zeggen wel vaker dingen uit boosheid die ze niet menen.. ;)

theadora99

Re: Hoe reageer jij op diefstal? (Tijdens je werk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 13:52

Wij hebben het wel gehad met een aquarium. Denk wel 8 keer gezegd tegen haar dat ze m moest scannen maar toen zei ze dat zij het beste haar werk ko doen, nogal onvriendelijk en heeft ze hem niet gescand. Heel eerlijk: toen zijn we niet terug gegaan.
Wel een keer teruggelopen voor elastiekjes van 50 cent bij de Zeeman toen ik 9 was en toen zei die vrouw oh maar je was nu toch al weg je hoefde niet eens meer terug te komen. Daar ging mn moeders opvoeding haha

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 16:07

LoveUggs schreef:
@Nabster, ah op die manier. Dat herken ik idd ook wel. Half jaar stage gelopen in Limburg en dat is soms echt even wennen haha

Ja, ik ben blij dat je het herkent. Het woord trappen mag overal hetzelfde betekenen, de lading kan heel anders zijn.
Maar goed, genoeg hierover, nu weer over op de diefstal.
Ik ben zelf evenementenhulpverlener en word geacht kalm en doortastend op te treden in crisissituaties.
Tot nu toe is me dat aardig gelukt, tenminste om de situatie onder controle te houden.
Ik heb echter ook collega's gezien die totaal dichtklappen, hoe goed ze ook getraind zijn.
Je kunt nooit zeggen hoe je zelf reageren in een situatie, zelfs ondanks zeer goede training.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 20:42

ooit in mijn eerste jeugd had mijn vader me naar een V&D achtig warenhuis gestuurd voor een nieuw horloge bandje
de juiste gevonden maar was tevens die enigste die ze nog hadden, maar zonder prijs. Dus gevraagd wat die moest kosten en het antwoord was"Die hebben we niet meer"
3 pogingen gedaan, toen een andere verkoper opgezocht die de eerste riep voor de prijs. Waarop wederom het antwoord kwam dat ze die niet meer hadden. Verkoopster 2 heeft me toen het bandje meegegeven.

En onlangs had een verkoopster bij de blokker zich vergist, kwamen we later achter en weer terug gegaan om het juist te laten berekenen. en het verschil bijbetaald
Ik heb altijd het gevoel dat hetgeen je onbetaald meegenomen (bewust of onbewust) hebt altijd roept van "betaal mij" :')