Wat kocht jij van je eerste salaris?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 13:04

MariekeS_ schreef:
Over een maand begin ik aan mijn eerste grote mensen baan. Van mijn eerste salaris ga ik keihard shoppen voor een representatieve, 'volwasse' garderobe ipv mijn studentencollectie die hier behoorlijk onder geleden heeft

Investeer dan vooral in basics! En vooral een goed passende blazer.

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 13:05

Nu met een vast contract , sinds 01-02 kreeg ik afgelopen maand mijn eerste ''grote mensen salaris''.

Hiermee heb ik direct bijna de helft aan dierenarts kosten afgetikt. :wave: :')

sanso

Re: Wat kocht jij van je eerste salaris?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 13:08

Vraag mij wel af hoe zoveel mensen een paard van hun eerste salaris hebben kunnen kopen. Verdienen jullie dan zoveel of waren het goedkope paarden??

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 13:15

Volgens mij heb ik als eerste mijn spaarrekening gespekt...daarna mijn paard afbetaald :)

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 13:33

ik had net mijn eerste huurhuis dus mijn salaris ging op aan vloerbedekking, een slaapkamer, een wasautomaat enz.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 13:40

Van mijn eerste bijbaantje kocht ik een vogel met kooi in de dierenwinkel. Een valkparkietje die met de hand grootgebracht was en super tam <3 . (Achteraf wist ik pas dat handopfok niet goed was en inmiddels zelfs verboden) Ik heb hem 1,5 jaar gehad en net voor of na dat ik te horen kreeg dat mijn contract niet meer verlengd werd, is hij ontsnapt en weggevlogen, nooit meer teruggevonden :(:)

Spoiler:
Link naar het topic dat ik toen geopend had :)
Druppie7711 @ [BB] HELP! Mijn valkje vloog net weg!

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 13:52

Dat van mij kwam op de bult voor een eigen paard. Niet heel specifiek, maar zeker niet minder leuk!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 13:52

Van mijn bijbaantje kocht ik een laptop denk ik (laaang geleden) en mijn eerste salaris ging in de knolpot.
Toen die vol zat kocht ik mijn knol :D
Heb weinig/geen vaste lasten dus dat ging prima en gaat nog steeds prima :)

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 14:06

Druppie7711 schreef:
Van mijn eerste bijbaantje kocht ik een vogel met kooi in de dierenwinkel. Een valkparkietje die met de hand grootgebracht was en super tam <3 . (Achteraf wist ik pas dat handopfok niet goed was en inmiddels zelfs verboden) Ik heb hem 1,5 jaar gehad en net voor of na dat ik te horen kreeg dat mijn contract niet meer verlengd werd, is hij ontsnapt en weggevlogen, nooit meer teruggevonden :(:)

Spoiler:

Huh in je topic staat toch dat mensen hem hebben gevonden, of lees ik zo slecht haha

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 14:23

sanso schreef:
Vraag mij wel af hoe zoveel mensen een paard van hun eerste salaris hebben kunnen kopen. Verdienen jullie dan zoveel of waren het goedkope paarden??

Ik kocht ook een paard, maar heb daar eerst twee jaar voor gespaard. Ik had een foto van een paard in mijn kluisje hangen zodat ik steeds werd herinnerd aan mijn droom.
(Mijn echt eerste salarissen gingen op aan autorijlessen... echt een vermogen is daar naar toe gegaan.)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 14:45

Mijn eerste echte volwassen salaris kocht ik een iets wat te dure hondenmand :+

Ik wou inderdaad wat kopen waar ik lang van kon “genieten” ipv eten enz enz

Van mijn bij baantje 10j geleden kocht ik een zadel

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 15:08

sanso schreef:

Ik had natuurlijk al wel gespaard van bijbaantjes. Met mijn salaris kon ik een paard onderhouden en hem toen dus gekocht! :j

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 15:13

Een paaaard :D :D

Ik was van plan mijzelf eens rigoreus op te knappen: twee facings op mijn tanden en laser ontharen. Maar toen kwam ik tot inzicht dat ik waarschijnlijk meer plezier zou hebben van een haflinger, dan van een sportpaard die een paar keer zo duur is en ben ik direct op zoek gegaan naar een leuke haf <3

Afbeelding

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 15:16

Eerste tijdelijke contract salaris weet ik niet meer, maar eerste vast contract wel <3
Afbeelding
(de pony he, die vriend was er al }:0 )

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 15:53

Nachocheese schreef:
Druppie7711 schreef:

Spoiler:

Huh in je topic staat toch dat mensen hem hebben gevonden, of lees ik zo slecht haha

Klopt, maar bleek hem uiteindelijk niet te zijn. Heb dat nooit meer in het topic zelf geupdate. Begon steeds meer geluiden te maken die die van mij helemaal niet maakte en zag later vlekjes in zijn nek die die van mij niet had. (En de geluiden die mijn valkje maakte maakte de andere valk niet). Ik heb natuurlijk wel nog naar de echte eigenaar gezocht maar die heb ik nooit gevonden

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 19:40

Volgens mij de reparatie van €1000 aan mijn verschrikkelijk vreselijke rode ford fiesta (we zagen hem vandaag nog rijden!). Ding n had me al 4 x laten staan sochtends terwijl ik naar clienten moest. Na 1x was ik het al spuugzat.. Maar pas na €1000 reparatiekosten en nog meer aankomende kosten dacht ik' barst en heb ik hem ingerolen bij mijn nieuwe leasebak. Geen seconde spijt van.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 20:00

Een huis :') althans, de eerste 2 bakstenen daarvan haha

Saleisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 20:10

Mijn eerste grotemensensalaris ging naar een nieuwe mountainbike

Emerelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 20:14

Ik ben 4 jaar geleden begonnen met mijn bedrijfje Armband paardenhaar.
Nu was het niet een soort eerste maand salaris.. Maar na een paar maanden sparen kon ik daarvan wel mijn paard kopen!

Toen kon ik altijd heel leuk uitleggen dat ik een paard heb kunnen kopen door (een beetje) armbandjes te vlechten. haha!
Of dat hij betaald is daarvan..
Vonden veel mensen best gek :=

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 20:51

Roze pumps!;-)

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 20:59

Van mijn eerste salaris kocht ik een hele dure special edition broek van replay. 269 euro? Daarna nooit meer gedaan..

Was er zo verliefd op een jeans met gouden paardenbitjes erop. Helemaal afgedragen en nog kan ik hem 15 jaar later niet weggooien..

Ook kocht ik iets leuks voor me moeder en zusje..

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 21:11

Mijn eerste salaris is naar mijn vriend gegaan, zodat hij weer wat kon gaan sparen. Alles wat over was naar mijn spaarrekening. Daarna ben ik alles wat zwaar versleten was gaan vervangen. Nu ben ik bijna bij. Moet zeggen dat het ook geen 40 uurs salaris was, wat het tempo zeker niet sneller maakt.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 21:11

Van mijn eerste salaris van mijn bijbaantje heb ik een horloge gekocht die ik al heel lang wilde hebben :).

katja_silke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 19:43

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 19:46