1800 euro mag ik ontvangen van de Belastingdienst!

Ik zit momenteel diep in de put door financiële problemen door mijn studie etc. Dit is echt een geschenk uit de hemel.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PeerAppel schreef:Mijn inkomsten zijn op de website niet bekend, maar in de app wel? Nu zegt hij in de app iets over zorgkosten en aangezien ik een heel groot percentage van mijn eigen risico heb opgemaakt, ben ik wel benieuwd of ik daar iets mee kan. De app geeft aan dat dit alleen op de site kan, maar daar is dus mijn inkomen niet bekend. Help
Tink89 schreef:veerledec schreef:Vergeet niet dat het voordeel van de kleine ondernemersregeling btw belast is in de IB. Verder aftrekken bij het hoogste inkomen. Als de tarieven gelijk zijn, probeer dan gebruik te maken van de aanslaggrenzen.
Tjah, de accountant deed dus altijd de IB-aangifte van mijn man toen we nog geen fiscaal partners waren. Nu wil ik het graag doen, maar ik moet even kijken of hij wel kan meekijken...
Pepper3 schreef:Wij leveren onze belasting papieren altyd in bij een accountant kantoor. Alleen ik zie hier heel veel mensen zelf aangifte doen. Is dat heel moeilijk om te doen. Ik ben bang om fouten te maken. Mijn man en ik moeten samen de aangifte doen. Kan dat tegelijk of moet beide apart?
DanielleB schreef:Ik heb net ook even aangifte gedaan.
Heb vorig jaar een huis gekocht maar moet zeggen, invullen is wel even lastiger![]()
In het begin krijg ik een vraag of ik kosten heb gemaakt aan taxatie/makelaar etc, dat heb ik volgens mij ingevuld (1x overdrachtsbelasting, 1x taxatiekosten en 2x een postje van notariskosten).. Later als ik het bijna klaar heb, en ik moet invullen hoe hoog mijn schuld aan het begin was en eind 2017, krijg ik weer de vraag of ik taxatiekosten etc heb betaald.. Maar neem aan dat ik die kosten dan niet weer hoef in te vullen omdat ik dat in het begin al heb gedaan?
Ik heb het opgeslagen maar nog niet verstuurd. Ik zal het ook mijn vader even gestuurd om te controleren![]()
Ik krijg dan als het goed is €910 terug
F_inley schreef:Ik ga morgen naar iemand die het doet voor mij. Heb dit jaar voor het eerst belasting vooruit moeten betalen als zelfstandige dus ben heel benieuwd heb ruim 13.000 km gereden afgelopen jaar dus daar krijg ik sowieso geld voor maar of het recht getrokken word met wat ik nog moet bij betalen geen idee ben erg benieuwd