Rijschool maakt een fout en laat mij betalen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amaryllis

Re: Rijschool maakt een fout en laat mij betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 16:15

Bel het CBR en laat hun uitleggen hoe het reserveren werkt. Dan weet je ook gelijk dat ze slordig zijn geweest met aanvragen en reserveren want een regulier B examen is echt een ander product dan b-faalangst. Zij kunnen niks betekenen in jouw geschil met de rijschool, maar wel voorzien van onafhankelijke informatie.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 16:17

Stuur een schriftelijke ingebrekestelling. Aangetekend.
Mails en telefoon nemen ze niet au serieux.
Er is een kans dat ze dat met een aangetekende ingebrekestelling wél doen.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 20:13

Shanna schreef:
Met de opgenomen gesprekken kan jij aantonen dat de fout daadwerkelijk bij hun ligt en niet bij jou, tevens weet je dan zeker of de gesprekken daadwerkelijk zijn opgenomen of niet.

Dat bewijs heeft ze op zich al, ze heeft immers een factuur van de rijschool voor het faalangsexamen. Ik vind het dan ook onbegrijpelijk dat de rijschool dat examen niet wil vergoeden :? .

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 00:01

Ik zou naar een andere rijschool gaan. Zeg het niet snel, maar nu wel :D

CBR bellen heeft geen zin. Brengt je niets. Dit is de oplossing van de rijschool, als jij het er niet mee eens bent zal ik gewoon afscheid nemen.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 10:15

maikeltje schreef:
Dat mag niet. Dan zou je voor aanvang van het gesprek moeten horen dat het gesprek opgenomen zou kunnen worden.

Een voicelog (gesprek opnemen) is wel toegestaan voor bedrijven. Je kunt ook de de voicelog opvragen.(Consuwijzer)
In dit geval heeft het weinig zin. Er is een fout gemaakt en hoe die opgelost kan worden, daar verschilt men van mening van. Geld terug en naar een ander, is wel logisch van TS , maar een bedrijf hoort de mogelijkheid te hebben om de fout te herstellen. Haar 2e optie, de 2 lessen betalen zijn redelijker en haar motivatie dat de instructeur vertelde dat ze na 2 lessen wel weer examen kon doen, zou ik persoonlijk naar voren brengen. Bellen , wat ik vaak op Bokt lees, vind ik onverstandig. In de hitte van de strijd bereik je vaker dat er een kloof ontstaat. Mailen (en vervelende woorden/zinnen deleten)daarentegen, je begripvol opstellen, maar tegelijkertijd het feit dat je vreselijk gedupeerd bent, is vaak beter. Het praten over "bewijzen"geeft aan dat je gesprek geëscaleerd is . Je mag dan van goede huize komen een probleem in je voordeel te laten oplossen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 10:39

Ersina schreef:
maikeltje schreef:
Dat mag niet. Dan zou je voor aanvang van het gesprek moeten horen dat het gesprek opgenomen zou kunnen worden.

Een voicelog (gesprek opnemen) is wel toegestaan voor bedrijven.

Klopt, maar dat moet wel vooraf aangekondigd worden zoals Maikeltje zegt. Als particulier geldt die verplichting niet, dan mag je opnemen zodra je zelf deelnemer aan het gesprek bent. In dit geval mag TS dus opnemen zonder dat te melden, maar het bedrijf dient dit voor aanvang van het gesprek aan te geven.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:21

Evi84 schreef:
Vraag gewoon informatie bij jullie juridisch loket - dan weet je waar je staat en wat je rechten zijn.

Off topic: ben ik nu de enige die nu echt totaal flabbergasted is dat er faalangstexamens bestaan? I mean, als je eenmaal je rijbewijs hebt, dan gaat het drukke verkeer daar toch ook geen rekening mee houden bij een beetje stress? Wat is er mis met gewoon faalangsttraining en dan een normaal examen zoals iedereen?

Nee, je bent niet de enige, ik ken dus iemand die 4x zakte en toen een speciaal "staatsexamen" deed... En daarna losgelaten werd op het verkeer...
Gelukkig zijn er de jaren dat die persoon reed "maar" 3 echte ongelukken gebeurd en geen zwaargewonden, maar de opluchting was groot toen we hoorden dat die persoon nooit meer achter het stuur kroop.

On topic: juridisch loket is een goeie.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:42

Ik vind het goed dat er faalangstexamens bestaan. Dat je een potje maakt van het afrijden zegt niets over dat je nooit met stress kan omgaan. Ik ben verpleegkundige en heb regelmatig reanimatie en dergelijke uitgevoerd. In het verkeer handel ik ook heel beheerst....

Maar afrijden... Ik wist niet eens meer met welke auto ik was gekomen.
De laatste keer viel de auto stil, toen vroeg de examinator: en wat denk je nu. Waarop ik reageerde dat het niet best was. Waarop hij reageerde: er is geen gevaarlijke situatie ontstaan, zullen we het beoordelen verder aan mij overlaten?

Dat hielp enorm. Ik kreeg op het einde als feedback dat ik wat schoonheidsfoutjes maakte, maar dat ik al het verkeer in de gaten had. En dat ik geen ongelukken zou gaan maken....
Inmiddels rijd ik 7 jaar en is mijn auto 2x totall loss geweest omdat iemand er tegen aanreed terwijl ik stil stond haha.

Ts stap over van rijschool, bij deze is het vertrouwen teveel beschadigd. Dat gaat je weinig goeds brengen....

lilopippa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 13:10

Ik hoop dat een faalangst examen voor mij nut gaat hebben. Maar dat is nu dus nog afwachten.

Ik heb maandag een afspraak bij het juridisch loket. We gaan dan samen een brief opstellen en versturen. Ik heb ook al een andere rijschool gevonden waar ik zou willen lessen. Maar ik wil maandag eerst even overleggen bij het loket of ik nu al wel verder kan gaan met lessen of dat ik eerst even moet afwachten wat er nog gaat gebeuren.
Ik ben benieuwd :)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:15

Zoolgangster schreef:
Evi84 schreef:
Vraag gewoon informatie bij jullie juridisch loket - dan weet je waar je staat en wat je rechten zijn.

Off topic: ben ik nu de enige die nu echt totaal flabbergasted is dat er faalangstexamens bestaan? I mean, als je eenmaal je rijbewijs hebt, dan gaat het drukke verkeer daar toch ook geen rekening mee houden bij een beetje stress? Wat is er mis met gewoon faalangsttraining en dan een normaal examen zoals iedereen?

Nee, je bent niet de enige, ik ken dus iemand die 4x zakte en toen een speciaal "staatsexamen" deed... En daarna losgelaten werd op het verkeer...
Gelukkig zijn er de jaren dat die persoon reed "maar" 3 echte ongelukken gebeurd en geen zwaargewonden, maar de opluchting was groot toen we hoorden dat die persoon nooit meer achter het stuur kroop.

Faalangstexamen is precies wat er staat, voor mensen met faalangst. Dus mensen die tijdens de rijlessen laten zien dat ze goed kunnen rijden, inzicht hebben en alles. Maar tijdens een examen compleet verkrampen. Omdat het een examen is. De examinator examineert precies dezelfde criteria als waar iemand aan moet voldoen tijdens een “gewoon” examen. Dus deze leerlingen kunnen prima rijden. Als dat niet zo is dan slagen ze ook niet bij een faalangstexamen

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:28

lilopippa schreef:
Ik hoop dat een faalangst examen voor mij nut gaat hebben. Maar dat is nu dus nog afwachten.

Ik heb maandag een afspraak bij het juridisch loket. We gaan dan samen een brief opstellen en versturen. Ik heb ook al een andere rijschool gevonden waar ik zou willen lessen. Maar ik wil maandag eerst even overleggen bij het loket of ik nu al wel verder kan gaan met lessen of dat ik eerst even moet afwachten wat er nog gaat gebeuren.
Ik ben benieuwd :)

Ts misschien heb je er overheen gelezen. Mare is je rijschool een bovag rijschool? Dan kun je daar een klacht indienen. Keurmerken zijn voor dit soort dingen.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 20:45

Zoolgangster schreef:
Evi84 schreef:

Wat een onzin zeg %)
Ik heb ook een “staatsexamen” gehad en rij al 12 jaar schadevrij ...
Zijn ook genoeg mensen die heel goed paardrijden en tijdens een proef helemaal dichtklappen van de stress mogen die dan nooit meer paardrijden?
Niet iedereen gaat hetzelfde ermee om maar dat wil niet zeggen dat ze het niet kunnen. Een rijschool vraagt pas een examen aan als ze verwachten dat de leerling het rijtechnisch aankan Als ze dan dichtklappen omdat er iemand op z’n fingers kijkt en waarbij er zoveel van af hangt is gewoon heel erg.
Mijn instructeur vertelde mij later niet wanneer mijn examen was omdat ik me er zo druk over maakte dat ik dus veel teveel daarmee bezig was .. heeft niks met mijn rijtechniek te maken maar wel met het examen op zich ..

lilopippa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 21:27

Ik hoop dat het faalangstexamen mij de rust gaat geven die ik ook altijd heb tijdens het lessen en waar ik wel gewoon goed kan rijden :j klinkt misschien heel stom om dat te zeggen over jezelf. Maar ik was er de laatste 2 keren echt van overtuigd dat ik het zou halen doordat de lessen zo goed gingen. Maar door de stress is het toch elke keer mis gegaan.
Maar ik denk dat deze discussie eigenlijk niet zo relevant is in dit topic.

Ik zag ook nog een vraag of ze aangesloten zijn bij de BOVAG. Ik kan hier niks van op hun site vinden helaas... Waar hoort dit te staan op een site?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:31

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:43

Ts, ik heb ook gezeik gehad met mijn rijschool. Was een prima rijschool tot de vrouw een ongeluk kreeg. Rijlessen werden per direct afgeblazen. Maar ik had examen over twee weken. Heb een week in onzekerheid gezeten (namen telefoon niet op). Tot hij belde en we alle lessen maar in één week moesten proppen...

Ik zakte. Ik kon helemaal niet tegen dat soort stress. Maar we gingen door en planden het tweede examen.
Ik heb nog een aantal lessen gehad voor het tweede examen. Nou ja, les... Meneer zat er naast en was ondertussen met zijn vrouw aan het appen die toen in het ziekenhuis lag. Begrijpelijk, maar ik had dus niks aan die lessen.

Ben gezakt op een stom foutje. Hij wou gelijk een nieuw derde examen aanvragen. Ik twijfelde, het voelde niet meer goed. Eigenlijk wou ik naar een andere. Maar liet me over halen en we gingen naar het derde examen.
Meneer was weer bezig met z'n telefoon, maakte mij onzeker door z'n eigen boosheid en stress (als ik een fout maakte trapte hij keihard op de rem of trok aan m'n stuur, ik kan daar helemaal niet tegen).
Hij was boos op mij dat ik sochtends nooit kon lessen (zat toen nog op school) want meneer wou smiddags in het ziekenhuis hangen bij z'n vrouw.

Derde keer weer gezakt en toen gezegd dat ik naar een andere wou. Hij boos. Heb gezegd wat mij dwars zat. Nog bozer. En ja, we praten er nog wel es over.

Ik kreeg een rekening van alle lessen. Ik heb toen een nette brief opgesteld maar no way dat ze wat kwijt wouden schelden.

Bij de andere was ik in één keer geslaagd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 21:10

Ik vroeg me af of je nog iets bereikt hebt met de brief van het juridisch loket?

lilopippa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-18 23:48

Ze hebben niet gereageerd op de brief...
Ben nu toevallig aan het kijken of ik de geschillencommisie wil gaan inschakelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 07:48

Vervelend zeg, wat een gedoe...
Heb je intussen wel je examen gedaan?

lilopippa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-18 10:49

Nee nog niet. Ik had niet zo veel zin meer om weer te lessen en aan afrijden moest ik helemaal niet denken :=

Maar vanavond heb ik een proefles bij een andere rijschool!

mamavrend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 11:15

Heel vervelend voor je TS en toch orde van de dag.
Zit zelf in de rijschool wereld en door zulke rijscholen worden de goede rijscholen "gepakt".
Gratis examen en dergelijke is er niet, of het nu uit de lengte of de breedte komt dat geld "pakken"ze wel.
Vaak zijn dit soort rijscholen te mooi om waar te zijn en uiteindelijk zijn jullie helaas altijd de dupe.
Kan zijn dat ze met reserveren per ongeluk het verkeerde examen heeft geselecteerd maar laten ze daar dan eerlijk over zijn.
Ik hoop dat de proefles van vanavond je bevalt, blijf positief je kan het.

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 11:22

lilopippa schreef:
Nee nog niet. Ik had niet zo veel zin meer om weer te lessen en aan afrijden moest ik helemaal niet denken :=

dat is positief

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 19:43

lilopippa schreef:

Succes!

lilopippa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-18 23:39

Marie_Anne schreef:
lilopippa schreef:

Succes!

Dankjewel! Echt een super fijne les gehad. Ik was vrij nerveus en het was een gloed nieuwe auto die een stuk gevoeliger was dus dat was even wennen! Maar het ging prima en hij was er van overtuigd dat het goed gaat komen. De volgende les staat al gepland :D

Ik was helemaal verbaasd dat het ook gezellig kan zijn tijdens het rijden haha :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 09:52

lilopippa schreef:
Marie_Anne schreef:
Succes!

Dankjewel! Echt een super fijne les gehad. Ik was vrij nerveus en het was een gloed nieuwe auto die een stuk gevoeliger was dus dat was even wennen! Maar het ging prima en hij was er van overtuigd dat het goed gaat komen. De volgende les staat al gepland :D

Ik was helemaal verbaasd dat het ook gezellig kan zijn tijdens het rijden haha :=

Fijn! Dan heb je in ieder geval hopelijk snel je rijbewijs.