Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
bromfiets schreef:Denk ik té simpel als je ook een plank kan huren in de shop-in-shop waarin je dezelfde kaarsen aanbiedt met een grote reclame voor je salon er bij? Volgens mij maakt het voor de shop-in-shop niks uit wat er op de planken staat omdat hun inkomen uit de plankverhuur komt. Mensen kunnen alsnog jouw kaarsen kopen omdat ze herkenbaar zijn en je maakt extra reclame.
LadyMadonna schreef:Instagram, blog, vlog, dat klinkt me allemaal zo groot... ik hoef niet heel Nederland te bereiken, het dorp en de omliggende dorpen is prima.
Of maak ik nu een denkfout?

LadyMadonna schreef:Rachelle, ik geb bet nog contact met de groothandel gehad en daar kwam weer het spreidings verhaal ter sprake, maar ook dat ze er geen zicht op hebben wie waar wat verkoopt. (En dat is natuurlijk ook slecht in de gaten te houden, stel dat ik nu in een shop in shop in Terneuzen (noem maar ff wat) een plank ga huren... hoe moeten hun dat weten?
zonnebloem18 schreef:Maar Merk X wil niet meer dan 1 verkooppunt binnen een bepaalde straal m.a.w. als de concurrent in dezelfde woonplaats had gewoond als TS, dan had Merk X het verkooppunt niet aangenomen. Nu heeft het andere concurrent toch een soort van verkooppunt in dezelfde plaats als TS wat tegen de regels van Merk X is. Het is aan Merk X om daarop in te grijpen.
zonnebloem18 schreef:Maar Merk X wil niet meer dan 1 verkooppunt binnen een bepaalde straal m.a.w. als de concurrent in dezelfde woonplaats had gewoond als TS, dan had Merk X het verkooppunt niet aangenomen. Nu heeft het andere concurrent toch een soort van verkooppunt in dezelfde plaats als TS wat tegen de regels van Merk X is. Het is aan Merk X om daarop in te grijpen.
Anoniem schreef:zonnebloem18 schreef:Maar Merk X wil niet meer dan 1 verkooppunt binnen een bepaalde straal m.a.w. als de concurrent in dezelfde woonplaats had gewoond als TS, dan had Merk X het verkooppunt niet aangenomen. Nu heeft het andere concurrent toch een soort van verkooppunt in dezelfde plaats als TS wat tegen de regels van Merk X is. Het is aan Merk X om daarop in te grijpen.
Tja dat is leuk in de praktijk, maar als het nergens in de voorwaarden staat... Daarnaast.. gaat TS dan ook alle marktplaatshandelaars in d'r omgeving af? En Facebook verkopers etc? Want die zul je ook snel hebben met dit soort artikelen.
Voor hetzelfde geld is het 'shop in shop' concept trouwens een 'jouwmarktkraam' oid (daar lijkt het wel op aan de hand van de beschrijving iig). Tja sorry maar dan snap ik dat de shop heeft gezegd 'ik ga gewoon planken vullen, je kan meedoen of niet'.
En daarom zeg ik dus ook; als je een mega voorraad / omzet hebt, kan je vaak wat meer inbrengen over exclusiviteit. Maar als ik lees dat TS al moeite heeft om aan d'r minimum order bedrag te komen.. tja..

Niet alleen omdat dat waarschijnlijk minder vrij verkrijgbaar is, maar ook omdat je een makkelijkere sales pitch kunt houden naar je klanten; kost minder moeite, minder tijd en dus minder geld, wat je dus weer meer geld oplevert.