Afstand tot de arbeidsmarkt/ deels afgekeurd en werken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Afstand tot de arbeidsmarkt/ deels afgekeurd en werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 11:06

Dat is het zeker.

_Nero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 10:20

Ik volg het topic even

Nu bijna 3 jaar niet kunnen werken (door ptss en intensieve therapie, en ook wat lichamelijke dingen), eindelijk groen licht gekregen om weer richting werk te denken.
Vanaf volgende week heb ik elke week een traject waar ik word geholpen bij sollicitatie en het vinden van werk (ben de naam van het traject even kwijt, maar volgens mij heet het gewoon werk traject)

Ik heb er heel veel zin in, maar tegelijkertijd vind ik het ook heel spannend. Ik laat het maar over me heen komen denk ik, en neem alle tips mee die hier genoemd worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 12:54

Ia dat traject vanuit wia?
Hier mag ik weer competentie testen maken.
Mijn coach is wel begripvol maar uiteindelijk vraag ik me wel af of ie me echt op weg gaat helpen..

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 22:53

Soms voel ik me echt een loner met mijn ervaringen bij het uwv :=
Ik heb tot nu toe alleen maar goeie ervaringen. Ja ik toon veel eigen intitiatief want als ik op hun moet wachten dan gebeurt er weinig. Maar ik ben dolblij met mijn atbeidsdeskundigen. Word enorm goed begeleid, gehoord en geholpen.
Nu ook weer laat mijn AD mijn persoonlijke ontwikkeling voor gaan omdat ze het belangrijk vind dat ik het juiste moment een traject in ga.

Het voelt bijna vals om mijn ervaring te delen omdat het bij zoveel mensen mis gaat. Maar tegelijk voel ik ook dat ook de andere kant belicht mag/kan worden.

Ik vind het heel verdrietig dat zoveel mensen in de kou blijven staan door het uwv en coaches :n

DC ik weet niet of het een optie is of überhaupt mogelijk maar zou je niet in je omgeving kunnen uitkijken naar andere coaching bureaus en vrijblijven op gesprek gaan? Ik kwam mijn huidig coaching bedrijf dus per stom toevallig tegen en het is echt een goeie mach!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 11:44

Ik heb weinig vertrouwen in coaches. Dan moet het er al een zijn die echt een netwerk heeft.
Dat beloofde de mijne destijds ook.
Later zei ze doodleuk dat ze nergens connecties had.

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:10

Door ongeval nu 3 jaar geleden ook helaas gedeeltelijk wia :(
Ik lees graag mee in het topic

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:51

Welkom.. ik ga morgen m’n competentie testen maken.
Hoewel ik die al eerder heb gemaakt maar de resultaten waren verouderd en dus uit t systeem..

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:49

UWV en gemeente lieten mij ook in de steek. Na dat ik 2 jaar thuis had gezeten, Vanuit school, door mijn gezondheid. Was wel 'niet in staat om te werken' volgens het UWV, alleen ze konden niks voor mij betekenen :?

Zelf begonnen met vrijwilligerswerk begon met 3 uren in de week en na een half jaar aan kon ik postbode worden voor 10 uren in de week. En toen dat allemaal goed ging kwam mijn huidige baan op mijn pad.

Werk nu ongeveer tussen de 15 en 25 uur in de week in een dierenspeciaalzaak. En loop nog één dag stage in de week.

Alles zelf op moeten bouwen en financieel moeten redden. Maar toch wel trots op wat ik ondertussen bereikt heb :D
Moet altijd op mijzelf blijven passen, maar ken mijn eigen grenzen nu wel goed. En anders val ik direct weer om :')