murphypower schreef:Renee_S schreef:Nondeju wat ben jij hier serieus mee bezig, ik zou niet verwachten dat je 13 bent. Complimenten!
De snackbar kun je denk ik van je lijstje schrappen. Volgens de arbo wet mag je onder de 16 jaar niet met geld werken (dus niet aan de kassa) en niet met gevaarlijke appratuur (zoals een friet pan) ik werk namelijk zelf bij de mac en daarom moet je daar 16 zijn.
Ik zou inderdaad eens kijken welke groentes er per seizoen groeien, en dan per groente een bedrijf zoeken waar dat geteeld wordt. tijdens het aspergeseizoen kun je vaak wel ergens aan de slag om asperges te steken. Ik woon zelf in Heeze, er zitten hier een hoop aspergeboeren in de buurt
Verder wellicht een briefje ophangen bij de supermarkt oid om misschien een 2e oppas adressje te vinden?
Succes!
de mac is ook erg groot maar misschien bij een lokale snackbar.
ik heb al 3 oppas adressjes en moet bijna ieder weekend al oppassen dus dat is niet nodig, ik ga zo snel mogelijk contact opnemen met een kas!
Die vallen onder de zelfde arbo wet omtrent het laten werken van 16 jarigen. Sommigen zullen het wellicht wel doen maar bedenk je wel dat als je met 14 een ongeluk krijgt met de frituurpan bv je er waarschijnlijk niet voor verzekerd bent, omdat je dit werk niet mag doen.
Asperges e.d. Groeien niet in een kas btw, dus ook bij ander soort boeren kan je kijken!