Hier in de stad werkt bijna iedereen voor of Volvo of Eriksson
ik zou zo productie werk doen. Ze betalen zo goed hier. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ik zou zo productie werk doen. Ze betalen zo goed hier. kirri schreef:ik heb het vroeger ook gedaan bij een drukkerij ik vond het prima te doen. Ik denk niet perse dat je te slim kan zijn voor het werk. Het kan je minder uitdaging geven ja maar dat zegt niks voor je IQ.
Hier in de stad werkt bijna iedereen voor of Volvo of Erikssonik zou zo productie werk doen. Ze betalen zo goed hier.
je heb hele opleidingen voor! Zelf ook al mijn diploma's er voor. Juist in drukkerijen zit er veel afwisseling
. Z'n collega's waren aardslui. Ze heb een minimaal aantal van onderdelen dat gemaakt moet worden per dag (wat veel lager ligt dan ze kunnen produceren, maar ze doen allemaal alsof hun neus bloedt), printen precies genoeg labels uit voor het dagminimum en maken dan ook geen onderdeel meer. Staan rustig de laatste anderhalf uur van hun dienst letterlijk niets te doen
.
Degene waar ik veel mee werk is de 2e machine, die heeft een extra klepje ergens zitten als beveiliging. die slaat dus dicht als de afzuiging het niet doet.

maar dat komt misschien dat ik niet echt in een fabriek werk en het bedrijf ook niet zo heel groot is bigone schreef:Dorine92 schreef:Oh hoi ja ik weet het nog wel jij had een bruin niet zo groot paard met beetje wit op het hoofd (druipkol of bles dacht ik).
Hoe ik als overgekwalificeerd persoon binnen kom.. Ik ben binnengekomen via het uitzendbureau en daar is iedereen gelijk. In het begin zeiden ze bij het bedrijf zelf ook van je bent gek en je moet een schop onder je #&€ hebben. Op zich logisch omdat een hoop zelf graag van IQ zouden willen ruilen met me, omdat zij soms wél ambities hadden om een enorme carrière te maken. Maar toen zei ik ook van ik kan er ook niks aan doen dat ik erg goed kan nadenken, maar dat ik daar nou net toevallig een gruwelijke hekel aan heb. Als dit nou is wat ik wil.. waarom zou ik dan niet mogen. En ik heb ook wel duidelijk gemaakt dat als ik hier niet kon blijven dat ik dan wel ander "dom" werk zoek, dus door me weg te sturen ben ik niet te "redden". En ze hebben inmiddels door dat ik daar echt lol heb. Ze zijn wel eens bang dat te "slimme" mensen zich snel gaan vervelen wegens gebrek aan uitdaging maar ze hebben nou lang genoeg kunnen zien dat dat bij mij niet zo is. Dus ze behandelen me echt als ieder ander.
Als je je arrogant of verveeld zou gedragen zou het anders zijn, maar zolang je je werk goed doet en meewerkt aan de goede sfeer kunnen ze toch niet discrimineren lijkt me
Dorine, gewoon uit nieuwsgierigheid, waarom twee uni studies gedaan en nog een derde begonnen terwijl je de schurft hebt aan diepzinnig nadenken, heeft toch geen zes tot acht jaar geduurd voor je daar achter kwam??
Liesje1611 schreef:Productiewerk lijkt me inderdaad erg zwaar: eentonig en lange diensten. Maar om even puur op de topictitel te reageren, voor productiewerk hoef je natuurlijk niet per defenitie slim te zijn. Ik denk dat iedereen dat werk wel kan, ongeacht je IQ.
Bij beroepen waar je "slim" voor moet zijn denk ik toch eerder aan chirurg en dergelijke.
(Ja, ik weet het: vooroordelen! Maar ik hoor vaak zoveel vooroordelen over fabriekswerk (niet zozeer in dit topic overigens) dat ik dit toch even wilde typen, haha. Sorry.
)
(niet gemeen bedoeld, er zijn ook mensen die niet voor niets een uitkering hebben).

even nergens aan denken behalve lekker spulletjes bij elkaar rapen, scannen, invoeren en in een zak stoppen.Zammie schreef:Nou maak je me wel nieuwsgierig wat er dan mis ging met het inpakken. En wat is gesorteerde chocola? En ik zou ook gillend wegrennen hoor, als dat soort muziek wordt gedraaid