Geen uitdaging op school maar andere school mag ik niet..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 20:37

Het hele verhaal over niveau verschillen en zo snap ik niet, maar ik vind het heel erg om te lezen dat er totaal niet naar TS wordt geluisterd op school :(:) Er zullen vast wel redenen voor zijn, maar om haar en haar ouders dan zo in onwetendheid te laten zitten...

TS, als ik jou was zou ik met je ouders óf een andere school zoeken óf het hogerop gaan zoeken.

FennyPower

Re: Geen uitdaging op school maar andere school mag ik niet..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-17 22:13

Donderdag weer een gesprek met de mentor en mijn ouders die totaal niet blij zijn..
Ik trok het vandaag niet meer en na les tijd thuis barste ik emotioneel uit..
Gewoon even te veel dingen in één keer.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-17 22:49

Ik heb gelukkig wat positiever nieuws, dus wil het toch nog even vertellen kort.
Jaar 5 waar ik aankomend jaar in zou gaan mag ik overslaan naar jaar 6 vanwege mijn leeftijd. Jaar 6 betekend dus dat ik 1 dag op deze school moet blijven een dag op de mbo, en 3 dagen stage. Pas als dat jaar afgelopen is ga ik helemaal naar niveau 2 en verlaat ik deze school, zo is het uitgelegd.
Ook is er eindelijk eens goed naar het wiskunde/rekenen gekeken en heb ik samen met nog iemand moeilijker werk dan de rest.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 22:53

Hee, dat klinkt alvast goed! Top gedaan hoor! +:)+ Zet 'm op met je verdere schoolloopbaan!
En leuk dat je het nog even hebt laten weten :j

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 11:52

Fijn dat er nu perspectief is...!

(En heb je de afspraken zwart op wit? Na alle gedoe dat afspraken niet werden nagekomen wellicht handig.
"Gewoon voor de duidelijkheid en om misverstanden te voorkomen" zeg je dan...)

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 12:52

Kijk, dat zet zoden aan de dijk! Dat motiveerd tenminste weer. :j Succes en zet je volledig in om straks naar het mbo te kunnen! *\o/*

En die bladen in de hoofdtekst, dat is voor sommigen wel moeilijk. Beetje sneu om te zeggen dat dit ook op de basisschool gegeven wordt. Dat zal best, maar er zijn leerlingen die daar moeite mee hebben.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 13:47

Wat fijn voor je! Nu heb je weer iets om voor te gaan lijkt me :)

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-17 16:33

Janneke2 schreef:

(En heb je de afspraken zwart op wit? Na alle gedoe dat afspraken niet werden nagekomen wellicht handig.

Mentor schreef alles op :)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 16:36

Janneke2 schreef:

Als dit in gang gezet wordt kan dat ook niet zomaar niet doorgaan. Zijn meerdere partijen bij betrokken.
Heel fijn TS hopelijk kan je met een beetje plezier hier je school afmaken en dan fijn door naar het mbo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 17:35

Resistance schreef:
Andere vmbo school? Simpelweg gewoon een andere school zoeken. Daar heb je geen toestemming voor nodig. Ga met die scholen in gesprek over dit probleem, en dan van daaruit kijken naar opties? Er zijn vast andere scholen die je wél willen helpen. Deze opdrachten zijn echt achterlijk, ik ken meerdere mensen op het vmbo en die krijgen veel uitdagendere dingen dan dit. Getuigt van ongelofelijk veel luiheid, waar deze school mee bezig is.

Misschien moet je eerste even de andere reacties lezen? Het gaat hier niet om een regulieren vmbo school. Maar om een PrO school, waar je een aparte indicatie voor nodig hebt. Niet elk kind mag zomaar naar een PrO school. En de opmerking "Deze opdrachten zijn echt achterlijk" vind ik persoonlijk een beetje achterlijk en kleinerend. :oo Nu is het zo dat TS hier niet zo veel moeite mee heeft en dit gemakkelijk vindt. Maar veel van deze leerlingen zitten niet voor niets op een PrO school en kunnen wel degelijk dit niveau hebben. Waardoor deze opdrachten niet zo "achterlijk" zijn.