Spaarrente historisch laag - alternatieven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Linda_Fleur

Re: Spaarrente historisch laag - alternatieven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 21:41

Janneke, dankjewel voor je toevoeging! Zet me wel aan het denken inderdaad, ik heb nu voornamelijk nagedacht aan mijn eigen belang en als leek kom ik ook maar net om de hoek kijken. Ga ik mijzelf later nog wel meer in verdiepen, maar voor nu even zo laten.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 06:12

verootjoo schreef:
dejong_wever schreef:
Hier spaar ik ook met koopzegels. Fijne manier van sparen. Als ik voor mijn spaargeld moet gaan betalen haal ik het van de rekening en blijft er alleen geld staan voor de hypotheek.

Nou echt idd, dan spaar ik het zelf thuis wel := Zo onderhand kost het al meer dan het oplevert, de kwartaalkosten van de rekening zijn nu gelijk aan of misschien wel hoger dan de rente die je krijgt...

Nou inderdaad. Je zou bijna denken laat die rekening maar, ik spaar wel contant. Maar ja je loon en hypotheek he...

Chonelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 14:59

Leuk topic, voor de rente hoef je op het moment niet te sparen inderdaad. Ik overweeg het laatste stuk van m'n studieschuld in een keer af te betalen..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 15:27

furious schreef:
Ik vergeet de hele tijd die koopzegels :roll: Ze vragen er ook niet naar bij de kassa. Bij jullie wel?

Ik werk zelf bij de AH en ik vraag er ook niet meer naar. Het hoeft namelijk niet meer dat je bij elke klant vraagt: Spaart u koopzegels?
Namelijk een paar keer meegemaakt dat klanten de koopzegels verwarren met de actiezegels. Even later kwamen ze naar me toe dat ze die niet sparen en dat ze de actiezegels bedoelden.
Ik spaar ook de koopzegels. Muntjes die ik overhoud gaan in een potje.

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 15:57

purny schreef:
furious schreef:
Ik vergeet de hele tijd die koopzegels :roll: Ze vragen er ook niet naar bij de kassa. Bij jullie wel?

Ik werk zelf bij de AH en ik vraag er ook niet meer naar. Het hoeft namelijk niet meer dat je bij elke klant vraagt: Spaart u koopzegels?
Namelijk een paar keer meegemaakt dat klanten de koopzegels verwarren met de actiezegels. Even later kwamen ze naar me toe dat ze die niet sparen en dat ze de actiezegels bedoelden.
Ik spaar ook de koopzegels. Muntjes die ik overhoud gaan in een potje.

Ik werk ook bij de ah achter de kassa en maar een klein percentage van de klanten wilt de koopzegels. Als je het iedereen vraagt, voornamelijk onder de 40 jaar creëer je alleen maar verwarring wat de verkoopafhandeling weer vertraagt etc. etc.. Ik vraag het dus alleen aan de oudere mensen, want dat zijn eigenlijk de enige mensen die ze sparen. Soms een uitzondering van een student of jonge gezinnen, maar dan vragen ze er zelf naar.
In het begin kreeg ik zo vaak een sneer of een geirriteerd antwoord dat ik het nu dus selectief vraag :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 16:15

Nou ja, je krijgt soms ook wel veel vragen bij de kassa hoor.. :') paar acties, koopzegels, kassabon :+

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 19:06

Relaxed schreef:
Nou ja, je krijgt soms ook wel veel vragen bij de kassa hoor.. :') paar acties, koopzegels, kassabon :+

We zijn als caissières nou eenmaal verplicht de vragen te stellen, juist om de klant een goede service te bieden. En zoveel vragen..

"Goedendag mevrouw/meneer, heeft u toevallig een bonuskaart bij u? *bliepen* -eventueel om koopzegels vragen- Spaart u voor de ... ? Wilt u de bon nog mee? Een fijne dag verder."

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 19:29

Of je met die koopzegels nou echt wat verdient???
Besparen op boodschappen en onzinnige uitgaven levert je meer op.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 19:33

Ik met mijn gepleit voor het aflossen van je hypotheek...

Nou het nieuwe kabinet gaat mensen die het huis volledig (of bijna volledig hebben afgelost), de wet Hillen afschaffen. Lekker is dat......heb je die spaarzame mensen die goed bezig zijn..zullen we die nog extra pakken door geld te laten afdragen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 19:35

senna21 schreef:

Je spaart iets leuks bij elkaar. Maar ja om nou gelijk zo zuur te reageren?
Rente is hoger en het is een lekker extraatje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 19:48

KirstenHorse schreef:
Relaxed schreef:

We zijn als caissières nou eenmaal verplicht de vragen te stellen, juist om de klant een goede service te bieden. En zoveel vragen..

"Goedendag mevrouw/meneer, heeft u toevallig een bonuskaart bij u? *bliepen* -eventueel om koopzegels vragen- Spaart u voor de ... ? Wilt u de bon nog mee? Een fijne dag verder."

Het was niet aanvallend bedoeld ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 19:49

purny schreef:
senna21 schreef:

Je spaart iets leuks bij elkaar. Maar ja om nou gelijk zo zuur te reageren?
Rente is hoger en het is een lekker extraatje

Idd :j

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 13:31

Je kunt ook besparen op boodschappen en daarnaast nog de zegeltjes doen. Dan krijg je ook nog steeds “gratis geld” en je bespaard. :)
Overigens sparen wij bij de Keurslager. Rente van 32%. Op een pasje, lekker makkelijk.