GDG schreef:Pabie schreef:
om huisjes melkers te voorkomen waarschijnlijk. Ik vind het wel goed dat studenten en anderen die op onzelfstandige kamers wonen zo een beetje beschermd worden
Maar al die duizenden kamers die verhuurd worden, dat is dus allemaal illegaal volgens jou? Heb je een linkje waar ik daar wat meer over kan lezen? Ik heb er echt nog nooit van gehoord.
degene die boven het punten systeem bedrag zitten ja.
http://www.justitia.nl/huurrecht/kamerverhuur.html
"Op basis van een puntensysteem kunt u berekenen hoe hoog de maximale huurprijs van een woning mag zijn. Dit puntensysteem geldt voor zelfstandige en onzelfstandige woonruimten, maar niet voor zelfstandige vrije-sectorwoningen, ook wel geliberaliseerde woonruimte genoemd. Dit zijn woningen waarvan de huurprijs boven een door de overheid vastgestelde grens, de huurtoeslaggrens, ligt. Zie de info over geliberaliseerde huurwoning."
studenten kamers zijn onzelfstandige woonruimten. Tenzij het een studio betreft dan kan dus de huur prijs hoger zijn dan het punten systeem.
edit:
vrije sector verhuur is niet gelijk aan particulier verhuur. Een particulier kan ook niet in de vrije sector verhuren en dus onzelfstandige kamers verhuren. Hierbij mag er echter maar een max huurprijs gevraagd worden.
.