Schoolboeken/studie, hoe doen jullie dat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schemerdier

Re: Schoolboeken/studie, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 17:35

Kom naar België :D . Ik betaal +- 350 euro per jaar aan studie + boeken. (dat is wel het goedkoopste beurstarief, 100 euro studiegeld, maar toch. Het gewone tarief is 800 euro dacht ik)

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 17:53

Sannens schreef:
Al bestaat er ook nog een optie om dichtbij te gaan studeren. Dan kan je alleen misschien niet de nummer 1 studie doen die je wilt doen.

Dus je moet maar een studie gaan doen die bij je in de buurt is, waar je 0,0 motivatie voor hebt, omdat je op een onmogelijke plaats woont?

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 21:32

Steeph schreef:
Sannens schreef:
Al bestaat er ook nog een optie om dichtbij te gaan studeren. Dan kan je alleen misschien niet de nummer 1 studie doen die je wilt doen.

Dus je moet maar een studie gaan doen die bij je in de buurt is, waar je 0,0 motivatie voor hebt, omdat je op een onmogelijke plaats woont?

Nee, dat zeg ik toch niet. Er stonden twee opties, ik zal ze even voor je quoten:

Citaat:
Als individu heb je nu helaas alleen maar de keuze om ofwel niet te studeren, of veel hogere kosten te hebben.

Daar wilde ik graag die extra optie aan toevoegen.

Dus, je keuze is:
1. Niet studeren
2. Veel hogere kosten omdat je op kamers moet
3. Een studie dichtbij doen die misschien niet je eerste keus is

PS. Ik hoop dat je doorhad dat het sarcasme was en dat vanuit dat rijtje het voor mij logisch is dat ik voor de hogere kosten kies. Ik zie de andere twee gewoon niet als optie.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 21:53

Sannens schreef:
Dus, je keuze is:
1. Niet studeren
2. Veel hogere kosten omdat je op kamers moet
3. Een studie dichtbij doen die misschien niet je eerste keus is

Niet iedereen woont in de buurt van een studie. Ook MBO's zijn niet altijd in de buurt.

Citaat:
PS. Ik hoop dat je doorhad dat het sarcasme was en dat vanuit dat rijtje het voor mij logisch is dat ik voor de hogere kosten kies. Ik zie de andere twee gewoon niet als optie.

Het is me inderdaad niet duidelijk wat het sarcasme daaraan is.

Ook sla je het volgende deel van mijn reactie over: als individu heb je nu beperkte keuze, maar we kunnen als maatschappij het systeem weer verbreden. Waarom niet? Mensen die een goede opleiding kunnen volgen was best gunstig voor ons als maatschappij.

Fearn

Re: Schoolboeken/studie, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-17 21:39