Geld vermist op werk.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cinnepin

Re: Geld vermist op werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 21:18

Gelukkig dat het niet wordt ingehouden. Ik vind het wel vreemd dat ze gelijk een medewerker op t matje roepen terwijl ze het nu toch gevonden hebben. Ik vind dit bedrijf een rare regeling hebben en zou dus idd lekker naar een andere baan kijken. Tot die tijd kan hier blijven :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 21:24

En ik neem aan dat je baas ook netjes excuses heeft aangeboden? Het was nogal een flinke beschuldiging.

Hoe dan ook ben ik blij voor je dat het weer boven tafel is en dat duidelijk is dat dit niet jouw schuld is.

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 21:30

Jolien87 schreef:
En ik neem aan dat je baas ook netjes excuses heeft aangeboden? Het was nogal een flinke beschuldiging.

Hoe dan ook ben ik blij voor je dat het weer boven tafel is en dat duidelijk is dat dit niet jouw schuld is.

Ja mijn baas heeft inderdaad excuses aangeboden.

Cinnepin schreef:
Gelukkig dat het niet wordt ingehouden. Ik vind het wel vreemd dat ze gelijk een medewerker op t matje roepen terwijl ze het nu toch gevonden hebben. Ik vind dit bedrijf een rare regeling hebben en zou dus idd lekker naar een andere baan kijken. Tot die tijd kan hier blijven :)

Ben inderdaad ook erg blij dat het niet wordt ingehouden. Ben normaal niet snel heel boos of whatever, maar ik wou wel duidelijk maken dat ik niet een persoon ben die iets zou stelen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 21:50

Heel goed van je hoor! En netjes dat het is recht gezet. Hopelijk wordt er voortaan beter op toegezien dat alle centjes weer op de juiste plek terechtkomen.

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 22:15

Toevallig had ik weer te veel tijd over :+

Even gezocht: artikel 7:661 BW geeft de werknemer bescherming. De werkgever is in beginsel aansprakelijk voor alles TENZIJ de werknemer opzettelijk of bewust roekeloos heeft gehandeld.

Nou je hebt sowieso als niet opzettelijk gehandeld, want je weet van niets. Daarom dus ook niet bewust roekeloos. Bewust roekeloos is weten van een risico en dat ook aanvaarden. Bijvoorbeeld "ik zou nu geld in de kluis moeten storten, want we zijn vaker overvallen dus ik denk dat dat zo wel weer zou kunnen gebeuren" en dan toch niet storten en overvallen worden. Dat is bewust roekeloos. Als je denkt "ik zou nu geld in de kluis moeten storten, maar pfff het is zo druk! Ik kan die klanten niet laten wachten, en de kans op een overval is zo klein, die gebeurd vandaag echt niet" en dan niet gaan storten en overvallen worden, dan was je ONbewust roekeloos, dus ben je ook niet aansprakelijk maar je werkgever. De Hoge Raad heeft het verschil tussen bewust en onbewust roekeloos uitgelegd.

Met andere woorden: niet betalen :+

Edit: ik zie dat het ondertussen is opgelost! Fijn :D

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 22:36

Ik werk ook met veel geld van het bedrijf waar ik werk. Het hele team van die dag, soms is er iemand niet bij, maar sowieso iemand, wordt het geld geteld door de teamleider. Dit wordt vergeleken met de verkoop bewijzen van die dag.

Soms mist er iets en moeten alle medewerkers tekenen. Als het vaak gebeurd tijdens joi dis st zonder aanwijsbare reden,moet je op het matje komen.

Gelukkig TS is het 'opgelost'...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 22:45

Nou gelukkig met een sisser afgelopen, maar is nooit tof als je integriteit in twijfel wordt getrokken....kan me voorstellen dat je er een nare smaak in je mond aan over houdt -O-

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 23:05

Floriske schreef:
Toevallig had ik weer te veel tijd over :+

Even gezocht: artikel 7:661 BW geeft de werknemer bescherming. De werkgever is in beginsel aansprakelijk voor alles TENZIJ de werknemer opzettelijk of bewust roekeloos heeft gehandeld.

Nou je hebt sowieso als niet opzettelijk gehandeld, want je weet van niets. Daarom dus ook niet bewust roekeloos. Bewust roekeloos is weten van een risico en dat ook aanvaarden. Bijvoorbeeld "ik zou nu geld in de kluis moeten storten, want we zijn vaker overvallen dus ik denk dat dat zo wel weer zou kunnen gebeuren" en dan toch niet storten en overvallen worden. Dat is bewust roekeloos. Als je denkt "ik zou nu geld in de kluis moeten storten, maar pfff het is zo druk! Ik kan die klanten niet laten wachten, en de kans op een overval is zo klein, die gebeurd vandaag echt niet" en dan niet gaan storten en overvallen worden, dan was je ONbewust roekeloos, dus ben je ook niet aansprakelijk maar je werkgever. De Hoge Raad heeft het verschil tussen bewust en onbewust roekeloos uitgelegd.

Met andere woorden: niet betalen :+

Edit: ik zie dat het ondertussen is opgelost! Fijn :D

Bedankt voor de duidelijke uitleg :) .

eclair98 schreef:
Ik werk ook met veel geld van het bedrijf waar ik werk. Het hele team van die dag, soms is er iemand niet bij, maar sowieso iemand, wordt het geld geteld door de teamleider. Dit wordt vergeleken met de verkoop bewijzen van die dag.

Soms mist er iets en moeten alle medewerkers tekenen. Als het vaak gebeurd tijdens joi dis st zonder aanwijsbare reden,moet je op het matje komen.

Gelukkig TS is het 'opgelost'...

Opgelost is een groot woord, maar voor nu is het even goed gelukkig.

pmarena schreef:
Nou gelukkig met een sisser afgelopen, maar is nooit tof als je integriteit in twijfel wordt getrokken....kan me voorstellen dat je er een nare smaak in je mond aan over houdt -O-

Ja nare smaak heb ik zeker, baal hier wel van. Sta altijd voor ze klaar. Beetje stank voor dank idee.

Grappig genoeg had ik met bij dominos besteld, zit er een grote folder opgeplakt: "wij zoeken personeel."
Vind het wel ironisch, ga even alles op orde maken en solliciteren denk ik.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 06:55

fenijro_tani schreef:
Ik ben net klaar met werken. We hebben het erover gehad, en wat er nu precies met de €50 was is erg vaag. Volgensmij is ie weer terecht. Had de man van mijn baas een andere bezorging nog geen geld terug gelegd.
We hebben afgesproken dat we nu het geld op een briefje schrijven. We moeten ook onthouden aan wie we het geld laten uittellen zodat als het niet zeker is we het kunnen oplossen.
Geld wordt niet van mijn rekening afgetrokken.

Omdat het nu zo is opgelost neem ik niet direct ontslag, maar ik ga wel kijken naar andere banen en als ik iets vind neem ik ontslag.

Hebben ze iig excuses gemaakt of dat ook niet? Zou toch wel op zijn plaats zijn.

Edit; bijgelezen! Ik las het al!

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 09:50

Nou ts.. inderdaad daar snel weg :j
Mijn eerder genoemde gevoel over die tent is alleen maar meer bevestigd. Heel apart dat ze t nu wel teruggevonden hebben precies op het moment dat een medewerker wel er tegenin gaat/gesprek aan gaat (jij).

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 10:16

fenijro_tani schreef:
We hebben afgesproken dat we nu het geld op een briefje schrijven. We moeten ook onthouden aan wie we het geld laten uittellen zodat als het niet zeker is we het kunnen oplossen.

Fijn dat het voor nu is opgelost, maar bovenstaande vind ik echt raar. De eigenaren leggen de eindverantwoordelijkheid bij jullie, in plaats van dat ze zeggen wij gaan het nu goed bijhouden want er mist vaak geld (op zich echt bizar, ik werk ook in een cafe waar veel geld omgaat met veel verschillende mensen en vrijwilligers, geld missen komt echt zelden voor...). Terwijl op geld hun bedrijf drijft blijven ze aanrommelen.

deeeemilove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 09:50

Ik denk dat de belastingsdienst heel blij zou zijn als iemand hen tipt naar dit bedrijf. Dit bedrijf klopt van geen kanten.
Ik denk overigens ook niet dat het geld gewoon weer gevonden is, maar dat ze gewoon merkte dat je het niet pikte dus dat het daarom niet "lukte" bij jou.

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-17 21:53

Kleine update, ik heb vandaag gesolliciteerd bij de Albert Heijn. En ik ben ook vandaag gelijk geïnformeerd dat ik ben aangenomen!
Morgen zal ik op mijn werk ontslag indienen.

Iedereen bedankt voor de hulp en suggesties.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 22:12

mooi zo suc6

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 22:25

Ah fijn TS :)!