Vrij krijgen werk voor hippiade.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tamary
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 20:56

Mandy_89 schreef:
Ja inderdaad, dat ik die dag dan niet ingepland wordt. Dat bedoel ik met vrij krijgen, de planning wordt 3 dagen van te voren gemaakt (vandaag planning voor vrijdag gekregen)
Geen vaste uren op contract.

De wedstrijd is pas over 3,5 week, en daarna (komt net zo uit) heb ik 1 week vakantie. (eind juni aangevraagd, werd wel goedgekeurd)

Ik ga van de week met de teamleider van mijn afdeling zelf overleggen, ipv het uitzendbureau.
Kijken of ik op die manier wat gedaan kan krijgen.

Daar moet je ook zijn, uitzendbureau heeft je er binnen gekregen en draagt stuk verantwoordelijkheid qua jouw gedrag en jouw salaris uitbetalen, maar roosters maken ze niet voor hun klanten.

Stap naar je teamleider en zeg dat je wegens prive verplichtingen die dag niet kan komen en of hij dus jouw uren die week aub op de andere 4 werkdagen wil plannen.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 21:05

__Astrid schreef:
Je kan toch niet ontslagen worden als je ziek bent...
Als je een doktersbriefje hebt, ben je perfect legaal afwezig.
Enige die daarbij risico loopt is de dokter die het geschreven heeft.

En kom op, mij maak je niet wijs dat de praktijk je niet bekend is...
Heb het zelf nooit gedaan, maar ken er genoeg die indertijd op school "toevallig" ziek waren als het sportdag oid was...

Ooit al eens gehoord van een arbeidsgeneesheer? Dat zijn van die leuke dokters die soms wel eens onverwacht op huisbezoek durven komen als je baas vermoed dat je niet ziek thuis bent maar lekker de bloemetjes buiten zet ;) Dat wil je niet meemaken hoor, op die manier ontslagen worden. Als jij later zo de arbeidswereld in gaat vrees ik dat je snel je pootjes zal branden... Al helemaal als je rechten studeert. Je cliënten zouden er niet erg blij mee zijn denk ik!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 21:19

tamary schreef:
Daar moet je ook zijn, uitzendbureau heeft je er binnen gekregen en draagt stuk verantwoordelijkheid qua jouw gedrag en jouw salaris uitbetalen, maar roosters maken ze niet voor hun klanten.

Dat hangt er maar net vanaf hoor, bij ons doen ze het wel? Bedrijf geeft alleen door hoeveel mensen er op welke dag nodig zijn en op welke afdeling. Over wie er wordt ingepland op welke dag en welke afdeling gaat het uitzendbureau.

bruintje123

Re: Vrij krijgen werk voor hippiade.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 23:47

Gypsy ik schreef niet dat ze het moest pikken.
Ik had het over de aanname.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 01:39

Mijn eerlijke mening: je kan het nog een keer overleggen, maar nee is nee. Werk jezelf alsjeblieft niet teveel in de nesten om kosten wat kost mee te doen aan dat kampioenschap. In dit geval moet je (hoe moeilijk ook) je baan als hoogste prioriteit stellen. Zeker als je via een uitzendbureau werkt en de banen niet voor het oprapen liggen. Daarnaast kan het je toekomst ook verder schaden als je je "ziek" meldt. (Denk aan referenties).

Ik kon met mijn quarter jaarling meedoen aan een halter onderdeel op het NK. Helaas heb ik per vandaag een nieuwe baan en ga ik niet eens vragen of ik uitgeroostert mag. Ik heb me er inmiddels bij neergelegd.

En __Astrid: ga alsjeblieft niet door met zaken waar je niet zoveel vanaf weet. Je mag dan rechten studeren, maar ik denk dat het Belgische en Nederlandse rechtssysteem niet met elkaar te vergelijken valt. Daarbij heeft ieder CAO andere regels vwb verlof etc. Goed dat je probeert te helpen, maar op deze manier worden we niet veel wijzer. Sterker nog: als iedereen zo'n instelling zou hebben, zou het hele arbeidssysteem binnen no time in elkaar donderen.

c_alsemgeest
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 08:02

rechten studeren blijkt maar weer een heel ander ding te zijn dan rechten toepassen... en al helemaal het specifieke arbeidsrecht. Want dan weet je ook hoe het zit met medewerkers nalatigheid, CAO verscheidenheid e.d.
Daarbij kan iedereen tegenwoordig "rechten studeren" met de niet-geaccrediteerde studies zonder toelatingseisen e.d. dus dat zegt weinig... daarbij kan ik iemand enkel beoordelen op wat hij of zij schrijft op bokt, oncontroleerbaar welk papiertje er achter zit. En met wat er geschreven is en welke tips er gegeven worden heb ik de toegepaste kennis niet zo hoog zitten :)
⚠️ c_alsemgeest kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 09:28

c_alsemgeest schreef:
rechten studeren blijkt maar weer een heel ander ding te zijn dan rechten toepassen... en al helemaal het specifieke arbeidsrecht. Want dan weet je ook hoe het zit met medewerkers nalatigheid, CAO verscheidenheid e.d.
Daarbij kan iedereen tegenwoordig "rechten studeren" met de niet-geaccrediteerde studies zonder toelatingseisen e.d. dus dat zegt weinig... daarbij kan ik iemand enkel beoordelen op wat hij of zij schrijft op bokt, oncontroleerbaar welk papiertje er achter zit. En met wat er geschreven is en welke tips er gegeven worden heb ik de toegepaste kennis niet zo hoog zitten :)

Nou ik denk dat ze inmiddels wel weet dat het 'advies' niet geheel goed ontvangen werd. Maar laat ons eerlijk zijn, het is wel een praktijk die wel degelijk bestaat en ja ook in Nederland.
Arbeidsgeneesheer wordt ook niet zomaar op pad gestuurd en bovendien kan het heel goed zijn dat de betrokkene bvb wel het huis mag verlaten of net op doktersvisite is. Dus die regel is ook al zo oud, dat ze 1 te duur is om bij elk zieke (of ziekteverzuim) ff in te schakelen(zeker voor 1 dag) en 2 dus niet helemaal oploopt met de huidige medische dienstverlening.

Uiteraard is het geen goede tip en als ondernemer komen mijn haren er ook van overeind, maar ik ken ook de maandagzieken, de-goed-weer-zieken, er-is-vorige-week-griep-uitgebroken-in-het-land zieken etc.
Hier doen we er wel rapportering van en wordt het opgenomen in de evaluaties.

Maar zoals ook aangehaald, de situatie ligt hier enigzins anders. Dit bedrijf zit in de fase van outsourcing, allicht ook een reden waarom TS daar nu werkt. Veelal voorziet een bedrijf dus een percentage van de vaste medewerkers die het bedrijf voor deze verhuis reeds zullen verlaten. Dus consultants en interimmers worden dan vaak ingeschakeld, vaak ondersteund door nog enkel vaste medewerkers die heel de verhuis zullen uitzitten.

Als interim heb je wel een ander type contract en dunkt het me toch mogelijk dat je enkele weken op voorhand kan inplannen dat je een bepaalde dag niet kan. Het is nu niet dat TS morgen ff vakantie inpland. Bovendien het betreft slechts 1 dag. Het werd hier reeds aangehaald, er zijn plichten, maar ook rechten. Voor hetzelfde geld beslist het bedrijf morgen de samenwerking en heeft ze als interim ook weinig te zeggen.

Ik blijf het toch gooien op communicatie. Wat ik wel vreemd vond is TS het niet eerst vraagt aan de leidinggevende in het bedrijf waar ze nu werkt. Als zij akkoord zijn, dan gaat je interimbureau ook niet dwarsliggen.

Zelf kan ik me moeilijk inbeelden dat er voor 1 dag, dewelke reeds weken eerder aangekondigd werd, en onder voorbehoud dat de klant tevreden is over de medewerker, er moeilijk gaat gedaan worden. Nu trekt iedereen het op dat paardengedeelte en dus hobby, maar zo zijn er nog -tig redenen die een onverwachts verlet in de hand kunnen werken.

Dus duidelijk communiceren en zoeken naar een oplossing.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 14:32

Ik verplaats jullie naar School Studie en Werk omdat dit meer Werk gerelateerd is als wedstrijd gerealteerd.

Moderatoropmerking:
Daarnaast wil ik jullie ook dringend vragen de snerende opmerkingen aan elkaar achterwege te laten. Dit is nergens voor nodig. Iemand anders kan een andere mening bedeelt zijn als jij maar dat mag geen reden zijn om een ander aan te vallen. Probeer te letten op de toon die de muziek maakt :)ddd .

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-17 17:32

Nou het is geluk om vrij te krijgen dus wij gaan vrijdag :)

Nog even ter info op de laatste berichten. Hier moet je via het uitzendbureau (inhouse) vrij vragen. En lukt dat niet dan pas via het afdelingshoofd vragen/overleggen.

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 18:50

Geweldig nieuws! *\o/* geniet er maar van! :)F

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 19:20

Voor sport MOET mijn werkgever mij vrij geven. Net zoals alle voetballende collega's hun werken niet op zaterdag omdat dit een voetbalwedstrijd-dag is. En als ik op zaterdag of zondag wedstrijd heb krijg ik gewoon vrij om mijn sport te beoefenen. Gelukkig. Wij zullen wel een uitzondering zijn :D

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 19:27

SavannahNx schreef:
Voor sport MOET mijn werkgever mij vrij geven. Net zoals alle voetballende collega's hun werken niet op zaterdag omdat dit een voetbalwedstrijd-dag is. En als ik op zaterdag of zondag wedstrijd heb krijg ik gewoon vrij om mijn sport te beoefenen. Gelukkig. Wij zullen wel een uitzondering zijn :D

Waar werk jij? Kom ik daar ook werken.. _/-\o_

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 20:11

kimberly1995 schreef:
SavannahNx schreef:

Albert Heijn :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 20:46

SavannahNx schreef:
kimberly1995 schreef:

Albert Heijn :)

Dat is vooral coulant van je werkgever, maar hij moet dan dus helemaal niks :n

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 20:57

Wij moesten ook aangeven als we een sport beoefende dus ik denk wel dat het een soort "moeten" is.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 21:01

Helaas is het dat niet, maar super leuk dat je zo'n fijne werkgever hebt!

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 21:16

Heleennn schreef:
Helaas is het dat niet, maar super leuk dat je zo'n fijne werkgever hebt!

Dat zeker! :)