Problemen met werkgever, tevens ex (goedgekeurd schaduwacc)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Century

Re: Problemen met werkgever, tevens ex (goedgekeurd schaduwacc)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 00:13

Wow nee, dat is wel heel laag. Zoiets zou ik niet voorstellen. Daar heeft niemand wat aan, is een lose-lose-situatie.

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 00:13

Little_Gift schreef:
Je hebt nog een mogelijkheid... niet meteen de meest nette maar hé, soms moet je slapjanussen eens met dezelfde methode aanpakken en dit is: zelf uitkijken naar de ideale nieuwe job, zelf weggaan... en dan... keihard inzetten om het hem onmogelijk te maken en hem keihard naar beneden halen. Hem aanvallen met alles wat je hebt... oog om oog... wraak is het zoetst als... zoiets dus... als jij eenmaal al hoog en droog zit op een nieuwe plek, heb jij hem daar waar hij jou nu heeft!

?
Wat een ongelofelijk koud mens moet je dan zijn zeg.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 00:21

Little_Gift schreef:
Je hebt nog een mogelijkheid... niet meteen de meest nette maar hé, soms moet je slapjanussen eens met dezelfde methode aanpakken en dit is: zelf uitkijken naar de ideale nieuwe job, zelf weggaan... en dan... keihard inzetten om het hem onmogelijk te maken en hem keihard naar beneden halen. Hem aanvallen met alles wat je hebt... oog om oog... wraak is het zoetst als... zoiets dus... als jij eenmaal al hoog en droog zit op een nieuwe plek, heb jij hem daar waar hij jou nu heeft!

Voel jij je wel goed?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 00:38

Och god ga hier toch niet allen de tere lieve zieltjes uithangen zeg!
Is meneer misschien de enige die met ts haar leven mag sollen?!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 00:41

Ts wilt van hem af. AF. Dus lijkt me niet verstandig om dan het spelletje zelf nog langer gaande te houden als er eindelijk een afstand mogelijk is. Integendeel: eerder nutteloos, energievretend en vrij kinderachtig. Waar eindigt het dan?

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 00:45

Little_Gift schreef:

Natuurlijk niet, maar wraakacties leveren in het algemeen ook niet het gewenste resultaat.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 01:08

Wraak gaat ts niet brengen wat ze zoekt.
Bedenkelijk advies Little-Gift.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 07:19

Little_Gift schreef:

nee... je verlagen tot zijn niveau... daar wordt je een beter mens van +:)+
Deze man heeft gewoon een probleem.

Ik zou gewoon rondkijken naar een andere baan en ondertussen de zaken op tafel leggen op je werk. Stel dat je eruit geknikkerd wordt weet je al een klein beetje waar je zou kunnen solliciteren.
Als je echt alle appjes e.d. hebt is er geen andere uitkomst dan een goede voor jou.
In het allerergste geval kunnen ze je een flink bedrag bieden om je uit te kopen als ze het in de doofpot zouden willen stoppen. Maar in bijna alle gevallen zal het bedrijf niet zo te werk gaan, ook al is hij mede eigenaar... want wat als zij dat doen en jij besluit later toch de media op te zoeken en het naar buiten te brengen?
Het bedrijf en zijn bestuur zal altijd kiezen voor de minst schadelijke weg... en jouw stalker is op dit moment zeer schadelijk bezig, niet enkel voor jou maar ook voor het bedrijf.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 08:07

Ik zou hem via een mail op de hoogte stellen dat dit de laatste maal is dat hij moet stoppen met z'n gedrag. Bij de volgende keer stap je naar een hogere manager.
Mochten ze je er dan uitwerken dan heb je in ieder geval je rechten op ww nog.
Goed dat je alles bewaart en blijf dit ook doen. Ik zou wel iemand anders op de hoogte stellen van de situatie. Zodat men toch weet wat er een beetje speelt

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 08:09

In dit geval kunnen ze de TS er niet uitwerken, hooguit uitkopen, maar dan zullen ze met een flink bedrag moeten komen. Hoeveel jaar werk je daar nu TS?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 08:31

Ik zou niet zomaar vertrekken. Dan krijg je als je niet meteen ander werk hebt ook geen uitkering.

Iemand noemfde om het gesprek eens op te nemen. Daar zou ik mee beginnen. En hem hiermee confronteren misschien is het dan wel afgelope. Zo niet dan hoger opstappen en tegelijkertijd rechtsbijstand inschakelen ( zit misschien zelfs gewoon bij je verzekering). Mochten ze je dus buiten werken sta je in ieder geval niet met lege handen

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 08:45

Ik vraag me af hoe groot zijn probleem is.
Want een stalker of gewoon iemand die " de jacht" (als het kat en muisspel) leuk vind is nogal een verschil.
Zo zal een stalker eerder escaleren wanneer je stappen gaat ondernemen.
Iemand die denkt dat hij je "terug kan winnen" en juist die spanning prettig vind zou je idd moeten confronteren op je bewijs en dat als hij niet stopt je stappen gaat ondernemen. Welke stappen mag hij niet weten, dan zal hij gaan inschatten of alvast de schade proberen te verminderen.

Ik zou het niet heel hard gaan spelen ivm je eigen naam en de roddels, maar zomaar opstappen zou ik ook niet doen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 08:46

StalNollie schreef:
Ik zou niet zomaar vertrekken. Dan krijg je als je niet meteen ander werk hebt ook geen uitkering.

Iemand noemfde om het gesprek eens op te nemen. Daar zou ik mee beginnen. En hem hiermee confronteren misschien is het dan wel afgelope. Zo niet dan hoger opstappen en tegelijkertijd rechtsbijstand inschakelen ( zit misschien zelfs gewoon bij je verzekering). Mochten ze je dus buiten werken sta je in ieder geval niet met lege handen

gesprek opnemen zonder medeweten van tegenpartij mag niet... en mag je ook niet gebruiken in een eventuele rechtelijke nasleep.
Apps en mail zou ik wel bewaren.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 08:52

Ik had wel wraak genomen. Kansloze kerel. Zou echt niet zo over me heen laten lopen. Wie niet horen wil moet voelen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 08:59

Ik denk dat de grootste "wraak" nog zal zijn dat die gast gewoon 0 aandacht heeft of krijgt van TS. Als de TS de kracht heeft / krijgt hem te negeren, en toch fijn kan werken.

TS, die vriendin van hem is in verwachting? hoe lang moet ze nog?

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 09:03

Kind is inmiddels al een paar jaar oud.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 09:05

Begrijpend lezen is ook een vak op zich |o .

Excuus.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 09:44

c_alsemgeest schreef:
Little_Gift schreef:

nee... je verlagen tot zijn niveau... daar wordt je een beter mens van +:)+
Deze man heeft gewoon een probleem.

Ik zou gewoon rondkijken naar een andere baan en ondertussen de zaken op tafel leggen op je werk. Stel dat je eruit geknikkerd wordt weet je al een klein beetje waar je zou kunnen solliciteren.
Als je echt alle appjes e.d. hebt is er geen andere uitkomst dan een goede voor jou.
In het allerergste geval kunnen ze je een flink bedrag bieden om je uit te kopen als ze het in de doofpot zouden willen stoppen. Maar in bijna alle gevallen zal het bedrijf niet zo te werk gaan, ook al is hij mede eigenaar... want wat als zij dat doen en jij besluit later toch de media op te zoeken en het naar buiten te brengen?
Het bedrijf en zijn bestuur zal altijd kiezen voor de minst schadelijke weg... en jouw stalker is op dit moment zeer schadelijk bezig, niet enkel voor jou maar ook voor het bedrijf.

Gun een rechter ook een leuke dag en lees al die appjes en mailtjes voor tijdens de zitting.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 09:52

c_alsemgeest schreef:
StalNollie schreef:

gesprek opnemen zonder medeweten van tegenpartij mag niet... en mag je ook niet gebruiken in een eventuele rechtelijke nasleep.
Apps en mail zou ik wel bewaren.

Ja hoor, dat mag wel, zolang je zelf maar deelneemt aan het gesprek. En het is in sommige gevallen ook gewoon toegestaan als bewijs.

https://www.hekkelman.nl/blog/onderneme ... -eigenlijk

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 10:27

Is het niet mogelijk om meer klussen/klanten via de andere eigenaren/leidinggevenden te krijgen? Dat zo het contact met hem minder wordt en blijft.

Ik snap echt dat je je zwaar irriteert aan hem, probeer die irritatie in jezelf te negeren en hem uitlachen om het feit hoe zielig hij eigenlijk is.

Is het niet mogelijk een nieuw telefoonnummer te nemen die voor hem geheim blijft? Zodat je in ieder geval geen last meer hebt van die ongewenste appjes?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 10:49

Diablo schreef:
Ja hoor, dat mag wel, zolang je zelf maar deelneemt aan het gesprek. En het is in sommige gevallen ook gewoon toegestaan als bewijs.

ja, maar hoe vaak wordt het dan niet op uitlokking gegooid in de praktijk? Ik vind het een groot risico dan.
Een duidelijke afwijzing en verzoek dat hij nooit meer op deze wijze benaderd door TS moet voldoende zijn. Zeker als hij daarna weer een liefdesverklaring gaat sturen.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 11:41

Schaduw2017 schreef:
Je hebt gelijk hoor, ik heb meerdere keren sinds 10 jaar terug gezegd dat ik ermee stop, en toch terug gekomen, omdat ik wat voelde voor hem. Nu sinds 2 jaar (ik noemde eerder 1,5 maar besef me dat het al bijna 2 jaar is) ben ik er niet meer op terug gekomen.

Ik zou persoonlijk liever zien dat mijn partner dat soort apps bewaart, aan de reacties (of juist geen reactie) van mijn kant is dan ook te zien hoe ik hiermee omga. Ik zou dat zelf meer op prijs stellen dan dat iemand ze verwijdert alsof er iets te verbergen.

Met het niet antwoorden van zijn apps kan je beginnen. De telefoon niet opnemen thuis is een 2e.Daar gebruik je dan een andere telefoon, met een nummer die hij niet kent.

Jij gaat ervan uit dat apps stiekem verwijdert worden. Ik bedoelde dat ik van mijn man verwacht dat hij mij vertelt dat iemand op zijn werk verliefd op hem is en daarna diens apps verwijdert. Het verbergen is alleen van toepassing, als hij ze beantwoord en dan wist! Het meesleuren van de onbeantwoorde verliefdheid op zijn werk, zie ik als onnodig belasten van de relatie die ik met hem heb.
Razend zou ik worden als hij antwoord. Ook al is dat met ;"je moet me met rust laten". De rust is er immers, wanneer je open kaart speelt.
Je schrijft ...problemen met je werkgever. Maar dat heeft hij ook met jou en dat schijn je minder te beseffen. Indien je niet reageert op toespelingen en apps, verdwijnt zijn hoop. Maar hem wijzen op de consequenties, apps bewaren, is een bewijs dat hij nog in je hoofd zit.
Onverschilligheid is wat ik je aanraad. Dat een duidelijke afwijzing niet helpt bij hem, weet je allang.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 12:54

c_alsemgeest schreef:
Diablo schreef:

ja, maar hoe vaak wordt het dan niet op uitlokking gegooid in de praktijk? Ik vind het een groot risico dan.
Een duidelijke afwijzing en verzoek dat hij nooit meer op deze wijze benaderd door TS moet voldoende zijn. Zeker als hij daarna weer een liefdesverklaring gaat sturen.

Dat weet ik niet, ik reageerde alleen op jouw veronderstelling dat het verboden was gesprekken op te nemen en dat is dus niet zo.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 13:19

Little_Gift schreef:

Dat is grappig - want jij laat jouw baas/werk met je leven/gezondheid sollen.

TS wint er niets bij (ze moet ander werk vinden). Ook gewoon gevaarlijk advies - die man heeft al een obsessie met haar. Op dit moment uit zich dat in liefde verklaringen via sms, wat gaat er gebeuren als hij dit omzet naar haat wegens een wraakactie van haar kant...

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 13:20

Diablo schreef:
Dat weet ik niet, ik reageerde alleen op jouw veronderstelling dat het verboden was gesprekken op te nemen en dat is dus niet zo.

Ja klopt, daarin was ik inderdaad iets te stellig :P