Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Anoniem schreef:bruintje123 schreef:Hoe ga je dadelijk 40 uur werken dan?
Misschien nog wat bijscholing erbij. Je hobby je huishouden.
Jij bent zeker nooit jong geweest..![]()
Voor het eerst in je leven 40 uur per week gaan werken is best pittig. Daar heb je echt een aantal maanden voor nodig om aan te wennen. Zeker wanneer je ook nog aan het leren bent. Dat kost veel energie...
Dat huishouden, hobby's, kinderen etc. dat leer je daarna wel weer combineren wanneer werken een gewoonte is geworden.
werkte wel als 16 jarige ruim fulltime.bruintje123 schreef:Hoe ga je dadelijk 40 uur werken dan?
Misschien nog wat bijscholing erbij. Je hobby je huishouden.
Maar het ligt ook aan de sector. Bij ons is parttime werken heel gewoon, bijna niemand werkt 40uur. cobiie schreef:Ik denk dat vanaf onze kant er weinig over te zeggen valt zonder het gehele contract gezien te hebben.
Ts, gaat je begeleider vanuit school nu enkel meer geld proberen te regelen of ook je uren aanpassen?
Ik ben het met aantal anderen eens, als je geen 40 uur kan werken bij het krijgen van een stage vergoeding maar wel bij het krijgen van minimum loon vind ik dat erg vreemd.
Als je stagebegeleider nu eerst gaat regelen dat je minimum loon krijgt en jij daarna zelf gaat melden dat je geen 5 maar 3 dagen wilt werken laat je waarschijnlijk een erg naar gevoel achter bij je stagebedrijf waar je mogelijk later last van kan hebben als referentie.
Je moet zelf afwegen wat je het belangrijkste vindt.
AlphaDaemon schreef:<KNIP>
Dat een (net afgestudeerde) student maar altijd blij moet zijn om ergens gratis te mogen "leren" vind ik overigens onzin. De ene stage is de andere niet, maar op sommige plekken draai je echt al vrij snel gewoon mee alsof je gewoon werknemer bent.
<KNIP>
Cowboy55 schreef:Misschien geen chantage of oneerlijkheid, maar dan toch minstens onhandigheid.
Feit: de stage eindigt formeel vandaag of morgen;
Feit: de ongevallenverzekering eindigt met het eind van de stage;
Feit: de OV regeling eindigt vandaag of morgen want einde stage/schooljaar.
Conclusie: na morgen is er geen sprake meer van stage in relatie tot de schoolactiviteiten. Wellicht is er sprake van vrijwilligerswerk. Dat kan, maar dan moet je dat als zodanig vastleggen. Wellicht is er sprake van betaald werk. Dat kan, maar dan moet je dat vastleggen. Het is in elk geval geen stage meer. Het bedrijf maakt zichzelf nu kwetsbaar voor claims achteraf. Dat is niet handig.

Ik had vertrouwen in mezelf maar ik moet naar mezelf luisteren en op dit moment geeft mijn lichaam aan dat het genoeg is. Het ging mij dan ook om de ervaring en niet om het geld. Maar puur om de vermoeidheid die mij in de weg zit in combinatie met hoofdpijn.
Ik heb in mijn eerste stage ook geen vergoeding gehad en daar heb ik het ook prima op gedaan. De evenementen behoren uberhaupt niet tot mijn stage omdat mijn stage morgen officieel stopt. Ik heb mijn leraar gevraagd of ik mijn verslag later aan mag vullen zodat ik de evenementen erbij kan doen, maar dit mocht helaas niet. Over de vermoeidheid: gelukkig is ieder mens anders en als jij het wel aan had gekund hoeft niet te betekenen dat ik dat ook moet kunnen. Ik hou me graag aan mijn eigen grenzen. 

dromertje2 schreef:En hoe is het opgelost? Ga je werken?
nontie schreef:Cowboy55 schreef:Misschien geen chantage of oneerlijkheid, maar dan toch minstens onhandigheid.
Feit: de stage eindigt formeel vandaag of morgen;
Feit: de ongevallenverzekering eindigt met het eind van de stage;
Feit: de OV regeling eindigt vandaag of morgen want einde stage/schooljaar.
Conclusie: na morgen is er geen sprake meer van stage in relatie tot de schoolactiviteiten. Wellicht is er sprake van vrijwilligerswerk. Dat kan, maar dan moet je dat als zodanig vastleggen. Wellicht is er sprake van betaald werk. Dat kan, maar dan moet je dat vastleggen. Het is in elk geval geen stage meer. Het bedrijf maakt zichzelf nu kwetsbaar voor claims achteraf. Dat is niet handig.
Daar dient het bedrijf dan wel een vrijwilligersverzekering voor te hebben, voor als er iets gebeurt. En dit dient dan ook in de overeenkomst vermeld te staan dat de periode vanaf 14 juli niet onder stage valt maar onder vrijwilligerswerk en ze daar onkostenvergoeding voor krijgt.
<KNIP>
bruintje123 schreef:Maar als je het geld in de vakantie nodig hebt teken je geen stage contract.
Dan zeg je al direct bedankt voor het aanbod maar helaas kan ik het niet aannemen omdat ik geld moet verdienen in de vakantie.
Zeker 2 dagen voor de start van die 6 weken. cobiie schreef:Ts, goed dat dit nu geregeld is, probeer in het vervolg dit soort dingen zelf te regelen. Het staat wat knullig dat een stage begeleider moet aangeven aan het bedrijf dat je er eigenlijk niet meer wilt werken de resterende 6 weken.Zeker 2 dagen voor de start van die 6 weken.
bruintje123 schreef:Maar dat arme meisje is geen 13, maar een volwassene die ook haar contract kan lezen voor ze er en handtekening onder krabbelt.
En dan kan zien of ze betaald werd of niet. Of bij twijfel voordat ze krabbelt even de school er naar laat kijken.