Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Tink89 schreef:Ik ben nog niet zwanger, maar hier is het plan om 3 dagen vanuit kantoor te werken (hele dagen weg) en 2 halve vanuit thuis: 32 uur dus. Man heeft z'n eigen bedrijf en is druk, maar flexibel. Van de drie dagen die ik er niet ben, zou hij er sowieso eentje helemaal opvangen en gaat de kleine één dag naar mijn schoonouders of komen de schoonouders (zeker in het begin) bij ons in huis. Wrs hebben we dan maar 1 dag opvang nodig.

_lautje_ schreef:Wat ik wel echt jammer vindt is dat financieel gezien het vaak niet loont om als vrouw te blijven werken en kinderen al die dagen naar de opvang te brengen.
In principe gaat het geld wat ik inbreng linea recta naar de opvang. Dus ik werk vooral omdat ik het belangrijk vindt voor mijzelf. Even lekker nadenken en wat anders dan V-tech liedjes op repeat
xGoldenHero schreef:Misschien is 3,5 dag wat voor je? Ik ben ook zwanger, van de eerste. Ik ga over 6 weken met 'verlof'. Ik ben dan 34 weken. Ik heb een eigen bedrijf waar ik ongeveer een 50 a 60 uur in de week in stop. als ik met verlof ga zal ik alleen smorgens van 9 tot 12 administratie doen ipv ook nog mee werken in het bedrijf.
Mijn man is iedere dag van 05.00 tot 18.30 aan het werk. Zodra ik weer wat kan na de bevalling zal ik vanuit huis administratie doen en de baby blijft ook thuis of bij opa en oma. En de bedoeling is om dan 5 dagen alleen de ochtend te gaan werken vanuit huis en het meewerken laat ik even voor wat het is.
Maar misschien heb ik makkelijk praten? Als ik iets later wil beginnen dan doe ik dat. Maar moet wel een heel bedrijf draaiende houden ook al ben ik met verlof of net bevallen, álles moet geregeld worden.
Marie111 schreef:_lautje_ schreef:Wat ik wel echt jammer vindt is dat financieel gezien het vaak niet loont om als vrouw te blijven werken en kinderen al die dagen naar de opvang te brengen.
In principe gaat het geld wat ik inbreng linea recta naar de opvang. Dus ik werk vooral omdat ik het belangrijk vindt voor mijzelf. Even lekker nadenken en wat anders dan V-tech liedjes op repeat
P
Euh... Je hebt toch SAMEN kinderen? Dus dan zijn de opvangkosten toch ook voor jullie SAMEN?
Verder hebben wij de opvangkosten altijd gezien als een investering in onze carrières.

_lautje_ schreef:Ik heb het over het relatieve deel....
Het deel wat van mijn kant afkomt is ongeveer hetzelfde als wat er naar de opvang gaat.
En ja wij hebben samen een kind, maar naar verhouding betaald mijn salaris de opvang voor de uren dat ik werk
Ik heb nog een paard en rijdt iedere dag en nog op een redelijk niveau eventing ook. Wat ingoudt wekelijks galoptraining/dressuurles/springles, wedstrijden van meerdere dagen, wekelijks concours.
Hier nooit problemen gehad met combineren. Kind gaat gewoon mee en zorgde dat ik er was (toen ze zo klein was) als ze slaap had. Ging ze lekker slapen in de wandelwagen naast/in de bak en kon ik rijden. Heb denk ik 3x moeten stoppen omdat het niet ging.
Nu zorg ik dat mijn telefoon zo hangt dat ze schermpje ziet met Nijntje filmpjes als ik rijdt
miccamaaike schreef:_lautje_ schreef:Ik heb het over het relatieve deel....
Het deel wat van mijn kant afkomt is ongeveer hetzelfde als wat er naar de opvang gaat.
En ja wij hebben samen een kind, maar naar verhouding betaald mijn salaris de opvang voor de uren dat ik werk
Ik heb nog een paard en rijdt iedere dag en nog op een redelijk niveau eventing ook. Wat ingoudt wekelijks galoptraining/dressuurles/springles, wedstrijden van meerdere dagen, wekelijks concours.
Hier nooit problemen gehad met combineren. Kind gaat gewoon mee en zorgde dat ik er was (toen ze zo klein was) als ze slaap had. Ging ze lekker slapen in de wandelwagen naast/in de bak en kon ik rijden. Heb denk ik 3x moeten stoppen omdat het niet ging.
Nu zorg ik dat mijn telefoon zo hangt dat ze schermpje ziet met Nijntje filmpjes als ik rijdt
Ik vraag me echt af of je dan zo'n astronomisch bedrag aan opvangkosten betaald, want dat je salaris linea recta naar de opvang gaat, kan echt niet het geval zijn. Hoe hoog jullie inkomen ook mag zijn, je krijgt ook altijd nog ca. 1/3e deel van je kosten als toeslag weer terug. Kinderopvang kost toch nooit meer dan 8 euro per uur mag ik hopen, waar je dan dus ook nog ongeveer 2,50 van terug krijgt. Dan kloppen of jouw berekeningen niet, of je verdient zo ongeveer onder het minimumloon en ik geloof toch niet dat dat het geval is.

Tink89 schreef:Je vergeet in je berekening dat je inclusief halen, brengen en reistijd al snel 1,5 keer zo veel opvanguren nodig hebt als je werkuren kunt maken. En dan heb ik onbetaalde middagpauze die wel verplicht is, nog niet meegeteld.
Ik heb van de week de proefberekening voor kinderopvangtoeslag zitten invullen en fulltime opvang (4 hele dagen) op basis van onze huidige inkomens kost slechts € 150 per maand na aftrek van de toeslag, maar mijn man heeft dan ook zo goed als geen inkomen uit zijn eigen bedrijf. Hij werkt wel heel veel uren, maar verdient amper. Wrs is het inclusief halen en brengen enzo goedkoper als we geen zakelijke kosten meer maken, het bedrijf opdoeken en die paar duizend euro per jaar die het oplevert maar gewoon laten zitten.
Maar wij gaan uiteindelijk voor 1 dag schoonouders, 1 dag opvang, 1 papadag en 2 mamawerkteenhalvedagvanuithuisdagen waarschijnlijk. Ook als manlief een fijne betaalde baan vindt, doen we het zo.
dan zou je je kind bij 8 uur werken, 12 uur naar de opvang brengen. Dat is wel echt heel lang. Mag toch hopen dat er niemand is die dat hoeft te doen.friesam schreef:Hier 4 dagen werken en 4 paarden aan huis.
En ja dat is zwaar. Ik rij 1 paard zo'n 3 tot 4 keer per week.
Mijn dagen beginnen vroeg vooral omdat de oppas opa en oma 30 min rijden is.
Ik sta 5.15 op voer de paarden en ben dan 6.00 binnen dan ontbijt ik en kleed ik me aan, brood smeren voor het werk.
6.30 haal ik de kleine uit bed en 6.45 zitten we in de auto. 7.15 zijn we dus bij mijn ouders. Daar rij ik 7.30 weer weg en 8.00 zit ik op kantoor. tot 16.30.
17.00 ben ik bij de kleine, 17.45 weer thuis dan koken en eten. Nog even spelen en kleine in bad en naar bed.
19.30 paarden verzorgen en rijden. 2 paarden zijn met pensioen en voor 1 paard ( paard van mijn vent) hebben we een bijrijder. 21.30 ben ik weer binnen, douchen en naar bed.
miccamaaike schreef:friesam schreef:Hier 4 dagen werken en 4 paarden aan huis.
En ja dat is zwaar. Ik rij 1 paard zo'n 3 tot 4 keer per week.
Mijn dagen beginnen vroeg vooral omdat de oppas opa en oma 30 min rijden is.
Ik sta 5.15 op voer de paarden en ben dan 6.00 binnen dan ontbijt ik en kleed ik me aan, brood smeren voor het werk.
6.30 haal ik de kleine uit bed en 6.45 zitten we in de auto. 7.15 zijn we dus bij mijn ouders. Daar rij ik 7.30 weer weg en 8.00 zit ik op kantoor. tot 16.30.
17.00 ben ik bij de kleine, 17.45 weer thuis dan koken en eten. Nog even spelen en kleine in bad en naar bed.
19.30 paarden verzorgen en rijden. 2 paarden zijn met pensioen en voor 1 paard ( paard van mijn vent) hebben we een bijrijder. 21.30 ben ik weer binnen, douchen en naar bed.
Flinke planning zeg, ik benijd je niet. Kan je vriend/man hier niet meer in betekenen? Kind wegbrengen/ophalen of koken of iets met de paarden doen oid?