Onderzoek seksueel geweld - uitslag bekend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 21:44

Ingevuld en ik vond het ook een heldere enquête, snap de heisa erom heen niet zo kwa invullen...

Ben benieuwd na je resultaten :)

Eunomia

Re: Gezocht: jouw mening! (Onderzoek seksueel geweld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 21:47

Ik heb hem ook voor je ingevuld. :) Ik vond het ook erg duidelijk en had ook meteen een idee van waar je naar toe wilde met het onderzoek. Ik ben erg benieuwd naar het resultaat.

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 22:08

Ingevuld, vond hem duidelijk en vrij makkelijk te antwoorden.

De enige vragen waar ik last mee had waren de "vind u dat homoseksuelen teveel ophef maken over hun geaardheid, de manier waarop daarmee word omgegaan door de maatschappij en de onrechtmatige behandeling die ze zouden krijgen"

Niet dat ik daar voor of tegensta maar vind dat toch altijd lastig omdat ik het ene moment denk van ja dit mag wel even minder, en het andere moment vind dat er wel wat meer acceptatie mag zijn en gelijke rechten.

Dus ja lastig die vragen, maar een knappe enquete. De eerste die ik afgemaakt heb ingevuld.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 22:13

Ben me ineens bewust van m'n geaardheid en het seksuele geweld dat me is aangedaan in het verleden.. Jammer op deze manier..

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 22:15

Ingevuld! Ik vond de vragen eigenlijk niet zo vreemd gesteld.

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 22:26

Ingevuld

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 22:28

Ingevuld

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 22:41

_San87_ schreef:
Nav de reacties vind ik het haast jammer dat ik de enquête niet in kan vullen :o.

Ik ben wel erg nieuwsgierig naar de vragen en de verhalen.

Haha ik ook maar ik mag ook niet helaas
Verkeerde land :')

Waarom reageren een aantal mensen zo hypergevoelig op uitsluiting?
Een onderzoek sluit nou eenmasl altijd mensen uit om de groep zo homogeen mogenlijk te kunnen houden.
Je kan dan ook klagen dat je je ineens zo bewust bent dat je allochtoon bent, of te oud, of te jong, of weet ik veel wat.
Je past niet in de doelgroep ..(punt)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 22:55

Ik heb de enquête bekeken (niet afgerond want niet hetero) maar ook ik vond de vragen over homoseksualiteit lastig te beantwoorden. Ik kon namelijk niet vinden of dit over Nederland/België ging of over de hele wereld? Dat maakt voor mij nogal een enorm verschil.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 23:02

Ingevuld. Het klinkt als een interessant onderzoek. Ik ben benieuwd naar de uitkomsten. :j

alexonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 23:04

Ik ben afgehaakt, wat een geneuzel over homosexuele mannen,....

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 23:04

Jammer, en dat als man zijnde nochtans!

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 23:11

Ingevuld, was zeer interessant om aan mee te doen *D

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 23:15

Ik kan na de testfase de inhoud eventueel wel delen voor degenen die nieuwsgierig zijn maar niet tot de doelgroep behoren :) dit doe ik dan tzt in PB, aangezien de items als onprettig kunnen worden ervaren, en er hier ook minderjarigen kunnen meelezen.

Ik ben jullie allemaal zo ontzettend dankbaar <3

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 23:17

Ik moet bekennen dat ik je enquête per ongelijk vervuild heb.. Heb namelijk over het feit gelezen dat je heteroseksueel moest zijn. :o Zag dit pas later in de reacties.

Misschien kan je mijn resultaten wel terug vinden. Ben 18, van België dus denk niet dat dat er heel veel zullen zijn als je de enquête enkel hier gevraagd hebt..
Laatst bijgewerkt door DezeNaam op 22-06-17 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 23:17

Bij de invullers zeg je dat je er 350 moet hebben, (dacht ik?) houd je ook rekening met de verhouding man-vrouw van invullers ? Want ik kan me voorstellen dat de antwoorden nogal verschillend kunnen zijn.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 23:21

DezeNaam, geen zorgen, één "foutje" kan in principe de data niet vertekenen bij een grote steekproef.

Damned, ik hoop inderdaad dat de verhouding niet zo scheef wordt dat ik er niks mee kan qua analyse. Ik ga ook maar wat fora uitzoeken waar het merendeel van de gebruikers uit mannen bestaat (Tweakers?) :D

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 23:22

Ik ben ook wel heel erg benieuwd naar de resultaten! Ik vind het zeker een gevoelig onderwerp maar ik denk dat het wel goed is om er eens over na te denken :)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 23:24

Catnip schreef:
Ik kan na de testfase de inhoud eventueel wel delen voor degenen die nieuwsgierig zijn maar niet tot de doelgroep behoren :) dit doe ik dan tzt in PB, aangezien de items als onprettig kunnen worden ervaren, en er hier ook minderjarigen kunnen meelezen.

Zou ik wel leuk vinden, het is toch een onderwerp dat me wel bezig houdt. Ik ben hetero, dus pas half in de doelgroep en ben wel benieuwd waarom je als slachtoffer de enquete niet in mag vullen. Enkel om de homogene doelgroep?

Hopelijk heb je wat aan de resultaten.

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 23:26

Ingevuld! (Klein tipje, ergens boven de tweede pagina vragen over homoseksualiteit en seksueel geweld staat de standaard Qualtrics-tekst 'click to write a question' nog). Succes!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 23:26

Ingevuld! Ik vond het ook een duidelijke enquete, stellingen waren soms wel heel erg to the point, maar kan begrijpen dat dit uiteindelijk veel duidelijkere conclusies kan geven.
Ben heel erg benieuwd naar de uiteindelijke resultaten!

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 23:29

Ingevuld

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 23:42

_San87_ schreef:
Catnip schreef:

Zou ik wel leuk vinden, het is toch een onderwerp dat me wel bezig houdt. Ik ben hetero, dus pas half in de doelgroep en ben wel benieuwd waarom je als slachtoffer de enquete niet in mag vullen.Enkel om de homogene doelgroep?

Hopelijk heb je wat aan de resultaten.

Wellicht omdat dit niet door een ethische commissie zou komen? Lijkt mij niet fijn om als slachtoffer zijnde zonder waarschuwing aan dusdanig onderzoek onderworpen te worden. Maar dit is een gedachte van mij, wellicht is er een andere reden voor! :)

Ik was erg benieuwd naar de onbeantwoordbare vragen maar ik heb ze niet gezien. Interessant onderzoek, ik ben erg benieuwd naar de resultaten! Wil je die met mij delen?

Succes met data verzameling (je topic loopt iig goed :D ) en met het analyseren!

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 23:45

WildChild schreef:
Ingevuld! (Klein tipje, ergens boven de tweede pagina vragen over homoseksualiteit en seksueel geweld staat de standaard Qualtrics-tekst 'click to write a question' nog). Succes!

Woeps, zo handig ben ik dus met software :')

San87, het heeft twee redenen, inderdaad deels om dezelfde reden dat niet-heteroseksuelen worden uitgesloten van het onderzoek (bah, wat klinkt dat naar zeg, 'uitgesloten'...) maar zeker ook vanwege de reden die Mette noemt :j

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 23:47

Ergens ook wel logisch, anders krijg je straks hele uitgesproken meningen van slachtoffers, die hoogstwaarschijnlijk weten hoe weerloos en machteloos je bent in zon situatie.. (lijkt mij in ieder geval..)