HBO 2017/2018!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 18:11

mavantos schreef:
Volgend jaar als tweedejaars V&M student aan Hogeschool Rotterdam, dus voor vragen kan je me een berichtje sturen. Mijn P kan ik niet meer halen, maar dat stelt ook niet zoveel voor. Het gaat er vooral om dat je de 48 studiepunten haalt, dan zit je safe. Na het eerste jaar kan je alles net zo vaak over doen tot je het uiteindelijk (alles) gehaald hebt. Een P is niks meer dan een bewijs dat je alle vakken uit het eerste jaar gehaald hebt, maar uiteindelijk krijg je geen diploma als je niet alles gehaald hebt... Oftewel, handig als je, je P hebt het eerste jaar (dit scheelt je werk in het tweede jaar). Alleen die 48 punten zijn veeeeel belangrijker!

Mijn klas is begonnen met 34 leerlingen en we zijn er nu nog met 10 over. Hiervan zijn er maar 1 of 2 die hun P nog in 1 jaar kunnen halen. Al hebben zij ook nog herkansingen deze periode, er is dus nog een kans dat niemand z'n P haalt...

Staat v&m voor vastgoed & makelaardij?
Die opleiding heb ik vorig jaar gedaan, aan Fontys. Er vielen in mijn klas ook echt onwijs veel mensen af!!!! Veel meer dan de helft. Waaronder ik ook trouwens

Anoniem

Re: HBO 2017/2018!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 18:12

Ik meld me hier ook! Het is nog niet zeker want woensdag is pas mijn toelating, maar ik hoop dat ik volgend jaar Advertising studeer aan de [naam]! :)

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 18:21

Volgend jaar 3ejaars milieukunde en 1e jaars chemisch technologie aan het van Hall in Leeuwarden :)
Zag de hvhl al een paar keer voorbijkomen, leuk!
Voor vragen mag je altijd berichten :)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 19:08

LidyK97 schreef:
mavantos schreef:
Volgend jaar als tweedejaars V&M student aan Hogeschool Rotterdam, dus voor vragen kan je me een berichtje sturen. Mijn P kan ik niet meer halen, maar dat stelt ook niet zoveel voor. Het gaat er vooral om dat je de 48 studiepunten haalt, dan zit je safe. Na het eerste jaar kan je alles net zo vaak over doen tot je het uiteindelijk (alles) gehaald hebt. Een P is niks meer dan een bewijs dat je alle vakken uit het eerste jaar gehaald hebt, maar uiteindelijk krijg je geen diploma als je niet alles gehaald hebt... Oftewel, handig als je, je P hebt het eerste jaar (dit scheelt je werk in het tweede jaar). Alleen die 48 punten zijn veeeeel belangrijker!

Mijn klas is begonnen met 34 leerlingen en we zijn er nu nog met 10 over. Hiervan zijn er maar 1 of 2 die hun P nog in 1 jaar kunnen halen. Al hebben zij ook nog herkansingen deze periode, er is dus nog een kans dat niemand z'n P haalt...

Staat v&m voor vastgoed & makelaardij?
Die opleiding heb ik vorig jaar gedaan, aan Fontys. Er vielen in mijn klas ook echt onwijs veel mensen af!!!! Veel meer dan de helft. Waaronder ik ook trouwens

Jaa, het staat voor Vastgoed & Makelaardij! Onze klas is overigens wel extreem vergeleken met andere klassen, maar er zijn bij de meeste klassen zeker 10 studenten afgevallen wat ik gehoord heb.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 21:00

sadekeshia schreef:
Volgend jaar 3ejaars milieukunde en 1e jaars chemisch technologie aan het van Hall in Leeuwarden :)

Oh wat cool dat je twee studies gaat combineren! Kan je dat redden qua schooltijden en stage enzo? Krijg je daar nog begeleiding bij of moet je het maar een beetje uitzoeken?

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 21:15

badeendje schreef:
sadekeshia schreef:

Oh wat cool dat je twee studies gaat combineren! Kan je dat redden qua schooltijden en stage enzo? Krijg je daar nog begeleiding bij of moet je het maar een beetje uitzoeken?

ik heb laatst een 1,5 uur durend gesprek gehad met iemand van chemische technologie om het allemaal te plannen :+ was wel even puzzelen, maar er is wel wát begeleiding dus, dat is wel fijn

en ja het is wel goed te combineren want beide modules hebben veel overlap met elkaar zegmaar :) en ik kan wat modules van chemische technologie in de minorenkeuze proppen.
al met al zal het een half of een heel jaar langer duren, dus 4,5 of 5 jaar :)

mnka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 21:29

Ik meld mij ook! Volgend jaar 2e jaar CMD aan het hva.
Helaas dit jaar mijn P niet gehaald, maar dat gaat mij volgend jaar wel lukken :D.

N_Quirro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 22:19

Hier ook net even de planning van de introductie week bekeken.. jammer dat deze verplicht is.
Ik heb niks met 8-kamp en vooral geen zwemmen.. 's avonds ook nog verplicht kroegentocht. :')
Jammer, maar ga mij er niet naar om maken haha

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 22:20

Ik maak een dag introductie. Beginnen om 09:30 en eindigen met een BBQ dus wel prima :)

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 22:28

Wij hebben wel een verplichte introductieweek, de bruisweken, maar ik ben er al 2 keer geweest en de organisatie is echt bagger en kost wel weer geld dus ik ga wel proberen om er niet heen te hoeven..

Eleanne16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 07:59

Melisssx schreef:
Wij hebben wel een verplichte introductieweek, de bruisweken, maar ik ben er al 2 keer geweest en de organisatie is echt bagger en kost wel weer geld dus ik ga wel proberen om er niet heen te hoeven..

Zijn de bruisweken wel leuk? :j

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 23:34

Ik ga ook gewoon naar de bruisweek *\o/* :')

kusjemariska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 22:43

Hee, ik meld me ook!
Ik begin volgend jaar aan de opleiding bedrijfseconomie op het Saxion in Deventer en ik blijf lekker thuis wonen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 10:18

Yaaas! Toegelaten aan de [naam] Advertising! :D Volgend jaar ik dus ook HBO.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 10:49

Ik ben toegelaten op de pabo Top (verkorte pabo). Nu nog mijn vrijstellingen aanvragen en dan kan het leren weer starten. Hiervoor psychologie gestudeerd (en afgemaakt), maar helaas 10 uurtjes werken is niet genoeg. Blijf het zolang het gaat combineren. Na mijn studie zou ik graag in het speciaal onderwijs (RENN 4) werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 10:50

Gefeliciteerd beide! *\o/*

Asvinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 10:54

Gefeliciteerd met de toelatingen :D

Hier nu officieel toegelaten tot HBO-Rechten in Groningen. Vijf en zes September de introductiedagen en dan mag ik weer gaan studeren :P

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 11:11

Gefeliciteerd allemaal! :D

Ik vraag me echt af hoe het allemaal gaat volgend schooljaar. Het is volgens mij echt heel zelfstandig enzo. Is er iemand die al op de HBO zit die mij wat erover wilt vertellen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 11:14

Ik vond de overstap havo/HBO reuze meevallen!! Je moet doen wat je moet doen en op tijd beginnen dan komt het allemaal goed :j

Asvinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 11:15

_mjwb schreef:

Ik vraag me echt af hoe het allemaal gaat volgend schooljaar. Het is volgens mij echt heel zelfstandig enzo. Is er iemand die al op de HBO zit die mij wat erover wilt vertellen?

Ik ben al aan twee HBO studies begonnen voor deze studie en het zal per school vast een beetje verschillen, maar ik vind zelfstandigheid best meevallen.. Ik vind de colleges, zowel werk- als hoorcolleges, best wel lijken op een gewone les op de middelbare.

Voor tentamens kreeg ik altijd te weten wat je moest kennen zodat je in elk geval kon leren wat nodig was, huiswerk werd dan weer niet meegegeven maar moest je zelf bijhouden via een syllabus of de site.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 11:18

Ik heb echt zó veel zin om weer naar school te gaan omg. Havo diploma heb ik al 2 jaar en ga er nu eindelijk iets mee doen :D

Evito_06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 12:28

Mag ik mij hier ook melden?

Vandaag officieel toegelaten tot HBO-rechten in Groningen :)

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 12:32

_mjwb schreef:

Bij mij op de opleiding hebben we juist best veel begeleiding. Tuurlijk, je huiswerk wordt echt niet gecontroleerd en of je aanwezig bent maakt ook niet uit, maar je krijgt wel een planning voor wat je elke weet moet maken en wat je voor je tentamen moet leren. Bij ons is het zelfs elk tentamen zo dat we oefentoets krijgen en voor elke toets zijn alle leerdoelen duidelijk bepaald. Ook krijg je een SLB'er bij wie je altijd terecht kan voor vragen of een luisterend oor. Ik vind het juist veel beter dan op de middelbare, geen gedoe, veel meer vrijheid.

Asvinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 12:33

Evito_06 schreef:
Mag ik mij hier ook melden?

Vandaag officieel toegelaten tot HBO-rechten in Groningen :)

Hey leuk, dan doen we dezelfde studie! :D

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 12:49

Ik meld me ook!

Ik heb me van de week ingeschreven voor HBO Technische bedrijfskunde deeltijd!

Als het goed is is het rond en start ik begin september!