ra.. ra...wat voor baan zoek ik...?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-17 15:27

Als je belastbaarheid nog dermate laag is en je zo snel nog overprikkeld raakt zou ik eerst daar verder mee aan de slag gaan denk ik
En eventueel via het uwv informeren naar hulp om uit te vinden wat past qua reïntegratie
En als je nu weer gaat werken bouw het eerst eens rustig aan op
Kijk of je boventallig een uurtje per dag bij je werkgever aan de gang kunt in eenzelfde of totaal andere functie of ...?[/quote]

Bij mijn huidige werkgever, ga ik niet meer werken, dat is voor mij echt uitgesloten.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 15:28

Frummels schreef:
Winged schreef:
Heb je al eens gedacht aan een jobcoach? Of misschien is het tijd voor een eerste spoortrajact?

Dat is denk ik niet zo verstandig aangezien haar werk(omgeving) al meerdere malen de aanleiding lijkt te zijn voor het ziek zijn, toch? :=

Bedrijf waar ze nu moet werkt had denk ik dat eerste spoor al lang moeten inzetten trouwens. Tweede spoor kom je pas na tijden in. Werkomgeving kan ook een andere functie binnen het bedrijf zijn.

TS sluit de optie voor de huidige werkgever wel uit. Dus dan moet je kijken naar alternatieven.

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-17 15:31

Anoniem schreef:
Waar krijg je energie van?
Wat drijft je?

Waar krijg ik energie van?
Eh, mn hondjes en mijn paardje.
in mijn tuin rommelen.

Anoniem

Re: ra.. ra...wat voor baan zoek ik...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 15:37

Maar iets dieper dan dat...
Adviseer je graag? Of luister je graag?
Ben je een doener, of denker?
Houd je van ritme, voorspelbaarheid?
Mensen helpen iets op te lossen?
Ben je een leider of een volger?

Allemaal vragen die ik mijzelf ook heb gesteld en waardoor ik uiteindelijk verder kwam.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 15:54

xdniesje schreef:
Misschien in de schoonmaak of als kamermeisje? Lijkt me per bedrijf of je op je eigen tempo mag werken of dat je een tijdslimiet hebt..
Postbezorger? Al weet ik niet hoe het daar met de werkdruk zit.

Lastig hoor. Ik hoop dat je iets kan vinden.

Juíst de schoonmaak (en kamermeisje zijn hoort daar ook bij) is berucht om de werkdruk: héél veel moeten doen in heel weinig tijd... veel mensen knappen daar op af.

Dat komt doordat schoonmaakbedrijven vaak moeten concurreren om een opdracht te krijgen en als het ene bedrijf zegt dat het in 2 uur kan, zegt het andere bedrijf dat het in anderhalf uur kan, en bedrijf C zegt dat zij het in 1 uur en een kwartier kunnen... Mag jij raden wie de opdracht krijgt...

Werk je als vaste schoonmaker bij een bedrijf, valt het meestal wel mee doordat je niet hoeft te concurreren met andere bedrijven. Je bent dan onderdeel van de facilitaire dienst binnen dat bedrijf.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 16:05

Ts, nu al pagina's gelezen wat je niet kunt, blijkbaar veel, maar wat kun je wel? En je bent onder behandeling in het ziekenhuis, vier dagen dus zal je aandoening dermate ernstig zijn dat ik de opmerking van de arbo arts, dat je prima kunt werken niet helemaal snap. Afleiding, overprikkeld, zoek een baan waar je met oordoppen op je werk kunt doen. Die reden valt dus al af. En thuiszorg, twee uur de tijd om een aantal zaken schoon te maken. Je hebt contact met de bewoner en doe je dit 10 uur per week, elke dag één dan heb verdien je ongeveer 10 per uur. Dat is 400 per maand en kun je niet van leven. Dus misschien is therapie om te leren plannen en over je paniek aanvallen heen te komen een eerste vereiste.

M_ontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 16:07

Is het niet iets om te gaan werken bij een manege met kinderen met een beperking?

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 16:09

Probeer anders eerst eens vrijwilligerswerk in een dierenasiel, zodat je weer wat aan het ritme van 'werk' kunt wennen. Ben je ondertussen lekker met dieren bezig, en je hebt toch een 'verplichting' waar je mee kunt leren dealen.

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-17 19:58

Anoniem schreef:
Maar iets dieper dan dat...
Adviseer je graag? Of luister je graag?
Ben je een doener, of denker?
Houd je van ritme, voorspelbaarheid?
Mensen helpen iets op te lossen?
Ben je een leider of een volger?

Allemaal vragen die ik mijzelf ook heb gesteld en waardoor ik uiteindelijk verder kwam.

Ik denk dat ik liever luister, ik ben een doener, ik houd van ritme, voorspelbaarheid en ik ben een volger denk ik.

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-17 20:00

M_ontana schreef:
Is het niet iets om te gaan werken bij een manege met kinderen met een beperking?

Ik ben echt absoluut niet handig met andere mensen/kinderen. :n

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 20:20

Administratief medewerker?

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-17 20:20

bigone schreef:
Ts, nu al pagina's gelezen wat je niet kunt, blijkbaar veel, maar wat kun je wel? En je bent onder behandeling in het ziekenhuis, vier dagen dus zal je aandoening dermate ernstig zijn dat ik de opmerking van de arbo arts, dat je prima kunt werken niet helemaal snap. Afleiding, overprikkeld, zoek een baan waar je met oordoppen op je werk kunt doen. Die reden valt dus al af. En thuiszorg, twee uur de tijd om een aantal zaken schoon te maken. Je hebt contact met de bewoner en doe je dit 10 uur per week, elke dag één dan heb verdien je ongeveer 10 per uur. Dat is 400 per maand en kun je niet van leven. Dus misschien is therapie om te leren plannen en over je paniek aanvallen heen te komen een eerste vereiste.

Ik vind het ook heel lastig om te kijken naar wat ik wel kan. In mijn ogen kan ik ook echt niets, ik ben echt nergens goed in.
Ik heb geen fatsoenlijke opleiding gedaan of afgemaakt.

Ik heb een cursus boekhouding gedaan, daar snapte ik geen barst van.
Ik heb een cursus gedaan tot dierenartsassiste, liep ik ook mee vast.
ORUN cursus gedaan, maar zodra ik in de bak moest gaan lesgeven klapte ik dicht

Ik heb 1 jaar een MBO BBL opleiding gedaan transport en logistiek.
daar ben ik ook na een jaar mee gestopt omdat het me toch niet boeide.

Ik weet het echt niet meer.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 20:36

Ik lees alleen maar negativisme in je berichten, misschien toch maar eens de knop omzetten, lastig maar het kan wel. En of je nu wel of niet betaald werk doet, daar hoeft je zelfbeeld niet onder de lijden, onze maatschappij draait op vrijwilligers. Maar bij jouw?? Het boeit me niet, ik kan het niet, ik kan dit niet, ik kan dat niet. Ga gewoon maar poetsen bij een thuiszorgorganisatie, geen prikkels, niet te veel mensen om je heen en je kunt vast wel zien of je goed schoonmaakt, misschien dat je je dan bedenkt dat sommige andere banen nog zo slecht niet zijn.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 20:38

Als ik dit zo lees ben je heel diep gevallen maar ben je wel aan het vechten om terug te komen.

Ik herken het het wel.
Jaren lang luchtvracht gedaan en in een hele drukke periode een zware burn-out gekregen.

Ik herken hét gevoel dat je te weinig uren in een dag zou hebben.
Toen ik 2x 2 uur per dag moest gaan proberen te werken was daar dikke paniek.
Hoe moest ik dan de rest plannen.

Langzaam aan kan je meer doen
Je belastbaarheid wordt straks ook weer meer maar je moet straks wel gewoon in het diepe springen.
Dan heb je daar even last van maar dan blijkt vaak dat je meer kan dan je denkt.

Ik persoonlijk ben daarna 4 dagen gaan werken en pas erg goed op mezelf en daar redt ik het prima mee.
Die burn-out is nu denk ik 20 jaar geleden maar ik let nog steeds op.

Ik wist in die periode ook niet meer wat ik wilde. Hetzelfde als jij. Makkelijk werk geen hoge werkdruk enz enz.
Ik miste het transport wereldje best wel. Iedere dag is toch anders en het is mooi om te doen.

Ik zit nog steeds in de transport wereld al doe ik nu shipping bij een verlader wat me prima bevalt.

Je kan ook naar iets kijken als customer service gericht op transport.
Je weet dat de bloemen en groenten sector heel druk is en dat daar meer stress zit dan bv bij een machine fabriek. Ik noem maar iets geks.

Ik blijft luchtvracht geweldig vinden. Mooie wereld om in te werken.

Kijk om je heen er komt best wel iets op je pad.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 20:45

Thuiswerk is het enige wat in mij opkomt. Kun je rustig in je thuisomgeving doen en weinig werkdruk.

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-17 21:13

bigone schreef:
Ik lees alleen maar negativisme in je berichten, misschien toch maar eens de knop omzetten, lastig maar het kan wel. En of je nu wel of niet betaald werk doet, daar hoeft je zelfbeeld niet onder de lijden, onze maatschappij draait op vrijwilligers. Maar bij jouw?? Het boeit me niet, ik kan het niet, ik kan dit niet, ik kan dat niet. Ga gewoon maar poetsen bij een thuiszorgorganisatie, geen prikkels, niet te veel mensen om je heen en je kunt vast wel zien of je goed schoonmaakt, misschien dat je je dan bedenkt dat sommige andere banen nog zo slecht niet zijn.

Je moest eens weten wat voor saai klotewerk ik allemaal gedaan heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 21:29

Is ook geen helpend bericht.
Ik snap jou wel. Heb t zelf ook zo gehad en na lang thuis zitten ( jaren) ga ik over twee weken weer aan de slag.
In de zorg.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 21:35

Denk dat je het advies wat je nu quote ook maar even het beste naast je neer kunt leggen Amy
Is niet echt iets waar je iets mee opschiet op dit moment
(En vraag me af of de schrijver ervaring heeft met thuiszorg :') is namelijk niet mijn ervaring wat daar omschreven word en heb toch aardig wat ervaring in die hoek)

Het is gewoon lastig
zeker als je nog zo bezig bent met opbouwen van die belastbaarheid
Het zou zonde zijn om nu gewoon maar wat te gaan doen zonder nadenken en jezelf daarmee in de vingers te snijden

Maar denk dat stap 1 , uitvinden in welke richting je het moet gaan zoeken is (ben ik nu ook mee bezig )
En dat is niet altijd even makkelijk

Wat vind/zegt je werkgever trouwens ?
Wil die je terug op je oude functie of elders of ?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 21:44

Amyd schreef:
bigone schreef:

Kijk, bij alles wat je op dit moment mankeert (ik hoop voor je dat je weer helemaal gezond word) blijven er toch echt alleen die saaie klotebaantjes over. Jij wil geld verdienen maar bent door je huidige aandoening ontzettend beperkt. En wat betreft thuiszorg, je word voor twee uur bij een client geplaatst , je krijgt voor twee uur betaald, doe jij dan twee en half uur er over is dat geen probleem. Je krijgt dat halve uurtje niet betaald maar bent wel een ochtend onder de pannen, verdient wat geld en ondanks dat het gewoon dweilen/stofzuigen/stof afnemen/ ramen lappen is dus saai, hier word je in ieder geval niet overspannen van. Kun je op een gegeven ogenblik meer aan dan kijk je kijken of er andere banen zijn die iets meer van je verwachten.

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 21:46

Misschien nog een paar opties:
- Geitenboerderij in het Amsterdamse bos
- Onderhoudsdienst van het Amsterdamse bos (doen snoeiwerkzaamheden enzo, geen idee wat voor opleiding daar (uiteindelijk) bij komt kijken)
- Eten bezorgen in het verpleeghuis (Hoge Heem in Uithoorn bijvoorbeeld vraagt altijd vakantiekrachten)
- Golfbaan in Amstelveen zoekt terreinmedewerkers (snoeien, maaien, enz)

Als je vrijwilligerswerk een optie vindt, zou je ook kunnen informeren bij een zorgboerderij als Inner-Art, die vragen momenteel veel mensen.

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-17 21:54

Mijn werkgever wil mij liever niet terug omdat ik te vaak ziek ben, maar hij kan mij natuurlijk niet ontslaan.
En ik wil ook liever niet terug, omdat ik echt heel erg bang ben dit weer mee te maken.
Ik ben zó bang om een weer terugval te krijgen.

We hebben ook gekeken of er een andere functie is wat ik wel zou kunnen doen, maar dat is er binnen dit bedrijf niet.

Ik ga komende week weer langs op mijn werk, om laten weten hoe het gaat enzo en dan zal ik wel overleggen of ik het een probleem is om ergens anders vrijwilligerswerk te doen.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 21:58

Is er al een arbeidsdeskundig rapport opgesteld ?

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-17 22:18

SIEMxFUNNY schreef:
Is er al een arbeidsdeskundig rapport opgesteld ?

Dat wordt de 29ste gedaan

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 22:23

Je zegt dat je werken in je tuin wel leuk vindt; is werken in de groenvoorziening niet wat? Duidelijk omlijnde taken, weinig strakke deadlines en in de buitenlucht werken. Vuilnis ophalen zou ook kunnen, dat schijnt ook nog eens goed te verdienen! :)

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 22:35

Amyd schreef:
bigone schreef:

De meeste mensen hebben/doen saai klotewerk. Vind ik geen excuus.

En nu ga ik even hard zijn

- Ik kan geen werkdruk verdragen. --> Elke baan heeft werkdruk.
- Ik kan niet in een lawaaierige omgeving met veel prikkels werken. --> Ik denk dat prikkels juist goed voor je zijn. Geen prikkels werkt enkel afstomped.
- Ik heb behoefte aan duidelijkheid. --> Iedereen heeft dit nodig. kwestie van dit te vermelden aan je toekomstige baas en regelmatig vragen om feedback.
- geen onregelmatige werktijden --> Snap ik wel - en is nu ook niet zo moeilijk om te vinden
-niet meer dan 6 uur per dag. --> Mss moet je eerst vrede nemen met voltijds, dan kan je na een tijdje vragen om minder uren te werken
- Nederlandstalige collega's --> Dat is toch meestal het geval?

IK zie veel mensen thuiswerk aanraden. Eerst en vooral is dat moeilijk te vinden, en ten tweede is dat echt niet gemakkelijk hoor! Heel eenzaam en je staat er helemaal alleen voor.

Ik denk dat je moet zoeken naar een administrative baan. Of eventueel in een distributie centrum/fabriek. Het hoeft niet je droom job te zijn, en ook niet op lang termijn. Jij moet eerst wat terug zelfvertrouwen krijgen, en da ga je enkel krijgen door terug te gaan werken.

Success.