Eerstejaars WO studenten 2017-2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:55

Wat stoer dat je twee studies gaat doen, WithinYouri!

Diergeneeskunde, dat is gaaf Marieke! Leuk dat je je droom achterna gaat! Ik start toevallig aan de Radboud Universiteit (wel een totaal andere studie, namelijk rechtsgeleerdheid) en ik ben wel benieuwd hoe je de RU hebt ervaren? :D

Bandaloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 16:10

Marieke_963 schreef:
Ik kom dit topic nu pas tegen! Leuk om te lezen wat voor een verschillende studies alle bokkers gaan doen :).

Ik heb afgelopen jaar mijn propedeuse (Medische) Biologie aan de Radboud Universiteit in Nijmegen gehaald. Na lang wikken en wegen, heb ik toch besloten om dit jaar aan een andere studie te beginnen, namelijk diergeneeskunde in Gent! Ik heb al sinds ik klein was gezegd dat ik dierenarts wil worden, en hoe leuk ik mijn studie biologie ook vond/vind, ik blijf erbij dat ik heel graag dierenarts wil worden, wat helaas niet gaat met de studie biologie.

Zijn er nog meer mensen die in Gent en/of Belgie gaan studeren?
Verder, als er iemand nog vragen heeft over Biologie, Nijmegen, of iets wat daarop lijkt, wil ik die ook graag beantwoorden :).
Ik blijf iig volgen!

Leuk!! Ik ga ook diergeneeskunde studeren in Gent. Zoooo veel zin in, vind het bijna jammer dat we nog een maand moeten wachten voor het begint :D Al is dat waarschijnlijk alleen maar goed want moet nog veel dingen regelen :') Ben jij er al klaar voor?

En 2 studies Withinyuuri, wow heftig! Knap hoor.

Marieke_963

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 16:29

GrumpyCat schreef:

Diergeneeskunde, dat is gaaf Marieke! Leuk dat je je droom achterna gaat! Ik start toevallig aan de Radboud Universiteit (wel een totaal andere studie, namelijk rechtsgeleerdheid) en ik ben wel benieuwd hoe je de RU hebt ervaren? :D

Oh maar ik heb best veel vrienden die dat ook studeren! Leuke studie! Ik heb de RU eigenlijk als een hele fijne universiteit ervaren. Duidelijk georganiseerd, al heb ik gehoord dat dat bij rechtsgeleerdheid iets minder was, omdat dat zo'n grote studie is dat het niet allemaal in 1 collegezaal past :O. Maar zelfs dat lossen ze goed op. Verder vind ik het wel fijn dat ze echt wat proberen te doen met de meningen van de studenten. Wij kregen na ieder tentamen een enquête om in te vullen (als je dat wilde), en dan kreeg je enkele weken later via mail te lezen wat er werd veranderd aan de opzet van dat vak. Toch fijn om te zien dat er wat met je mening wordt gedaan! :) Enige minpuntje vind ik wel dat nu ik wat bestanden nodig heb om in België vrijstellingen aan te vragen, ze daar erg langzaam in zijn. Ik heb hiervoor erg veel moeten bellen en regelen, maar dat zal op andere universiteiten niet anders zijn. Gelukkig heb ik wel altijd een studieadviseur gehad aan wie ik alles kon vragen.
Al met al vind ik de Radboud Universiteit iig een erg fijne uni :). En de stad Nijmegen is ook echt heel erg leuk, voelt altijd als thuiskomen :).

Bandaloe schreef:
Leuk!! Ik ga ook diergeneeskunde studeren in Gent. Zoooo veel zin in, vind het bijna jammer dat we nog een maand moeten wachten voor het begint :D Al is dat waarschijnlijk alleen maar goed want moet nog veel dingen regelen :') Ben jij er al klaar voor?

Ah wat leuk, nog een studiegenootje! Ik heb er ook echt heel veel zin in. Het blijft voor mij een beetje dubbel, omdat ik het bij biologie ook altijd heel erg leuk heb gevonden, maar ik heb nu ook wel heel erg veel zin om te starten in Gent. :D
Ik ben nu nog erg veel aan het werk, dus ben wel blij dat ik straks nog 3 weekjes heb om alles een beetje op orde te maken. Ik heb per 1 september al een kamer, maar moet deze natuurlijk wel nog even klaar maken. Verder dan die vrijstellingen nog, en verder weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik nog moet regelen :') . Vind het maar vaag dat we nu ook nog geen boeken enzo hoeven te bestellen, maar dat schijnt daar allemaal later pas te komen dus ik laat het maar op me af komen, haha.
Succes met alles regelen dan nog, haha, is het echt nog zoveel? ;)

Oeps, sorry voor het lange verhaal :o

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 16:42

Succes met alles nog regelen haha, en veel succes mensen die naar Gent gaan! :D

Edit: natuurlijk de rest ook succes, maar volgens mij had ik dat al eerder gewenst ;)

Mijn 2 studies valt wel iets mee, 1 ervan ga ik in deeltijd doen (Filosofie, Natuur- en Sterrenkunde voltijd), dus dat komt neer op ongeveer 1,5 studielast en gelukkig zeker geen 2 :)

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 16:43

Een vraagje: Gaan jullie naar jullie respectievelijke introductiedagen? :)

Ik helaas niet, mijn probleem met de benodigde laptop is helemaal opgelost maar ik ben daardoor nu wel vrij blut. :') Mijn intro zou zonder drankjes alleen al 160 euro kosten dus dat ging hem helaas niet worden. Daarnaast ben ik ookal heel bekend met de stad waar ik ga studeren en ik ben (opzich) wel een feestbeest maar niet in de zin van dat ik houd van flink zuipen wat bij veel introfeestjes wel gedaan wordt. :Y) Ik hoop alleen wel dat ondanks het feit dat ik niet meedoe met de intro, ik wel goed contact kan vinden met mijn studiegenoten straks want dat vind ik toch wel belangrijk.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 16:56

Marieke_963 schreef:
GrumpyCat schreef:

Oh maar ik heb best veel vrienden die dat ook studeren! Leuke studie! Ik heb de RU eigenlijk als een hele fijne universiteit ervaren. Duidelijk georganiseerd, al heb ik gehoord dat dat bij rechtsgeleerdheid iets minder was, omdat dat zo'n grote studie is dat het niet allemaal in 1 collegezaal past :O. Maar zelfs dat lossen ze goed op. Verder vind ik het wel fijn dat ze echt wat proberen te doen met de meningen van de studenten. Wij kregen na ieder tentamen een enquête om in te vullen (als je dat wilde), en dan kreeg je enkele weken later via mail te lezen wat er werd veranderd aan de opzet van dat vak. Toch fijn om te zien dat er wat met je mening wordt gedaan! :) Enige minpuntje vind ik wel dat nu ik wat bestanden nodig heb om in België vrijstellingen aan te vragen, ze daar erg langzaam in zijn. Ik heb hiervoor erg veel moeten bellen en regelen, maar dat zal op andere universiteiten niet anders zijn. Gelukkig heb ik wel altijd een studieadviseur gehad aan wie ik alles kon vragen.
Al met al vind ik de Radboud Universiteit iig een erg fijne uni :). En de stad Nijmegen is ook echt heel erg leuk, voelt altijd als thuiskomen :).

Bedankt voor het delen!! Dat van die overvolle collegezalen heb ik inderdaad eerder gehoord (niet zo gek eigenlijk, vorig jaar hadden ze tussen de 700-800 eerstejaars rechtsgeleerdheid studenten!) Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen. := Verder klinkt het best goed allemaal! :D

@ Tytonidae: Oei, balen van je laptop! Ik ga ook niet naar de introductiedagen. Ik ben absoluut geen feestbeest en inderdaad de kosten!! Ik neem aan dat je niet de enige bent die niet bij de introductiedagen aanwezig is, dus dat contact vinden lijkt mij geen onmogelijke opgave hoor. :)

Sewri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 17:04

Marieke_963 schreef:
Ik kom dit topic nu pas tegen! Leuk om te lezen wat voor een verschillende studies alle bokkers gaan doen :).

Ik heb afgelopen jaar mijn propedeuse (Medische) Biologie aan de Radboud Universiteit in Nijmegen gehaald. Na lang wikken en wegen, heb ik toch besloten om dit jaar aan een andere studie te beginnen, namelijk diergeneeskunde in Gent! Ik heb al sinds ik klein was gezegd dat ik dierenarts wil worden, en hoe leuk ik mijn studie biologie ook vond/vind, ik blijf erbij dat ik heel graag dierenarts wil worden, wat helaas niet gaat met de studie biologie.

Verder, als er iemand nog vragen heeft over Biologie, Nijmegen, of iets wat daarop lijkt, wil ik die ook graag beantwoorden :).
Ik blijf iig volgen!

*steekt arm op* :j Ikke!

Marieke_963

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 17:27

Ankimo schreef:
Marieke_963 schreef:

Ik blijf iig volgen!

*steekt arm op* :j Ikke!

Leuk! Ik heb even teruggelezen, tandheelkunde geloof ik? Gaaf!

Sewri

Re: Eerstejaars WO studenten 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 17:31

In de eerste instantie wel hoewel ik momenteel weer meer neig naar diergeneeskundexD

Marieke_963

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 17:37

Ankimo schreef:
In de eerste instantie wel hoewel ik momenteel weer meer neig naar diergeneeskundexD

Oh, dat is misschien wel even handig om te beslissen idd dan, haha. Waarom neig je meer naar diergeneeskunde nu? :)

Sewri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 17:55

Marieke_963 schreef:
Ankimo schreef:

Oh, dat is misschien wel even handig om te beslissen idd dan, haha. Waarom neig je meer naar diergeneeskunde nu? :)

Omdat ik in de studie en het werk na de tijd toch iets meer uitdaging zie dan wanneer ik later tandarts word. Daarbij roep ik al vanaf mijn derde dat ik dierenarts wil worden, toch maar gaan doen denk ikxD

Daarbij slaag ik denk ik toch niet voor de toelatingstoets van tandheelkunde, dan is de keuze snel gemaakt :Y)

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 23:06

Een misschien mede tandheelkundestudent dus? Heeft dgk geen toelatingsexamen in gent dan?

Wow heftig 2 studies! Echt respect voor natuur-en sterrenkunde.... sterrenkunde lijkt me erg gaaf maar ik geloof dat je dan echt heel slim moet zijn :D

20 boeken als het goed is voor het hele jaar :)

Zijn de mensen van dgk gent in nl 'uitgeloot' of is het de eerste keuze?

Ik heb de kei-week in Groningen geskipt :o

Sewri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 23:14

mignonne2403 schreef:
Een misschien mede tandheelkundestudent dus? Heeft dgk geen toelatingsexamen in gent dan?

Wow heftig 2 studies! Echt respect voor natuur-en sterrenkunde.... sterrenkunde lijkt me erg gaaf maar ik geloof dat je dan echt heel slim moet zijn :D

20 boeken als het goed is voor het hele jaar :)

Zijn de mensen van dgk gent in nl 'uitgeloot' of is het de eerste keuze?

Ik heb de kei-week in Groningen geskipt :o

Misschien wel ja! Nee, wonderbaarlijk genoeg niet. In België zijn alleen toelatings examens voor tandheelkunde en geneeskunde. Het selecteert zichzelf als het ware uit. Voor mij was Gent voor beide studies de eerste keuze wel :j

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 10:39

O dat dacht ik altijd! Grappig dan dat het wel bij thk en geneeskunde zo is! Ik ben ook naar de open dag geweest, sprak me ontzettend aan maar het is wel erg ver weg vanuit Drenthe :)

Sewri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 11:14

mignonne2403 schreef:
O dat dacht ik altijd! Grappig dan dat het wel bij thk en geneeskunde zo is! Ik ben ook naar de open dag geweest, sprak me ontzettend aan maar het is wel erg ver weg vanuit Drenthe :)

Jaa dat wel! Ik kom zelf uit Gelderland dus das iedere keer ook een mooie 3 uur enkele reis :')

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 13:00

ik heb de UIT hier in Utrecht overleefd! was erg leuk, heel vrijblijvend allemaal. Verder heb ik me aangemeld bij een (alles behalve corporale) roeivereniging :Y)

veel mensen beginnen volgende week al hoorde ik, de introweek van mijn studie zelf begint pas 5 september :o?

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 13:54

Wat leuk allemaal!

Ik heb net ook de UIT in Utrecht gedaan, was echt super leuk. Daarnaast heb ik de eerste week van september nog een intro week maar dan puur studie gerelateerd :j
Ik ga verder niet bij een vereniging, zou wel willen maar wil sws het eerste jaar eerst rustig mn studie bekijken, ben bang dat ik geen tijd heb voor nog een vereniging aangezien ik thuis blijf wonen en daar mn bijrijdpaardje wil houden gwn :o

Marieke_963

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:24

Ankimo schreef:
mignonne2403 schreef:

Jaa dat wel! Ik kom zelf uit Gelderland dus das iedere keer ook een mooie 3 uur enkele reis :')

Oh wat leuk! Misschien kunnen we nog eens samen reizen, ik kom ook uit Gelderland! ;) (Nijmegen)

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 19:57

NadineBlabla schreef:
ik heb de UIT hier in Utrecht overleefd! was erg leuk, heel vrijblijvend allemaal. Verder heb ik me aangemeld bij een (alles behalve corporale) roeivereniging :Y)

veel mensen beginnen volgende week al hoorde ik, de introweek van mijn studie zelf begint pas 5 september :o?

Nog iemand die gaat roeien *\o/*
Ik ben net terug van het eerstejaarsweekend en daarna de OWee in Delft. Was erg leuk, ondanks dat ik zelf niet iemand ben die vaak naar feestjes gaat. Ook leuke mensen leren kennen en me dus ingeschreven bij een roeivereniging. In Delft zijn er twee, de een meer corporaal dan de ander en heb voor de minst corporale gekozen. We hebben van woensdag tot zaterdag introductie van de roeivereniging en dan op 4 sept begint college.

Emmamelody

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:12

Jaaa leuk *\%/*
Ik ga geneeskunde doen in Utrecht!
Niet naar de Uit geweest, wel introweek in de eerste week van september :D

Edit: Voor mensen die ook naar Utrecht gaan; Waar gaan jullie slapen tijdens de intro? Ik blijf thuis wonen en dat is helaas niet in de buurt...

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 21:26

Emmamelody schreef:
Jaaa leuk *\%/*

Edit: Voor mensen die ook naar Utrecht gaan; Waar gaan jullie slapen tijdens de intro? Ik blijf thuis wonen en dat is helaas niet in de buurt...

Aah misschien zien we elkaar dan wel! Het schijnt dat de intro van bmw en gnk op sommige punten samenloopt!
Ik moet ook nog een slaapplek regelen... ik woon opzich wel id buurt maar bij de intro feesten (2 dagen) is het toch jammer als je om half 1 de trein al moet pakken.
In een mail stond wel dat je mentor je daarbij kan helpen en de mijne belt me volgende week, maar idk of dat bij gnk hetzelfde loopt?

Emmamelody

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 23:51

Merelll schreef:
Emmamelody schreef:
Jaaa leuk *\%/*

Aah misschien zien we elkaar dan wel! Het schijnt dat de intro van bmw en gnk op sommige punten samenloopt!
Ik moet ook nog een slaapplek regelen... ik woon opzich wel id buurt maar bij de intro feesten (2 dagen) is het toch jammer als je om half 1 de trein al moet pakken.
In een mail stond wel dat je mentor je daarbij kan helpen en de mijne belt me volgende week, maar idk of dat bij gnk hetzelfde loopt?

Ja klopt!! Ik heb gekeken naar de programma's en die komen vrij veel overeen!

Hier precies hetzelfde over m'n mentor die ook daarover belt, hoop heel erg dat dat me een slaapplaats oplevert

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 20:48

Hebben jullie al info gemaild gekregen van jullie uni? Heb wel een mail gehad van mn deeltijdcoordinator, met de mededeling dat er nog een mail komt van de opleiding zelf. Maar heb nog niks gehad..weet dus ook nog niks over de indeling van de werkgroepen..rooster en boeken heb ik zelf maar uitgeplozen via de site.
Maar lijkt me dat t nu wel wat kort dag wordt als ze dat nog moeten versturen

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 20:54

Hier exact hetzelfde. Ik heb alleen een mailtje gehad over de introductieweek (waar ik niet heen ben gegaan), maar verder weet ik nog niets. Boeken moest ik ook zelf uitpluizen op de website. Ik weet nog niet eens wanneer mijn eerste schooldag is. :=

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 20:58

Ik heb een paar weken geleden een informatiepakket gekregen met wanneer ik me moest intekenen voor vakken en wanneer de introductiedag is. Met de introductiedag ben ik alleen nog op vakantie, dus ik moet naar de inhaalavond. Wel raar dat jullie nog niks hebben gehoord :=