Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Little_Gift schreef:Nou, in topics waar er bv gevraagd wordt "dagindeling niet werkende" enz... en daar zie ik toch veel namen verschijnen die hier dezelfde zijn die kritiek spuien.
De mensen met tips en goede raad, die zijn net toevallig diegenen die zelf ook vaak hard werken.
Little_Gift schreef:Waar haal jij dat?
Ik werk in een systeem waarop ik 18 dagen per maand werk aan 9u per shift.
De ene week 3 nachten, de andere week 6 nachten.
Nu werk ik deze maand in totaal 28 nachten en doe ik in totaal 300+u ipv de contractueel vastgelegde 164u!!!
Bovendien is dit NIET omdat de baas weg is, maar omdat de baas mijn collega ontslaan heeft! Zijn keuze dus, maar ik die dus nu 28 nachten zal gewerkt hebben ipv 18!
Bovendien, als men volgende maand niemand vindt, dan loopt de teller gewoon door hoor, dus dan werk ik juni elke nacht gewoon.
Ik zou jou het wel eens willen zien doen, 28 nachten werken, waarvan 19 op rij zonder 1 rustdag. Kom maar eens af, jij zou de ideale collega worden blijkbaar, dan kan ik eens een maandje op verlof!
Little_Gift schreef:Ik heb ook nog 2 paarden die vollédig in eigen beheer staan en die ik dus 2x per dag moet gaan verzorgen, domein van 1 ha waar ik de mest dagelijks wil opruimen, 2 stallen die ik dagelijks wil kuisen, voorraad hooi die maandelijks moet aangevuld worden, voorraad vlas enz...
Plus nog 3 honden die ook hun dagelijkse verzorging, wandelingen en aandacht nodig hebben.
En hier bovenop ook nog mijn huishouden.
Dus neen, zoveel uren resten mij niet meer in een dag... bovendien moet ik ook van thuis uit ten alle tijde beschikbaar zijn voor het werk en word ik continu gebeld bij het minste kleine futiliteitje en moet ik continu mijn mail op mijn gsm beantwoorden de ganse dag door tot ik 's nachts weer op het werk kom.
Morgen is de baas terug... ik heb heus wel al aangegeven dat dit zo niet kan... en eerlijk? Hij zou dat zelf ook mogen weten! Je laat niemand zomaar 19 nachten na elkaar werken zonder uitzicht op een eind eraan want nu staat de teller op 19 maar tot er niemand anders is, verwachten ze dat ik dat nog steeds gewoon verder doe... en als er al iemand anders aankomt, dan moet die eerst ook nog opgeleid worden.
Morgen stap ik er nogmaals op af.
Oh ja en ik geef al 2 maanden op voorhand aan dat hij moet beginnen zoeken naar een nieuwe assistent, ik zag dit al 2 maanden aankomen maar de baas vond "dat het allemaal wel zou loslopen"...
Goof schreef:Ts word je op handen gedragen? Aanbeden? Uitbetaald in pure goudblokken? Nee? Dat komt omdat je 'maar' een 'gewoon' personeelslid bent. Voor jou tien naderen. Als je stopt zit er zo een ander op je plek. Je bent niet heilig en je bent niet de enige die dit (aan)kan.
Je denkt heel graag van wel en ik vraag me oprecht af of je in je priveleven van iemand (partner? Kinderen?) uberhaupt waardering krijgt?
Je komt nu over als een verbitterd persoon die enorm graag gezien en gewaardeerd wil worden en dit dan maar op haar werk projecteert.
verootjoo schreef:Dit zijn allemaal keuzes he![]()
Bovendien; bij een goede manager/leidinggevende merk je niet dat hij weg is. Die heeft z'n zaakjes zo op orde dat hij niet gebeld wordt met futiliteiten.
Ze kunnen verwachten dat jij op deze voet verder gaat, maar jij schept die verwachtingen ook. Jij zag het al twee maanden aankomen; je baas zag al twee maanden een oplossing die blijkbaar nog werkt ook. Waarom heb je het niet gewoon in de soep laten lopen??
Je baas had toch op z'n minst moeten vragen of je deze dagen extra wil draaien? En dan had je nee kunnen zeggen.
Heeft ie het niet gevraagd, hoef je ook niet zomaar overuren te draaien...
Little_Gift schreef:Oh en voor degenen die beweren dat ik mijn werk niet aan kan: haha uiteraard, daarom dat ik pas na 19 nachten op 1 rij erdoor zit! Lol
Little_Gift schreef:Uiteraard maar zoals gezegd, de baas is morgen terug!
Ik kan dus pas morgen ook iets doen met degenen die hier wel tips en raad geven zonder dingen erbij te fantaseren.
En ik mag blijkbaar niemand afsnauwen of verwijten maar anderen mogen een ganse rekening samen stellen over mijn privé leven en waarderingsniveau?! Nou amehoela, dan snauw ik inderdaad ja... je oogst wat je zaait immers.
Little_Gift schreef:verootjoo schreef:Dit zijn allemaal keuzes he![]()
Bovendien; bij een goede manager/leidinggevende merk je niet dat hij weg is. Die heeft z'n zaakjes zo op orde dat hij niet gebeld wordt met futiliteiten.
Ze kunnen verwachten dat jij op deze voet verder gaat, maar jij schept die verwachtingen ook. Jij zag het al twee maanden aankomen; je baas zag al twee maanden een oplossing die blijkbaar nog werkt ook. Waarom heb je het niet gewoon in de soep laten lopen??
Je baas had toch op z'n minst moeten vragen of je deze dagen extra wil draaien? En dan had je nee kunnen zeggen.
Heeft ie het niet gevraagd, hoef je ook niet zomaar overuren te draaien...
Ik kan het inderdaad in de soep laten lopen... maar wat hebben onze 200 klanten hieraan? Wat hebben de 25 chauffeurs hieraan? Verdienen zij die extra stress en ellende? Neen!
En ik als hun directe verantwoordelijke ben daarvoor verantwoordelijk om hun dat te behoeden.
En dat ik gebeld wordt als ik er niet ben: ligt aan de interne communicatie van de verschillende diensten, nooit aan expeditie - gerelateerde zaken!
Het is hier wel een multinational bedrijf hé met vestigingen tot in Polen, Tsjechië, Amerika, Japan enz!
Little_Gift schreef:Nou, in topics waar er bv gevraagd wordt "dagindeling niet werkende" enz... en daar zie ik toch veel namen verschijnen die hier dezelfde zijn die kritiek spuien.
De mensen met tips en goede raad, die zijn net toevallig diegenen die zelf ook vaak hard werken.