Bijna...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Little_Gift

Re: Bijna op mijn einde...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-17 06:40

Waar haal jij dat?
Ik werk in een systeem waarop ik 18 dagen per maand werk aan 9u per shift.
De ene week 3 nachten, de andere week 6 nachten.

Nu werk ik deze maand in totaal 28 nachten en doe ik in totaal 300+u ipv de contractueel vastgelegde 164u!!!

Bovendien is dit NIET omdat de baas weg is, maar omdat de baas mijn collega ontslaan heeft! Zijn keuze dus, maar ik die dus nu 28 nachten zal gewerkt hebben ipv 18!
Bovendien, als men volgende maand niemand vindt, dan loopt de teller gewoon door hoor, dus dan werk ik juni elke nacht gewoon.

Ik zou jou het wel eens willen zien doen, 28 nachten werken, waarvan 19 op rij zonder 1 rustdag. Kom maar eens af, jij zou de ideale collega worden blijkbaar, dan kan ik eens een maandje op verlof!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 06:41

Als dit al 2 maanden loopt, dan had je gewoon eerder en harder aan de bel moeten trekken.
Wat betreft je huishouden en paarden etc. Tja, daar kies je zelf voor.

Je reageert bijzonder onvolwassen en dat valt me wel vaker op in je topics. Tel eerst eens tot 10. Adem in en adem uit :)

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-17 06:45

Het valt hier wel op dat degenen die kritiek leveren dat dit helemaal niets inhoudt, wel degenen zijn die zelf niet werken.
En tuurlijk kies ik daar zelf voor voor eigen paarden en huishouden... als een mens al niets meer naast zijn job mag hebben?

Maar goed, doe het eerst maar eens zelf, degenen die hier belerend willen komen doen... ik lach jullie tegemoet... na 1 week haken jullie af. Dat geef ik je op een blaadje en onvolwassen? Tja, acted mature once in my life... worst 2 minutes off my life... lol

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 06:49

Waar lees jij dat de mensen met kritiek niet zelf werken? :') Of neem je dat voor het gemak zomaar even aan?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-17 06:52

Nou, in topics waar er bv gevraagd wordt "dagindeling niet werkende" enz... en daar zie ik toch veel namen verschijnen die hier dezelfde zijn die kritiek spuien.
De mensen met tips en goede raad, die zijn net toevallig diegenen die zelf ook vaak hard werken.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 07:17

Weet je.. zoveel nachten achtereen en maar werken. Ik doe het je niet na. Ik zou denk ik bijna op mijn einde lopen.

En dat is precies het schuitje waar jij je nu in bevindt. En alle reden om geirriteerd over te zijn. Maar probeer dat te gebruiken voor wat zin heeft.

Je baas weet dat je zoveel werkt. Maar omdat je door blijft werken komt het echte probleem niet zo duidelijk boven. Al eens aan gedacht om een ultimatum te stellen? Nog 2 nachten en dan ben je vrij. Stel hem voor dan zelf die nachtshift eens over te nemen van je. Jij zit wettelijk gezien en ook voor jezelf duidelijk aan je max. Daar moet je wat mee. En hoe jammer het is dat je baas er uit zichzelf niets mee doet. Geen reden om er zelf ook maar niets mee te doen.

En hoe fijn het misschien tijdelijk even is om anderen te veroordelen. Ik denk niet dat je wie dan ook er mee hebt. En uiteindelijk levert het jezelf ook niets op.

Je antwoord of pasklare oplossing ga je helaas niet op bokt vinden. De sleutel ligt bij niemand anders dan je zelf.

Succes.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 07:41

Little_Gift schreef:
Nou, in topics waar er bv gevraagd wordt "dagindeling niet werkende" enz... en daar zie ik toch veel namen verschijnen die hier dezelfde zijn die kritiek spuien.
De mensen met tips en goede raad, die zijn net toevallig diegenen die zelf ook vaak hard werken.

Tuurlijk meid, lekker vooroordeel :') Ik denk zomaar dat veel mensen hier een grotere verantwoordelijkheid dragen dan jij.

Maar je kunt in de 'sielugh |( ' modus blijven hangen of eens proberen om je boosheid om te zetten in daadkracht en eens met je baas te gaan praten.
Alleen daar ga je iets mee bereiken.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 07:51

Toch bij je baas aan de bel gaan trekken TS.
En anders wat er ook al gezegd is, de ziektewet in als je het echt niet meer trekt.
Dan moet je baas maar zien hoe hij het oplost, tenslotte is niemand onmisbaar. :)
En hoe druk je het hebt buiten je werk om bepaal je zelf.
Als het te veel wordt eens kijken wat je daar mee kan.

En als je het werk niet aankan, waarom dan niet kijken naar ander werk?

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 08:12

De enige optie is toch echt naar je baas stappen, of desnoods de arbo, weet ik veel wat. Verzin iets, om te zorgen dat je rust krijgt.

Ook ik vind eigenlijk wel dat je heftig reageert, en ik snap dat je misschien geïrriteerd bent, maar dat geeft je geen recht om zo tegen andere te reageren.
En 'allemaal niet werken', ik heb ook wel eens 17 dagen achter elkaar gewerkt en toen was ik ook op. Aangegeven en voor mezelf gekozen, lijkt me belangrijker dan zo'n baan. Heb je vorige topic over het vallen toen ook gelezen, dus ik denk zomaar dat de tips uit dit topic ook niet gaan helpen, maar anderen daarom aanvallen werkt ook niet..

Voel je wat minder verantwoordelijk voor je werk, en wat meer voor jezelf. En al zou het dan fout lopen op je werk, is dat jouw verantwoordelijkheid? Nee :n

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 08:13

Ts word je op handen gedragen? Aanbeden? Uitbetaald in pure goudblokken? Nee? Dat komt omdat je 'maar' een 'gewoon' personeelslid bent. Voor jou tien naderen. Als je stopt zit er zo een ander op je plek. Je bent niet heilig en je bent niet de enige die dit (aan)kan.
Je denkt heel graag van wel en ik vraag me oprecht af of je in je priveleven van iemand (partner? Kinderen?) uberhaupt waardering krijgt?
Je komt nu over als een verbitterd persoon die enorm graag gezien en gewaardeerd wil worden en dit dan maar op haar werk projecteert.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 08:18

Little_Gift schreef:
Waar haal jij dat?
Ik werk in een systeem waarop ik 18 dagen per maand werk aan 9u per shift.
De ene week 3 nachten, de andere week 6 nachten.

Nu werk ik deze maand in totaal 28 nachten en doe ik in totaal 300+u ipv de contractueel vastgelegde 164u!!!

Bovendien is dit NIET omdat de baas weg is, maar omdat de baas mijn collega ontslaan heeft! Zijn keuze dus, maar ik die dus nu 28 nachten zal gewerkt hebben ipv 18!
Bovendien, als men volgende maand niemand vindt, dan loopt de teller gewoon door hoor, dus dan werk ik juni elke nacht gewoon.

Ik zou jou het wel eens willen zien doen, 28 nachten werken, waarvan 19 op rij zonder 1 rustdag. Kom maar eens af, jij zou de ideale collega worden blijkbaar, dan kan ik eens een maandje op verlof!

Oh oh oh wat voel je je belangrijk. Geeft dat nou een kick?

Hou deze tirade tegen je baas of neem ontslag en hou op met zaniken.

En.. je gelooft het niet.. maar ik werk ook gewoon. Met overuren. En een huishouden, hobby's, sociaal leven enz. Mag ik nou een applaus?

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 08:25

Lieve TS,

Ik kan me goed voorstellen dat je na bijna drie weken werken zonder een dag vrij nogal op bent.
Ik kan me ook indenken dat je daarom nogal bot reageert op andere bokkers.
De toon van de laatste twee pagina's is een stuk harder dan die van de eerste twee pagina's, maar ik denk dat dit ook komt doordat je toen totaal niet reageerde op alle tips en adviezen die je kreeg.
Misschien is het een goed idee om juist op alle berichten met tips er in te reageren? :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 08:34

Little_Gift schreef:
Ik heb ook nog 2 paarden die vollédig in eigen beheer staan en die ik dus 2x per dag moet gaan verzorgen, domein van 1 ha waar ik de mest dagelijks wil opruimen, 2 stallen die ik dagelijks wil kuisen, voorraad hooi die maandelijks moet aangevuld worden, voorraad vlas enz...

Plus nog 3 honden die ook hun dagelijkse verzorging, wandelingen en aandacht nodig hebben.

En hier bovenop ook nog mijn huishouden.

Dus neen, zoveel uren resten mij niet meer in een dag... bovendien moet ik ook van thuis uit ten alle tijde beschikbaar zijn voor het werk en word ik continu gebeld bij het minste kleine futiliteitje en moet ik continu mijn mail op mijn gsm beantwoorden de ganse dag door tot ik 's nachts weer op het werk kom.

Morgen is de baas terug... ik heb heus wel al aangegeven dat dit zo niet kan... en eerlijk? Hij zou dat zelf ook mogen weten! Je laat niemand zomaar 19 nachten na elkaar werken zonder uitzicht op een eind eraan want nu staat de teller op 19 maar tot er niemand anders is, verwachten ze dat ik dat nog steeds gewoon verder doe... en als er al iemand anders aankomt, dan moet die eerst ook nog opgeleid worden.

Morgen stap ik er nogmaals op af.

Oh ja en ik geef al 2 maanden op voorhand aan dat hij moet beginnen zoeken naar een nieuwe assistent, ik zag dit al 2 maanden aankomen maar de baas vond "dat het allemaal wel zou loslopen"...

Dit zijn allemaal keuzes he ;)

Bovendien; bij een goede manager/leidinggevende merk je niet dat hij weg is. Die heeft z'n zaakjes zo op orde dat hij niet gebeld wordt met futiliteiten.

Ze kunnen verwachten dat jij op deze voet verder gaat, maar jij schept die verwachtingen ook. Jij zag het al twee maanden aankomen; je baas zag al twee maanden een oplossing die blijkbaar nog werkt ook. Waarom heb je het niet gewoon in de soep laten lopen??
Je baas had toch op z'n minst moeten vragen of je deze dagen extra wil draaien? En dan had je nee kunnen zeggen.
Heeft ie het niet gevraagd, hoef je ook niet zomaar overuren te draaien...

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 08:37

Goof schreef:
Ts word je op handen gedragen? Aanbeden? Uitbetaald in pure goudblokken? Nee? Dat komt omdat je 'maar' een 'gewoon' personeelslid bent. Voor jou tien naderen. Als je stopt zit er zo een ander op je plek. Je bent niet heilig en je bent niet de enige die dit (aan)kan.
Je denkt heel graag van wel en ik vraag me oprecht af of je in je priveleven van iemand (partner? Kinderen?) uberhaupt waardering krijgt?
Je komt nu over als een verbitterd persoon die enorm graag gezien en gewaardeerd wil worden en dit dan maar op haar werk projecteert.

Je haalt me de woorden uit de mond.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-17 08:40

Cayenne: so what als ik eens lekker sielugh wil doen? Maakt dat jouw rekening?
Nee toch?! Trouwens, wij werkmensen, wij betalen net jouw rekeningen!
Dus donder op uit mijn topic als het je niet ligt joh!
Het is trouwens het 2de topic dat ik maak en de 1ste had totaal niets met overwerk te maken maar met een valpartij, strooi dus effe zout in eigen ogen mens.

Man man man, mensen als Goof en Supervixen en Cayenne, jullie halen er vanalles bij die totaal niet to the point is in dit verhaal.
Mijn werk is me niet teveel, als het gewoon normaal verloopt en tuurlijk zijn overuren standaard in de transport en daar heb ik ook geen problemen mee maar 19 nachten op rij na elkaar, dat is er wel over.

Bovendien, jullie zever (want ja dat is het) over gewaardeerd willen worden en thuis geen waardering krijgen... kunnen jullie wel effe jullie eigen rekening maken?! Wat weten jullie nou over mijn privé leven? Ik heb juist een héél waardevol privé leven, net daarom dat ik die ook in stand wil houden met voldoende tijd en aandacht ook daarvoor vrij te hebben.

Jullie fantastie mogen jullie dus lekker zelf houden... maar ehh speciaal omdat je het vraagt: Applausje voor Supervixen!! Ze vroeg er immers toch om? Haha

Tuurlijk Renske, bepaal ik zelf hoe druk ik het heb buiten het werk om maar no way dat ik mijn leven uit énkel werk laat bestaan of dat ik mijn dieren te kort doen zal omdat ik te intensief tewerk gesteld wordt.

Oh en voor degenen die beweren dat ik mijn werk niet aan kan: haha uiteraard, daarom dat ik pas na 19 nachten op 1 rij erdoor zit! Lol

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-17 08:42

verootjoo schreef:

Bovendien; bij een goede manager/leidinggevende merk je niet dat hij weg is. Die heeft z'n zaakjes zo op orde dat hij niet gebeld wordt met futiliteiten.

Ze kunnen verwachten dat jij op deze voet verder gaat, maar jij schept die verwachtingen ook. Jij zag het al twee maanden aankomen; je baas zag al twee maanden een oplossing die blijkbaar nog werkt ook. Waarom heb je het niet gewoon in de soep laten lopen??
Je baas had toch op z'n minst moeten vragen of je deze dagen extra wil draaien? En dan had je nee kunnen zeggen.

Ik kan het inderdaad in de soep laten lopen... maar wat hebben onze 200 klanten hieraan? Wat hebben de 25 chauffeurs hieraan? Verdienen zij die extra stress en ellende? Neen!
En ik als hun directe verantwoordelijke ben daarvoor verantwoordelijk om hun dat te behoeden.

En dat ik gebeld wordt als ik er niet ben: ligt aan de interne communicatie van de verschillende diensten, nooit aan expeditie - gerelateerde zaken!
Het is hier wel een multinational bedrijf hé met vestigingen tot in Polen, Tsjechië, Amerika, Japan enz!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 08:46

Mijn hemel.. wat wil je bereiken met dit topic ts als je iedereen alleen maar aan het afsnauwen bent?

De enige die wat aan deze situatie kan doen ben jij, maar jij legt het probleem bij je baas neer. Zat oplossingen aangekaart maar je doet er niets mee. En werkelijk waar, het is echt niet moeilijk op te lossen.
Blijf jij lekker iedere nacht werken toch, succes daarmee :)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 08:48

Meid je kan hier wel zitten zeiken over anderen maar zo moeilijk is het niet.

Je pakt de telefoon en je meld je ziek.
Probleem opgelost.

Of je zet je telefoon uit en je staat gewoon op je strepen. Ben ik heel simpel in. Is het niet in mn contract? Hoort er nket bij? Staat er nergens dat ik 24 uur beschikbaar moet zijn? Dan doe ik dat niet.

Je kan nu wel iedereen voor luie werkeloze uitmaken maar je bent er zelf bij dat je over je heen laat lopen.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-17 08:50

Uiteraard maar zoals gezegd, de baas is morgen terug!
Ik kan dus pas morgen ook iets doen met degenen die hier wel tips en raad geven zonder dingen erbij te fantaseren.

En ik mag blijkbaar niemand afsnauwen of verwijten maar anderen mogen een ganse rekening samen stellen over mijn privé leven en waarderingsniveau?! Nou amehoela, dan snauw ik inderdaad ja... je oogst wat je zaait immers.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 08:50

Mijn god TS, zoek alsjeblieft ander werk en zoek ook hulp in de vorm waarmee je met iemand kunt praten. Je schopt alleen maar om je heen, behalve op de plek waar je het zou moeten doen. Kan best dat je er door zit maar wat denk je met dit topic te bereiken? De enige manier waarop je iets kunt veranderen is door het op je werk te bespreken.

Dan nog eens knuppel in hoenderhok: als ik zulke zware shifts zonder pauzes had, zou ik mijn energie al helemaal niet in bokt steken, maar in mijn drukke leven.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 08:51

Little_Gift schreef:
Oh en voor degenen die beweren dat ik mijn werk niet aan kan: haha uiteraard, daarom dat ik pas na 19 nachten op 1 rij erdoor zit! Lol

Wat is je hele probleem dan?
Bikkel dan lekker door, maar houd dan vooral ook je mond dicht.

Overigens; bovenstaande reactie van je bevestigt echt totaal mijn idee over hoe verbitterd je in het leven staat.
Ik zou je bijna een aai over je bol willen geven. Heel veel sterkte en succes iig ts.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 08:51

Little_Gift schreef:
Uiteraard maar zoals gezegd, de baas is morgen terug!
Ik kan dus pas morgen ook iets doen met degenen die hier wel tips en raad geven zonder dingen erbij te fantaseren.

En ik mag blijkbaar niemand afsnauwen of verwijten maar anderen mogen een ganse rekening samen stellen over mijn privé leven en waarderingsniveau?! Nou amehoela, dan snauw ik inderdaad ja... je oogst wat je zaait immers.

"Je oogst wat je zaait", das de beste opmerking die ik je tot nu toe heb horen maken. Neem hem zelf ter harte, zou ik zeggen.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 08:52

Nou little gift een beetje vriendelijker mag ook.

De mensen hier willen je helpen en ja aangezien jouw reacties (of het gebrek hieraan) zijn ze wat directer.

De oplossing is allang gegeven,ziek melden en een gesprek aangaan met de baas.
Gezien jullie beiden volwassen zijn moet dit niet zo moeilijk zijn.

En over thuis zittende mensen,er zijn altijd redenen voor.
Ze doen het vast niet met plezier.

Er zijn zelfs mensen die nog harder en meer uur werken dan jij.
Laatst bijgewerkt door Eilinora op 28-05-17 09:03, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 08:52

Little_Gift schreef:
verootjoo schreef:

Ik kan het inderdaad in de soep laten lopen... maar wat hebben onze 200 klanten hieraan? Wat hebben de 25 chauffeurs hieraan? Verdienen zij die extra stress en ellende? Neen!
En ik als hun directe verantwoordelijke ben daarvoor verantwoordelijk om hun dat te behoeden.

En dat ik gebeld wordt als ik er niet ben: ligt aan de interne communicatie van de verschillende diensten, nooit aan expeditie - gerelateerde zaken!
Het is hier wel een multinational bedrijf hé met vestigingen tot in Polen, Tsjechië, Amerika, Japan enz!

Nee, dat is dus NIET jouw verantwoordelijkheid... Tenzij je idd uitbetaald wordt in goudblokken of het je eigen bedrijf is. Niet als je baas niks regelt of fatsoenlijk overlegt over overuren.

Prima dat het een multinational bedrijf is, erg leuk voor je en je baas. Ik weet niet wat het van doen heeft met het feit dat jij nu de ballen niet meer in de lucht kan houden. Ook een MN bedrijf moet netjes met personeel omgaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 08:54

Little_Gift schreef:

Tut, tut, doe effe mak aan joh.

Ik vermoed dat er ook een aantal mensen bij zitten, die in hetzelfde schuitje hebben gezeten als jij, dus dusdanig ziek zijn geworden, dat ze nu helemaal niet meer kunnen werken, omdat ze afgekeurd zijn....

Ons kent ons tenslotte...