Tips gezocht: Studeren in Gent v.a. september 2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 23:59

ElsieC schreef:
- In de resto's/kantines hebben ze bekertjes soep voor maar 60 cent

Als je een KeepCup hebt is het maar 50 cent! De juiste maat KeepCup is ook te koop in de restos ed.

ElsieC schreef:
- Niet door de overpoort rijden 's morgens! De straatvegers zijn dan nog niet geweest en het ligt er dan nog vol glas.

Sinds het verbod op glas + de flinke boete is het een pak beter geworden. Alleen de (geur van) kots ligt er nig wel s ochtends. Mijn maag wordt daar niet beter van. Daarom fiets ik altijd langs het water en dan bij de heuvelpoort naar boven.

Lang leve de Ledeganck! Ik werk op de 11e verdiep :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 01:14

O ik heb daar nog op het dak gestaan :D

Schemerdier

Re: Tips gezocht: Studeren in Gent v.a. september 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:13

Ik heb nu juist toevallig les in de ledeganck :D

De overpoort is inderdaad goed te doen, enkel de geur is wat minder smorgens.
De hoefslag is niet echt een paardvriendelijke manege... (of het moet de laatste jaren veel veranderd zijn.)

Sewri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 13:09

Damned schreef:
Ik heb nu juist toevallig les in de ledeganck :D

De overpoort is inderdaad goed te doen, enkel de geur is wat minder smorgens.
De hoefslag is niet echt een paardvriendelijke manege... (of het moet de laatste jaren veel veranderd zijn.)

De laatste keer dat ik er was, zo'n 3 maanden geleden (weliswaar een zéér kort bezoek), was het nou niet bepaald paardvriendelijk nee :n

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 13:42

Bedankt voor jullie tips _Cathalijne en ElsieC! Altijd fijn, haha
Gister voor het eerst op de fiets naar Merelbeke geweest. Vond het qua afstand nog wel goed te doen, dus wellicht blijf ik volgend jaar ook wel gewoon in Gent wonen..

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 14:04

Wat handig die lijst met tips. Zat veel info in dat ik ook niet wist, ondanks dat ik hier al weer een jaartje zit. (To be fair, ik ben geen stadsmens dus zit vooral veel op mijn kamer. :o )

Hier had ik gehoopt een fiets te strikken, maar helaas nog niets. Ben aan het zien voor een plooifiets omdat ik die gratis kan meenemen op de trein in het weekend. Te voet haal ik mijn trein namelijk nét niet in Melle.. En dat betekent dus een uur wachten op de volgende. :/
Laatst bijgewerkt door Kaatastrof op 03-10-17 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

ElsieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 14:07

Jackytje schreef:
Wat handig die lijst met tips. Zat veel info in dat ik ook niet wist, ondanks dat ik hier al weer een jaartje zit. (To be fair, ik ben geen stadsmens dus zit vooral veel op mijn kamer. :o )

Hier had ik gehoopt een fiets te strikken, maar helaas nog niets. Ben aan het zien voor een plooifiets omdat ik die gratis kan meenemen op de trein in het weekend. Te voet haal ik mijn trein namelijk nét niet in Melle.. En dat betekent dus een uur wachten op de volgende. :/

Heb vandaag mijn hond meegenomen naar de les Rassenleer. Was heel leuk. :))
[ [url=m/LDzvwM.jpg]Afbeelding[/url] ]

De fietsenambassadz verhuurt ook plooifietsen. Ik betaal 40euro voor een luxefiets voor 6 maanden en 60euro borg

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 14:08

Ja, had de link al eens bekeken inderdaad. Maar persoonlijk zou ik liever een fiets voor mezelf hebben. :) Als er dan iets mee gebeurd, is het mijn eigen fout.