Solliciteren anno 2017!!!??!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 21:21

Netwerken is het halve werk en nog belangrijker dan een gepimpt cv (cv moet gewoon duidelijk en netjes zijn). Als je op zoek bent naar een jurist of verpleegster heb je nou eenmaal geen kunstenaar nodig ;) :P Zoek je eerder een baan richting communicatie en marketing dan is het natuurlijk wel handig als je een visueel er uitspringend cv hebt.

Laat vooral mensen weten dat je op zoek bent naar een baan. Er worden echt heel veel banen ingevuld via connecties. Laat mensen dus weten dat je op zoek bent naar een baan, en wat je kunt en wilt. En als je niet op zoek bent, toch lekker blijven netwerken... het is handig als je met een paar zinnetjes aan kunnen geven wat je op dit moment doet. Zo blijft je naam hangen bij mensen binnen je werkgebied... en denken ze nog eens aan je op het moment dat ergens een functie vrijkomt.

Dizzy505

Re: Solliciteren anno 2017!!!??!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 22:19

Wat ook goed werkt op een CV is het neerzetten van je vaardigheden en hoe je deze ontwikkeld hebt. Bijvoorbeeld ik ben erg creatief, dit ben ik altijd al geweest en dit blijf ik ontwikkelen door naar werk van kunstenaars te kijken. Of ik ben erg behulpzaam, ik heb gewerkt in de zorg en hier heb ik dat ook moeten toepassen en verder ontwikkeld. Een lijst met eigenschappen/vaardigheden alleen kan anders opschepperig over komen.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 23:27

Dizzy505 schreef:
Wat ook goed werkt op een CV is het neerzetten van je vaardigheden en hoe je deze ontwikkeld hebt. Bijvoorbeeld ik ben erg creatief, dit ben ik altijd al geweest en dit blijf ik ontwikkelen door naar werk van kunstenaars te kijken. Of ik ben erg behulpzaam, ik heb gewerkt in de zorg en hier heb ik dat ook moeten toepassen en verder ontwikkeld. Een lijst met eigenschappen/vaardigheden alleen kan anders opschepperig over komen.

Ik vind dat al overbodige info op een cv. Cv moet kort en overzichtelijk jouw kwaliteiten, kennis en ervaring weergeven. Niet meer, niet minder.

Voor degene die geïnteresseerd zijn om mijn cv als voorbeeld te zien, stuur ffe pb. Gegevens zijn te vertrouwelijk om gewoon online te zwieren.

Gimme_Joy

Re: Solliciteren anno 2017!!!??!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 23:38

Als ik dat ook nog allemaal op mn CV moet zetten wordt het echt een heel boekwerk. Ik heb alles nu al met moeite op twee pagina's gekregen....

Mijn filmpje is af! :D Voor de geïneteresseerden: pb me even, dan geef ik de youtube link.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 23:41

Bij mij past dat er ook echt niet meer ordentelijk bij. :)) Ik heb op de eerste pagina mijn persoonlijke gegevens, een overzichtje van de computerdingen die ik kan, m'n opleidingen, cursussen en werkervaring. Op pagina twee staan de commissies en bestuursdingen die ik op de uni gedaan heb met iets meer specificatie van mijn persoonlijke taken aangezien 'lid van commissie x' een stuk vager is dan 'xml editor'. :+