Thuisstudie motivatie topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fira

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 15:06

Ik meld mij ook!
Studeer momenteel Integrale Veiligheidskunde en Criminologie aan het NTI.
Wil in september toch de overstap maken naar de Universiteit.

Zelfdiscipline had ik niet, dat is er pas deze maand gekomen. Ik ben daarom ook echt keihard aan het bikkelen!
Maar het blijft lastig zonder al te veel begeleiding. :')

Ik ben al met mijn eerste studie gestopt, heb er een beetje een zooitje van gemaakt, dus nu moet ik er echt voor gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 15:10

Ik ben heel fanatiek begonnen maar inmiddels (na twee weken al -O- ) nog 0 motivatie over, mijn paard heeft een gebroken rib en daar gaat al mijn aandacht nu heen.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 15:55

Ik heb ook een mega drukke week gehad afgelopen week en helemaal niks meer gedaan. Ga zo na de paarden wel weer even er voor zitten := B-)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 16:00

Ik ben ook aan het rondkijken en oriënteren om een thuisstudie te gaan doen. Ben druk met solliciteren maar het wil nog niet zo vlotten en goed in stilzitten ben ik niet.. En altijd gek op leren geweest.
Heb directiesecretaresse niveau 4 gestudeerd en ben op zoek naar iets wat een leuke toevoeging is maar niet te lang duurt. Iets wat ik ook gewoon 's avonds en in 't weekend kan afronden indien ik wel uiteindelijk de studie met werk moet combineren, dus eigenlijk een basisopleiding zonder stage. Iemand suggesties?

Zit er ook aan te denken om een studie advies afspraak te maken maar wie weet weten de ervaringsdeskundigen hier wel iets wat past :)

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 16:36

Hi! Ik ben Linsey, ik ben 30 juni afgestudeerd mbo bedrijfsadministratie op het horizon college. Per September wil ik starten met de 4 jaar durende hbo bachelor accountancy opleiding bij de LOI. Hopelijk bevalt het een beetje. Meer mensen die de opleiding hebben gedaan of doen?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 12:48

Hoe is het bij jullie?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:57

Hier echt slecht, ik loop weer mega achter ook al lever ik wel mijn opdrachten in. Deze week en komende week is toetsweek op school, ben benieuwd of ik er iets van bak.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:59

Hier valt het wel mee. Nog bezig met het afronden van mijn eerste module, kan daar even niet mee verder. Wel gehoord dat ik met een mooi cijfer geslaagd ben voor mijn literatuurbespreking. Intussen gestart aan de tweede module. En binnenkort mag ik als deel van mijn opleiding gratis naar een studiedag :).
Hoe gaat het bij jou?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 13:01

Hier loop ik een beetje achter op schema. Ben ziek geweest en er is hier wat verbouwd dus kon er niet echt lekker voor gaan zitten. Dus hopelijk kan ik deze week de schade inhalen.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 18:59

Hoe is het met iedereen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 20:58

Ik kom me ook aanmelden! Ik volg op het moment een jaarstudie marketing & PR bij NHA. Ik wil even kijken hoe dit bevalt, mogelijk dat ik daarna nog een studie of een bachelor studie ga doen.Ik heb net de eerste twee lessen afgerond en ingeleverd. Mijn doel is om de studie deze vakantie af te maken. Of dat lukt weet ik niet, maar ik kan altijd zien hoe ver ik kom :j . Ik volg nog een studie Small business and retail management en ik heb een bijbaan als afdelingsmanager in een supermarkt en een eigen bedrijf. Met drie eigen paarden en een sociaal leven is het dus best een druk schema :')

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 07:41

Ik heb mezelf weer een zoveelste schop onder de kont gegeven..

Vorige week 2 examens gemaakt in Leiden (NTI) en als ik deze heb gehaald, moet ik nog 2 examens en een paar stage opdrachten en proeve van bekwaamheid en dan ben ik eindelijk klaar met bedrijfsadministrateur.

De motivatie is op zich terug om t nu snel af te ronden, maar dat heeft lang geduurd zeg :')

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 12:51

Ik kom me ook melden! :D

Ben zo'n 2 maanden geleden gestart met de thuisstudie MBO Bedrijfsadministrateur niveau 4. Ik heb al een MBO-3 diploma, maar ben toen helaas niet verder gegaan met school. Ik werk al 8 jaar in het vak, waarvan de laatste 6 jaar bij dezelfde werkgever. Ik vond het zonde dat ik de ervaring wel hem, maar helaas niet het bijbehorende diploma. Ik werk fulltime, en heb nog een eigen bedrijfje dus naar school was geen optie. Vandaar de thuisstudie, ik heb echt wel heel veel motivatie en vind het ook leuk om te doen! :D Meestal deed ik iedere avond zo'n 1,5 uur, maar tegenwoordig doe ik het in de ochtend. Mijn man gaat er om 5 uur uit om te gaan werken, dan ga ik er mee uit en zit ik van 5 tot 7 aan de studie. Inzendopdrachten worden ook snel nagekeken dus dat is wel fijn.
Mijn stage ga ik gewoon doen op mijn werk..
De eerste boeken die ik ontving had ik al snel afgewerkt, toen ik vroeg wanneer de volgende kwamen gaven ze aan normaal gesproken in september :+ Blij dat ze toch eerder konden komen en ik nu gewoon lekker verder kan.

Denk dat ik mij deze week wel moet inschrijven voor een examen voor volgende week of die week erop. Dat word dan het eerste examen op locatie.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 17:00

Ik kom me ook melden!
Ik ben afgelopen maandag gestart met de thuisstudie VWO via de Loi!

Ik heb vorig jaar Hbo gedaan dus ik hoop dat ik met de meeste vakken niet al teveel moeite ga hebben. Het is alleen wel vreemd dat ik pas 2 vakken heb ontvangen, ik heb dan ook maar even contact opgenomen aangezien ik graag de moeilijkere vakken eerst wil gaan behandelen.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 17:42

Ik hoop zodadelijk mijn eerste module van mijn opleiding af te ronden... In september pas mijn resultaat, maar geloof dat het zal meevallen, of dat hoop ik toch :).

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 17:56

Spannend! ik heb mijn literatuurlijst voor Nederlands al opgesteld en ik ben even aan het kijken hoe ik aan de leesboeken ga komen. De bibliotheek heeft ze niet allemaal dus ik denk dat ik maar op marktplaats ga kijken. Dat probleem heb ik helaas ook voor Engels,Frans en Duits :')

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 18:43

Nathalie, welke boeken zoek je? Mag ook via PB!

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 19:51

Ik heb morgen intake bij het VAVO, ben van plan om daar in ieder geval met 1 vak VWO te beginnen. En dan daarnaast gewoon verder met mijn thuiscursus.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 11:15

Ik ben voor mezelf aan het uitzoeken wat ik ongeveer wil gaan doen.
Wil graag klassikaal studeren maar ik kan niet voltijd.
Maar lastig lastig lastig. Nu 2 proeflessen aangevraagd om te kijken of ik dan wat beter een keuze kan maken voor mezelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 13:03

Nathalie18x schreef:
Ik kom me ook melden!
Ik ben afgelopen maandag gestart met de thuisstudie VWO via de Loi!

Ik heb vorig jaar Hbo gedaan dus ik hoop dat ik met de meeste vakken niet al teveel moeite ga hebben. Het is alleen wel vreemd dat ik pas 2 vakken heb ontvangen, ik heb dan ook maar even contact opgenomen aangezien ik graag de moeilijkere vakken eerst wil gaan behandelen.

Waarom vwo?

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 13:18

Nathalie18x: Volgens mij is er een standaard lijst met volgorde :+
Je krijgt iedere keer maar een paar vakken.

Ik kreeg de eerste zending 3 boeken, die had ik zo uitgewerkt. Dus in juni vroeg ik wanneer ik de volgende boeken kreeg, en gaven ze aan dat de volgende zending normaal pas in september zou zijn :+ Maar omdat ik het vroeg kunnen ze het wel eerder sturen. Ook bij LOI.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 13:26

Tazzey schreef:
Nathalie, welke boeken zoek je? Mag ook via PB!

Ik stuur je zo een pb!

@Darkchrystal omdat ik graag geneeskunde wil doen! Vorig jaar Hbo verpleegkunde gedaan maar dat was het toch niet voor me . Dus nu maar via deze weg .

Ik krijg net een bericht dat al het studiemateriaal nog aangepast moet worden aan de nieuwe exameneisen , het gaat dus wel even duren voor ik het juiste materiaal heb

@Booo ja klopt, er stond alleen bij ''service'' dat je de spullen ook eerder kan krijgen als je dat graag zou willen!

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 14:05

ik meld mij ook. maand geleden begonnen aan budgetcoach opleiding. is maar 9 maand maar lijkt mij enorm leuk en budgeteren zit beetje in mijn bloed. Alleen die motivatie. moet nog 1 opdracht en kan ik mijn huiswerk insturen.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 13:55

Leuk al die mensen die thuisstudie doen!

Ik heb me net ingeschreven voor mijn eerste examen. Bepaalde vakken behaal je met inzend opdrachten, en voor sommige moet je ook echt op locatie examen afleggen. Nu had ik voor de oefentoets een 9,9, maar ben toch zenuwachtig voor het examen :+ Jaren niet meer naar school geweest, examens hebben gedaan.. Plus dat dit ook nog eens mijn vakgebied is. Zou toch wel een dikke fail zijn als ik niet slaag :')

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 14:06

Ik kan me goed voorstellen dat je zenuwen heb voor het examen.
Een tijdje uit de schoolbanken dan zijn dit toch weer even zenuwen die je een tijdje niet gehad heb :P