Vaste avonddienst, partner alleen thuis!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 10:18

WeCo schreef:
Ik zou het niet doen. Iedereen hier, waarvan de meesten dus niet onregelmatig werken, roept wel heel makkelijk dat het maar 3-4 avonden per week zijn, nou dat zijn er gewoon veel.
Alle mensen die zeggen dat ze 's avonds sowieso veel weg zijn, sporten etc en niet naast vriendlief op de bank zitten slaan de plank qua vergelijking redelijk mis.
Tussen 's avonds weg zijn en een avonddienst draaien zit een wereld van verschil. Bij het eerste kom je thuis, neemt samen de dag door, eet samen en dan gaat ieder zijn eigen ding doen. Heerlijk en in mijn ogen perfect.
Bij een avonddienst zie je elkaar niet. Gewoon als in niet. Jij komt thuis partner slaapt. Partner gaat weg, jij slaapt en dat dagen achter elkaar. Alles wat je dwars zit, of wat je gewoon lekker aan elkaar kwijt wilt moet je dagen bewaren. Het is ontzettend ongezellig, je eet praktisch nooit samen, en je hele sociale leven gaat naar de haaien, want de meeste mensen werken nog steeds overdag.
Vrije weekenden, die genoemd worden gaan niet op, want de avonden in de weekenden moeten ook gewoon gedraaid worden.
Ik werk al 31 jaar onregelmatig dus heb wel enige ervaring daarin. Al mijn collega's klagen als ze 3 of 4 avonddiensten achter elkaar moeten draaien. Werkelijk niemand wordt daar blij van, dat heeft dan wss toch een reden. Iedereen draait dan nog liever 4 nachten achter elkaar. Want dan kun je in ieder geval de dag nog even doornemen met je partner en samen eten.
De enige manier waarop ik het zou overwegen is als je de avonddiensten niet aaneengesloten zou krijgen. Dus geen 3 of 4 achter elkaar maar met een vrije dag ertussen. Maar dan heb je weer weinig aaneengesloten vrije dagen, ook niet fijn.
Kortom voor mij, en al mijn onregelmatig werkende colkega's zou het een dikke nee zijn.


als ik kijk naar mijn moeder; zij werkt al 15 jaar in de zorg en enkel avonddiensten. Altijd van half 3 tot half 11 of van half 5 tot half 10. Zij zou niet anders willen.

WeCo

Berichten: 480
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 10:51

benangelique schreef:
WeCo schreef:
Ik zou het niet doen. Iedereen hier, waarvan de meesten dus niet onregelmatig werken, roept wel heel makkelijk dat het maar 3-4 avonden per week zijn, nou dat zijn er gewoon veel.
Alle mensen die zeggen dat ze 's avonds sowieso veel weg zijn, sporten etc en niet naast vriendlief op de bank zitten slaan de plank qua vergelijking redelijk mis.
Tussen 's avonds weg zijn en een avonddienst draaien zit een wereld van verschil. Bij het eerste kom je thuis, neemt samen de dag door, eet samen en dan gaat ieder zijn eigen ding doen. Heerlijk en in mijn ogen perfect.
Bij een avonddienst zie je elkaar niet. Gewoon als in niet. Jij komt thuis partner slaapt. Partner gaat weg, jij slaapt en dat dagen achter elkaar. Alles wat je dwars zit, of wat je gewoon lekker aan elkaar kwijt wilt moet je dagen bewaren. Het is ontzettend ongezellig, je eet praktisch nooit samen, en je hele sociale leven gaat naar de haaien, want de meeste mensen werken nog steeds overdag.
Vrije weekenden, die genoemd worden gaan niet op, want de avonden in de weekenden moeten ook gewoon gedraaid worden.
Ik werk al 31 jaar onregelmatig dus heb wel enige ervaring daarin. Al mijn collega's klagen als ze 3 of 4 avonddiensten achter elkaar moeten draaien. Werkelijk niemand wordt daar blij van, dat heeft dan wss toch een reden. Iedereen draait dan nog liever 4 nachten achter elkaar. Want dan kun je in ieder geval de dag nog even doornemen met je partner en samen eten.
De enige manier waarop ik het zou overwegen is als je de avonddiensten niet aaneengesloten zou krijgen. Dus geen 3 of 4 achter elkaar maar met een vrije dag ertussen. Maar dan heb je weer weinig aaneengesloten vrije dagen, ook niet fijn.
Kortom voor mij, en al mijn onregelmatig werkende colkega's zou het een dikke nee zijn.


als ik kijk naar mijn moeder; zij werkt al 15 jaar in de zorg en enkel avonddiensten. Altijd van half 3 tot half 11 of van half 5 tot half 10. Zij zou niet anders willen.


En dan de ene week 3 dagen aaneengesloten en de andere week 4 aaneengesloten?
Of zoals ik zei minder of afgewisseld met vrije dagen ertussen? Dat laatste vind ik wel te doen maar dat eerste.... verschrikkelijk.
Van half 5 tot half 10 vind ik dan weer geen avonddienst, maar een halfje :)

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 10:55

Maar ook in zo'n halfje kun je niet samen eten.
Dat heb ik 7 jaar gedaan.
Van 5 tot 10. En dat 5 dagen in de week.

We konden nooit samen eten en als ik thuis kwam (half 11) ging mijn man gauw genoeg slapen.
En verjaardagen miste ik allemaal.
Toch heb ik daar erg fijn gewerkt en vond het ontzettend erg dat dat bedrijf ging verhuizen en zo mijn baan daar op hield. Want bij wijze van zou ik er vandaag weer terug willen.


Bij een ander bedrijf was ik voornamelijk de nacht, maar had ik de avonddiensten ware deze ook altijd aaneengesloten. (wel 8 uur diensten)
Dat vond ik juist weer fijn.

bliksempie

Berichten: 1798
Geregistreerd: 19-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:03

(Ik ben eerst drie maanden vrij geweest waardoor ik mijn vriend overdag wel zag. Nu is het zo dat ik hem doordeweeks niet zie)

Mijn vriend werkt ook alleen maar avonddiensten en soms nacht. Dit houdt in dat hij gemiddeld rond 2 uur weg is en rond 1 uur snachts thuis komt. Gaat hij later weg is hij ook later klaar. Ik werk overdag en wij hebben besloten 1 dag in de week echt samen te zijn. We hebben 5 paarden en hij heeft ook nog zijn auto hobby en vrienden waar die veel weg mee is.

Het gaat prima zo. Nu is het wel zo dat ik door zwangerschaps klachten thuis zit maar we hebben dan juist allebei dat we lucht willen.
Laatst bijgewerkt door bliksempie op 16-02-17 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:04

WeCo schreef:
Ik zou het niet doen. Iedereen hier, waarvan de meesten dus niet onregelmatig werken, roept wel heel makkelijk dat het maar 3-4 avonden per week zijn, nou dat zijn er gewoon veel.
Alle mensen die zeggen dat ze 's avonds sowieso veel weg zijn, sporten etc en niet naast vriendlief op de bank zitten slaan de plank qua vergelijking redelijk mis.
Tussen 's avonds weg zijn en een avonddienst draaien zit een wereld van verschil. Bij het eerste kom je thuis, neemt samen de dag door, eet samen en dan gaat ieder zijn eigen ding doen. Heerlijk en in mijn ogen perfect.
Bij een avonddienst zie je elkaar niet. Gewoon als in niet. Jij komt thuis partner slaapt. Partner gaat weg, jij slaapt en dat dagen achter elkaar. Alles wat je dwars zit, of wat je gewoon lekker aan elkaar kwijt wilt moet je dagen bewaren. Het is ontzettend ongezellig, je eet praktisch nooit samen, en je hele sociale leven gaat naar de haaien, want de meeste mensen werken nog steeds overdag.
Vrije weekenden, die genoemd worden gaan niet op, want de avonden in de weekenden moeten ook gewoon gedraaid worden.
Ik werk al 31 jaar onregelmatig dus heb wel enige ervaring daarin. Al mijn collega's klagen als ze 3 of 4 avonddiensten achter elkaar moeten draaien. Werkelijk niemand wordt daar blij van, dat heeft dan wss toch een reden. Iedereen draait dan nog liever 4 nachten achter elkaar. Want dan kun je in ieder geval de dag nog even doornemen met je partner en samen eten.
De enige manier waarop ik het zou overwegen is als je de avonddiensten niet aaneengesloten zou krijgen. Dus geen 3 of 4 achter elkaar maar met een vrije dag ertussen. Maar dan heb je weer weinig aaneengesloten vrije dagen, ook niet fijn.
Kortom voor mij, en al mijn onregelmatig werkende colkega's zou het een dikke nee zijn.


Heb je het topic wel gelezen? Heel veel mensen die het niet over sporten hebben maar zelf onregelmatig werken of een partner hebben die dat doet.

WeCo

Berichten: 480
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:10

Fenrir schreef:
WeCo schreef:
Ik zou het niet doen. Iedereen hier, waarvan de meesten dus niet onregelmatig werken, roept wel heel makkelijk dat het maar 3-4 avonden per week zijn, nou dat zijn er gewoon veel.
Alle mensen die zeggen dat ze 's avonds sowieso veel weg zijn, sporten etc en niet naast vriendlief op de bank zitten slaan de plank qua vergelijking redelijk mis.
Tussen 's avonds weg zijn en een avonddienst draaien zit een wereld van verschil. Bij het eerste kom je thuis, neemt samen de dag door, eet samen en dan gaat ieder zijn eigen ding doen. Heerlijk en in mijn ogen perfect.
Bij een avonddienst zie je elkaar niet. Gewoon als in niet. Jij komt thuis partner slaapt. Partner gaat weg, jij slaapt en dat dagen achter elkaar. Alles wat je dwars zit, of wat je gewoon lekker aan elkaar kwijt wilt moet je dagen bewaren. Het is ontzettend ongezellig, je eet praktisch nooit samen, en je hele sociale leven gaat naar de haaien, want de meeste mensen werken nog steeds overdag.
Vrije weekenden, die genoemd worden gaan niet op, want de avonden in de weekenden moeten ook gewoon gedraaid worden.
Ik werk al 31 jaar onregelmatig dus heb wel enige ervaring daarin. Al mijn collega's klagen als ze 3 of 4 avonddiensten achter elkaar moeten draaien. Werkelijk niemand wordt daar blij van, dat heeft dan wss toch een reden. Iedereen draait dan nog liever 4 nachten achter elkaar. Want dan kun je in ieder geval de dag nog even doornemen met je partner en samen eten.
De enige manier waarop ik het zou overwegen is als je de avonddiensten niet aaneengesloten zou krijgen. Dus geen 3 of 4 achter elkaar maar met een vrije dag ertussen. Maar dan heb je weer weinig aaneengesloten vrije dagen, ook niet fijn.
Kortom voor mij, en al mijn onregelmatig werkende colkega's zou het een dikke nee zijn.


Heb je het topic wel gelezen? Heel veel mensen die het niet over sporten hebben maar zelf onregelmatig werken of een partner hebben die dat doet.


Ja

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: Vaste avonddienst, partner alleen thuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:11

Dan vraag ik me af hoe je er bij kan komen dat 'iedereen hier' maar makkelijk praten heeft.

WeCo

Berichten: 480
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Twente

Re: Vaste avonddienst, partner alleen thuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:13

Dat zeg ik nergens

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:14

Lees je tweede zin nog eens :')

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:22

TS, ik zou nadenken over wat je zelf wilt en prettig vindt, niet wat je vriend alleen wil. Ik snap dat je rekening wilt houden met zijn wensen, maar maak je eigen beslissing. Ik heb nu het idee dat je het vooral af laat hangen van wat je vriend wil, maar dat is mijn interpretatie :)

Ik werkte zelf ook onregelmatig, dat hoort gewoon bij mijn baan. Net als dat mijn vriend regelmatig weg is voor zijn baan, dat hoort er ook bij. Daar moeten we gewoon mee leren omgaan.

En over een opmerking in het algemeen dat je elkaar niet ziet na een avonddienst, dat ligt aan je eigen instelling.
Mijn vriend is altijd voor me op gebleven als ik van een avonddienst thuis kwam, zodat we nog even konden praten en samen naar bed konden. Ook als ik pas om 23.45 thuis kwam en zijn wekker om 5.30 ging. Net zo goed dat ik echt na een avonddienst om 5.00 mijn bed uit kom als hij weer een week weg moet voor zijn werk om afscheid te nemen.

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:30

Het is denk ik ook het idee van 'alleen zijn'. Als je dat niet gewend bent is het in het begin even wennen.
Je moet een nieuwe balans zoeken in de relatie.

Maar ik vraag me toch echt af of de mensen die er moeite mee hebben niet teveel op hun partner leunen. Natuurlijk is het fijn om na een werkdag je verhaal te kunnen doen, maar is dat nou zo belangrijk? Je kan toch ook in het weekend even goed bijpraten?

WeCo

Berichten: 480
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:32

Fenrir schreef:
Lees je tweede zin nog eens :')



Daar staat iets anders met een compleet ander interpretatie :')

Marije_jiplover

Berichten: 25420
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:33

Ook dat is iets wat heel persoonlijk is, Darah. Ik kan onwijs slecht tegen te weinig slaap en als ik dan na een avonddienst van mijn man op zou willen blijven om hem nog te zien voor we naar bed gaan, dan ga ik daar zelf aan onderdoor, aangezien mijn wekker standaard om 5.15 afloopt.
Als ik dan 3 tot 4 X per week pas om 00.00-00.30 zou kunnen gaan slapen, dan kun je mij na 2 van zulke weken compleet opvegen.

Dat een ander het wel kan, of het geen probleem vindt om alleen thuis te zijn, wil niet zeggen dat iedereen dat maar moet kunnen of willen.
Als ts altijd alleen maar avonddiensten had gedraaid, wist jaar vriend niet beter. Dan kan hij het nog steeds niet leuk vinden, maar dat is dan wel altijd al zo.
Nu gaat het om een verandering die ook op hem veel impact heeft.
De weken dat ts 4 avonden werkt, zien ze elkaar dus 4 dagen helemaal niet. Dat is meer dan een halve week. Tegen nu 1 of heel soms 2X in de week. Veranderen is soms best heel goed, maar kost ook tijd om eraan te wennen. En soms weet het helemaal niet.

Iedereen is daar verschillend in.

blackstar

Berichten: 3193
Geregistreerd: 03-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:47

Moeilijk....want je wilt toch je partner zien en niet alleen horizontaal/slapend.

Ik werk ook middag en avonddiensten, maar heb de mazzel dat vriendlief aan huis werkt/eigen bedrijf van half 9 tot half 10/10 uur en op zaterdag van 9 uur tot 5 uur. Wij hebben alleen de zondag voor onszelf.
Als hij een gewone baan had gehad dan had ik ochtend en dagdiensten blijven rijden zodat we de avonden samen hadden.

Ik heb 5 jaar lang bijna alleen maar gebroken diensten gereden en daarbij zag ik hem alleen tussen de middag met eten en heel eventjes wanneer ik om kwart over 7 uur thuis kwam en hij om half 8 weer ging werken. Daarna ging ik slapen om 9 uur/half 10 en hij kwam pas daarna thuis. We zagen elkaar dus heel weinig.
Nu rijd ik middag/avonddiensten. Ik zie hem nu even in de ochtend met opstaan, 10 uur koffiepauze, middageten en wanneer in thuis kom van mijn werk. Ik heb dit vorig jaar geprobeerd die avonddiensten en voor dit jaar aan hem gevraagd wat hij het liefste wilde en hij gaf aan dat de avonddiensten toch zijn favoriet zijn omdat we elkaar dan meer zien. (en voor mij een pietsie hoger salaris omdat avonddiensten iets beter betaald worden.)

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:54

Marije_jiplover: Daar is iedereen ook verschillend in, dat geef ik nu juist aan :j
Een voorganger zei dat je na een avonddienst elkaar niet ziet, maar dat is dus niet het geval bij mijn vriend en ik.

Ja dat is wennen, ik beweer nergens dat dat niet wennen is, maar soms moet je met dingen dealen.
En als je elkaar vier avonden niet ziet, dan zie je elkaar drie avonden wel.
Ik probeer het beste te maken van de tijd die we samen hebben, ik heb weken gehad dat ik mijn vriend één avond zag (niet alleen door onze banen), dan maakten we er een fijne avond van met zijn tweetjes :)

Lieke

Berichten: 11354
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:04

Tuurlijk moet je ook rekening houden met de wensen van je vriend.
Maar aan de andere kant, je geeft aan dat de wisselende diensten heel veel van je eisen. Dat is ook niet gek, want het is aangetoond dat wisselende diensten niet bepaald gezond zijn voor een mens. De een kan daar beter tegen dan de ander.
Denk dat je gezondheid en eigen gesteldheid erg belangrijk is.

Maar wie weet kun je een andere manier zoeken om toch je vriend te blijven zien. Misschien kun je ipv samen avondeten, samen ontbijten. Dan zie je elkaar toch nog even op de dag. Dit deed mijn vader vroeger ook, die was er zelden tijdens het avondeten, maar werd er toch een moment gecreëerd dat iedereen even samen was.

J0anieke

Berichten: 4966
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:06

Hoi TS!
Je vriend werkt gewoon op werkdagen, en jij kan ook diensten hebben in het weekend toch? Ik denk dat de 3 of 4 avonden in de week dan wel meevallen. Mijn vriend werkt ook onregelmatig, alleen dan de volle 40 uurs weken. Ik moet eerlijk bekennen dan ik de avonden alleen soms best prettig vind. Ik kan dan dingen doen die ik normaal niet zo snel zou gaan doen als hij er wel zou zijn. Is er niet iets dat je vriend graag zou willen doen, maar waar hij nog steeds niet aan begonnen is? Zo kan hij er ook iets positiefs uit trekken..

cruesli

Berichten: 2026
Geregistreerd: 20-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:09

Ik werk 24 uur in de zorg, ben getrouwd met een man die 40uur werkt op gewone kantoortijden en we hebben 2 kinderen van 5 en bijna 2. Ik werk alleen maar avonddiensten en nachtdiensten, juist omdat dat ideaal is qua oppas.
Ik hoef pas 14.15 weg, dus kan net mijn oudste van school halen en naar de oppas brengen voor ik ga werken. Manlief is dan om half 6 weer thuis.
Inderdaad, je ziet elkaar 3 tot 4 avonden per week niet. Maar daar tegenover dus ook wel weer 3 tot 4 avonden wel ;) En mijn man zorgt er altijd voor dat hij nog beneden is als ik thuiskom van een (drukke) dienst (half 12 savonds), zodat we elkaar nog even zien, even kletsen en dan samen naar bed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:15

Murosch schreef:
Juist met een jonger kindje vond ik de avonddiensten heel prettig. Dan zag ik mijn dochter overdag het meeste als ze wakker was en had ze ook het meeste aan mij. Ik sta overigens gewoon om 07.00 op na een late dienst. Uitslapen doe ik niet aan.


Ja jij bent dan de avond weg, voor jou prettig.. maar degene die thuis is verplicht die avonden thuis te blijven omdat kind in bed ligt. (In mijn situatie dan) Opzich begrijp ik wel van mijn vriend dat dat met teveel avonden, vervelend word.
Mijn vriend staat om 6u op en vaak word mijn dochter dan ook wakker, en ik lig er na een avonddienst zo rond 24u in.
Vind t wel pittig hoor!
Maargoed ik functioneer t best met 8u slaap :o

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:19

Mijn man heeft ook meer dan 20 jaar in ploegendiensten gewerkt dus lijkt me dat ik prima weet waar ik het over heb WeCo? Ik vind het echt onzin dat je elkaar 'dan bijna niet ziet' . Pfff gelukkig hebben wij elk nog onze eigen hobby's en vrienden.Waarschijnlijk houden wij het juist daarom al 28 jaar samen uit. Natuurlijk moet je dingen samen blijven delen en moet je echt tijd voor elkaar inplannen. Maar ik krijg het echt benauwd van het idee om als twintiger iedere avond naast elkaar op de bank te willen zitten.
Sinds 1,5 jaar gewone kantoortijden en dat was juist in het begin erg wennen voor beiden, hebben daar echt even een nieuw leefritme in moeten vinden.

Tink89
Berichten: 3006
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:24

Wij zien elkaar elke dag en ik heb daar ook echt behoefte aan. En nee, ik hang niet aan mijn partner en ben ook geen afhankelijk poppetje ofzo... Ik heb vriendinnen zat en ik ga regelmatig iets leuks doen. Aan alleen koken en eten heb ik echter gewoon echt een hekel. Thuiskomen in een leeg huis, vind ik helemaal niet leuk. En mijn vriend gelukkig ook niet. Ik ben vier hele dag werken op kantoor en ben dan van 7:10 - 18:10 de deur uit. Vriendlief werkt regelmatig 's avonds vanuit huis (eigen bedrijf), maar ik vind effe babbelen over je dag en waar je mee zit of wat juist heel leuk was, ontzettend waardevol. Ik wil met hem samenwonen en samenleven. Niet langs elkaar door in hetzelfde huis bivakkeren.

En samen met de kinderen naar paardrijles kunnen (we hebben er allebei verstand van) of samen naar het afzwemmen vind ik ook belangrijk. En ja, je kunt dan wel ruilen met collega's, maar ik zie zo veel mensen alleen zitten bij de sport/hobby van hun kind, omdat de ander werken is. Of kindjes die afmelden omdat papa en mama allebei niet kunnen... ik vind dat zonde van je tijd samen. Ik zou dus sowieso nooit voor onregelmatige diensten kiezen. Vriendlief is flexibel omdat hij zijn eigen bedrijf heeft en ik ben de vaste factor, maar heb in het weekend ook echt weekend.

Vergeet overigens ook niet dat je naast je avonddiensten ook nog hobby's hebt. Bij ons zouden het 3-4 avonddiensten worden, 1-2 avonden paardrijden en 1-2 iets met vriendinnen ofzo. Effectief dus 5 avonden per week waarop manlief (bijna getrouwd) met de toekomstige kinderen thuis zou moeten blijven of we oppas moeten regelen. En dat zou ik geen prettige situatie vinden.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:38

WeCo schreef:
Fenrir schreef:
Lees je tweede zin nog eens :')



Daar staat iets anders met een compleet ander interpretatie :')


Dat jij het veel vindt wil nog niet zeggen dat anderen dat doen of dat anderen niet weten waar ze het over hebben.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Vaste avonddienst, partner alleen thuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 13:10

weco, mijn mpeder werkt steeds 5 aaneengesloten diensten. dit doet ze sinds ik (de jongste) uit huis ging. Met jonge kinderen is het lastig combineren; sporten is vaak rond etenstijd etc. Dat komt dan allemaal op de schouders van je partner terecht, die dan net wel/net niet uit zijn werk komt.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 13:16

Urona447 schreef:
Mijn keus zou het niet zijn. Heb in het verleden fulltime gewerkt van 1500 tot 2300 en mijn ex werkte van 0700 tot 1500. We leefden compleet langs mekaar heen en dat was de hoofdreden dat het uit ging.

Maar dat is toch heel anders? Ts werkt parttime 24 uur en het gaat om 3 avonden pw?

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23585
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 13:17

Ik heb ook het gevoel dat een hoop mensen die "doen" roepen ook geen jonge kindjes hebben